Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital HD-box

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 June 2008 - 12:23

Sarumann
  • Sarumann
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag beställde en HD-box för kabel från Canal Digital för några dagar sedan. Eftersom EM i fotboll sänds i tv4 HD blev jag lite sugen på att pröva den nya boxen. Mina erfarenheter från Canal Digital är inte speciellt goda men HD- alternativet lockade lite.

Problemet är att HD-boxen inte fungerar med min nya 40" Full HD-TV från Samsung. Efter mycket dividerande med Canal Digital antogs felkällan vara att HDMI-anslutningen från HD-boxen är en äldre HDMI-koppling som inte är kompatibel med min TV som ju har den senaste HDMI-kopplingen.

Enligt Samsung så behöver min TV uppgraderas för att vara kompatibel med äldre HDMI-kontakter. Märkligt att en ny TV inte är förberedd vid leveransen. Jag är inte heller beredd att skicka TV´n runt halva Sverige för att uppgraderas.

Jag är inte den ende med samma problem, jag har två arbetskamrater med exakt samma problem. Dessutom är inte SydAntenns tekniker direkt imponerade av boxen..."den fungerar ibland, ofta inte".

Någon som har en lösning på problemet?

Postad 17 June 2008 - 15:37

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Uppdatera TVn!

Precis som de svarat. Problemet är känt, läs tråden om HD-boxen, där kanske annan lösning finns som att exemplevis koppa via en HDMI-switch eller via en receiver. Jag vet inte men läs där så kanske...

Redigerat av Monshi, 17 June 2008 - 15:38.

Postad 17 June 2008 - 18:24

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Kan vekligen inte hålla med om att boxen oftast inte fungerar.
Skulle istället vilja säga att den oftast fungerar. Visst har den sina buggar men fungerar bra i det stora hela tycker jag.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.