* Officiell Tråd - Nokia N78 *
141 svar till detta ämne
Postad 24 juni 2008 - 17:19
TobiasBladh
-
TobiasBladh
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Här kan vi som äger en N78 hjälpa varandra.
Jag börjar med en egen fråga:
Vet någon hur man får bort "Dela online" från vänteläget?? På bilder av telefonen finns den biten ofta inte med. Att kalenderposter och wlan visas är bra, men går det att redigera dessa på något sätt?? Hittar bara tre olika alternativ för vänteläge i telefonen, men där går det bara att pilla på genvägarna och knapparna, inte "extrainfon" mitt på displayen.
Postad 24 juni 2008 - 20:51
nimbus8
-
nimbus8
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Har också funderat på detta!
Hör gärna av dig om du kommer på hur man gör..
Dessutom, när min telefon tappar mottagningen totalt så vill den ofta att jag ska skriva in pin-koden igen. Nån som känner igen det??
Postad 24 juni 2008 - 22:09
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Har ingen N78, men min 6220 visar olika info i vänteläge beroende på om man har den i vertikal eller horisontell visning som man sätter i vänteläget. Har du provat detta?
Postad 24 juni 2008 - 23:43
TobiasBladh
-
TobiasBladh
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Jo, även N78 visar olika info om man väljer vertikal istället för horisontell, men det vore ju intressant om man som sagt kunde anpassa infon på något sätt.
För övrigt måste jag vara lite besviken på den dåliga batteriluckan som glappar i alla riktiningar. Har testat med en annan lucka och även klämt på en annan N78, men det glappade ändå. Störigt att känna a när man använder telefonen. Någon som upplever detsamma?? Själv har jag stoppat papper bakom luckan för att den ska "spänna åt" och hålla sig fixerad. Det rasslar även om något innuti telefonen när den ligger ner och vibrerar. Hålls den upprätt slutar rasslet. Varför ska alltid mina nya prylar krångla
Redigerat av TobiasBladh, 26 juni 2008 - 19:21.
Postad 01 juli 2008 - 09:14
freeagle_Davis
-
freeagle_Davis
-
Användare
-
-
245 inlägg
Har problem med min N78, Så fort jag gör lite egna inställningar på telefonen så börjar mediaspelaren att krångla.
den söker efter nya låtar och slutar aldrig söka förrän jag stänger av telefonen. Startar jag musikspelaren börjar den söka igen. Fabriksåterställning är det enda som fungerar.
Är det någon annan med som upplevt liknande problem.
Har uppdaterat firmware.
Postad 23 juli 2008 - 22:26
Unregistereda655e682
-
Unregistereda655e682
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Jag har också en glappande batterilucka, tycker det är lite märkligt på en så pass dyr telefon.
Kameran är jag besviken på, tar mycket sämre bilder än gamla SE telefoner jag jämfört med. Kanske är en inställningsfråga? men bilderna blir väldigt brusiga.
Har inte lyckats få garmin mobile xt att fungera på telefonen. Någon som har lyckats?
Postad 25 juli 2008 - 10:30
TobiasBladh
-
TobiasBladh
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Har efter lång tid och reklamation precis fått en ny N78. Luckan glappar lite även på denna, samt att den "rasslar" när vibratorn går igång, precis som den förra (vilket var anledning till att jag lämnade in den). Rasslar inte när den hålls upprätt, men något låter konstigt innuti när den ligger horisontellt och hålls lodrätt upp o ned. Är det bara jag som får dåliga exemplar eller har alla samma problem??
Redigerat av TobiasBladh, 25 juli 2008 - 10:30.
Postad 25 juli 2008 - 16:14
MartyAB
-
MartyAB
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Tjena!
Jag har också en glappande batteri lucka men inget som störs som tur är.
Har en annan fråga, kan man få att navihjulet blinkar bara när man fått medelande eller när någon har ringt?
Postad 28 juli 2008 - 19:18
TobiasBladh
-
TobiasBladh
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Tjena!
Jag har också en glappande batteri lucka men inget som störs som tur är.
Har en annan fråga, kan man få att navihjulet blinkar bara när man fått medelande eller när någon har ringt?
Navihjulet blinkar två gånger när du fått meddelande eller missat samtal. Annars blinkar det bara en gång. En övrig fråga. När jag klickar på den där lilla knappen till höger om navihjulet öppnas ju någon slags "mediameny". Bläddrar jag till Kartrutan finns där några kartlänkar till bl.a. Louvren och Operahuset i Sydney. Varför finns de där? Hur får man bort dem? Det enda jag lyckats med är att på något sätt få den översta "länken" till Unter der Linden att ligga på min hemadress efter att helt enkelt bara testat GPS:en här utanför. Någon som känner igen? (Har installerat senaste Maps på både dator och i mobilen.)
Redigerat av TobiasBladh, 28 juli 2008 - 22:08.
Postad 01 augusti 2008 - 15:42
MartyAB
-
MartyAB
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Jo jag vet att den blinkar två gånger. Men jag vill att hjulet bara ska blinka när någon ringt eller fått ett sms. Alltså inte att det ska blinka hela tiden.
Postad 02 augusti 2008 - 21:51
Kardell
-
Kardell
-
Rookie
-
7 inlägg
någon som kan skicka ett par bilder tagna med kameran?
Postad 03 augusti 2008 - 20:54
Alban
-
Alban
-
Beroende
-
-
1 065 inlägg
Är det någon som vet hur man får skivomslag i Mp3 spelaren?
Postad 04 augusti 2008 - 10:07
nimbus8
-
nimbus8
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Min batterilucka glappar också. Får bli pappersbitslösningen..
Kameran suger, vilket förvånar mig lite med tanke på hur bra kamera N82 sägs ha. Känns som att SE ligger långt före Nokia här.
Däremot så är jag positivt överaskad över både wlanet och gpsen. Använder aldrig A-gps och ändå funkar det hur fint som helst.
För att visa albumomslag i musikspelaren så måste bilden ligga med i mappen som du kopierar över till telefonen.
Jag har haft lite problem med att om man byter låt flera gånger i snabb följd så hänger sig hela telefonen. Någon som känner igen det?
Postad 04 augusti 2008 - 18:46
Alban
-
Alban
-
Beroende
-
-
1 065 inlägg
Okej. Fast jag kollade på demolåtarna som var med från början och där fanns inga bilder i musikmapparna trots att man ser omslaget.
Hur går det till? Eller kan man lägga in bilderna i själva ljud-filerna (typ som i iTunes)?
För annars kommer väl omslagbilderna upp i "kolla på kort"-programmet?
Redigerat av Alban, 04 augusti 2008 - 18:48.
Postad 05 augusti 2008 - 16:05
Vilo
-
Vilo
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Hur pass bra är FM-sändaren i denna, brus, avstånd, mm?
Jobbar i ganska stökig miljö och kör med mp3+FM-sändare, men hade varit bättre om man bara kunde använt telefonen istället. Hör man om det ringer eller man får sms om man kör via FM-sändaren?
Postad 10 augusti 2008 - 00:01
Alban
-
Alban
-
Beroende
-
-
1 065 inlägg
FM-sändare funkar förvånansvärt bra! Fint ljud. Dock har jag inte testat avstånd och sånt så noga. Lite brus är det ju, men rätt lite...
Är det nån som fått den att synka med G-mail? När jag ansluter kommer jag till där man ska fylla i användarnamn och lösenord. Sen frågar den om jag vill spara lösenordet - jag trycker Nej. Sen frågar den om anslutning - jag väljer Wap. Sen tänker den och "ansluter". Sen är den tillbaka till användarnamnet och lösenordet. Så går det runt runt.
Nån som känner igen det och fått kläm på det?
Postad 10 augusti 2008 - 22:17
Killbom
-
Killbom
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Använd gmails java klient. Funkar ursmidigt på alla telefoner
Vad säger ni. borde man köpa denna luren?
Postad 10 augusti 2008 - 22:33
Aroskillen
-
Aroskillen
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Ni som haft telefonen ett tag, hur är knappsatsen att använda? Den ser ju rätt obekväm ut.
Postad 10 augusti 2008 - 23:45
Alban
-
Alban
-
Beroende
-
-
1 065 inlägg
Tack för tipset Killbom!
Ja, knappsatsen funkar mycket bättre än den ser ut tycker jag.
Postad 11 augusti 2008 - 09:51
nimbus8
-
nimbus8
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Knappsatsen fungerar över förväntan! Det var den grejen som jag oroade mig mest för innan jag hade köpt telefonen, men den funkar fint. Mycket bättre än SEs motsvarande små knappar.
Däremot ser telefonen snabbt ganska flottig ut, vilket är tråkigt men kanske inget allvarligt problem 
Klart köpvärd tycker jag!
Postad 11 augusti 2008 - 18:41
Killbom
-
Killbom
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Har nu beställt telefonen! Kommer nog att skriva en recension sen när jag fått den.
Var och kände på den i butik och den kändes grymt robust och helt ok knappar!
Nu får ni hjälpa mig med alla tips o trix!
(3484:- inkl frakt från tele2)
Postad 11 augusti 2008 - 19:27
Aroskillen
-
Aroskillen
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Knappsatsen fungerar över förväntan! Det var den grejen som jag oroade mig mest för innan jag hade köpt telefonen, men den funkar fint. Mycket bättre än SEs motsvarande små knappar. Däremot ser telefonen snabbt ganska flottig ut, vilket är tråkigt men kanske inget allvarligt problem  Klart köpvärd tycker jag!
Nej, man får väl putsa den ibland, så den håller sig blank och fin.
Postad 11 augusti 2008 - 20:26
Alban
-
Alban
-
Beroende
-
-
1 065 inlägg
Men den är ju rätt knarrig. Särksilt knapparna nära displayen. Och så batteriluckan såklart.
Postad 11 augusti 2008 - 23:17
Killbom
-
Killbom
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Den jag kände på var jättefin, kände extra på luckan och den satt jättebra :/ läste något om att de skulle vara fixat på de nyare,
Knapparna var inte heller problem med
Postad 12 augusti 2008 - 10:31
Alban
-
Alban
-
Beroende
-
-
1 065 inlägg
Nej, det funkar ju ändå rätt bra. Men lite knarr är det, men vad jag tycker helt acceptabelt, så jag är supernöjd
Nu blir jag väl halshuggen, men detta är min första Nokia - jag har alltid haft Ericsson. Och jag tycker att det är liksom en goare känsla i dom - Nokia känns stelare liksom - teknik utan känsla. Men jag misstänker också att det är för jag är ovan.
Sen en lite annan grej jag funderar över att att man måste ta "Avsluta" i varje grej man är inne på, annars rullar programmet vidare i bakgrunden. Om man tycker på Stopp i Mp3 spelare t.ex och sen "Tillbaka" till huvudmenyn - vad är då anledningen till att den ska rulla i bakgrunden? Den måste väl åtminstonne stänga av sig själv efter några minuter? För ligger den på drar den väl både batteri och slöar ner systemet?
Postad 12 augusti 2008 - 11:05
PsychoCheF
-
PsychoCheF
-
Beroende
-
-
1 353 inlägg
Nej, det funkar ju ändå rätt bra. Men lite knarr är det, men vad jag tycker helt acceptabelt, så jag är supernöjd
Nu blir jag väl halshuggen, men detta är min första Nokia - jag har alltid haft Ericsson. Och jag tycker att det är liksom en goare känsla i dom - Nokia känns stelare liksom - teknik utan känsla. Men jag misstänker också att det är för jag är ovan.
Sen en lite annan grej jag funderar över att att man måste ta "Avsluta" i varje grej man är inne på, annars rullar programmet vidare i bakgrunden. Om man tycker på Stopp i Mp3 spelare t.ex och sen "Tillbaka" till huvudmenyn - vad är då anledningen till att den ska rulla i bakgrunden? Den måste väl åtminstonne stänga av sig själv efter några minuter? För ligger den på drar den väl både batteri och slöar ner systemet?
Symbian (60) operativet jobbar med multitasking, vilket är både för o nackdelar såklart. Vet inte hur det är på N78 men på min nokia lur så håller jag inne "meny" knappen så kan jag hoppa mellan olika program. Jag använder det ofta tex om man skriver sms och behöver kontrollera ngt i kalendern. Sedan vänjer man sig snabbt och avlutar alltid de programmen per automatik.
Postad 12 augusti 2008 - 16:56
Killbom
-
Killbom
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Nu är min n78 påväg
Jag tror inte att mp3 spelaren i bakgrunden slöar ner systemet nämnvärt, n78 har ju en processor på nästan 400 mhz och rätt så mkt minne. Att ha programmen igång i bakgrunden hjälper ju också att starta dem snabbare.
Vill man spara någon timme på batteriet så kan man väl stänga av alla program.
Det postitiva med multitasking är alltså att du kan välja mellan: snabb respons, växla mellan program (spelar ett spel, tabba ner, svara sms/ringa, fortsätta spela) eller att stänga av alla program och få aningen bättre batteritid.
Postad 13 augusti 2008 - 11:28
Alban
-
Alban
-
Beroende
-
-
1 065 inlägg
Aha, jo det låter som det finns en poäng ändå
Jag har en liten annan grej som jag går och klämmer på. Jag har aldrig haft nån GPS innan och den fungerar ju verkligen kanon i den här, med ett undantag. Det känns som man måste vänta bra länge innan den kommer igång. Den står ju bara och blinkar hela tiden, till man oftast ger upp. Igår åkte jag bil genom landet och använde den två gånger och för att få igång den fick jag lägga den blinkande i vindrutan kanske fem minuter innan den kopplade upp sig. Men när den väl är igång funkar det hur bra som helst!
Känner ni igen det och vad är egentligen problemet?
Föresten... det är väl gratis att GPSa?
Redigerat av Alban, 13 augusti 2008 - 11:52.
Postad 13 augusti 2008 - 12:56
Hammeron
-
Hammeron
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Det är helt normalt att det tar flera minuter att hitta positionen, och enligt mina erfarenheter tar det längre tid ju längre bort från föregånde positionering man befinner sig. Kan inte redogöra för varför det är så, men det går säkert att googla fram. Och det är gratis att använda gps:en, dock använder n78 assisted GPS, vilket innebär att man kan snabba upp positioneringen genom att först göra en grov uppskattning av positionen via mobilnätet. Det systemet kopplar upp sig (om man nu slagit på det) och laddar ner lite data, vilket kan kosta pengar.
//Micke
Postad 13 augusti 2008 - 13:21
Alban
-
Alban
-
Beroende
-
-
1 065 inlägg
Okej, tack för det bra svaret!
Postad 14 augusti 2008 - 11:06
Aroskillen
-
Aroskillen
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Det är helt normalt att det tar flera minuter att hitta positionen, och enligt mina erfarenheter tar det längre tid ju längre bort från föregånde positionering man befinner sig. Kan inte redogöra för varför det är så, men det går säkert att googla fram. Och det är gratis att använda gps:en, dock använder n78 assisted GPS, vilket innebär att man kan snabba upp positioneringen genom att först göra en grov uppskattning av positionen via mobilnätet. Det systemet kopplar upp sig (om man nu slagit på det) och laddar ner lite data, vilket kan kosta pengar.
//Micke
Att det tar några minuter innan man får upp någon position beror på att när man haft mottagaren avstängd en längre tid så måste den ta emot signaler från minst 3 satelliter innan den kan beräkna positionen (latitud och longitud). För att kunna beräkna altituden måste mottagaren få signaler från minst 4 satelliter. Det finns ju totalt 30 satelliter i systemet, så det är ju inte samma satelliter man får signaler från varje gång. Det är därför det tar längre tid att få position, ju längre bort man förflyttat sig från föregående position eller ju längre tid man haft den avstängd. Stänger man av mottagaren en kort stund bara och startar upp den igen så kan den få signal från de satelliter den nyss fått signal ifrån och då går det fortare.
Redigerat av Aroskillen, 14 augusti 2008 - 11:07.
Postad 17 augusti 2008 - 11:52
Alban
-
Alban
-
Beroende
-
-
1 065 inlägg
Ännu en fråga:
Ni andra som har denna - har ni lagt till datapaket till ert abonnemang?
Själv har jag lagt till Tele2s lilla datapaket, 1gb i månaden för 39 kronor. Dock fick jag ändå 95 kronor på räkningen för internet och förstår inte hur det har gått till. Givetvis har jag kontaktat dom, men vad har ni för erfarenhet av dessa datapaket?
Det är väl inga andra avgifter som tillkommer för internetsurfande på mobilen? Eller ska det ställas in på nåt speciellt sätt för att sufra på dessa paket?
Postad 17 augusti 2008 - 21:34
mattias_nc
-
mattias_nc
-
Rookie
-
4 inlägg
vet någon här nån bra hemsida för teman?
börjar bli ganska trött på de jag har nu
Postad 20 augusti 2008 - 14:32
Killbom
-
Killbom
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Jag som tycker att temat haze är jättesnyggt
Vet någon om det går att få bort dela online från standbyskärmen?
Postad 20 augusti 2008 - 19:58
kajosi
-
kajosi
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Har nu beställt telefonen! Kommer nog att skriva en recension sen när jag fått den. Var och kände på den i butik och den kändes grymt robust och helt ok knappar!
Nu får ni hjälpa mig med alla tips o trix!
(3484:- inkl frakt från tele2)
Har du skrivit någon recension?
Postad 20 augusti 2008 - 20:57
Killbom
-
Killbom
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Nä jag vill helst använda den kanske en månad. Så man inte är helt lyrisk. Men är det något du undrar så skicka ett PM eller skriv någonting i tråden så skall jag svara
Postad 21 augusti 2008 - 19:44
mattias_nc
-
mattias_nc
-
Rookie
-
4 inlägg
jag har nu hittat en bra hemsida för teman : http://www.pizero.net/förresten vet någon hur man kan sätta på vibrator på sms?
Redigerat av mattias_nc, 21 augusti 2008 - 19:45.
Postad 22 augusti 2008 - 02:46
Unregistereda84af05a
-
Unregistereda84af05a
-
Användare
-
-
125 inlägg
gå till inställningar>profiler>normal>anpassa>stäng av ringsignalen men behåll vibrator på>spara längst ner så vibrerar mobilen bara.
Redigerat av Unregistereda84af05a, 22 augusti 2008 - 02:48.
Postad 22 augusti 2008 - 07:11
Alban
-
Alban
-
Beroende
-
-
1 065 inlägg
Kan man få kalendern att pipa eller ringa bara en gång och inte tills man avslutar larmet?
Postad 04 september 2008 - 16:30
Kazutoyo
-
Kazutoyo
-
Forumräv
-
-
733 inlägg
Wow, priset har sjunkit rätt så rejält på denna mobil de senaste veckorna.
Postad 05 september 2008 - 22:44
Nirion
-
Nirion
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Wow, priset har sjunkit rätt så rejält på denna mobil de senaste veckorna.
Sannolikt för att det nyligen meddelats att det kommer en N79.
Postad 06 september 2008 - 12:52
JoniX
-
JoniX
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Jo bra det ju
Jag funderar på att skaffa en N78 för att priset är så lågt nu.
Men hur är det med kameran, bra/dålig? Någon som har några bilder från den att lägga upp kanske?
Något annat som är bra/dåligt med N78?
Redigerat av JoniX, 06 september 2008 - 13:41.
Postad 08 september 2008 - 16:34
Nirion
-
Nirion
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag rekommenderar att läsa den recension som skrivs av MobileReview (finns länk på N78 sida för recensioner). Där finns bilder, genomgång av menysystem, bedömning av knappsats, prestandamätning osv.
Mobile88 har också en bra detaljerad recension.
Redigerat av Nirion, 08 september 2008 - 16:50.
Postad 10 september 2008 - 17:58
kakafoni
-
kakafoni
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej! Har haft N78:an i någon vecka eller två nu och undrar en sak; för att lyssna på fm-radio kräver telefonen ett "trådbundet headset" eftersom dess kabel fungerar som antenn... Innebär detta att man inte kan lyssna på fm-radio om man köper blåtandshörlurar?
I övrigt är jag nöjd, ovant med Nokia, Symbian och candybar-formatet men man vänjer sig säkert.
Inväntar nu skärmskydd och väska innan jag vågar ta med den ut i verkligheten
Postad 11 september 2008 - 00:31
Unregistereda84af05a
-
Unregistereda84af05a
-
Användare
-
-
125 inlägg
ja, det innebär det tyvärr.
finns ingen mobiltillverkare som har radioantennen inbyggd i mobilen utan alla använder sig av hörlurskablaget som antenn.
Postad 14 september 2008 - 16:41
Unregistered1cf4719f
-
Unregistered1cf4719f
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Finns det ngn anledning att köpa E51 nu? Denna har ju gått ner till typ samma nu.
Det är väl inte så mkt som skiljer dem åt eller?
Postad 15 september 2008 - 20:35
JoniX
-
JoniX
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Hej! Har haft N78:an i någon vecka eller två nu och undrar en sak; för att lyssna på fm-radio kräver telefonen ett "trådbundet headset" eftersom dess kabel fungerar som antenn... Innebär detta att man inte kan lyssna på fm-radio om man köper blåtandshörlurar?
I övrigt är jag nöjd, ovant med Nokia, Symbian och candybar-formatet men man vänjer sig säkert.
Inväntar nu skärmskydd och väska innan jag vågar ta med den ut i verkligheten 
Jag vet inte hur det fungerar, men rent teoretiskt sett, borde det inte gå att lämna trådheadsetet ikopplat och liggandes i fickan, medan man använder bluetoothheadsetet för att lyssna? Kanske inte blir så bra mottagning, men det borde fungera tycker jag
Postad 16 september 2008 - 10:39
dhan
-
dhan
-
Rookie
-
5 inlägg
snart har även jag fått en n78. hade en htc diamond men den blev stulen.. fast touchscreen va inte riktigt min grej, även om de va en helskön lur.
nåt speciellt man ska tänka på förutom batterilucka o sånt? gps-program? eller funkar nokia maps bra?
Postad 17 september 2008 - 07:00
Unregistered621ff9d0
-
Unregistered621ff9d0
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Beställde en n78 igår
Postad 19 september 2008 - 16:05
Pierrelu
-
Pierrelu
-
Användare
-
-
179 inlägg
Går också i tankarna på en N78, verkar vara en ganska bra efterträdare till min SE K610i 
Var inne på Expert (de har kampanj) idag och frågade om man kunde få öppet köp på telefonen, vilket man inte kunde... Vet att folk sagt att de lämnat tillbaka telefonen efter att de insett att de inte är nöjda, pga olika saker. Hur kan man göra det om man nu inte har Öppet köp? Är det internetsidor folk beställer från, tex Katshing osv?
Tacksam för svar, vore trevligt att få känna lite på telefonen så man verkligen blir nöjd, är ju ett inköp som ska hålla ett tag
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|