Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Infinity Classia som hemmabio högtalare

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Infinity Classia 5.1 (Högtalarpaket för hembio) 1 7,67 (2) Inga priser
Infinity Classia 5.0 (Högtalarpaket för hembio) 1 8 (3) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 06 juni 2008 - 20:43

sudden76
  • sudden76
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Funderade på att köpa Infinity Classia högtalarpaket
https://www.prisjakt...kt.php?p=309871
och använda som surround högtalarpaket. Är detta ett bra val, eller ska jag välja något annat.
Dom ska användas till film 60 %, musik 40 % och funderade på att driva dom med en Harman Kardon AVR 255.
Bor i lägenhet med ett rum på ca 4,5 X 3 meter.
Bör jag kompletera med en subbas?

Postad 06 juni 2008 - 21:38

nova85
  • nova85
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Hej.

Har nyligen lyssnat på just de högtalarna i både 2-kanal och bio, måste säga att jag är ganska så besviken på dem över lag.
Finns en hel del annat som spelar bättre i den prisklassen, tex canton gle 409 som dessutom är billigare. De spelar bättre än infinityn på alla plan.

Har du lyssnat på dem?

Ha det gött.

J

Postad 06 juni 2008 - 22:04

Unregistered40402
  • Unregistered40402
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Finns en tråd om dessa, en som provat 255:an men tyckte det saknades power med den combon.
Vill också veta mer om dessa högalare.

Postad 07 juni 2008 - 23:56

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
Lyssna på magnat Q 607 innan du köper något..... de lämnar ingen oberörd för mycket rimliga pengar !

Funderade på att köpa Infinity Classia högtalarpaket
https://www.prisjakt...kt.php?p=309871
och använda som surround högtalarpaket. Är detta ett bra val, eller ska jag välja något annat.
Dom ska användas till film 60 %, musik 40 % och funderade på att driva dom med en Harman Kardon AVR 255.
Bor i lägenhet med ett rum på ca 4,5 X 3 meter.
Bör jag kompletera med en subbas?

Dessutom så kan du lägga til minst 4000kr på en sub til det systemet :(

Postad 08 juni 2008 - 12:22

Adde81
  • Adde81
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Bästa tipset är att åka och lyssna på dom. Ljud är väldigt mycket en personlig smak.

Själv var jag på Mediamarkt och lyssnade på Audio Pro Blue Diamond, Klipsh F2, Jamo s606 och just ovan nämnda Canton GLE 409. Inget föll mig i smaken förrens jag lyssnade på Infinity Classia högtalarna.

Precis som vissa redan har nämnt så är dom inte lika "basiga" som andra högtalare i prisklassen men lyssnar man som jag på mer Akustisk rock än disco-dunk så kommer man att gilla ljudet. Sedan parat med en snabb och rätt inställd subbas (8:a eller 10:a) så får man även tillräckligt med bas.

Till film med HD ljud så tror jag faktiskt mer på Infinity och Klipsch eftersom dom båda kändes mer detaljerade och högupplösta.

/Ps. Jag köpte själv infinity Classia systemet och en HK 255:a

Postad 08 juni 2008 - 12:49

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
Hela Classia serien kommer att finnas på MM i Lund i vekca nästa någon gång för provlyssning. Har själv bara lyssnat lite på dem och fick ett gott intryck. Utseendet är juh däremot ascoolt :(

Postad 08 juni 2008 - 17:05

sudden76
  • sudden76
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
självklart ska man lyssna på högtalarna som man ska köpa. Alla har olika smak.
men det svåra är att hitta en affär som har utbudet med dom man vill jämföra.
speciellt om man vill lyssna på dem med en specifik förstärkare också.
Var på Paus och lyssnade på Canton CD220 serien tror jag dom heter. Vet inte, kändes inte riktigt bra.
Sen var jag på hifi-klubben och lyssnade på argon 6210S, några som säljaren rekomenderade, men närjag skulle lyssna på dom, så kunde han inte köra via förstärkaren som han föreslog eller med 6210S som frontar som han också föreslog, utan körde med andra frontar. Fick inget förtroende för Hifi-klubben. Har hört mycket bra om dom, men går aldrig tillbaka.

Postad 08 juni 2008 - 22:22

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0

självklart ska man lyssna på högtalarna som man ska köpa. Alla har olika smak.
men det svåra är att hitta en affär som har utbudet med dom man vill jämföra.
speciellt om man vill lyssna på dem med en specifik förstärkare också.
Var på Paus och lyssnade på Canton CD220 serien tror jag dom heter. Vet inte, kändes inte riktigt bra.
Sen var jag på hifi-klubben och lyssnade på argon 6210S, några som säljaren rekomenderade, men närjag skulle lyssna på dom, så kunde han inte köra via förstärkaren som han föreslog eller med 6210S som frontar som han också föreslog, utan körde med andra frontar. Fick inget förtroende för Hifi-klubben. Har hört mycket bra om dom, men går aldrig tillbaka.

Allt går väll men det är väll upp till säljaren hur passa angagerad han är. Han hade säkert kunnat koppla upp enligt önskmål men enligt egan erfarenhter så är det väldigt mycket snack å lite verkstad. Jag menar då att säga att ahn lagt 1 timme på en kund så kommen kunden ändå inte handla i den buriken utan han går istället hem och funderar några dar å sen besätller prylarna på nätet. Sen kan man självklart inte dra alla över en kant men detta förfarande e ju ganska vanligt... :)

Postad 11 juni 2008 - 21:45

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0
jag tror jag ska gifta mig med dom här högtalarna. Dom är så snygga så även om dom låter som ett par skramlande kastruller så skulle jag nog köpa dom ändå.

Postad 30 juni 2008 - 16:12

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
Då har man köpt Classian med tillhörande center. Riktigt nöjd. De är dock inte inspelade än. kör mina gamla Jamo Classic 10 som bakhögtalare :)

Att det skulle saknas kärm som någon skrev var nog det dumast ejag hört. Har iof en rätt stor förstärkare och det spelar så in i **** här hemma :)

Postad 30 oktober 2008 - 00:22

Unregisteredf055eb85
  • Unregisteredf055eb85
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Meget gode høytalere - funker m. mindre forsterker men svak på lavt volum da (har 2 forsterkere en Onkyo 606 bla.) - beste filmlyd jeg har hørt noengang - særdeles bra !! Enig i denne testen (sammenlingningstesten): http://www.testeo.or...336-axpeke.html

Inifintyene syns jeg er bedre en Canton på film - definitivt , men liker du klassisk /mye stereo er d kanskje litt
motsatt, antar en 255 bør bi-ampes med disse som 606 også bør/må, har ikke surr. høyt anbefales til film !! Det er vanskelig og få hørt disse innspillingstiden er veldig lang... vet ikke hvor lang enda.. (tror minst 200 timer)

Høye og tunge er de , men lettplassert - smale, meget fin kvalitet og utseeende !

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.