Digiswe.com - erfarenheter av denna butik?
Postad 03 July 2008 - 21:05
Postad 04 July 2008 - 12:18
Postad 06 July 2008 - 17:56
Bakom hemsidan verkar det finnas ett HB......
Troligtvis så är det väl några 18-åringar med kontor i mammas o pappas källare.
Inget fel med det och dom kör väl samma lagergrej som netsuperstore. (Inget eget lager utan allt måste gå från grossisten, därav åxå 3-5 dagars normal levtid)
Vore kul o se om någon får något levererat, funkar det kan jag tänka mig o lägga en testbeställning.
Postad 09 July 2008 - 18:09
Tänkte bara säga att vi inte är några 18 åringar som driver företaget.
och att vi har ett lager i Liljeholmen, o ett kontor i Solna.
om ni e sugna för att se om vi är ett riktigt företag så har ni lite addreser här
Ha en bra dag
P.S Förlåt att det har tagit tid med din beställning dennisson,
Post och besökadress:
Digiswe
Kontoret
Solna Torg 19, 5 tr
171 45 Solna
Leveransadress:
DHL Storage / Lager 2
Elektravägen 21
126 30
Hägersten
Org. nummer: 9697294057
Postad 10 July 2008 - 18:30
Hejsan Rabalder,
Tänkte bara säga att vi inte är några 18 åringar som driver företaget.
och att vi har ett lager i Liljeholmen, o ett kontor i Solna.
om ni e sugna för att se om vi är ett riktigt företag så har ni lite addreser här![]()
Ha en bra dag
P.S Förlåt att det har tagit tid med din beställning dennisson,
Post och besökadress:
Digiswe
Kontoret
Solna Torg 19, 5 tr
171 45 Solna
Leveransadress:
DHL Storage / Lager 2
Elektravägen 21
126 30
Hägersten
Org. nummer: 9697294057
Detta skall ni absolut se till att ha med på hemsidan för att få det hela att verka seriöst.
I dom flesta länder runt om i Europa är det även ett legalt krav att detta skall stå.
Väntar på att någon gammal forumräv (ingen som skriver i inlägg 1 att jippi jag beställde för 50tusen och allt levererades dagen efter inkl en gratis godispåse) fått sin beställning levererad innan jag själv beställer.
Postad 10 July 2008 - 22:40
Sorry att jag inte svarar förens idag.. mycke att stå i.. Stereon kom igår Onsdag, alltså tog det en vecka att få den... lite synd med tanke på att det var en lagervara men men.., den kom ju iallafall
Frakten sköttes av DHL.
MVH// Dennis.
Postad 10 July 2008 - 22:43
Postad 11 July 2008 - 18:43
Fortfarande status "godkänd", leveransservicen verkar ju inte vara på topp.......
Händer inget på Måndag får jag väl bara avboka och beställa någon annanstans, ska bli kul o se hur dom klarar återbetalningen....
Postad 12 July 2008 - 22:46
Postad 14 July 2008 - 14:06
undrar vad det betyder..............
Postad 14 July 2008 - 16:23
Har ni sett detta? De säljer franska LG-apparater som inte funkar i Sverige:
http://nordic.lge.co...NU_5587_1.jhtml
Sicken miss. Tur att det inte var någon av dessa jag beställde
Korr: Jag läste inte ordentligt, längre ner på sidan står det:
"DIGISWE OCH PIXMANIA HAR UPPHÖRT MED FÖRSÄLJNINGEN AV NÄMNDA MODELLER EFTER ATT DETTA MEDDELANDE DISTRIBUERATS."
Så, inget problem alltså.
Redigerat av kristofferalpsjo, 14 July 2008 - 16:25.
Postad 14 July 2008 - 16:23
Det är en struntsumma, 179 kr., det har JAG råd att förlora men har Digiswe råd att förlora sitt rykte?
Postad 15 July 2008 - 15:50
Efter mycket om och men anlände paketet idag med Posten Express. Jag fick till och med en kompensation för dröjsmålet!
En hedersam lösning på det logistiska problem man tydligen hade. Vad jag förstår är företaget nytt och rutinerna kanske är oslipade. Alla företag kan råka ut för händelser som är negativa för kunderna.
Ett proffsigt företag löser problemet så att kunden i slutändan känner sig nöjd. Det kan kosta, men 1 nöjd kund berättar för 1 person, 1 missnöjd kund berättar för 10!
Bra Antonio - du höll vad du lovade.
Postad 15 July 2008 - 19:43
Beställda varor från Digiswe har kommit!
Efter mycket om och men anlände paketet idag med Posten Express. Jag fick till och med en kompensation för dröjsmålet!
En hedersam lösning på det logistiska problem man tydligen hade. Vad jag förstår är företaget nytt och rutinerna kanske är oslipade. Alla företag kan råka ut för händelser som är negativa för kunderna.
Ett proffsigt företag löser problemet så att kunden i slutändan känner sig nöjd. Det kan kosta, men 1 nöjd kund berättar för 1 person, 1 missnöjd kund berättar för 10!
Bra Antonio - du höll vad du lovade.
Skönt att höra att det gått bra för någon!
För mig har det dock inte gjort det. Jag beställde en vara den 2:a juli och jag har inte fått den än. Jag har skickat ett mail med en förfrågan om vad problemet är, men jag har inte fått nått svar.
//E.L
Postad 16 July 2008 - 11:08
hmm.. nu har statusen ändrats till Direct Delivery...
..inte betyder det att något är skickat iaf....tomt i brevlådan idag åxå.......
Postad 16 July 2008 - 19:13
Postad 17 July 2008 - 20:24
..inte betyder det att något är skickat iaf....tomt i brevlådan idag åxå.......
..tomt i brevlådan idag igen.... och inget svar på mail...........
kanske dom åkt på semester................
Postad 17 July 2008 - 21:09
hmm.. nu har statusen ändrats till Direct Delivery...
Nu är det här ju mitt första inlägg (men jag har lurkat ett rejält tag innan), so you just have to trust me!
Jag beställde i söndags den 20e juli och fick för två dagar sedan meddelande "Direct delivery" som idag har ändrats till "Genomförd", vilket jag tolkar som att varan förhoppningsvis kommer imorrn. Har mailat supporten en gång (typ tisdags) och fick svar nästföljande dag, så de är förhoppningsvis inte på semester i alla fall.
Postad 18 July 2008 - 12:00
Jag har fortfarande inte fått någon leverans.
Nu är det så att det jag beställde skulle min dotter ha inför en resa, vi litade på Digiswe tyvärr! Dottern fick resa på sin semester utan varan, hon var väldigt ledsen!
Jag ringde många många gånger dit igår men det gick inte att komma fram, idag när jag gick in på hemsidan för att leta fram telefonnumret och tänkt ringa igen....dom har tagit bort sitt telefonnummer!
Förbaskat märkligt!
Postad 18 July 2008 - 12:45
Men trots att det igår stod att min order var "Genomförd" igår så fick jag inget i brevlådan idag. Trist, eftesom det blir helg imorrn
Postad 18 July 2008 - 14:56
IngerR: Numret står kvar under "Kundservice": 08 505 86 450
Men trots att det igår stod att min order var "Genomförd" igår så fick jag inget i brevlådan idag. Trist, eftesom det blir helg imorrn
Samma sak här... fortfarande tomt i brevlådan.
Tråkigt för en nystartad butik att dom ska klanta till det så här, det kommer ju inte bli många pluspoäng i utvärderingen.....
Postad 18 July 2008 - 17:45
Redigerat av Gosling, 18 July 2008 - 17:46.
Postad 18 July 2008 - 18:43
Jag ringde kundtjänst idag och fick ett kollinummer, och idag ser jag att försändelsen är i Malmö. Nu står det också "Komplett" som status när jag loggar in på Digiswe. Många konstiga namn tycker jag som man inte riktigt fattar vad de betyder (Godkänd, genomförd, direct delivery osv). Men nu måste ju min beställning komma på måndag eller tisdag, annars blir jag ordentligt less. Om den kommer på måndag så har det gått 6 vardagar mot de lovade 3-5.
Min order har åxå ändrat status till Komplett o jag har fått ett kolli ID MEN inget har plockats upp... bara info att Posten fått en förhandsavisering. Har haft med andra företag at göra som skapar ett KOLLIid men inget hämtas upp förrän långt senare.
Kanske mitt lilla paket kan bli till en julklapp till någon behövande....
Postad 18 July 2008 - 19:01
Min order har åxå ändrat status till Komplett o jag har fått ett kolli ID MEN inget har plockats upp... bara info att Posten fått en förhandsavisering.
För mig så stod det också så i ca 20 timmar innan det uppdaterades med att det är i Malmö...så förhoppningsvis kommer din status att uppdateras snart. Men jag är så sjukt irriterad på att jag inte hann få det till helgen (=5 arbetsdagar). Hela nästa vecka jobbar jag massor och jag vill ha tid att sitta och pilla med produkten.
Postad 21 July 2008 - 16:45
Jag valde att vänta på den bättre tvn, mejlade tillbaks och bad samtidigt om några kablar som kompensation. Inget svar, så jag ringde och mejlade igen, då fick jag svar att de skickar tv och kablar till samma pris. Bra där.
Min beställning har statusen "godkänd". Och DHL ringt och bokat leverans imorrn förmiddag. Av vadå - kör DHL ut kablarna först? Eller kommer tvn imorrn? Hm.
Postad 22 July 2008 - 00:45
Postad 26 July 2008 - 00:05
Dom levererar inte samma vara som jag beställt utan en mycket billigare produkt
Dom svarar inte på telefon
Dom svarar inte på mail. (dom lovar inom 24 timmar men nada sedan i onsdags)
KO nästa..........???
Är det den nya skandal butiken som poppar upp här månne.
Som tur har jag inte handlat för mer än några hundralappar, tänk om jag hade handlat för tusentals kronor.
för att vara lite rättvis så säger dom på hemsidan att telefonsupporten är stängd denna vecka men mail skall funka som vanligt.
Avråder tills vidare alla att INTE beställa från Digiswe!!!
Jag avvaktar med vidare åtgärder tills nästa vecka, jag vill ge dom en chans till att rätta till sin klumpighet (som jag hoppas det är och inte rent bedrägeri försök)
Postad 29 July 2008 - 15:36
Avråder tills vidare alla att INTE beställa från Digiswe!!!
Citerar mig själv.
fortfarande efter en vecka så har dom inte hört av sig på mina 3 mail samt att det är omöjligt att komma fram på telefon. "Hej alla linjer är upptagna vg försök senare....."
Dom har väl tagit alla lurade kunders pengar och dragit till Bali......
Postad 30 July 2008 - 19:05
Ursäkten var felaktiga interna artikelnummer (lät trovärdigt) samt att inte dom kände till att dom har lovat att höra av sig inom 24h vid en claim. mao dom visste inte att följande står på deras FAQ sida http://www.digiswe.com/faq.php :
Om jag har mottagit en felaktig vara, hur kan jag få hjälp?
Kontakta oss via [email protected] inom 24 timmar så hjälper vi dig!
Uppstartsstrul??
Postad 01 August 2008 - 12:46
Redigerat av korupt, 01 August 2008 - 12:48.
Postad 01 August 2008 - 17:57
Postad 02 August 2008 - 01:19
..efter över en veckas väntan på mitt claimsvar har Digiswe hört av sig. Dom har lovat att byta ut den felaktiga produkten. Ett litet hopp har tänts....
![]()
Ursäkten var felaktiga interna artikelnummer (lät trovärdigt) samt att inte dom kände till att dom har lovat att höra av sig inom 24h vid en claim. mao dom visste inte att följande står på deras FAQ sida http://www.digiswe.com/faq.php :Om jag har mottagit en felaktig vara, hur kan jag få hjälp?
Uppstartsstrul??
Citerar mig själv för att ge en uppdatering på farsföretaget Digiswe....
Som det står i mina tidigare inlägg så tog det lååång tid att få paketet samt när det kom som var det en enklare produkt levererad. Efter ett antal mail och försök att ringa så ringde Digiswe upp Onsdag lunch, efter 8 dagar!
Uppdateringar fredag natt:
- Först ville dom att jag skulle betala returfrakten men när jag skrattade åt detta så erbjöd dom mig "bonuspoäng som skulle motsvara frakten, naturligtvis vägrade jag och dom gick motvilligt med på att skicka fraktsedel samma dag (onsdags) med posten(!), alla andra företag skickar ju detta via e-mail... Idag är det Fredag, nada i brevlådan!
- Dom har lovat att så fort mitt returpaket är inlämnat skall dom skicka mig den riktiga produkten... Ser fram emot detta steg, kan ju inte annat än sluta "The Digiswe way" = Katastrof..... Återigen ett kundfientlig förhållningssätt, jag skall lite på dom medans dom inte litar på mig.
- I onsdags fick jag ett mail från Prisjakt där Digiswe hade klagat på mitt betyg (1 stjärna), Digiswe menade att dom inte alls lovade att hantera claims inom 24 h!! Citatet ovan skulle tolkas som att jag som kund måste höra av mig inom 24h för att dom skall göra något!! Själva så lovar dom INGENTING om och när dom skall åtgärda det hela! Alla andra företag jag handlat från har naturligtvis normalt inom några arbetstimmar återkommit med returnistruktioner. Jag hade nog tur att Digiswe bara tog 8 dagar på sig att höra av sig... men som sagt fortfarande ingen fraktsedel. Tycker Digiswe folket ska gå på en kurs i svensk grammatik så dom lär sig lite hur man använder komma mm. Hoppas det inte är ett medvetet sett att ge intrycket av att vara ett seriöst företag som är måna om sina kunder då verkligheten är totalt annorlunda.
- Efter dialog med Prisjakt så tar dom med viss motvillighet bort mitt butiksbetyg.
---2B continued-----------------
Postad 02 August 2008 - 07:51
Postad 02 August 2008 - 21:02
https://www.prisjakt...prisid=18322950
Ska man chansa o beställa av dom, helt okej pris för en 37a LG ändå :s
Postad 02 August 2008 - 23:58
Funderar på en billig 37" LCD och hittade den här på på digiswe
https://www.prisjakt...prisid=18322950
Ska man chansa o beställa av dom, helt okej pris för en 37a LG ändå :s
Om du tittar i forumet plus prisjakt så verkar det som dom flesta inte fått något all (pengarna tillbaka) eller så skickar dom andra produkter, ofta bättre men ibland sämre. har du tur får du en Pioneer 50" G9 plasma för samma pengar eller så skickar dom dig en gammal 28" CRT...
Men vill du ha en TV till jul är det nog hög tid att beställa av Digiswe.
Sjäv hade jag tänkt köpa ett par LCDer hos dom till några av sovrummen men som tur gjorde jag en testbeställning som gick åt pipan så jag vet att jag iaf inte vågar köpa en TV av dom om jag inte får den på faktura.
Postad 03 August 2008 - 09:33
Om du tittar i forumet plus prisjakt så verkar det som dom flesta inte fått något all (pengarna tillbaka) eller så skickar dom andra produkter, ofta bättre men ibland sämre. har du tur får du en Pioneer 50" G9 plasma för samma pengar eller så skickar dom dig en gammal 28" CRT...
Men vill du ha en TV till jul är det nog hög tid att beställa av Digiswe.
Sjäv hade jag tänkt köpa ett par LCDer hos dom till några av sovrummen men som tur gjorde jag en testbeställning som gick åt pipan så jag vet att jag iaf inte vågar köpa en TV av dom om jag inte får den på faktura.
Kan dom med lagen på sin sida skicka andra produkter än de dom säljer? Låter ju helknäppt. Så länge man inte förlorar pengarna och de inte skickar nå gammalt rate så äe jag nöjd. sen om den tar en vecka eller 2 för leveransen så äre ju inte hela världen
Skulle va de där då att de snodde pengarna. då blir man nog vääääldigt sur
Postad 04 August 2008 - 08:23
Värt att säga är att jag ännu en gång är positivt inställd till hur jag blivit behandlad, och TV-valet jag fick som "komp" var väldigt fritt. Ville jag ha en mycket dyrare fick jag ju så klart betala en viss mellanskillnad, men de var väldigt tydliga med att säga "det är vårat fel och vi vill göra rätt". De tar kritik väldigt bra också, så om ni har tid att, säg vad ni tycker så blir de säkert bättre ( även om det inte är ert jobb:p)
Får se på Ons-Tors ifall min TV kommer, så kanske de får en 7-8 (inte fullt betyg för att det inte är "helt professionellt").
Postad 04 August 2008 - 10:21
Läser jag detta så innebär det att man skall kontakta dem inom 24 timmar för att du skall få hjälp. Hmm...
Så visst har digiswe rätt i det de säger, men jag som kund känner mig inte speciellt trygg i deras påstående. Ett mycket mera kund- och servicevänligt påstående hade varit följande:
Kontakta oss via [email protected] så hjälper vi dig inom 24 timmar!
Denna mening är oerhört mycket mera förtroendeingivande än den de har skrivit på sin hemsida som är totalt poänglös.
MVH
Henrik
Postad 04 August 2008 - 15:44
Läser jag detta så innebär det att man skall kontakta dem inom 24 timmar för att du skall få hjälp. Hmm...
Så visst har digiswe rätt i det de säger, men jag som kund känner mig inte speciellt trygg i deras påstående. Ett mycket mera kund- och servicevänligt påstående hade varit följande:
Denna mening är oerhört mycket mera förtroendeingivande än den de har skrivit på sin hemsida som är totalt poänglös.
MVH
Henrik
Meningen är inte korrekt uppbyggd, det saknas ett komma.
Sitter kommat efter "digiswe.com" så skall Digiswe agera inom 24h
sitter kommat efter "timmar" så är det kunden som måste agera inom 24h.
Ny sakans kommat totalt så det är upp till läsaren att gissa var det ska sitta.
By the way....... Fortfarande ingen fraktsedel!!
Postad 04 August 2008 - 15:56
Eller är det så de gjort, host, harkel...
Postad 05 August 2008 - 11:08
MVH
Henrik
Hmm..vad händer om man får varan en fredag? Är det lönlöst att få kontakt med dem under helgen?
Postad 05 August 2008 - 18:45
Hmm..vad händer om man får varan en fredag? Är det lönlöst att få kontakt med dem under helgen?
som konsument skyddas du av konsumentsköpslagen samt distansköpslagen, Man har bla. 14 dagars returrätt och andra rättighter. Så jag tror inte man behöver vara orolig för det.
Skulle de ändå bråka då är det bara att hänvisa till distansköpslagen eller kontakta ditt lokala konsumentombud.
Det man kan vara rädd för är att företaget går i Konkurs medans du har betalat. då är chansinen obefintlig att du skulle få tillbaka pengarna eller en produkt.
Redigerat av Knightan, 05 August 2008 - 18:47.
Postad 05 August 2008 - 22:07
lägg ner verksamheten , med dagen konkurrens håller dom inte länge.
Postad 06 August 2008 - 00:25
Postad 06 August 2008 - 11:56
Postad 06 August 2008 - 23:21
Korrekt och fair deal.
Jag ändrar därmed mina generella beklaganden och jag skulle (om jag inte har för brådis)
tänka mig att beställa hos Digiswe igen.
Postad 08 August 2008 - 13:16
Postad 15 August 2008 - 20:31
"
Digiswe.com
Bästa kund,
Din beställning har blivit mottagen.
Order detaljer:
"
Mejlar även kundtjänst för att bekräfta betalningen:
"
Hej Sidis
Vi har fått in din betalning, och fodralet kommer att komma i nästa vecka.
Mvh
"
Jag måste säga att de var JÄVLIGT snabba på att svara! Det är bra men...
Torsdagen efter (en Vecka efter) väntade jag fortfarande på min läderfodral! Jag var förbannad och mejlade de och frågade VAD FAN ÄR DET SOM HÄNDER!
1-2 timmar senare får jag "av ren slump" ett mejl från dem:
"
Digiswe.com
Bästa kund,
Din beställning har utförts!
"
????????????????????????????? VAD FAN ÄR DETTA!
Fredagen den 08:e augusti får jag ett mejl från Payson om att "tidfristen för att skicka varan till dig har gått ut..."
Så jag får tillbaka mina pengar pin på Payson kontot.
Måndagen den 11:e (alltså IGÅR) får jag detta mejl från deras kundtjänst:
"
Hejsan Sidis.
Skulle du kunna göra en ny betalning till oss igen, då din vara är nästan framme.
Ha det så bra
Med vänlig hälsning
"
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt detta :-)
Ni vet vad jag kommer att svara de!
Bara det faktum att jag har tagit mig ALL DEN HÄR JÄKLA TIDEN ATT komponera DETTA BREV :-) säger ju hur sur man blir!
Det var allt jag hade att säga!
Tack
TRODDE JAG, JA!
2-3 dgr senare ringer en person (kan inte nämna vid namn vem) TILL MIN MOBIL från Digiswe och vill "prata om vad jag har skrivit om de :-)
Han pratar engelska dessutom, som om jag skulle bli rädd och ta tillbaka det jag har skrivit!
Om de ringer mig igen så vänder jag mig till POLISEN!
Och DET var ALLT!
Postad 15 August 2008 - 20:33
Soft, hahaha prata han sån afrikansk engelska eller o försöka skrämma dig Maen , hallo man whats happenin,
you talk strunt behind our ears i heard .
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
26 filmer
3 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?