Jag har ingen erfarenhet av platt tv överhuvudtaget så jag hoppas ni har överseende med "dumma frågor" eller om det har tagits upp tidigare.
Det ända vi har bestämt oss för är samsung men det står mellan ps-42a456 och le-40a656.
Jag vet att det är svårt att jämföra dessa då det är två olika tekniker men vi tycker att bilden är bra på bägge men vad ska vi välja? Hittar inga recentioner på 456 överhuvudtaget, någon som har sätt någon på nätet?
Vad skiljer 456 mot 457? på onoff sa de att det bara är kontrasten som skiljer dessa åt, gör den så stor skillnad?
Vi kommer mest att se på tv/film men har iof xboxen som vi vill kunna koppla in (dock gamla xboxen än så länge)
Vi har comhem som leverantör idag med analog sändning, kommer då ta deras digitalpaket.
Alla säljare säger olika angående inbränningar på plasman, elgiganten säger att alla inbränningar (ghostningar?) är permanenta medan onoff säger att det är tillfälliga och försvinner snabbt, era erfarenheter på dessa modeller?
Är ju lite orolig för hur det påverkar om vi skulle vilj köra tvspel eller hur det påverkar med texttv osv.
Om vi inte har "äkta" hd sändning hur blir då bilden på full hd´n respektive hd ready? pratas om att den blir sämre på full hd´n på vanliga digitalsändningar då den inte kan nyttja sin teknik fullt ut, blir det då samma sak med hd ready om man tittar på en media som är avsedd för full hd?. Svårt att se i butik med deras visningsfilmer som jag antar att de valt för att visa bästa resultat.
Nu har vi ganska trångt mellan soffan och tv´n är 3 meter för kort avstånd för 42´ plasman?
Det vi reagerade lite på på ps-42a456 är att den svarta bilden blir aningen grå jämfört med de andra på väggen, är det bara inställning eller har den en gråare ton i sin svarta?
När allt kommer omkring så är det ganska mycket pengar det handlar om så man vill ju försöka välja "rätt"
Tacksam för alla ideer och svar