Edit 16/2: Det blev snålt med pengar innan jul så jag uppdaterar tråden med samma fråga, Rekomendera mig en Surroundförstärkare i 6000-10000 klassen. Är intreserad av att veta om det finns några intresanta nyheter eller om det finns något nytt vasst klipp man kan göra.
Hejsan, jag har precis planerat och börjat inhandla min hembio.
Tv'n jag kommer köpa är antingen en Sony W4000 52" eller en W4500 46". Vilken av dessa har jag inte bestämt än, det ska mätas lite och ska se de i verkligheten innan jag tar det beslutet.
När det kommer till förstärkaren blir det dock svårare eftersom Tv och högtalar system kommer placeras i en källare med tegel väggar. Så jag tror ett bra ljud kan vara svårt, men detta är mitt ända alternativ så jag är tvungen att göra det bästa av situationen.
Jag har sedan innan köpt 5 satellit högtalare från B&W samt en baslåda, har varit runt hos Hifi handlare tittat lite på förstärkare i prisklassen 6000 -10 000:- och vad jag blivit rekommenderad är en Pioneer VSX-LX50 eller Pioneer VSX-LX60. Jag mailde även fyndbörsen och de sa att en Onkyo TX-SR706 skulle passa mitt system. (http://www.fyndborse...w.aspx?Key=6957)
Jag hör gärna lite oberoende åsikter och tankar, Vad som ska samman är ett Surroundsystem 5.1, En tv, en HTPC, samt ett Xbox360.
Onkyo förstärkaren ligger bra i pris och ser bra ut, fyller den mina behov?
(Vad jag inte fått bekräftat är om Onkyo TX-SR706 stödjer HDMI 1.3 och hur mycket skillnad det gör)
Redigerat av Blafa, 16 February 2009 - 22:32.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Bättre 5.1 system för 15000 än KEF3005SE?
28 bilder
547 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?