Sony Bravia EX1 - teven utan en tråd på kroppen (nästan)
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 21 november 2008 - 17:32
Över priset,
Well done SONY

hoppas att bilden är ruggigt bra för det priset.
Postad 21 november 2008 - 18:24
Postad 21 november 2008 - 19:15
Trådlös överföring till skärm, kan det va på förslag från TV-pejlarna?

Postad 22 november 2008 - 00:40
"1080i i trådlös överföring till tv:n" Vill man ha 1080p och 24Hz så måste man ansluta direkt till tv:n, då räcker ej den trådlösa överföringen till...
Undrar hur många som missar det innan de köper...

Av någon märklig anledning så framgår detta inte så tydligt... *ironi*
Postad 22 november 2008 - 03:08
Postad 22 november 2008 - 19:29

Postad 23 november 2008 - 09:48
https://www.minhembi...c_id=247841.jpg
https://www.minhembi...c_id=247842.jpg
Alla stora tillverkare är på G med trådlösa apparater, vad det nu ska vara bra för.
Så länge man ändå måste ha en strömkabel så gör det väl inget om det går en hdmi bredvid

Postad 23 november 2008 - 16:29
Postad 23 november 2008 - 18:05

Postad 24 november 2008 - 08:44
Undrar hur strålningen av alla apparater omkring påverkar hälsan, lite oroande eller?
Innan 3G utbyggnaden kom igång i Sverige så var det lite av samma frågetecken kring strålningen. Själv gick jag ett par kurser via jobbet om 3G strålning och masterna i allmänhet. Det lustiga är att folk var rädda för 3G strålningen, men man sitter hemma framför TVn flera timmar per kväll där strålningen är mycket starkare. Har inga exakta siffror på strålningen men det är klart, man kan ju försöka undvika att ha allting trådlöst. Dock ser jag inte detta som särskilt farligt om man tex har mottagarboxen nära TVn, så att man slipper få radiovågorna genom hela hemmet.
Postad 25 november 2008 - 12:00
Galet snygg TV i övrigt, dock är även jag skeptiskt kring trådlöst.
Postad 25 november 2008 - 15:29
Testade och det fungerade bra för mig.Hmm, har ni prövat att ladda ner bilderna från länken? Jag markerar mina val men jag kan inte hämta hem dem?
Postad 25 november 2008 - 20:44
Innan 3G utbyggnaden kom igång i Sverige så var det lite av samma frågetecken kring strålningen. Själv gick jag ett par kurser via jobbet om 3G strålning och masterna i allmänhet. Det lustiga är att folk var rädda för 3G strålningen, men man sitter hemma framför TVn flera timmar per kväll där strålningen är mycket starkare. Har inga exakta siffror på strålningen men det är klart, man kan ju försöka undvika att ha allting trådlöst. Dock ser jag inte detta som särskilt farligt om man tex har mottagarboxen nära TVn, så att man slipper få radiovågorna genom hela hemmet.
Dessa radiovågor är ju med all sa rundstrålande, så de avhjälps inte genom att ha boxen när tv:n. F.ö. lär den inte anpassa effekten efter hur nära tv:n är...
Postad 26 november 2008 - 21:12
Testade och det fungerade bra för mig.
Hmm, konstigt. Jag kan markera bilderna men inget händer när jag klickar på Hämta. Missar jag något?
Postad 27 november 2008 - 13:37
Vilket är märkligt då 1080p24 kräver mindre bandbredd än 1080i50/60... Skulle tippa på att det har med copy-säkerhet att göra.Läs om produkten på Sony:s hemsida så blir den inte lika imponerande...
"1080i i trådlös överföring till tv:n" Vill man ha 1080p och 24Hz så måste man ansluta direkt till tv:n, då räcker ej den trådlösa överföringen till...
Undrar hur många som missar det innan de köper...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar