Jag har också pajat hdmi-ingången på min tv genom att köra dvi-hdmi. Det blev efter att jag bootade datorn med en linux-live-skiva som säkert skickade någon frekvens som inte tv:n tyckte om. Jag har inte skickat in tv:n på reparation eftersom det tydligen är på mitt eget ansvar om tv:n skulle gå sönder under transporten :S. Då kändes det onödigt riskabelt eftersom jag lika gärna kan köra på vga-ingången istället.
Det må hända vara ditt ansvar att tillse att inte apparaten används på ett sätt som kan skada den... men att koppla in en annan enhet såsom en dator via DVI skall inte skada den... gör den det så är det ett tillverkningsfel i antingen din tv eller dator. HDMI är bakåtkompatibelt med DVI och använder samma signaltyp för att överföra bildsignalen så följer bägge apparaterna specen så skall det inte vara några problem eller risker.
Förr i tiden när apparaterna var analoga rakt igenom kunde det vara problem med att man kom utanför "ordinarie" frekvenser och spänningsnivåer men i ett modern heldigitalt system som DVI/HDMI finns faktiskt inte denna möjlighet.
Antingen kan din tv ta emot signalen och du får bild eller så kan den det inte, din tv går inte sönder bara för att du försöker övertala den att updatera med 100Hz när den bara klarar av 60Hz... Klarar den inte mer än 60Hz så struntar den helt enkelt i din signal finns inget läge däremellan och inte heller något som kan skada apparaten.
Du kan och skall aldrig kunna ändra tex spänningsnivåer eller strömstyrkor på din apparat så att detta kan skada apparater. Går detta så är det ett designfel och utanför HDMI/DVI standarden.
Däremot om man tex kör sin dator och tv ojordade så kan det lätt uppstå potentialskillnader som kan vara skadliga, jordpunkt blir inte sällan din tv-antenn. Men detta bör faktiskt en apparat vara designade emot via olika överspänningsskydd och buffertar så även här borde du om du inte varit väldigt oaktsam kunna hävda garantifel.