Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

MCE Daemon Tools Loader för Vista MCE

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 August 2008 - 14:12

Unregisteredd1140893
  • Unregisteredd1140893
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vista Media Center program som ger dig möjligheten att lista filer i en given katalog samt montera image filer med hjälp av Daemon Tools. Detta ger möjligheten för användaren att spara sina filmer som image filer till DVD samlingen samt ett smidigt sätt att enkelt montera filerna vid visning.....
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hittade detta när jag surfade runt någon som testat detta ??

Länken: http://www.codeplex....?ReleaseId=9132

Har EJ själv hunnit testat detta ännu, skall göra så fort tid infinner sig....

//Marra

Redigerat av Unregisteredd1140893, 27 August 2008 - 14:13.

Postad 27 August 2008 - 18:14

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

• 731 inlägg
  • 0

Hittade detta när jag surfade runt någon som testat detta ??
Länken: http://www.codeplex....?ReleaseId=9132

Tack för tipset, men funkade inte för mig. Kör på Vista 32, och vill få någon möjlighet att mounta ISO genom VideoBrowser, se tråd. Att detta inte funkade för mig utesluter förstås inte att det kan gå för någon annan med andra förutsättningar.
- Den lade upp en ikon på en av listerna i Vista MCE, men körde man den blev det en otäckt blå skärm med någon text om Vista Thumbs_db

Kanske skulle funkat att mounta om jag kört via VideoBiblioteket - men det vill jag undvika. Då återgår jag hellre till MyMovies som ju faktiskt funkar att mounta med, men som har andra brister/egenheter som gör att jag vill byta bort det.

Postad 27 August 2008 - 19:11

Unregisteredd1140893
  • Unregisteredd1140893
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Tack för tipset, men funkade inte för mig. Kör på Vista 32, och vill få någon möjlighet att mounta ISO genom VideoBrowser, se tråd. Att detta inte funkade för mig utesluter förstås inte att det kan gå för någon annan med andra förutsättningar.
- Den lade upp en ikon på en av listerna i Vista MCE, men körde man den blev det en otäckt blå skärm med någon text om Vista Thumbs_db

Kanske skulle funkat att mounta om jag kört via VideoBiblioteket - men det vill jag undvika. Då återgår jag hellre till MyMovies som ju faktiskt funkar att mounta med, men som har andra brister/egenheter som gör att jag vill byta bort det.

Hallå !

Jag fick det inte att funka jag heller...
Jag kör Vista MCE 64 bit och fick inte ens ikonen inne i MCE....
Får gärna höra av dig bjogul om du kommer på någon smidig lösningför jag är också precis som
du angelägen om att få automounting att fungera....

Ha de Gott !

Postad 27 August 2008 - 22:39

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

• 731 inlägg
  • 0
Jag antar du vet att mymovies kan ställas in för automount via Daemon. Men att du inte heller vill ha det. Har dock hittat en ytterligare variant, Open Media Library, som jag just installerat och som lyckades mounta via Daemon. Finns även i 64.bitars ...
http://code.google.c...-media-library/

Postad 28 August 2008 - 06:11

Unregisteredd1140893
  • Unregisteredd1140893
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Jag antar du vet att mymovies kan ställas in för automount via Daemon. Men att du inte heller vill ha det. Har dock hittat en ytterligare variant, Open Media Library, som jag just installerat och som lyckades mounta via Daemon. Finns även i 64.bitars ...
http://code.google.c...-media-library/

Lysande ! Stort tack, ska installera och testa det till kvällen !

Postad 28 August 2008 - 12:54

Unregisteredd1140893
  • Unregisteredd1140893
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Har testat nu och det fungerar perfekt även för 64 bit.....

Postad 30 August 2008 - 23:31

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

• 731 inlägg
  • 0
Vilket menade du egentligen? Open Media Library, eller MyMovies? Och om det var OML du menar, funkade även mountning då?

Postad 31 August 2008 - 13:07

Unregisteredd1140893
  • Unregisteredd1140893
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Vilket menade du egentligen? Open Media Library, eller MyMovies? Och om det var OML du menar, funkade även mountning då?

Hej !

Det var OML jag menade och mounting funkar utmärkt.....

Postad 01 September 2008 - 11:40

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

• 731 inlägg
  • 0
OK. Vilken version av Daemon använder du för mount? För mig funkade det nämligen endast att få en ISO mountad i Daemon via OML, men den vägrade spelas upp. MCE hängde sig. Därefter hittade jag en diskussion i deras forum att man inte fick ha senaste version av Daemon. De versioner jag testat har däremot inte ens kunnat mounta filen från OML. :P

Redigerat av bjogul, 01 September 2008 - 11:41.

Postad 02 September 2008 - 07:25

Unregisteredd1140893
  • Unregisteredd1140893
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

OK. Vilken version av Daemon använder du för mount? För mig funkade det nämligen endast att få en ISO mountad i Daemon via OML, men den vägrade spelas upp. MCE hängde sig. Därefter hittade jag en diskussion i deras forum att man inte fick ha senaste version av Daemon. De versioner jag testat har däremot inte ens kunnat mounta filen från OML. :)

Hej igen !

Jag kör senaste versionen av Daemon....
Glöm inte att stänga av securemount läget för Daemon....

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.