Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

5.1 utan förstärkare

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 June 2008 - 22:01

wtf
  • wtf
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Har precis beställt ett ASUS P5E VM HDMI moderkort och det har ju integrerat 5.1 ljud ut via 6 st 3,5 mm pluggar. Har någon erfarenhet av att koppla detta eller liknande mot något system med aktiva högtalare?

Jag har kollat runt lite, men har bara hittat en massa "PC-högtalare", och efter att ha testat några av Creatives och Logitechs system tidigare känns det inte helt hundra.

Har även kollat på HiFi-klubbens sidor: http://www.hifiklubb...m_51_system.htm

Problemet är att det inte står något om anslutningar, så det är väl underförstått att man behöver en förstärkare.

Jag vill helst slippa ytterligare en låda i form av en förstärkare, tänkte försöka klara mig med volymratten på min Antec Fusion.

/Fredrik

Postad 12 June 2008 - 07:56

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0
De flesta aktiva högtalarna är ju mest till för studiobruk, kan ju även bli lite dyrare då de brukar säljas i par. Men köp 6st och komplettera med en sub sedan så är du i hamn.
Tror nog de flesta har vanlig lågnivå ingång (RCA).

Här är en länk till de som är listade på Prisjakt. Kan tyvärr inte ge några tips så jag inte hört någon av dem.

Du har ju även alternativet att köpa ett 5 kanaligt slutsteg och gömma undan någonstans, så kan du köpa det högtalarpaketet du vill ha.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.