Fotbolls EM i 1080i
47 svar till detta ämne
Postad 07 June 2008 - 12:17
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5967 inlägg
Frågan är vad man kommer att sända EM i för upplösning
Enligt information på internet, kommer man att "filma" i 720p
Många kanaler sänder i 720p
Men på Tv4 HD Fotboll Kanalerna får man just nu 1080i Eurosport HD sänds i 1080i
Canaldigital kan inte svara på frågan ..
Tv4 har inte tid att svara på frågan
Det finns ingen info på någon av deras hemsidor ...
Det känns lite amatörmässigt...Allt ovan har vi fått svar på ... därför editeratMen vad som förvånar mig, är varför inte alla HD nördar är igång med detta. Varför är det så tyst på olika forum. 720p skall det vara för att få "perfekt" bild på fotboll !!! Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 07 June 2008 - 20:26.
Postad 07 June 2008 - 12:44
Postad 07 June 2008 - 16:44
wanderine
-
wanderine
-
Amatör
-
-
65 inlägg
720p skall det vara för att få "perfekt" bild på fotboll !!!
1080p borde väl vara ännu mer perfekt...ja jag vet att inga sänder det än
Postad 07 June 2008 - 16:46
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5967 inlägg
Det skulle ta allt för mycket bandbredd ..
Men så klart för ett sådant här evenemang när de ändå släcker ner vissa kanaler
Tv4 HD är inte igång .. tex ..
Maveric
Postad 07 June 2008 - 17:48
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
En annan ligger kvar i stenåldern då man saknar HD box.
Postad 07 June 2008 - 18:15
wanderine
-
wanderine
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Varför är Tv4 HD nere? Hur får man in Tv4 Fotboll?
Postad 07 June 2008 - 18:20
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5967 inlägg
Det var ju vaket
Se den på Tv4 om du inte har canaldigital
Maveric
Postad 07 June 2008 - 19:10
Unregisteredafc8f69d
-
Unregisteredafc8f69d
-
Användare
-
-
215 inlägg
Varför är Tv4 HD nere? Hur får man in Tv4 Fotboll?
Därför att Canal digital har ensamrätt på HD sändningarna det är bara att söka fram dom nya 2 tv4 HD fotboll kanalerna.
Postad 07 June 2008 - 19:13
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5967 inlägg
Han har comhem .. så det blir svårt
Därav mitt svar ... det andra vet väl alla som har canaldigital får jag hoppas. Det är ju inte precis en nyhet
på detta forumet
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 07 June 2008 - 19:14.
Postad 07 June 2008 - 19:31
Unregistered81406615
-
Unregistered81406615
-
Forumräv
-
-
887 inlägg
Jaha, då var premiären över. Tycker det var hyfsad kvalite men ändå sämre än vad jag minns VM 2006 som. Det kanske är som man vant sig vid HD sen dess men nog kändes det som mindre bandbredd.
Hade problem med mini ljudavbrott, eller kanske snarare "hack" i ljudet, med nägra minuters mellanrum. Har aldrig upplevt det på andra kanaler.
Det känns det ju som om TV4 bara blir mer och mer som en kvällstidning i sina försök att hitta skandaler. Sen kan man ju fråga sig om inte det ideliga tjatandet om fotbollskanalen gör att dom spränger reklamkvoten.
Redigerat av Unregistered81406615, 07 June 2008 - 19:32.
Postad 07 June 2008 - 19:38
The Real Mr x
-
The Real Mr x
-
Forumräv
-
-
638 inlägg
Jaha, då var premiären över. Tycker det var hyfsad kvalite men ändå sämre än vad jag minns VM 2006 som. Det kanske är som man vant sig vid HD sen dess men nog kändes det som mindre bandbredd.
Hade problem med mini ljudavbrott, eller kanske snarare "hack" i ljudet, med nägra minuters mellanrum. Har aldrig upplevt det på andra kanaler.
Det känns det ju som om TV4 bara blir mer och mer som en kvällstidning i sina försök att hitta skandaler. Sen kan man ju fråga sig om inte det ideliga tjatandet om fotbollskanalen gör att dom spränger reklamkvoten.
"hack" i ljudet..samma här. Känndes som en erovison på 70-talet Bilden var okey men 'strömmen' var lite osatabil...kanske hängerihop med ljudet... Kanske blir bättre imorgon. 720p hade jag hellre tagit men men...
Postad 07 June 2008 - 19:39
Tomanista
-
Tomanista
-
Veteran
-
-
2396 inlägg
Konstanta ljuddropouts under hela matchen. Var samma sak under VM med CD's HD-box i 5.1-läge men nu har jag en Vantage och samma problem även om jag stängde av digitala ljudutgången. 2år och samma problem.
Bilden var väldigt bra men hade inte samma "pop" som sändningarna från VM även om jag då tyckte att SVT's sändningar var bättre än Fyrans (no surprise there).
Postad 07 June 2008 - 20:22
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5967 inlägg
SVT sände ju som sagt i 720p så det förklarar ju saken ..
Men bilden i den andra matchen kan ingen säga något emot ..
Helt kalas på min Dreambox
Maveric
Postad 07 June 2008 - 20:33
Bobben_no
-
Bobben_no
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
SVT sände ju som sagt i 720p så det förklarar ju saken ..
Men bilden i den andra matchen kan ingen säga något emot .. Helt kalas på min Dreambox
Maveric 
Jeg tror ikke det forklarer saken. VM ble produsert i 1080i og det blir også EM produsert i. Siden TV4 HD Fotboll benytter 20Mbit/s hele tiden så er det ingen grunn til en unødvendig de-interlacing & skalering. Det virker for meg som kameraplasseringen på arenaene fører til hurtigere panoreringer enn det var i VM. Det forklarer nok mer siden panorering og 1080i produksjon ikke går bra. Man kan konvertere aldri så mye til 720p men interlace artifacts vil fortsatt være der.
Postad 07 June 2008 - 21:20
MartinG
-
MartinG
-
Användare
-
-
177 inlägg
ORF1 HD sänder i 720p ser jag nu, har inte kollat de andra europeiska HD-kanalerna ännu (för varmt för att vara inne...)
Postad 07 June 2008 - 21:26
Unregistered81406615
-
Unregistered81406615
-
Forumräv
-
-
887 inlägg
Jeg tror ikke det forklarer saken. VM ble produsert i 1080i og det blir også EM produsert i. Siden TV4 HD Fotboll benytter 20Mbit/s hele tiden så er det ingen grunn til en unødvendig de-interlacing & skalering. Det virker for meg som kameraplasseringen på arenaene fører til hurtigere panoreringer enn det var i VM. Det forklarer nok mer siden panorering og 1080i produksjon ikke går bra. Man kan konvertere aldri så mye til 720p men interlace artifacts vil fortsatt være der.
Du har en poäng där. Det känns som om det är mer inzoomade bilder. Alltså mer bilder där du ser en fjärdedel eller mindre av planen samtidigt. Då blir det givetvis också mer panoreringar än som jag minns VM att det var väldigt mycket halva planen bilder varvat med närbilder. Mina ljudproblem också borta. Kan inte se någon direkt skillnad i bildkvaliten mellan första och andra matchen.
Postad 07 June 2008 - 22:14
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5967 inlägg
Bobben No
Jag kollade in Norsk TV2 och deras SD sändning av EM
Det var fruktansvärd bild .. i jämförelse med TV4 SD
Vad gör ni med bilden i Norge ?
Är du säker på att det blir producerat i 1080i
Jag har hört motsatsen ...
Maveric
Postad 07 June 2008 - 22:28
khalnur
-
khalnur
-
Veteran
-
-
1668 inlägg
Jag tyckte bilden var riktigt hyffsad  under den delen av första matchen jag hann se innan det blev strömavbrott i 2-3 timmar.  Dock var även jag drabbad av ljud dropouts.
Postad 08 June 2008 - 00:45
Bobben_no
-
Bobben_no
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Du har en poäng där. Det känns som om det är mer inzoomade bilder. Alltså mer bilder där du ser en fjärdedel eller mindre av planen samtidigt. Då blir det givetvis också mer panoreringar än som jag minns VM att det var väldigt mycket halva planen bilder varvat med närbilder.
Mina ljudproblem också borta. Kan inte se någon direkt skillnad i bildkvaliten mellan första och andra matchen.
VM var eksteremt bra produsert siden de prioriterte at HD skulle se bra ut. I Norge var det mye kritikk av VM produkjonen siden kamera ikke zoomet langt nok inn (det var ingen HD sending av VM i Norge). Når det zoomes for langt inn så blir jo resultatet alt for mye rask panorering. Sannsynligvis så tas det for mye hensyn til SD siden det ikke er nok detaljer i SD til at det fungerer bra å zoome ut. Jeg tror også det kan være et problem å plassere kamerane på arena når arenaen er liten og intim. Jo nærmere kamera er til gresset desto mer panorering må til. Har lagt merke til dette på Premier League HD. På noen arenaer i England blir kamera for nær og da blir det mye panorering mens på andre arenaer er det bedre. Jeg har ikke noe i mot 720p men da bør produksjonen være i 720p. Jeg har både Norsk og Svensk kort og TV4 HD Fotboll 1080i har marginalt bedre kvalitet en den Norske som er 720p. Sannsynligvis ser TV4 HD Fotboll enda bedre ut dersom man har en stor full HD skjerm som er større enn 50" ( f.eks. full HD projektor og 100" lærret). Uansett 720p eller 1080i så syns jeg kvaliteten var meget bra. TV4 HD Fotboll hadde også betydelig bedre lyd enn de Norske HD kanalene.
Redigerat av Bobben_no, 08 June 2008 - 00:53.
Postad 08 June 2008 - 09:59
Bobben_no
-
Bobben_no
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Bobben No
Jag kollade in Norsk TV2 och deras SD sändning av EM
Det var fruktansvärd bild .. i jämförelse med TV4 SD
Vad gör ni med bilden i Norge ?
Är du säker på att det blir producerat i 1080i Jag har hört motsatsen ...
Maveric 
Ja jeg er sikker. Finner også informasjon om dette ved å google http://www.prad.de/e...ews_tv1530.htmlDen Norske TV2 Sport HD kanalen sender Euro2008 i 720p og den inneholder faktisk mer interlace artifacts enn TV4 HD Fotboll. Et bra bevis på at produskjonen er interlaced. Jeg tror generelt at mye som sendes i 720p faktisk er produsert i 1080i for jeg har også sett slike artifacts på Viasats HD sport kanal også. Det blir nok ikke mye "ekte 720p" før det blir mulig å produsere i 1080p50Hz. Da vil konvertering til 720p og 1080i kunne skje uten ulemper. Jeg tror det er langt fram i tid pga. kostnader. En HD produksjonsbuss koster minst 100 millioner så HD busser som kun klarer 1080i vil nok finnes i mange år enda.
Redigerat av Bobben_no, 08 June 2008 - 10:01.
Postad 08 June 2008 - 17:39
Tomanista
-
Tomanista
-
Veteran
-
-
2396 inlägg
De är väl ig irr tera de med lla dessa ljuddr pou s he a tid n.
Postad 08 June 2008 - 17:48
absolut_mod
-
absolut_mod
-
Amatör
-
-
71 inlägg
De är väl ig irr tera de med lla dessa ljuddr pou s he a tid n.
Jag h ller med fö egående tal re! ;-) Fan de kommer varje minut, minst, även idag...
Postad 08 June 2008 - 17:50
khalnur
-
khalnur
-
Veteran
-
-
1668 inlägg
De är väl ig irr tera de med lla dessa ljuddr pou s he a tid n.  Fyndigt!
Postad 09 June 2008 - 09:13
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3271 inlägg
Måste bara få säga att: Matcherna på TV4 via boxer ser rent ut sagt för jävligt ut jämfört med TV4 via C.D. Helt otroligt att de bara kan komprimera så mycket utan att skämmas (jaja, det är väl inte deras fel kanske, men ändå!)
Redigerat av Melmac, 09 June 2008 - 09:16.
Postad 09 June 2008 - 10:34
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Jeg tror ikke det forklarer saken. VM ble produsert i 1080i og det blir også EM produsert i. Siden TV4 HD Fotboll benytter 20Mbit/s hele tiden så er det ingen grunn til en unødvendig de-interlacing & skalering.
Unødvendig? Förutom de med HD-kapabla CRT:er så måste ju ändå deinterlaceing göras förr eller senare. Chansen att det görs bättre hos tv-distributören som borde ha tillgång till en deinterlacer i 100K-klassen (typ en Snell&Wilcox eller vad det kan vara) än hemma hos svensson med sitt 2 dollars chip i tv:n är rätt stor (med det sagt tycker jag det känns som om TV4 har sämre deinterlacer än SVT...). En annan viktig poäng är att komprimering är enklare/bättre att utföra på progressivt material än på interlace dito. Encoders gillar inte interlace helt enkelt, därför är det en fördel att deinterlacea innan komprimering. Så att SVT sände i 720p kan möjligen, iaf delvis, förklara den bättre bilden då det begav sig. Så för tusan, sänd all sport i 720p, oavsett vad det är producerat i. Förutsatt att det görs "rätt" vill säga.
Postad 09 June 2008 - 10:40
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5967 inlägg
Måste bara få säga att: Matcherna på TV4 via boxer ser rent ut sagt för jävligt ut jämfört med TV4 via C.D. Helt otroligt att de bara kan komprimera så mycket utan att skämmas (jaja, det är väl inte deras fel kanske, men ändå!)
Det är både Boxer och Comhem som har helkass bild på Tv4 och som du säger har canaldigital mycket bättre bild än dessa två även på Tv4 SD Vad det beror på ... + Håller med dig Pacman .. 720p är det jag förespråkar .. Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 09 June 2008 - 10:40.
Postad 09 June 2008 - 11:11
padwan
-
padwan
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Har också problem med ljud-dropouts men har fått för mig att det är ett vanligt förekommande problem på den "gamla" HD-boxen (den ej inspelningsbara alltså).
Hade även lite problem med pixelfel/hack ganska ofta, ungefär en gång varje 1-2 minuter. Dock var det bara väldigt korta hack (<0.5 sek) så det störde inte jättemycket.
Och för att utröna ifall det är boxen eller sändningen det var fel på undrar jag ifall det är någon av er som har samma problem med någon annan box?
Redigerat av padwan, 09 June 2008 - 11:46.
Postad 09 June 2008 - 11:30
Packetloss
-
Packetloss
-
Veteran
-
-
1886 inlägg
Varför kör dom med förlegat interlace format?
Postad 09 June 2008 - 11:47
Unregistereded16d9f8
-
Unregistereded16d9f8
-
Forumräv
-
-
604 inlägg
Jämförde också TV4 SD via boxer och via CD parabol. Klart bättre bild via canaldigital. Boxer bilden jämfördes från 3 olika boxer + TV:s inbyggda. Antagligen för hårt komprimerat i marknätet.
Postad 09 June 2008 - 12:01
andreas_sat
-
andreas_sat
-
Användare
-
-
110 inlägg
Stör mig också på ljud-hacken i Canal Digitals hd-sändningar. Ok de varar bara 1 sekund men är grymt störande ändå.
Första matchen i lördags var ljudet helt ur synk och hackade flera gånger per minut. Andra matchen tyckte jag det var mycket mycket bättre, var någon hack här och där under hela matchen och ljudet var helt i synk.
Igår hackade det i båda matcherna igen, irriterande.
Postad 09 June 2008 - 12:28
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Säg det, ett analogt tankesätt i en digital värld kanske? Amerikanska digital-tv standarden ATSC innehåller väl runt 18 olika format (1080i, 720p osv). Bara ETT är interlace. WTF lixom. Vad de borde gjort på 90-talet "over there" var att nån satte ner foten och sa: "det här är löjligt(*), varför ska vi förutsättningslöst slänga bort hälften av all information nu när bilden lever i den digitala världen?". Ingen satte ner foten, tillverkarna av proffsutrustning hade viss erfarenhet av 1080i sen den analoga eran och började tillverka kameror, redigeringsutrustning etc etc för detta format. Lite senare var det dags för EBU och HD i Europa att tänka till, de gjorde en del ändringar men ingen hade modet att sätta ner foten här heller. Idiotin fick fortsätta och fotbollsplaner klipps kors och tvärs 50 ggr i sekunden... (*) kuriosa: På 50-talet jobbade jänkarna med att få till färg-tv. Det fanns ett förslag med ett filter som skulle snurra framför den svartvita skärmen, eller nått sånt. Färgkvalitén var mkt god men det gav artefakter fast den absoluta dödsstöten kom när någon insåg att "det här är löjligt, någon kan bli skadad [av filtret]". Lösning fick bli elektrisk snarare än mekanisk och NTSC föddes. NTSC tog väl 40+ år att bemästra men ingen blev skadad iaf... 1080i lär inte skada nån heller iofs men det hindrar inte idén från att vara skadad iaf.
Postad 09 June 2008 - 12:55
The Real Mr x
-
The Real Mr x
-
Forumräv
-
-
638 inlägg
Idiotin fick fortsätta och fotbollsplaner klipps kors och tvärs 50 ggr i sekunden...
Sant men desstomer pinsamt nu när vi, konsumenterna köpt utrustning för gud vet hur mycket och egentligen får vi inte ut det som vi skulle kunna få ut. Skall tillägga också att på 100" ser man det ännu tydligare detta elände. Okey. Visst är det ett lyft i stort men på dess storlekar och just snabb sport, panoreringar e.t.c. undrar man... Mitt förslag är att Pacis sätter ner foten, NU
Postad 09 June 2008 - 13:23
Bobben_no
-
Bobben_no
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Unødvendig? Förutom de med HD-kapabla CRT:er så måste ju ändå deinterlaceing göras förr eller senare. Chansen att det görs bättre hos tv-distributören som borde ha tillgång till en deinterlacer i 100K-klassen (typ en Snell&Wilcox eller vad det kan vara) än hemma hos svensson med sitt 2 dollars chip i tv:n är rätt stor (med det sagt tycker jag det känns som om TV4 har sämre deinterlacer än SVT...).
En annan viktig poäng är att komprimering är enklare/bättre att utföra på progressivt material än på interlace dito. Encoders gillar inte interlace helt enkelt, därför är det en fördel att deinterlacea innan komprimering. Så att SVT sände i 720p kan möjligen, iaf delvis, förklara den bättre bilden då det begav sig.
Så för tusan, sänd all sport i 720p, oavsett vad det är producerat i. Förutsatt att det görs "rätt" vill säga. 
Siden jeg har både Svensk og Norsk kort så kan jeg sammenlikne de norske sendingene i 720p mot TV4 HD Fotboll. Bruker en Humax HDCI-2000 og Pioneer 507XA. Med dette oppsettet så er bildene på TV4 HD Fotboll marginalt bedre enn den Norske 720p varianten. Det er mer interlace artifacts på den Norske 720p sendingen enn det er på TV4's 1080i. Det er sikkert slik at man kan få litt forskjellige konklusjoner etter hvilken TV & mottager man benytter. Når jeg har testet så har jeg selvfølgelig passet på å ikke konvertere format i mottager. Det kan selvfølgelig være en dårlig deinterlacer som gjør om til 720p i den norske sendingen men uansett hvor god og dyr de-interlaceren er så vil det alltid være interlace artifacts i 720p signalet når produksjonen er 1080i. Det er komplett umulig å få bort alle interlace artifacts. Resultatet blir både interlace artifacts og lavere oppløsning når kamera ikke panorerer. Det finnes sikkert TV'er som har veldig dårlig de-interlacing så da er det sikkert en fordel med konverteringen til 720p. Humax og Pace bokser har veldig bra konvertering internt til 720p siden de gjør motion adaptive de-interlacing. En HD dekoder behøver ikke å analysere bevegelsen i bildet siden denne informasjonen allerede sendes som motion vectors i MPEG strømmen. Det er derfor sannsynlig at en HDTV dekoder vil gjøre bildekonvertering betydelig bedre enn TV'n . Det er også min erfaring med Humax/Pace at de skalerer og de-interlacer betydelig bedre enn Pioneer TV'n. Om Sagem har motion adaptive de-interlaceing er jeg merusikker på. At det er en fordel å de-interlace før komprimmering er jeg helt enig i dersom bitrate er normal men for Euro2008 HD kanalene kan man ikke si at bitraten er normal siden det sendes 20Mbit/s constant bitrate. Mao. den høyeste mulige bitraten. Uansett 1080i / 720p diskusjon så er kvaliteten ekstremt bra syns jeg. Det eneste problemet er produksjonen i Sveits/Østerrike. Det zoomes for tett på planen slik at det blir unødvendig rask og mye panorering. Spørsmålet man egentlig bør stille seg er hvorfor UEFA produserer HD signalet i 1080i
Postad 09 June 2008 - 13:31
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
Forumräv
-
-
596 inlägg
"Idiotin fick fortsätta och fotbollsplaner klipps kors och tvärs 50 ggr i sekunden..."
Tur att det finns konstgräs nu för tiden, men det måste innebära att ett helt gäng gräsklippare blivit arbetslösa...
Postad 09 June 2008 - 18:21
MartinG
-
MartinG
-
Användare
-
-
177 inlägg
Har också problem med ljud-dropouts men har fått för mig att det är ett vanligt förekommande problem på den "gamla" HD-boxen (den ej inspelningsbara alltså).
Hade även lite problem med pixelfel/hack ganska ofta, ungefär en gång varje 1-2 minuter. Dock var det bara väldigt korta hack (<0.5 sek) så det störde inte jättemycket.
Och för att utröna ifall det är boxen eller sändningen det var fel på undrar jag ifall det är någon av er som har samma problem med någon annan box?
Inga ljudproblem med HTPC. Men det är ngt skumt med den tranpondern som används vilket gör att många mottagare/boaxr får spader - kan vara det som stör ljudet för er.
Postad 09 June 2008 - 20:01
MartinG
-
MartinG
-
Användare
-
-
177 inlägg
Inga ljudproblem med HTPC. Men det är ngt skumt med den tranpondern som används vilket gör att många mottagare/boaxr får spader - kan vara det som stör ljudet för er.
Tar tillbaka detta - har även problem med HTPC. Hade inte stört mig på det innan, men nu gör jag det
Postad 09 June 2008 - 20:16
The Real Mr x
-
The Real Mr x
-
Forumräv
-
-
638 inlägg
Tar tillbaka detta - har även problem med HTPC. Hade inte stört mig på det innan, men nu gör jag det 
Massor med ljuddrops på pågående match.....
Postad 09 June 2008 - 20:27
Tomanista
-
Tomanista
-
Veteran
-
-
2396 inlägg
Japp. Har varit bra de senaste matcherna men nu hackar det värre än någonsin...
Att ljud ska vara så mycket mer avancerat att skicka än bild.
Postad 10 June 2008 - 08:13
svh9633
-
svh9633
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Jag har också ljud-drops!
Pratade med supporten de var helt oförstående och skyllde på hdmi-kablen. Jag tror det är sändingarna i sig!?
Ska vi skriva en lista och skicka?
/Sam
Postad 10 June 2008 - 08:33
padwan
-
padwan
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Japp, det är garanterat sändningarna.
Första matchen igår (Frankrike - Rumänien) var ljudet perfekt. Andra matchen (Holland - Italien) var det katastrof. Massvis som upplevde precis samma sak så det är sändningarna som är kajko.
Postad 10 June 2008 - 08:35
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
Japp, det är garanterat sändningarna.
Första matchen igår (Frankrike - Rumänien) var ljudet perfekt. Andra matchen (Holland - Italien) var det katastrof. Massvis som upplevde precis samma sak så det är sändningarna som är kajko.
Saxat ur den stooora CanalDigital HD-box-tråden: "Näe, tyvärr. Som sagt så har jag dropouts en gång i minuten (under en sekund cirka) även med 5.1 ljud via coax. Jag har felanmält till Canal digital, men de skulle kolla upp om detta var ett allmänt problem och om det var det skulle de felanmäla till TV4. Så jag uppmanar alla som har problem med dropouts att felanmäla till CanalDigital annars kommer inget att hända ! Telnummer till CD: 0770 332211 "
Postad 13 June 2008 - 06:53
Unregistered86d65e0e
-
Unregistered86d65e0e
-
Användare
-
-
224 inlägg
Det er ingen slike drop outs på de norske Euro 08 HD sendingene.
Postad 13 June 2008 - 10:20
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Det er ingen slike drop outs på de norske Euro 08 HD sendingene.
Kan tänka mig det, här i Sverige är det TV4 som sänder och då kan man förvänta sig problem...
Postad 13 June 2008 - 11:06
padwan
-
padwan
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Angående ljudproblem i EM-sändningarna på TV4 HD Fotboll så kan vi väl försöka ta det i följande tråd: https://www.minhembi...howtopic=199717Tack
Postad 15 June 2008 - 20:01
Tomanista
-
Tomanista
-
Veteran
-
-
2396 inlägg
Någon som har bild på TV4 HD Fotboll 2?
Postad 15 June 2008 - 20:15
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Någon som har bild på TV4 HD Fotboll 2?
Jag har bild
Postad 15 June 2008 - 20:39
Tomanista
-
Tomanista
-
Veteran
-
-
2396 inlägg
En snabb omsökning gav bild på "tvåan" om någon nu undrade hur det gick.
Postad 15 June 2008 - 22:01
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Precis vad jag tänkte. Har de en bra förklaring till detta?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|