- men,
i den dator som ORB är installerat på samt en dator utanför det interna nätverket visar båda på samma problem, jag kan "se" alla TV kanaler, alla videofiler, ljudfiler i mapparna men jag kan inte starta strömning klickar jag på play så startar en process i någon sekund men sedan sker inget mer. Detta gäller också strömmad internet TV via orb!
Jag kan se samtliga foto och samtliga dokumnet men som sagt inte stömmat!
Jag har varit inne i konfigureringen av bredbandsroutern en WPN824 och försökt där att öppna upp port 80, detta enligt en instruktion från orb, men den säger enbart att den porten redan är upptagen, samma när det gäller 81, 82 osv
Någon som har ett tips varför allt ser ut att fungera fastän det inte går att köra strömmat. Eftersom jag inte ens kan ta emot internet-TV via orb på en exern dator utanför nätverket, så känns det inte som det skulle vara bredbandsrouterns konfiguration som spökar, utan mer hur man får orb synkat med mediaplayer
Edit: Har upptäckt några saker:
1. man kan se internet-Tv om man klickar på url länken istället för play knappen, vet inte riktigt vad det säger
2. man kan köra spelan genom att klicka på play, så där fungerar knappen ??
3. det kan ändå var något med min brandvägg för jag kan nå de externa länkarna! även om playknappen (som är den enda som finns för att köra TV via min dator inte fungerar för internet-TV)
Redigerat av Unregistered124686ac, 17 augusti 2008 - 16:27.