Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

FireDTV med stöd för MacOS X!

20 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 maj 2008 - 18:11

Obskyr
  • Obskyr
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Hurra :P

Några dagar gammal nyhet men hittade ingen tråd om det.

Nu blir det riktigt roligt.

http://www.nordichar...yhet,14101.html
http://tystpc.nu/for...opic.php?t=3481

Postad 09 juni 2008 - 08:26

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0
Skall bli kul att testa. Min FireDTV borde komma med posten idag.

Postad 10 juni 2008 - 06:06

nippe
  • nippe
  • Beroende

• 1 387 inlägg
  • 0
Min kompis har testat detta och det funkar tydligen riktigt bra. Han nöjde sig dock inte med att bara flasha sin box utan har installerade hela OS X på sin HFX Classic.
Efter mycket meckande så har han nu en helt fungerande installation av OS X på sin HFX. T.o.m fungerar hans iMON display.

Postad 10 juni 2008 - 12:51

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0
Trevligt! Min kom till uthämtning idag, men jag har inte tid idag. Men i morgon hämtar jag den. Synd bara att jag måste vänta ett tag till på CAMen jag vill ha.

Postad 12 juni 2008 - 21:47

Obskyr
  • Obskyr
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Schyst.
Idag har jag en Terratec Cinergy Hybrid extra/semester tv och eyetv 3 till den.
Är väldigt sugen på att skaffa en FireDTV och köra comhem på den men man hör ju så mycket skumma saker om comhem att man gärna vill veta hur den egentligen är eller om man ska skaffa en T istället för en C.

@ Phindus
Vilken modell köpte du?
Berätta gärna hur det funkar och ta lite bilder om du kan.

Postad 12 juni 2008 - 21:57

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Schyst.
Idag har jag en Terratec Cinergy Hybrid extra/semester tv och eyetv 3 till den.
Är väldigt sugen på att skaffa en FireDTV och köra comhem på den men man hör ju så mycket skumma saker om comhem att man gärna vill veta hur den egentligen är eller om man ska skaffa en T istället för en C.

@ Phindus
Vilken modell köpte du?
Berätta gärna hur det funkar och ta lite bilder om du kan.

Finns det fler versioner av FireDTV? Hur som helst så fungerar den ypperligt. EyeTV är ett otroligt smidigt program. Nu få jag väl bara ta och skaffa en macmini och ställa in den i vardagsrummet. Comhem fungerar helt ok. Får tom in SVT HD :D.

Postad 13 juni 2008 - 00:56

Obskyr
  • Obskyr
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Ja det finns för kabel, marksänt och satellit.
Men då du har comhem så var det ju kabel © du köpte. Precis den jag funderar på. :D

Det är grymt smidigt att eyetv rippar om dem till valbart format så man kan titta via webben på det man spelat in.
Jag rippar till iphone format så jag kan kolla i iphonen via wlan :D

Postad 13 juni 2008 - 06:38

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0
Aha, det var så du menade. Ja, det är en C/CI och jag skaffade en Dilog CAM. Har haft lite konstigheter med omkonverteringen. Jag gjorde en AppleTV exportering, men då drog den ut hela filmen så att den blev i ... säg ~20:9 storlek. Såg helt galet ut så jag gjorde om det och då blev det bra.

Postad 14 juni 2008 - 02:41

Obskyr
  • Obskyr
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Ok.
Trevligt att höra det funkar i alla fall

Postad 15 juni 2008 - 21:56

wamund
  • wamund
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag kör EyeTV på min Mac Mini. Måste jag använda fjärrkontrollen till FireDTV för att byta kanal, eller kan det göras från EyeTV? Får jag upp PGP också i EyeTV om jag kör digitala kanaler in i min FireDTV? Har Comhem, men kör just nu bara det analoga utbudet in i i Macen via en Hauppage USB-pinne.
/Mikael

Postad 16 juni 2008 - 08:15

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Jag kör EyeTV på min Mac Mini. Måste jag använda fjärrkontrollen till FireDTV för att byta kanal, eller kan det göras från EyeTV? Får jag upp PGP också i EyeTV om jag kör digitala kanaler in i min FireDTV? Har Comhem, men kör just nu bara det analoga utbudet in i i Macen via en Hauppage USB-pinne.
/Mikael

Du kan byta kanal i programmet med musen, tangentbordet eller Apple-fjärren. Det kan vara speciellt bra då du kan använda Apple-fjärren till både en fullscreen version av EyTV samt Frontrow. PGP är för mig en krypteringsteknik för datorn, så jag vet inte riktigt vad nu menar. Men alla kanaler hos Comhem är krypterade så har du Comhem så måste du ha en CAM och ett kort.

Postad 16 juni 2008 - 09:40

Obskyr
  • Obskyr
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Tror att wamund kanske menar EPG och inte PGP :P

Postad 16 juni 2008 - 09:45

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Tror att wamund kanske menar EPG och inte PGP :P

Ja, det är ju en liten annan sak B). Inte helt förtjust i EPG-stödet. Jobbar på en XMLTV lösning, men det buggar lite.

Postad 16 juni 2008 - 16:48

wamund
  • wamund
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
EPG är precis vad jag menar. Sorry. EyeTV har ju möjligheten att hämta programinformation från internet, men vad jag funderar på är om EPG (nu blev det rätt) fungerar också, och kanske är bättre.

Postad 16 juni 2008 - 16:51

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

EPG är precis vad jag menar. Sorry. EyeTV har ju möjligheten att hämta programinformation från internet, men vad jag funderar på är om EPG (nu blev det rätt) fungerar också, och kanske är bättre.

Det är EPGn du hämtar på nätet, från tvtv.co.uk som är en betaltjänst (dock ett år gratis när du köper EyeTV). Den skall även ha stöd för EPG via DVB, men det fungerar endast för 2-3 kanaler för mig. Sedan har du alternativet att hämta EPG info via XMLTV, och det har jag haft halv-framgång med.

Postad 14 augusti 2008 - 16:34

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Min kompis har testat detta och det funkar tydligen riktigt bra. Han nöjde sig dock inte med att bara flasha sin box utan har installerade hela OS X på sin HFX Classic.
Efter mycket meckande så har han nu en helt fungerande installation av OS X på sin HFX. T.o.m fungerar hans iMON display.

Sorry med lite OT, men jag blev så himla nyfiken, ska bygga ev köpa mediadator (om de nu nuppdaterar minin...), vill ju ha os X... men om jag bygger en egen så trodde inte jag det skulle fungera. Går det alltså att installera os X på en icke apple burk? Finns det drivisar eller måste man köra moderkort etc som man vet funkar sedan tidigare med os X?

Postad 14 augusti 2008 - 17:39

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Sorry med lite OT, men jag blev så himla nyfiken, ska bygga ev köpa mediadator (om de nu nuppdaterar minin...), vill ju ha os X... men om jag bygger en egen så trodde inte jag det skulle fungera. Går det alltså att installera os X på en icke apple burk? Finns det drivisar eller måste man köra moderkort etc som man vet funkar sedan tidigare med os X?

Det går, men inte utan att bryta mot användaravtalet.

Postad 14 augusti 2008 - 21:26

nippe
  • nippe
  • Beroende

• 1 387 inlägg
  • 0

Det går men det är inte helt straight forward kan jag säga. Man måste har en viss hårdvara och ställa om grafikkort för att det ska passa m.m. men som sagt så funkar det. Om du vill kan jag ta reda på vilken hård vara han använder. det jag vet är att han använder ett Nividia 7900 och ett HFX Original chassi mer än så vet jag faktiskt inte. Sen det där med att bryta avtal m.m vet jag inget om :(

Dock ser det riktigt läckert ut. jag har dock inte sett några fler fläktlösa datoer som kör OS X...

Postad 14 augusti 2008 - 22:44

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Det går men det är inte helt straight forward kan jag säga. Man måste har en viss hårdvara och ställa om grafikkort för att det ska passa m.m. men som sagt så funkar det. Om du vill kan jag ta reda på vilken hård vara han använder. det jag vet är att han använder ett Nividia 7900 och ett HFX Original chassi mer än så vet jag faktiskt inte. Sen det där med att bryta avtal m.m vet jag inget om :(

Dock ser det riktigt läckert ut. jag har dock inte sett några fler fläktlösa datoer som kör OS X...

tack för tipsen men jag hittade en sida som nog kommer att hjälpa mig

http://iatkos.wikidot.com/

// God natt, ZZZZZZzzzzzzZZZZZZZ

Postad 14 augusti 2008 - 23:16

Malesca
  • Malesca
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Ja, det är ju en liten annan sak :(. Inte helt förtjust i EPG-stödet. Jobbar på en XMLTV lösning, men det buggar lite.

Gjorde en XMLTV-lösning för ett tag sen: http://forum.elgato....681c28953#p8892

Har dock märkt strul senaste veckorna (laddas ner men importeras inte korrekt i EyeTV), ska undersöka snart.

Postad 14 augusti 2008 - 23:24

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Gjorde en XMLTV-lösning för ett tag sen: http://forum.elgato....681c28953#p8892

Har dock märkt strul senaste veckorna (laddas ner men importeras inte korrekt i EyeTV), ska undersöka snart.

Testade den, men fick den inte att fungera som den skulle. Eller rättare sagt först var det lite godtyckligt vilka kanaler eyetv såg att den hade hämtat (ibland en kanal ibland en annan). Därefter fick jag bara en massa felmeddelanden från skriptet. Sedan är ju inte swedb för mycket att hurra för. Saknas fortfarande en del kanaler jag har.

Men jag skall testa skriptet igen, kanske jag har bättre tur nu när 3.0.3 är ute, och jag kan ju få in några kanaler till iaf. MEn absolut ett bra initiativ!

Redigerat av Phindus, 14 augusti 2008 - 23:25.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.