Transformers: Revenge Of The Fallen
511 svar till detta ämne
Postad 16 November 2008 - 16:01
Unregistered76725b1e
-
Unregistered76725b1e
-
Lärjunge
-
-
472 inlägg
Transformers.jpg 31.42K
0 Antal nerladdningar
Har varit känt en längre tid att det kommer att komma en uppföljare till succen Transformers som hade biopremiär 4 juli 2007, en uppföljare vid namn Transformers: Revenge Of The Fallen. Återigen är det Steven Spielberg som producent och Michael Bay som regisserar. Huvudpersonerna spelas precis som tidigare av Shia LaBeouf samt Megan Fox, vars relation väntas bli ännu hetare Kriget på jorden verkar hur som helst vara över och storyn kommer utspela sig om kriget i universum, något som låter rätt intressant. Officiella hemsidanIMDBMovieZineBiopremiär 26 juni 2009!
Redigerat av Unregistered76725b1e, 16 November 2008 - 16:07.
Postad 16 November 2008 - 16:25
Unregistered28641812
-
Unregistered28641812
-
Veteran
-
-
2286 inlägg
Verkar mycket intressant, då första filmen var riktigt bra.
Postad 16 November 2008 - 17:17
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Synd att de behåller Shia och Megan. Men det kan nog bli OK ändå.
Postad 16 November 2008 - 17:35
Unregistered76725b1e
-
Unregistered76725b1e
-
Lärjunge
-
-
472 inlägg
Synd att de behåller Shia och Megan. Men det kan nog bli OK ändå.
Jag tycker det är riktigt riktigt bra att de behåller dom, av två anledningar. Dels tycker jag att båda, men främst Shia, gjorde bra ifrån sig, "lättade" upp stämningen flertalet ggr på ett bra sätt. Sen gillar jag aldrig filmer där de byter ut huvudpersoner i uppföljare, känns helt enkelt fel. Hur bra hade exempelvis Matrix Reloaded blivit utan Keanu Reeves.
Postad 16 November 2008 - 17:49
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Jag tycker det är riktigt riktigt bra att de behåller dom, av två anledningar. Dels tycker jag att båda, men främst Shia, gjorde bra ifrån sig, "lättade" upp stämningen flertalet ggr på ett bra sätt. Sen gillar jag aldrig filmer där de byter ut huvudpersoner i uppföljare, känns helt enkelt fel. Hur bra hade exempelvis Matrix Reloaded blivit utan Keanu Reeves.
Huvudpersonerna i Transformers är robotarna, inte människorna. Matrix Reloaded hade förmodligen blivit ännu sämre utan Keanu, men det går inte att jämföra eftersom filmen är uppbyggd runt honom på ett helt annat sätt. Nu blev uppföljarna till Matrix knappt uthärdliga i vilket fall, och det var ju synd... Angående Shia så tycker jag han är påfrestande. Och Megan har ingen utstrålning. Hon framstår ju som totalt tom i filmen.
Postad 16 November 2008 - 18:14
Unregistered76725b1e
-
Unregistered76725b1e
-
Lärjunge
-
-
472 inlägg
Huvudpersonerna i Transformers är robotarna, inte människorna. Matrix Reloaded hade förmodligen blivit ännu sämre utan Keanu, men det går inte att jämföra eftersom filmen är uppbyggd runt honom på ett helt annat sätt. Nu blev uppföljarna till Matrix knappt uthärdliga i vilket fall, och det var ju synd...
Angående Shia så tycker jag han är påfrestande. Och Megan har ingen utstrålning. Hon framstår ju som totalt tom i filmen.
Nja, det håller jag inte med om. Det är väl viss skillnad, men det jag syftade på var att jag inte tycker att uppföljare med helt andra huvudpersoner blir bra. Ja, well, antar att smaken är som baken
Postad 16 November 2008 - 18:20
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Ja denna ser jag fram emot,kommer bli riktigt najs.
Postad 16 November 2008 - 18:21
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Absolut.
Men Batman, James Bond och Hulk är exempel på filmprojekt som klarat byte av huvurollsinnehavare bra. I alla fall ibland (Batman och Bond har ju haft varierande framgång).
Postad 16 November 2008 - 18:27
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
inget man ser fram emot efter första skräpet, men eftersom det är transformers kommer jag antagligen lida mig igenom det ändå. go bay.. to hell
Postad 17 November 2008 - 13:06
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Kriget på jorden verkar hur som helst vara över och storyn kommer utspela sig om kriget i universum, något som låter rätt intressant.
Kampen om Jorden är över, men kampen om universum har precis börjat. Efter att ha återvänt till Cybertron tar Starscream befälet över Decepticons och beslutar sig för att återvända till Jorden. När Autobots tror att allt är över får de reda på att Megatrons livlösa kropp har blivit stulen från den amerikanska militären av Skorpinox som återupplivar honom med hjälp av sin egen spark. Med en hämndlysten Megatron tillbaka på banan och med hjälp av förstärkningar av Decepticons samlar Optimus Prime ihop sina styrkor och gör allt som står i hans makt för att förhindra dem.
Spoilers: Så... kampen om Jorden är över - men öh... de återvänder till Jorden med förstärkning och en pissed off Megatron för att...vadå... ta över universum FRÅN Jorden? Känns som något inte riktigt stämmer här. För övrigt... Scorpinox? Lol? Svårt att söka upp att det heter Scorponok om man inte kan det eller vad? Och sen är det så himla troligt att han skulle återuppliva sin dödsfiende Megatron, men visst - de framställde ju Scorponok som en vanlig fjant i första filmen istället för den krigsmaskin och ledare han egentligen är men vem är jag att klaga. Och måste det heta "spark"? Matrixen låter så mycket bättre. Spark på svenska också.. ska han sparka igång Megatron eller? Det känns som att Optimus borde försökt förhindra problemet som återuppstått nu genom att förstöra rymdbron som de använder för att frakta över robotar mellan Jorden och Cybertron. Eller oj, de har iofs löst det lilla problemet med oändlig respawning genom att FLYTTA HELA CYBERTRON SÅ DET ÄR GÅNGAVSTÅND MELLAN PLANETERNA! Hade inte skadat att hålla koll på Megatron också, men äh... en dumpning i havet tar ju hand om honom. Människorna vet bäst. Alltså, filmen var bra - men det känns på något sätt som att de inte riktigt tar storyn, researchen eller karaktärerna på allvar
Redigerat av Zoiler, 17 November 2008 - 13:07.
Postad 17 November 2008 - 13:11
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2138 inlägg
Hoppas det inte blir en till barnfilm
Postad 17 November 2008 - 13:57
Unregistered76725b1e
-
Unregistered76725b1e
-
Lärjunge
-
-
472 inlägg
Jag själv har inte läst(?) serietidningarna eller vad det är som är till grund för Transformers, men jag har förstått, precis som Zoiler säger, att den inte är så bra gjord utifrån det perspektivet. Vilket förstås är synd då ursprungshistorien förvrängs. Barnfilm? Tycker den går i samma stil som de övriga Marvel filmerna, dvs rätt långt ifrån barnfilmer.
Postad 17 November 2008 - 19:54
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
TS har sitt ursprung i serier ja.
Med barnfilm menar han antagligen brist på blod/gore, samt den genomgående humorn (t ex som att höga hemliga agenter skulle vara så barnsliga) men det gör inte mig något. Jag tycker de fått till en bra feeling om man kan bortse från alla avvikelser från canon.
Postad 17 November 2008 - 22:53
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Första filmen var lite över hypad, ser dock fram emot uppföljaren.
Postad 17 November 2008 - 22:57
Tiny Turtle
-
Tiny Turtle
-
Veteran
-
-
1869 inlägg
. . . Huvudpersonerna spelas precis som tidigare av Shia LaBeouf samt Megan Fox, vars relation väntas bli ännu hetare 
Blir säkert lika mustiga och vågade sexscener som i alla andra amerikanska biofilmer avsedda för trettonåringar...
Postad 21 November 2008 - 17:51
Thuyner
-
Thuyner
-
Lärjunge
-
-
482 inlägg
Tyckte absolut den första filmen var godkänd. Kanske får ta och läsa igenom de gamla serietidningarna när jag samlat på mig alla, så jag får en bättre uppfattning av hur dålig den egentligen är.  Nej, oavsett hur förvrängd storyn var i filmen, var jag glad när den kom, och ser fram emot uppföljaren!
Redigerat av Thuyner, 21 November 2008 - 17:53.
Postad 21 November 2008 - 21:01
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Äh det gör inte så mycket att de klantar till storyn. Jag är glad bara det görs en film överhuvudtaget. Sånt man får leva med, inte precis som att övriga Marvelfilmer är prickfria heller.
Postad 03 January 2009 - 23:21
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2709 inlägg
Synd att de behåller Shia och Megan.
Megan som är så sjukt het  Tycker att det är bra att båda e me igen då dom var bra i första filmen. Men ser fram emot denna jag me då första var riktigt bra. Grym på BD oxå
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 03 January 2009 - 23:22.
Postad 03 January 2009 - 23:32
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5366 inlägg
Megan som är så sjukt het
016.JPG 189.97K
0 Antal nerladdningar
Postad 03 January 2009 - 23:35
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2709 inlägg
 Då ska vi inte tala om bilderna när hon var med i FHM har jag för mig  så därför gillar vi detta Huvudpersonerna spelas precis som tidigare av Shia LaBeouf samt Megan Fox, vars relation väntas bli ännu hetare 
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 03 January 2009 - 23:37.
Postad 03 January 2009 - 23:40
Thuyner
-
Thuyner
-
Lärjunge
-
-
482 inlägg
Nope... Jag försöker, men jag kan inte se någon hethet i henne.
Kommer kanske i uppföljaren.
Postad 03 January 2009 - 23:55
Unregistered47746e95
-
Unregistered47746e95
-
Beroende
-
-
1082 inlägg
Nope... Jag försöker, men jag kan inte se någon hethet i henne.
Kommer kanske i uppföljaren.
Hmm.. Det säger nog mer om dig än om henne
Postad 03 January 2009 - 23:58
Schumi
-
Schumi
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Mja. Lite för ung för mitt tycke. Det är runt 27+ dom börjar bli heta.
Postad 04 January 2009 - 00:08
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Blev ändå positivt överraskad av första Transformers, trodde den skulle suga elefantpung.
Så det var med väldigt skeptisk min jag satte på dvdn när den kom. Måste nog säga att den klarade "helt ok strecket" i alla fall, typ 5/10.
Är en sådandär riktig popcornrulle som det inte gör så mycket om man snackar i 1min med en polare i mellanåt under filmen. Sjysst bild och ljud också! Sen det är klart, hade jag sett den på en 28tum tjockistv utan surround, ja då hade den nog sjunkigt en del i betyg. Bild och ljud utgör en stor del av behållningen i denna filmen enligt mig.
Skall bli kul att bränna på volymen till 2an tycker jag!
Megan Fox är najs det håller jag med om, gillar mörkhåriga skönheter. Sen kan jag nog hålla med herrarna ovanför att hon säkert blommar ut mer om ett par år  . Då hoppas jag inte det är med hjälp av diverse operationer  .
Redigerat av genstruktur, 04 January 2009 - 00:11.
Postad 04 January 2009 - 00:43
Thuyner
-
Thuyner
-
Lärjunge
-
-
482 inlägg
Postad 04 January 2009 - 00:55
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Mja. Lite för ung för mitt tycke. Det är runt 27+ dom börjar bli heta. 
Jag tror du blandar ihop heta med feta min goda herre  Jag tror helt klart filmen kommer bli en megahit även om storyn suger, för det man vill se är ju coola robotar och grymma ljudeffekter och det kommer det såklart att bli. Man får göra som med Sagan om ringen och i princip alla filmatiseringar och inte tänka på hur orginalet var utan se det som vilken film som helst, annars blir man alltid besviken. Kommer lägga en förhandsbokning på blu-ray så fort det är möjligt hur som helst
Postad 04 January 2009 - 16:26
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Jag tror du blandar ihop heta med feta min goda herre 
Jag tror helt klart filmen kommer bli en megahit även om storyn suger, för det man vill se är ju coola robotar, heta babes och grymma ljudeffekter och det kommer det såklart att bli.
W00rd på båda punkterna.
Redigerat av Zoiler, 04 January 2009 - 16:26.
Postad 04 January 2009 - 17:17
Camridge
-
Camridge
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Var snabb på att prata av mig vad jag tyckte om första Transformers filmen efter jag såg den på bio och hur den inte följde storyn och det. Gillade transformers djupt förut med både filmer och tidningarna som jag fortfarande har kvar, men jag kan också se dilemmat och hur svårt det skulle vara att göra en ren kopia från serien. Filmen blev helt godkänd och jag köpte till slut den på dvd när priset åkte ner men kommer förmodligen inte köpa den på blu-ray då jag inte anser att det är värt det.
Nu hoppas jag bara att denna efterföljare blir lika bra eller förhoppningsvis bättre med mer action/intriger? och en lika stor eller större budget, skulle vara roligt och se många nya robot individer också. Jag hoppas bara att dom inte förstör för mycket från serien så gamla gubbar och vi andra sitter och skriker för mycket att den inte efterliknar serien hela tiden.
Postad 04 January 2009 - 22:55
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Jo, men de kan ju iallafall kalla skapelsematrixen för just det och inte för... vad det nu är de kallar den i filmen. Just det, The Allspark! Seriöst.
Och nu ska Megatron komma tillbaka. Redan där är det brister.. varför smälter man inte ned honom och förstör hans minnesmodul? Låter människorna dumpa honom i havet som om de har något att säga till om liksom.
Storyn och det canoniska kommer alltid vara sabbat, men filmen blir bra ändå.
Postad 05 January 2009 - 04:17
Tiny Turtle
-
Tiny Turtle
-
Veteran
-
-
1869 inlägg
016.JPG 189.97K
0 Antal nerladdningar
Megan är väl snygg och så, men på den här bilden ser hon ju ut som Therese Alshammars fula syrra eller nåt...
Postad 05 January 2009 - 15:36
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
  Bättre =/? Läste för övrigt att en trailer ska komma i Februari enligt Bay! Och här är de första officiella bilderna: http://transformers-...r.blogspot.com/
Postad 05 January 2009 - 17:09
Unregistered28641812
-
Unregistered28641812
-
Veteran
-
-
2286 inlägg
Fy tusan vad vacker hon är.
Postad 05 January 2009 - 17:17
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2709 inlägg
Bättre =/?
Läste för övrigt att en trailer ska komma i Februari enligt Bay! Och här är de första officiella bilderna:
http://transformers-...r.blogspot.com/
Skulle kunna lägga upp hur många som helst  dock kan jag slänga in en länk http://www.meganfoxy.com/gallery/fhm/Tackar för den länken Zoiler  Nice med lite bilder och sånt !
Postad 05 January 2009 - 17:20
THXcht
-
THXcht
-
Veteran
-
-
2340 inlägg
Fan vad denna kommer att bli fet...
Postad 05 January 2009 - 17:27
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5366 inlägg
ser mkt fram emot denna och Megan
Redigerat av henke007, 05 January 2009 - 17:34.
Postad 05 January 2009 - 18:50
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Fy tusan vad vacker hon är. 
Många lär hålla med.
Postad 06 January 2009 - 13:34
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1058 inlägg
Shia är vackrast! Det är hans fel att jag gick och köpte Indiana Jones 4 och Transformers på BD. Han är ögongodis.
Jag ser verkligen framemot Transformers: Revenge of the fallen nu.
Det är mycket snack om att Devastator skall vara med. Dock inte Devastator från filmen, utan från G1. Hade varit nice med litet combiners. Finns några bilder som folk har ritat upp hur han ska se ut.
Någon som hade varit nice att se hade varit Fortress Maximus! Det är verkligen den största Transformern någonsin. En dubbelheadmaster. (Brave Maximus som är en senare version ifrån serien RID finns i mitt galleri).
Det finns redan bilder på en del Transformers 2-leksaker nu. Optimus Prime har omdesignats och är mer lik filmversionen. Dock lär ju inte alla leksaker dyka upp i filmen.
Postad 06 January 2009 - 21:03
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Någon som hade varit nice att se hade varit Fortress Maximus! Det är verkligen den största Transformern någonsin. En dubbelheadmaster. (Brave Maximus som är en senare version ifrån serien RID finns i mitt galleri).
Bland de största iallafall. Eller kanske störst efter Omega Supreme om man räknar bort såna som kan gå ihop så som Devastator. Och Unicron såklart. Hade varit coolt om de körde ett Unicronavsnitt som tredje film eller någon gång senare. Men med tanke på att Scorponok ska vara i ungefär samma storleksklass som Maximus och han var en dvärg i filmen så kanske man inte ska förvänta sig för mycket på den sidan.
Postad 06 January 2009 - 21:59
C Upp
-
C Upp
-
Lärjunge
-
-
422 inlägg
Skulle nog säga att Fort Max är större än Omega Supreme och Devastator. Killen är ju en hel stad ffs. Leksaken är väl även den den största TF som gjorts om jag minns rätt. Och Unicron är ju inte en Transformer egentligen.
Jag vill verkligen inte att de drar in enorma robotar i filmen, det tar bort "in disguise"-delen av det hela om en stad plötsligt dyker upp utan förvarning. Combiners okej, men det kändes ofta krystat i originalserien. Unicron hatar jag som pesten (Galvatron också) så det hoppas jag verkligen inte på.
Tycker de börjat bra och hoppas de fortsätter med "fötterna på jorden" eller vad man ska säga. Nu har man väl läst lite småjobbiga saker om uppföljaren, men med tanke på hur skeptisk man var inför 1:an så tror jag nog det blir bra igen.
Och Megan Fox är en riktig pudding
Postad 06 January 2009 - 22:27
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Skulle nog säga att Fort Max är större än Omega Supreme och Devastator. Killen är ju en hel stad ffs. Leksaken är väl även den den största TF som gjorts om jag minns rätt. Och Unicron är ju inte en Transformer egentligen.
Hmm. Jag antar att det beror på vad man utgår ifrån. Jag läste att han var överdrivet stor i de animerade serierna. Om man ser till serietidningarna däremot så var han i storleksklassen --> Scorponok eller Galvatron som i och för sig inte är små de heller. Supreme var förstås större i tidningarna. Hans fot var större än Megatron. Devastator var också väldigt mycket större än Maximus:  En hel stad kom jag inte ihåg att han blev i serierna, tänker mer på Metroplex i så fall? Vad jag vet så räknas Unicron som en transformer: Robot som kan förvandla sig i e transformera sig. Men han är väl mer av en transformergud.
Postad 06 January 2009 - 22:42
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1058 inlägg
För seriens skull hade det varit häftigt att se en Fort Max. Eftersom Optimus bestod av 10 108 delar... hur många delar skulle då Fort Max var gjord av?
Litet OT...
Skulle nog säga att storleken är väldigt olik. I tv-serien (tänker på RID och Headmasters) är Brave/Fort Maximus enorm! I tidningsserierna är Fort Max stor, men inte enorm. Leksaken är iaf. 55 cm. hög och tung. Det konstiga är att Brave Max är större än Primus och Unicron!! Men det är leksakstillverkarnas fel. Det är den största Transformern i leksaksform. Det var det jag menade innan. hehe.
Vilken bild jag fick nu Zoiler! Primus och Unicron som kämpar i Transformers 3. Tror nog inte att människorna spelar någon roll i det kriget. hehe... Kommer nog inte att hända. Hade varit ganska tråkigt att se ett krig ute i rymden där inga ljud hörs. *Host*
Edit:
I tidningen snackades det om att Primus och Unicron var gudar. Sedan blev de fängslade på planer som de omskapade. Unicron byggde om sin till sin kropp. Primus skapade Transformers. Transformers delade senare på sig i decepticons och autobots som en gång skulle förena sig för att kunna förgöra Unicron. Se nr. 1/1990.
Alltså är varken Unicron eller Primus Transformers. Transformers refererar till "Primus krigare". Kollade precis. Men det är tidningens historia.
Redigerat av klarinettmeister, 06 January 2009 - 22:48.
Postad 06 January 2009 - 22:45
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1919 inlägg
Jag själv ser fram emot att få se Megan, robotarna bryr jag mig inte om.
Postad 06 January 2009 - 23:02
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Vilken bild jag fick nu Zoiler! Primus och Unicron som kämpar i Transformers 3.
Hehe, tänkte mer på Unicron mot hans barn som i serien. Men det är klart, är nog rätt svårt att både göra och få det till en vettig handling. Man kan dra paralleller till Fantastiska Fyran när (en rejält nedgraderad) Galvatron kom på besök - och både handlingen och klimaxet var rätt skrattretande. I tidningen snackades det om att Primus och Unicron var gudar. Sedan blev de fängslade på planer som de omskapade. Unicron byggde om sin till sin kropp. Primus skapade Transformers. Transformers delade senare på sig i decepticons och autobots som en gång skulle förena sig för att kunna förgöra Unicron. Se nr. 1/1990. Alltså är varken Unicron eller Primus Transformers. Transformers refererar till "Primus krigare". Kollade precis. Men det är tidningens historia.
Yepp, de slogs och slogs och sedan lurade Primus Unicron och fångade båda i varsin stor asteroid. Primus skapade om sig till planeten Cybertron och födde Transformers som du säger.
Postad 06 January 2009 - 23:11
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1058 inlägg
Hehe, tänkte mer på Unicron mot hans barn som i serien. Men det är klart, är nog rätt svårt att både göra och få det till en vettig handling. Man kan dra paralleller till Fantastiska Fyran när (en rejält nedgraderad) Galvatron kom på besök - och både handlingen och klimaxet var rätt skrattretande.
Yepp, de slogs och slogs och sedan lurade Primus Unicron och fångade båda i varsin stor asteroid. Primus skapade om sig till planeten Cybertron och födde Transformers som du säger.
I filmen/serierna fanns inte Primus med i G1. Där var det ju Quintesons som styrde Transformers (försökte styra). Primus dök ju inte upp förrän i "Transformers Cybertron". Det är förvirrande när det är olika storys i serien/tidningen. Hehe. Fan vad nice att det finns fler TF-fans härinne. Usch. vad sköra mina tidningar känns. De är iofs. kring 20 år gamla... Här är en bild jag tog precis. Bara för att visa storleken.  Primus är ungefär hälften så hög som Brave Max. Piranacon som är en 6-figurs combiner når inte ens upp till knäet på Brave Max!
Postad 06 January 2009 - 23:20
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Det är förvirrande när det är olika storys i serien/tidningen.
Därför jag håller mig till tidningarna (originalet) och struntar i det andra  Värst är väl Beast Wars. Kollade ett avsnitt och såg att Prime var en apa. Då stängde jag av. Överlägset största leksaken jag har, var den nu kan vara någonstans, är Optimus Prime, den ombyggda där Hi-Q är huvudet. Men den är inte lika stor som den där Maximusversionen. Är det Astrotrain som ligger ned?
Postad 06 January 2009 - 23:45
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1058 inlägg
Därför jag håller mig till tidningarna (originalet) och struntar i det andra 
Värst är väl Beast Wars. Kollade ett avsnitt och såg att Prime var en apa. Då stängde jag av.
Överlägset största leksaken jag har, var den nu kan vara någonstans, är Optimus Prime, den ombyggda där Hi-Q är huvudet. Men den är inte lika stor som den där Maximusversionen.
Är det Astrotrain som ligger ned?
Jag är uppvuxen med tidningarna, så jag håller med dig. Argh. Beast Wars...usch... Optimus Primal döpte de om honom till. Skitserie... Säkert fler som undrar. Den som är till vänster är ju Optimus från filmen. (Kommer en ny version som är mer lik filmversionen senare). Framför Max vänstra ben står God Ginrai (motsvarigheten till Optimus). Han är urtagen från förpackningen längst till höger. Hela den figuren kallas för Super God Ginrai. Motsvarigheten till det är Powermaster Optimus Prime. Ginrai är den lilla figuren som heter Hi-Q här. Det nedersta släpet är God Bomber. Antar att det är den versionen som såldes i Sverige som du har. Hi-Q agerar som kraftaggregat. Var ju tiden med "powermasters". Nej. Har tyvärr inte Astrotrain. De 3 tågen är från vänster: Midnight Express, Railspike och Rapid Run. Dessa ingår i RID (Robots in disguise) och är de enda på den bilden som ingår i samma serie som Brave Max. De är en typ av combiners och kan bilda Rail Racer. Bilden är litet förvirrande då det är Transformers från olika serier. Hehe. Det var mest för att visa storleken på Brave Max. Den som har kvar Fortress Maximus kan få en rätt bra peng på ebay förresten...
Postad 07 January 2009 - 01:19
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Säkert fler som undrar.
Något säger mig att skaran som intresserar sig av robotarna i tråden kanske inte är så jättestor Den som är till vänster är ju Optimus från filmen. (Kommer en ny version som är mer lik filmversionen senare). Framför Max vänstra ben står God Ginrai (motsvarigheten till Optimus). Han är urtagen från förpackningen längst till höger. Hela den figuren kallas för Super God Ginrai. Motsvarigheten till det är Powermaster Optimus Prime. Ginrai är den lilla figuren som heter Hi-Q här. Det nedersta släpet är God Bomber. Antar att det är den versionen som såldes i Sverige som du har. Hi-Q agerar som kraftaggregat. Var ju tiden med "powermasters".
Ah, ja det var en slående likhet med den jag har. Stämmer att jag har Powermaster Optimus.
Postad 07 January 2009 - 01:48
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1058 inlägg
Något säger mig att skaran som intresserar sig av robotarna i tråden kanske inte är så jättestor
Ah, ja det var en slående likhet med den jag har. Stämmer att jag har Powermaster Optimus.
Synd det. Vi får väl införa intresset här. Lyckades ju få hela min grundskola att få Transformers-hysteri. Det var den jag hade när jag var liten. En kompis till mig hade den också. Vi gjorde tyvärr samma fel och bröt av den runda piggen som sitter på släpet. Tyvärr har inte jag kvar min då jag bytte den mot en radiostyrd bil. Super God Ginrai fick jag tag på Tradera för något år sedan. den skiljer sig mot PM Prime med att lastbilshytten är i metall, kortare avgasrör samt att övre delen av benen är silvriga. Släpet har händer som går att skjuta ut med spakar. Släpet är dessutom litet annorlunda baktill för att man ska kunna koppla dit God Bomber. Påminner om ett Road train. Du får leta upp din PM Prime. Är litet sugen på den nya Prime från Transformers 2. Den ska vara mer lik filmversionen än den jag har.
Postad 07 January 2009 - 02:34
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Du får leta upp din PM Prime.
Ahah, nja.. jag skulle få leta i timmar bland lådorna i garaget. Den ser ut så här i alla fall, men det vet du nog redan:  Vad gäller intresset så är det bra att det görs filmer så det blir lite allmänintresse åtminstone, även om de flesta säkert intresserar sig mer för Fox eller explosionerna. Transformers-fan är en liten kultskara får man väl säga.
Postad 07 January 2009 - 02:51
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1058 inlägg
Ahah, nja.. jag skulle få leta i timmar bland lådorna i garaget. Den ser ut så här i alla fall, men det vet du nog redan:

Vad gäller intresset så är det bra att det görs filmer så det blir lite allmänintresse åtminstone, även om de flesta säkert intresserar sig mer för Fox eller explosionerna. Transformers-fan är en liten kultskara får man väl säga.
Sådan nostalgi! Jag minns hur jag skrek när jag öppnade paketet på julafton. Ja. Filmen har ju klart fått upp ögonen på folk. Man hör ju ofta "men sådana lekte jag med när jag var liten". Men i G1 var ju fokuseringen väldigt stark på de mänskliga karaktärerna också. Hade de bara fokuserat filmen kring robotarna tror jag folk hade tappat intresset. Jag tycker första filmen var bra och andra filmen kommer nog bli ännu bättre. Surfade runt litet och det snackas om Devastator som "combiner" av sju robotar! Men Brawl kallades ju Devastator i filmen och dödas. Bonecrusher som är vänstra armen i Devastator dog ju också... Tycker det iaf. är kul att äntligen få se Transformers-robotar "på riktigt". Hoppas Ultra Magnus dyker upp någon gång också.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Film
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|