Vad tror ni om zepto pantheon A42? Hittar inte nån info, förutom ett par riktigt bra recensioner, fick tom. pris av gamigo.
http://www.tweakup.dk/article/1322/dk/
Tweakup
http://www.gamigo.de.../pc/2374/Zepto/
Gamigo
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
7 relaterade trådar
Postad 26 June 2008 - 21:59 Vad tror ni om zepto pantheon A42? Hittar inte nån info, förutom ett par riktigt bra recensioner, fick tom. pris av gamigo. http://www.tweakup.dk/article/1322/dk/ Tweakup http://www.gamigo.de.../pc/2374/Zepto/ Gamigo Postad 23 July 2008 - 15:59
Det där testet från Tweakup är inte den modellen utan en som heter Zview istället för denna Pantheon.
På Zeptos hemsida står det att tv:n kostar ca 9040 kronor med rabatt.. men nu kan man alltså få den för 6990. Helt klart blir man intresserad. Den här modellen är riktigt snygg också. BILD ..Ser ju lite ut som Sonys modeller. På hemsidan står det inte mycket: 42” Wide 1920x1080p Full HD Kontrast: 1500:1 HDMI-ingångar: 2 Tuner: Digital och Analog Uppdateringshastighet: 8ms Synvinkel:180/180 grader Text-TV minne: 1000 sidor Svensk skärm-meny Som vi ser är det ganska veka egenskaper. Tror inte heller att den har 100hz. Hursomhelst.. Gamigo-sidans test är inte heller mycket att lita på, verkar varit skriven av någon helt vanlig snubbe. "hittar inga ränder eller andra fel på bilden" skriver dom ungefär. Det säger inte mycket. Så, är det någon som vet något mer, förutom att dom gör grymma datorer Redigerat av Unregisteredd4f89b64, 23 July 2008 - 16:47. Postad 24 July 2008 - 15:02
http://www.zepto.dk/...Full HD_web.pdf
Här är datablad på Zepto Zview 42" men jag frågade Zepto och det är exakt samma panel i båda. Enda som skiljer modellerna är designen på TVn. Btw. Har beställt en Pantheon från Dustin. Kommer nog inte packa upp den än på en vecka eller något. Jag har inte hittat något om HZ på TVn vilket jag stör mig lite på. Postad 24 July 2008 - 15:36
Men om du redan haft kontakt med Zepto kan du väl bara ta kontakt igen och fråga dem om hz?
Postad 24 July 2008 - 15:39
Den tanken slog mig också.. Men det är tydligen inte så viktigt så att jag har orkat fråga.
Postad 24 July 2008 - 19:19
Om det är 100 hz tycker jag är otroligt viktigt. Det kommer ju lagga annars!!!
Postad 24 July 2008 - 21:33
Nu har de fått in dom i lager också... Spritter ganska bra i fingret när man för muspekaren över köp-knappen! Men, frågan är ju hur nöjd man kommer bli.
Om det inte är specat med 100hz, är det väl ett under om TV:n klarar det? Tror vi att den klarar 1080p via VGA:n? Postad 25 July 2008 - 08:14
Detta hittade jag i en annan tråd:
Postad 25 July 2008 - 19:25
Ingen som har denna TV?
Är grymt sugen på att köpa denna genom Dustin nu, om den håller måttet.. Postad 25 July 2008 - 21:20
Ja det har jag för mig jag läste att den gör. Postad 26 July 2008 - 12:08
Är också riktigt sugen! Den är snygg iaf, för väggmontering.
Man får ju även med väggfäste på Dustin helt gratis. 42" Full-HD LCD + Väggfäste för 7000kr Redigerat av skogsturken, 26 July 2008 - 12:18. Postad 26 July 2008 - 16:17
Hur pass bra/dålig är bildkvalitén då? Har tidigare ägt en 42" Plasma-TV från LG 42PC51
Postad 26 July 2008 - 19:38
Man blir ofta sugen på budget-prylar.. men i slutändan är det i 9 av 10 fall bättre att lägga till någon tusenlapp och köpa ett bra märke. Man kan ju för fasiken köpa en ny Full-HD Samsung eller LG för typ 8000. Eller varför inte en HD-ready (syns ju ingen skillnad på 42 tum) för samma pris som denna tv. Då lovar jag att bilden är betydligt bättre på alla vis.
Postad 26 July 2008 - 19:49
Har du något insidertips om vilken TV man hellre skulle välja i så fall? Är grymt sugen på att uppgradera till en LCD, och min budgett ligger på ganska exakt 7000-8000kr. Postad 26 July 2008 - 20:50
Aja jag har beställt en nu iaf. Är det ingen här som äger en redan? Jag spelar mycket PS3 så och ska sätta upp TVn på väggen, så där har den helt klart utseendet samt att man får med ett väggfäste ifrån Dustin gör det hela ännu billigare!
Postad 28 July 2008 - 08:43
Du måste lägga upp en liten recension av den när du får den. Är själv sugen på den. Redigerat av OXYD, 28 July 2008 - 09:26. Postad 28 July 2008 - 10:59
Måste säga att den ser ut som en kopia av Huyndasi HLT-serie. Backstycket (designen och placeringen av uttagen & ventilationshålen m.m.), knapparna på sidan och manualen ser ut precis likadan, säkerligen samma teknik invändigt.
Postad 28 July 2008 - 22:51
Helt otroligt hur man ens kan lägga en tusenlapp på sådan här budget skit. Och utan att ha tittat på skärmen i verkligheten. Antar att ni som lagt en beställning enbart har gått på designen och att den har beteckningen full-hd. Som inte säger ett skit om hur skärmen presterar.
Nej, lägg till en eller två tusenlappar och köp en bättre tv från ett välkänt fabrikat är mitt tips. Redigerat av belzebubb, 28 July 2008 - 22:59. Postad 29 July 2008 - 05:19
Jag tror lite som Skogga säger att panelen är densamma som någon lite mer välkänd då Zepto är ett såpass litet märke att det vore mest troligt. Visst jag har chansat lite men jag får väl se, det enda jag kommer att ha kunna jämföra med är min gammala LG 42PC51 som jag hade tidigare. Postad 30 July 2008 - 14:29 60Hz är det på den. Postad 01 August 2008 - 07:27
Ja du. På en lcd-tv upp till 42 tum är det inte så stor mening att lägga massa extra pengar på att få Full-HD istället för bara HD-ready. Tänk på att pioneer, som gör de bästa tv apparaterna vi vanligt folk kan köpa i världen, fortfarande kör på 720 (hd-ready) på deras 30 000 kronors apparater. En bra lcd för runt 7000-8000.. här: Samsung LE-40M86BD Samsung LE-40N87BD Samsung LE-40R86 Philips 42PFL5322 Själv skulle jag gå in på Elgiganten eller annan billig butik (rea på onoff) och köpa en. Du lär få ungefär samma pris där som på prisjakt. Elgiganten brukar har grymt bra priser på tv då och då. Postad 04 August 2008 - 13:47
Jag skulle gärna ha full-HD av den enkla anledningen att de ofta funkar mycket bättre med ppixelmappning från dator. Deras upplösning är ju mer datorvänlig. Postad 24 August 2008 - 21:21
"Zepto has definitely improved its act since the last time we reviewed one of their televisions. Great improvements have been made, while still keeping the cost low. This is a very well rounded TV set, covering all basic needs, and with very few limitations. Combined with the correct peripheral equipment, the results are very good. The built-in tuner could still be improved upon though, and colors can deviate somewhat from the original image in rare occasions. But selling the unit should be an easy task.
Innovation – 3 points This is a low cost, but feature rich television. It has full HD, analog and DVB-T tuner and decoder, and it sports all sorts of connection opportunities. Zepto hasn’t added anything that competitors can’t offer, but the technology in use is very temporary, and Zepto is at front with the other leading manufacturers in this regard. Bundle – 1 point Nothing is really included with this TV set. Peripheral equipment can be purchased though, and a Deluxe package containing some extras, can be bought at a reasonable price. Design – 4 points The design hasn’t change since its predecessors. But at such a low costs, the visual appearance is very good. Mounting the various cables could have been a bit better, and the remote control is due for a refresh. Otherwise, all is well. Software – 2 points The software is one of the areas that have received a lot of focus since the last review of a Zepto television. The user interface has been cleaned up a bit, but it is still a bit primitive, and is one area that should be improved upon. Performance – 3 points The picture quality is fairly good, but a few minor deviations do occur at times. Especially the image provided by the digital tuner can tend to bleed out a bit. Price – 5 points Much hype is afloat concerning full HD, and generally the prices are still pretty high. Zepto is trying to change that. The 42 inch television can be had for below 8,000 DKK including wall mounting. Even low cost manufacturers like Mirai cannot compete with this price, even at a lower quality than the Zepto." http://hwt.dk/litera...x?TeaserID=9161 Postad 25 August 2008 - 00:30
Fast den där recensionen gäller Zview och inte Pantheon, Zview ligger högre i pris. Åtminstone om man jämför dessa på Zeptos hemsida.
Postad 27 August 2008 - 04:31
Har precis köpt min Zepto Pantheon A42 och fick den igår. Är mycket nöjd. Hade inte tid att kolla så mycket eftersom jag var tvungen gå på jobbet. Nu när jag surfar runt efter åsikter om mitt köp inser jag att Zepto också säljer Zepto Zview 42" FULL-HD som du skriver om här ovan. Vad är det för skillnad egentligen förutom priset? Läste på deras hemsida men blev inte klokare av det. Designmässigt ligger tydligen högtalarna 'fulare' på Pantheon men jag tycker inte att det stör att de ligger i nederkant. Postad 27 August 2008 - 11:16
Är det någon som orkar mäta input-lag för denna maskin så vore jag oändligt tacksam.
Tryck in den tillsammans med (helst) en crt-skärm eller tv, alternativt en hyffsat snabb tft-datorskärm och knäpp en bild på båda när ni kör denna: http://www.flatpanel...inputlag_dk.php Postad 01 September 2008 - 17:43
Jag har tänkt köpa en Zepto Pantheon A42. Jag kommer koppla hdmi-hdmi mellan min Dell XPS laptop och Tv:n, och undrar om man på något annat sätt än via hörlursutgången kan få ut ljudet från tv:n till en surroundförstärkare som saknar hdmi port.
Redigerat av Amonaran, 01 September 2008 - 18:00. Postad 02 September 2008 - 16:14
Väntar på min tv i skrivande stund. Dustin får in en ny laddning på fredag den 5:e, så jag räknar med att ha min tv hemma om en vecka. Om inte något testat input-lag innan dess så kan jag göra ett försök när jag väl fått ordning på allt. Postad 02 September 2008 - 20:49 vore shysst om du kunde göra det... tror det är många som är intresserade av ett sådant. räknar med högre latenser än nya serierna från samsung och sony men frågan är om det är en marginell skillnad, för isf kan man ju leva med det. Postad 04 September 2008 - 19:52
Ska se vad jag kan göra. Har fullt upp här hemma med tapetsering och annat, tv:n är beräknad komma på måndag så forhoppningsvis håller schemat. Postad 04 September 2008 - 20:26
Båda använder exakt samma panel, bara designen som skiljer sig. Postad 05 September 2008 - 14:04
Kan du lägga upp värderna för inputlag på nya serierna från samsung och sony för jämförelse när Marmeladov el. ngn annan har gjort sin mätning på Zepton? Är värderna framtagna med programmet du nämner ovan? Postad 05 September 2008 - 16:29
Om man planerar att koppla bilden till denna från en macbook med mini-dvi->dvi->hdmi, vad är då bästa sättet att koppla ljud på? Går det att välja annat ljud än den tomma ljudkanal som kommer ifrån hdmi-kabeln?
Ett tips för de som är studenter och planerar att köpa denna tv på dustin, registrerar ni er som just student så bjuder dustin på frakten och ger bra rabatter på en del tillbehör. Postad 06 September 2008 - 08:39
Hur registrerar man sig som student om man redan är reggad?? Postad 06 September 2008 - 12:08
Maila dustin och förklara läget vetja. Postad 06 September 2008 - 14:06
Precis, maila dustin mecenat- eller studentkortsnummer samt personnummer så registrerar dom dig som student. Jävligt nice rabatter i vissa fall, klippte priset på en 1.5m hdmi-dvi sladd från 150:- till 50:-. Postad 07 September 2008 - 10:52
Det förklarar varför jag fick gratis frakt och hdmi-dvi sladden så ###### billigt
Postad 07 September 2008 - 12:54 Ja fast det beror på vad det är för saker, som sladdar där de har hög avans är det bra med rabatt på. Tv:n som tråden handlar om får man ingen rabatt på alls. Postad 09 September 2008 - 11:39
Fick min Pantheon igår och måste säga att första intrycket var riktigt riktigt bra. Rent estetiskt var tvn precis lika snygg som jag väntat mig efter att ha sett några bilder här och i andra trådar.
Väggfästet verkar enkelt och smidigt att montera, har inte givit mig på det ännu eftersom rummet skall tapetseras om först. Hade inga som helst problem att få igång tvn utan det gick som på räls. Pillade lite med inställningarna och blev slutligen nöjd med bilden också. Är dock inte helt klar ännu med att finjustera bild, det får ta den tid det tar helt enkelt. Men jag gillade menyerna, bra översikt och logiska. En klar pluspoäng. För övrigt inga döda pixlar eller andra otäckheter utan fin och klar bild enligt mig. Tv:ns inbyggda boxer fungerade klockrent med, skall under dagen tala med företaget som levererar kabeltv till mig och be att de skickar ut digitala signaler istället, var ganska stor skillnad mellan analoga och digitala mottagningen rent kvalitetsmässigt. Saknade dvi-hdmi kabel men blev så nyfiken att koppla ihop tvn med stationära pcn för att se hur bilden blev, så jag valde helt enkelt att flytta pcn lite Nåväl, en 10m dvi-hdmi skall införskaffas så snart som möjligt. Det enda som under morgondagens installation höll på att driva mig till vansinne var att jag inte får ljudet ut i surround-systemet via coax-kabel. Fick allt att fungera klockrent med både ljud & bild från dator till tv & surround-system samt även tv-ljudet i surround-systemet via coax. Sen måste jag ha pillat i ngn inställning, för nu får jag baskemig inte ljudet från tv:n ut i de externa högtalarna via coaxen hur jag än gör. GRYMT störande... Har för övrigt inte haft möjlighet att mäta input-lag ännu, men förhoppningsvis kommer det inom kort. Ligger dock inte högst på prioriteringslistan ännu, vill få ordning på allt först. Redigerat av Marmeladov, 09 September 2008 - 11:47. Postad 09 September 2008 - 16:45
Fick även jag tvn igår, och jag är inte riktigt lika nöjd! Tycker typ allt är bra med tvn förutom svärtan!, den är lite grå dassig och svårt att se detaljer i lite mörkare partier i filmer eller spel. Ni som tycker svärtan är bra dela gärna med er av er inställningar.
Någon som vet ifall det finns någon service meny på denna tv? Vill komma åt att ändra gamman! Postad 09 September 2008 - 20:43
********! Jag får verkligen inte till svärtan, som det känns nu har denna tv sämre svärta än min 3 år gamla Mirai DTL-532W100! Som jag skrev tidigare ni som tyckte svärta var bra på denna tv, snälla skriv er inställningar!
Och finns det någon service meny? Och isånafall hur kommer man in dit? Redigerat av Tosse82, 09 September 2008 - 20:45. Postad 10 September 2008 - 15:54
Har fått tag i koden till service menyn nu! Hittar dock ingen inställning för gamman..
För att komma till service menyn tryck meny och därefter snabbt 1461 på fjärrkontrollen så kommer ni komma till service menyn automatiskt. Om någon hittar nåt om gamman där inne hojta till. Redigerat av Tosse82, 10 September 2008 - 15:54. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |