Cheers
Wik
Redigerat av Der Wiking, 31 July 2008 - 18:46.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 30 July 2008 - 20:06
Har precis sett Mamma Mia med familjen. Vi såg filmen i Halmstad och filmen är KANON, jag är inte någon musikalmänniska men denna film rekomenderas å det varmaste! Härliga skådespelare, bra ljud MEN kass skärpa, svärta mm (vilket jag skyller på biografen, inte filmen).Min naturliga fråga till er rävar på forumet är: kommer den på Blu-ray? När? Denna film kommer vi att njuta än mer HEMMA...
Cheers Wik Redigerat av Der Wiking, 31 July 2008 - 18:46. Postad 31 July 2008 - 23:28
Inget datum än.
Jag avskyr musikaler, men gillade verkligen den här! Blev dessutom svårt nyförälskad i Christine Baranski (född -52) Postad 14 August 2008 - 20:47
Tja, det är ju inte bara vi som tycker att den är bra:
Domestic: $108,554,480 38.4% + Foreign: $174,285,515 61.6% -------------------------------------------------------------------------------- = Worldwide: $282,839,995 På mindre än en månad...Skall bli kul att se den igen! (på BD) Postad 17 August 2008 - 17:31
Gillar inte heller musikal filmer..
Postad 27 August 2008 - 22:23
hehe, så det va inte bara jag Härlig film, ett riktigt glädjepiller. Postad 29 August 2008 - 12:57
Såg den på en av SF's normalt lite bättre salonger men tyckte också att skärpan var sisådär....
Redigerat av Dreadlock, 29 August 2008 - 12:57. Postad 29 August 2008 - 13:10
******** i gatan, hoppas att det inte påverkar BD'n...Hoppas att det är SF som är "at fault".
Postad 15 September 2008 - 14:19
På 59 dagar har den spelat in:
Domestic: $139,318,000 33.1% + Foreign: $281,351,230 66.9% -------------------------------------------------------------------------------- = Worldwide: $420,669,230 Inte dåligt...Spelar fortfarande för nästan fulla hus i Laholm, en kompis var där och såg filmen igår. Postad 16 September 2008 - 23:51
Den här kommer sälja sönder marknaden när den kommer på DVD/BD – Varenda mamma kommer köpa ett ex...
Postad 05 October 2008 - 17:09
Såg den idag! Trodde inte att det skulle vara min typ av film. Men fan va fel man hade där då! Man blev glad av att se den! Givtet DVD/BR köp
Postad 27 November 2008 - 23:10
Jag köpte den på bluray igår och kan rekomendera den. Dom som tvekar på att köpa kan sluta tveka.
Postad 27 November 2008 - 23:55
Instämmer med föregående postare, den är klart mycket bättre på BD än på SF:s biografer!
Givet köp för i stort sett ALLA! Postad 28 November 2008 - 00:41
Låter mycket bra får ta o köpa denna imorgon,blir en trevlig Mamma Mia kväll.
Postad 28 November 2008 - 13:25
Jag har också köpt den (BD), och kollat på den igen, feel good movie!
Ang kv på BD:n....tja det är inte den bästa BD jag sett, långt ifrån, bild och skärpa får precis 3/5 på BD-skalan. Postad 28 November 2008 - 18:26
Jag funderar på att köpa den på blu-ray från CDON, men där står att den är region 2 vilket innebär att den inte skulle fungera i min importerade ps3. Är det någon som har versionen med det här omslaget: http://cdon.se/media...31b82e0aab0.jpg och som kan bekräfta/dementera att den inte är regionsfri?
Postad 28 November 2008 - 18:51
Jupp enligt denna sida är Mamma Mia regfri. http://bluray.liesin...ex.php?region=b
Postad 28 November 2008 - 22:18
Då har jag kollat denna rulle,och nja den va inte så bra.
Känndes konstigt att höra James Bond försöka sjunga Det va musiken och omgivningarna som höll filmen uppe. 2/5 får den. Postad 29 November 2008 - 11:08
Sjungandet är enormt svårt för den som inte kan sjunga och här visar samtliga enorma talanger.
Streep har visserligen sjungit förut men hon bär filmen tillsammans med Seyfried.' Jag kontrar med 4/5, en jättebra må bra film Postad 01 December 2008 - 00:09
Ni som köpt BD´n har ni "hittat" sing-a-long versionen ?
På baksidan av dvd´n står det sing-a-long, i all reklam före släppet stod det att den skulla vara med på både dvd + bd. lDiscshop BD Men jag hittar ingen...är jag blind eller blåst ? Angående filmen...en 3:a men 5:a i form av feelgood... Å där ändrade nötterna på DS...ingen sing-a-long på bd...wtf ? Redigerat av Unregistered4eba3a31, 01 December 2008 - 20:17. Postad 03 December 2008 - 18:24
Och redan nu snackas det om en tvåa tydligen...
http://www.filmstar....till-mamma-mia/ Har inte sett denna ännu, men när andra som inte gillar musikaler i normala fall så kanske man bör ge den en chans after all. Postad 03 December 2008 - 18:32
En härlig film som verkligen gör sin rätt i ett väljudande hemmabio system,.
Postad 06 December 2008 - 13:03
Jag undrar om det inte blir en uppföljare, se vad den spelat in:
MAMMA MIA! Domestic Total Gross: $143,762,955 Distributor: Universal Release Date: July 18, 2008 Genre: Musical Running Time: 1 hrs. 48 min. MPAA Rating: PG-13 Production Budget: $52 million TOTAL LIFETIME GROSSES Domestic: $143,762,955 25.3% + Foreign: $424,663,800 74.7% -------------------------------------------------------------------------------- = Worldwide: $568,426,755 Postad 20 December 2008 - 20:00
Plats 49(!) just nu över världens mest inkomstbringande filmer (http://www.imdb.com/...gion=world-wide). Imponerande! Glädjen och musiken gör att jag ger den 5/5. /Jonzy Redigerat av jonzy, 20 December 2008 - 20:01. Postad 21 December 2008 - 00:03
Drack alla 50 redbull innan de spelade in denna filmen eller?
Helt hysteriskt överspelad. Bra musikal kanske det är, musiken var ju helt ok, men filmen? Näe... Postad 25 December 2008 - 07:22
Man ska inte underskatta värdet av en feel good film. Det blev en riktift trevlig kväll när den gick på hemma bion.
Också överrskad av att dom har lyckats få in låtarna i en begriplig handling... Musikaler kan vara riktigt dryga men det här funkar bra. Se'n kanske bidrar nog att låtarna svänger rejält. Postad 25 December 2008 - 17:22
Underhållande trots att jag såg den på en kass bränd DVD med fel AR och usel bildkvalitet (gäst hos andra, bränner inte själv).
Synd att flera av skådisarna inte var så bra på att sjunga. Musiken är annars riktigt bra. Postad 26 December 2008 - 09:02
Filmen var okej men allvarligt talat hur ###### dålig var inte bilden?! Jag måste säga att jag är otroligt besviken på hur bilden är på blu-ray, den har dålig skärpa är gryning och har bedrövliga färger. Trodde faktiskt att denna film skulle göra sig bra på blu-ray och vara en fröjd för ögat men tyvärr blev jag jätte besviken. Ni som har sett den på blu-ray vad tycker ni?
Jag tycker faktiskt att bilden var så dålig att jag absolut inte hade köpt den på blu-ray (269:-!!!!) om jag visste att det skulle se så här dåligt ut. Funderar till och med på att lämna tillbaka den och säga att det måste vara nåt fel på den... Mitt sämsta köp på blu-ray hittils. Postad 26 December 2008 - 11:11
Det verkar som om det skall vara så.
"'Mamma Mia' comes to Blu-ray in a 1080p/AVC MPEG-4 transfer, framed at 2.40:1. I must admit that I saw the film in the theater and thought it had an ugly visual look. The good news is that this Blu-ray accurately recreates that experience. The bad news is that, well, the film looks ugly. On the plus side, the source is pristine. Blacks are generally rock solid except for a couple of weird nighttime sequences where the mid-range of the grayscale is blown up to improve shadow detail but results in a flattening of the image. Otherwise, the daylight exotic exteriors benefit from the bright contrast and a good amount of apparent depth. Unfortunately, colors are overdone, which results in an ugly, waxy look (the actors are all lit terribly). Detail is sometimes strong, but the use of blue screen backdrops gives a distracting, oddly out-of-focus look that I really couldn't stand. The encode itself is strong, with no obvious artifacts save for a bit of noise on solid backgrounds. I'm giving this transfer four stars because it accurately reflects the stylistic intentions of the film, even if I really didn't enjoy looking at it. " Postad 26 December 2008 - 11:22
Såg denna på dvd då (host
Hoppas ni är nöjda med eran blurayutgåva! /GEnis Postad 26 December 2008 - 17:59
Förvånansvärt positiv respons på denna film. Fast man kanske måste vara i form för en film like this.
Postad 26 December 2008 - 18:15
Är den bra alltså... kanske får ta och se den.
Min syster tyckte den var skitbra och det brukar alltid vara ett tecken på jag får kräksjuka om jag ser det. Postad 27 December 2008 - 20:38
Helt klart en sevärd film gillar inte musikaler jag heller men denna var kanon ..
4 av fem poäng typ .. Postad 28 December 2008 - 12:41
Läste i DN att denna DVD säljer bäst av alla i USA just nu...
Tänkte att det inte är så underligt. Jänkarna behöver en rejäl dos feelgood med tanke på finanskrisen och annat elände dom drabbats av... Moa ha ha >:-) Postad 29 December 2008 - 16:37
Brukar inte heller gilla musikaler som vissa andra. Men denna var klart sevärd.
Postad 29 December 2008 - 16:46 Hela världen behöver feelgood Postad 29 December 2008 - 16:50 Hörru, fjant Mamma Mia spöar Hankock och Superhero Movie i min hylla! Postad 01 January 2009 - 10:35 Åh fan, bra då ska jag undvika de två också. Har inte sett nån av dem där ännu, såg en trailer på Hankock det räckte för att avskräcka mig. Jag hoppas du inte betalade dyrt för de där filmerna... Postad 02 January 2009 - 12:00
Tog mig slutligen tid nu under julhelgen och tittade på denna. Först skall jag säga att jag tycker mycket om musikaler, har inget personligt emot någon skådespelare i denna film och har växt upp under ABBA-eran utan att varit någon speciell ABBA-fantast (men inte heller ogillat dem som en del gjorde under 70-talet).
Nu så: FYFAN vilken skitfilm.. Möjligen hade jag lite för höga förväntningar. Men det är ett totalt överspelande av samtliga skådespelare rakt igenom filmen. De enda som kan gå ut med någon heder i behåll är Pierce Brosnan och Colin Firth - där Pierce inte kan sjunga men Colin överraskade. Annars är Castingen totalt bortom rim och reson.. fick känslan att samtliga skådespelare inte passade in i sin roll.. speciellt de tre gamla damerna som skall stå för huvudrollerna. Meryl Streep är en duktig skådespelare som brukar kunna ta sig an det mesta. Men här faller hon platt. Det är en sån där film som Oceans 13 - det verkar som skådespelarna hade kul när de spelade in men de lyckas inte överföra detta till duken. Fick 2/10 av mig på IMDB. Allt detta enligt min egen mening så klart.. respekterar de som tycker annat (bland annat min yngsta dotter). Postad 04 January 2009 - 19:11
Jag tyckte filmen var bra , men jag har bara sett den på dvd och undrar om det är stor kvalitetsskilnad
mellan dvd och BD skivan , någon som sett på båda versionerna och kan uttala sig ? Postad 02 February 2009 - 16:36
Jag tyckte filmen var superbra. Såg först på bio förra året med föräldrarna. Det var många i salongen som sjöng med. Bilden var inte så bra på bion, men våran biograf är rätt gammal. Köpte senare filmen på DVD. Har ingen blu-ray än.
Har kollat en del på filmen och den är mysig med bra musik. Lite underhållning helt enkelt. Sedan kan man kanske tycka att brosnan inte sjunger så bra. Han brukar nog inte sjunga så ofta, så han är förlåten Mitt betyg blir 9 av 10 möjliga. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |