Redigerat av göran5705, 24 October 2008 - 17:16.
Larsen HiFi 4.2
(Golvhögtalare)
|
1
|
(9)
|
Inga priser |
4 relaterade trådar
Larsen 6 - Något av ett "haksläpp" (107 inlägg)
|
10 år sedan |
Larsen 4 (79 inlägg)
|
13 år sedan |
Larsen Hifi (25 inlägg)
|
13 år sedan |
Hjälp vid köp av golvhögtalare. (4 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 21 October 2008 - 19:39
hej,har köpt ett par larsen 4,e de nån som kan rekommendera en bra förstärkare i prisklassen 10-20?jag gillar lite mjukare ljud,men med kraft å upplösning,kan tänka mig ny eller beg
Postad 21 October 2008 - 20:12
Nytt beggat? Var önskas
Lite mer specifikt kanske! Om inte kommer du få höra allt från Denon 1507 till Krell Ksa 100.
Postad 21 October 2008 - 22:19
Då säger jag direkt Musical Fidelity X-T100 eller YBA YA201.
Jag köpte X-T100 men rankar YBA YA201 lika högt. Dessa två förstärkare kan konsten att få fart på högtalarna och det är mycket roligt att lyssna på musik. Ljudet är också balanserat och basförmågan är mycket bra eftersom det finns kraft så det räcker. Larsen 4 spelar mycket bra bas i form av naturligt ljudande sådan som är rapp och djup.
Två andra alternativ som jag också rekommenderar är Densen Beat 110 eller Primare i21. Dessa två förstärkare spelar också mycket bra ihop med Larsen 4 men har inte riktigt samma driv och spelglädje som X-T100 och YBA YA201. Övriga parametrar är enligt mitt provande likvärdiga.
Så en provlyssning kan rekommenderas av dessa.
De enda modellerna jag tyvärr inte kan rekommendera är Marantz PM 7001 KI och Micromega A120. Den förstnämnda får helt enkelt inte igång högtalarna riktigt bra. Återgivningen känns tyvärr slö.
Micromega A120 låter som om loudness kopplats in, helt enkelt en mycket negativ egenskap ihop med Larsen 4.
Detta är mina intryck av förstärkarjakten jag hade till just Larsen 4.
Förövrigt måste jag starkt rekommendera att du köper dämpfötter till högtalarna. Det stramar upp basen betydligt och mina fötter jag köpte på HiFi-Klubben för 250 kronor har gjort en bra högtalare ännu bättre.
Jag köpte X-T100 men rankar YBA YA201 lika högt. Dessa två förstärkare kan konsten att få fart på högtalarna och det är mycket roligt att lyssna på musik. Ljudet är också balanserat och basförmågan är mycket bra eftersom det finns kraft så det räcker. Larsen 4 spelar mycket bra bas i form av naturligt ljudande sådan som är rapp och djup.
Två andra alternativ som jag också rekommenderar är Densen Beat 110 eller Primare i21. Dessa två förstärkare spelar också mycket bra ihop med Larsen 4 men har inte riktigt samma driv och spelglädje som X-T100 och YBA YA201. Övriga parametrar är enligt mitt provande likvärdiga.
Så en provlyssning kan rekommenderas av dessa.
De enda modellerna jag tyvärr inte kan rekommendera är Marantz PM 7001 KI och Micromega A120. Den förstnämnda får helt enkelt inte igång högtalarna riktigt bra. Återgivningen känns tyvärr slö.
Micromega A120 låter som om loudness kopplats in, helt enkelt en mycket negativ egenskap ihop med Larsen 4.
Detta är mina intryck av förstärkarjakten jag hade till just Larsen 4.
Förövrigt måste jag starkt rekommendera att du köper dämpfötter till högtalarna. Det stramar upp basen betydligt och mina fötter jag köpte på HiFi-Klubben för 250 kronor har gjort en bra högtalare ännu bättre.
Postad 05 November 2008 - 16:55
Lyssna på Roksan Kandy, finns för demo hos HiFi Art m fl.
Rapp, musikalisk, mycket muskler - samtidigt som den har ett mjukt ljud.
Ett annat brittiskt märke som kan vara av intresse är Exposure, även de gör rappa, musikaliska förstärkare.
I en dyrare prisklass finns ju alltid Naim...
Rapp, musikalisk, mycket muskler - samtidigt som den har ett mjukt ljud.
Ett annat brittiskt märke som kan vara av intresse är Exposure, även de gör rappa, musikaliska förstärkare.
I en dyrare prisklass finns ju alltid Naim...
Postad 05 August 2009 - 22:47
Hej!
Någon som vet om man kan köra med Bladelius elektronik till Larsen högtalare?
Om jag kommer ihåg det rätt så är Larsen neutrala i ljudet, stämmer detta?
MVH:Perra
Någon som vet om man kan köra med Bladelius elektronik till Larsen högtalare?
Om jag kommer ihåg det rätt så är Larsen neutrala i ljudet, stämmer detta?
MVH:Perra
Postad 17 September 2009 - 09:39
Har tänkt införskaffa ett par Larsen 4:or men undrar om någon har kört de med nad elektronik?
har själv en nad 370 lämplig stärkare eller?
har själv en nad 370 lämplig stärkare eller?
Postad 28 January 2011 - 13:51
Jag har ett par Larsen 4 som jag driver med Arcam FMJ-A18. Tycker det skulle behövas lite mer kraft samtidigt som jag är lite inne på att kanske skaffa mig en center o bakhögtalare o skaffa hembio istället. Har ni några rekomendationer upp till ca 10K nytt eller begagnat.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Larsen 6 - Något av ett "haksläpp"
360 bilder
13 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?