Ända nackdelen JAG tycker man har missat vid tillverkningen av tvix är att man inte kan ha kvar USB sladden i datorn och se på film sammtidigt.När man kopplar i USBn så hamnar TViXen i USB mode . Det innebär att varje gång man ska överföra en film måste man föra in USB sladden i någon utav datorns USB port och sedan dra ut usb sladden är man ska se på film eller använda TViXen.
Här kommer en bra lösning där man kan ha kvar USBn ikopplad i datorn och kuna andvända TViXen. Jag hoppas min lösning glädjer någon
Först måste ni ha en enkel strömbrytare och en USB sladd.I mitt fall andvänder jag en USB förlängare HON --> HAN.
1.JPG 47.05K
2 Antal nerladdningarSedan så ska ni skala av skyddsplasten och försiktigt peta ut den RÖDA kabeln innuti. Försök att inte skada de små kablarna som är virvlade runt de färgade kablarna. Se Bild 2
2.JPG 34.3K
1 Antal nerladdningarKlipp BARA av den RÖDA kabeln. Bild 3
3.JPG 49.99K
1 Antal nerladdningarFörsök att peta tillbaka de virvlade småvajrarna förutom den röda. Bild 4
4.JPG 35.61K
4 Antal nerladdningarKoppla den RÖDA kobeln till strömbrytaren som på bilden. Se bild 5
5.JPG 53.54K
6 Antal nerladdningarSedan är det bara att skruva ihop locket till brytaren och ni har en USB sladd med on & off funktion.
6.JPG 42.08K
3 Antal nerladdningarNu kan USBn till TViXen alldit vara ikopplad i datorn.När man vill överföra en fil till tvixen så är det bara att slå på brytaren och av när man är klar.
Tycka till.
MVH Aqil
Sökningen pågår
Avancerad sökning
17 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?