Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bra banor i Little Big Planet

31 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 November 2008 - 15:31

Gäst_dannywtf_*
  • Gäst_dannywtf_*
  • 0
Som titeln säger så är det en tråd där vi kan rekommendera banor som vi har hittat och som vi tycker att andra borde pröva. Skriv gärna mer än bara namnet på banan och hur man hittar den. Försök även förklara lite vad den går ut på osv..

Sen tycker jag att det hade varit roligt om de som hade gjort egna banor skrev det i denna tråd. Sharing is caring:)

Postad 23 November 2008 - 22:16

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0
Jag har gjort min första bana nu i helgen ;)
Den heter Sacktree och jag är ganska nöjd med den... för att vara min första ;)
PSN: kajoh. Det är bara att lägga till mig!
Glöm inte att "hjärta" mig och banan :D

Postad 24 November 2008 - 09:01

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0
Lovar att testa ikväll Kajoh, såg att du filade på en bana i helgen.

Postad 24 November 2008 - 09:33

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0

Lovar att testa ikväll Kajoh, såg att du filade på en bana i helgen.

Ja, gör gärna det ;)
Sambon har betatestat den så den ska vara spelklar :D

Postad 24 November 2008 - 12:27

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Jag har ej börjat spela spelet än då jag kör Fallout 3 nu, men jag spelade betan och kartorna sparades väl ifrån en, så här är mina favoriter därifrån;

God of War: Demon Skull (inte exakt säker på hur det är med kolon, stavning osv)
World of Color

Det är samma person som gjort dessa kartor och han har även gjort andra som är riktigt bra. Men just dessa är verkligen otroligt bra gjorda, särskilt God of War banan!

Jag gjorde an karta i betan som jag la upp men är ej säker på vad den hette. Tror den hette Frogworld eller nåt liknande, mitt PSN nick är Fr0ggeh med en nolla så man kanske kan söka utifrån det. JAg ska säga att innan jag publicerade banan så ökade jag kraften på några raketer och det gjorde väldigt mkt större skillnad än jag ville. Så när ni kör med Frogmobilen så ska ni veta att det inte är meningen att man ska flyga fram sådär, ni får ta det lugnt med gasen! Eller döda er själva och gå sista biten utifall ni flyger iväg nånstans.

Postad 24 November 2008 - 12:33

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0

Jag har ej börjat spela spelet än då jag kör Fallout 3 nu, men jag spelade betan och kartorna sparades väl ifrån en, så här är mina favoriter därifrån;

God of War: Demon Skull (inte exakt säker på hur det är med kolon, stavning osv)
World of Color

Det är samma person som gjort dessa kartor och han har även gjort andra som är riktigt bra. Men just dessa är verkligen otroligt bra gjorda, särskilt God of War banan!

Jag gjorde an karta i betan som jag la upp men är ej säker på vad den hette. Tror den hette Frogworld eller nåt liknande, mitt PSN nick är Fr0ggeh med en nolla så man kanske kan söka utifrån det. JAg ska säga att innan jag publicerade banan så ökade jag kraften på några raketer och det gjorde väldigt mkt större skillnad än jag ville. Så när ni kör med Frogmobilen så ska ni veta att det inte är meningen att man ska flyga fram sådär, ni får ta det lugnt med gasen! Eller döda er själva och gå sista biten utifall ni flyger iväg nånstans.

Haha, Frogmobilen ;)
Låter som en rolig bana det!

Det här med att söka upp banor. Går det verkligen att söka upp en specifik bana? Vad jag har hittat går det bara att söka på "taggar".

Postad 24 November 2008 - 12:54

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Haha, Frogmobilen ;)
Låter som en rolig bana det!

Det här med att söka upp banor. Går det verkligen att söka upp en specifik bana? Vad jag har hittat går det bara att söka på "taggar".

ja det går att söka efter ett namn (även om den tjänsten suger!)
klicka på sökning och sen fyrkant, så kan du skriva in namnet på en bana du vill spela..

Postad 24 November 2008 - 13:17

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
har inte spelat LBP på drygt ett par veckor tror jag, har det kommit många nya bra banor eller? sist ja spelade letade ja efter banor som ingen hade spelat och 90% av dom sög ganska ordentligt

blir tycärr aldrig att man sätter i de här spelet då det är andra spel som man spelar istället, synd för det är väldigt roligt (i alla fall om man är flera) om man spelar själv är spelet riktigt tråkigt

Postad 24 November 2008 - 13:19

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0

ja det går att söka efter ett namn (även om den tjänsten suger!)
klicka på sökning och sen fyrkant, så kan du skriva in namnet på en bana du vill spela..

Okej, tackar för det! Ska testa det ikväll.

Postad 26 November 2008 - 09:22

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0
Okej, nu är den andra banan publicerad. Men denna gång är det inte jag som gjorde banan utan tjejen :huh:
Den heter Little Big Heart :D

Postad 26 November 2008 - 11:32

Subs2000
  • Subs2000
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Har jag även lagt upp en bana. Subs2001 är namnet på den och skaparen är Subs2000 :huh:
"Hjärta" gärna min barna och lägg in en komments om vad du tyckte om den :D
Enjoy :lol:

Postad 26 November 2008 - 11:47

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Har jag även lagt upp en bana. Subs2001 är namnet på den och skaparen är Subs2000 :unsure:
"Hjärta" gärna min barna och lägg in en komments om vad du tyckte om den ;)
Enjoy :D

Korspostning är väl inte tillåtet i detta forumet? :D

Postad 26 November 2008 - 17:04

Cod4life
  • Cod4life
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0
om banorna finns kvar från betan som de skulle så gjorde jag 1...den heter hells castle...för de som vill testa sök bara på ra-ic-hu så ska den komma upp...får gärna säga vad ni tycker men finns nog en hel del grejjer som måste fixas men blev iallafall nöjd me den

Redigerat av Cod4life, 26 November 2008 - 17:04.

Postad 26 November 2008 - 18:20

Gäst_dannywtf_*
  • Gäst_dannywtf_*
  • 0

Korspostning är väl inte tillåtet i detta forumet? :unsure:

På sätt och vis är det okej i detta fall. Vill man sprida banan kan man nog skriva i bägge, fast jag personligen skulla nog försökt hålla mig till den här tråden. Blir mer samlat då. I den andra diskuteras annat som t.ex. PSN-ID osv.

Postad 26 November 2008 - 19:01

Zebra
  • Zebra
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0
På neogaf finns en riktigt bra tråd om bra banor

http://www.neogaf.co...ad.php?t=341622

Postad 29 November 2008 - 23:55

LanceUppercut
  • LanceUppercut
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Ja, det var en bra lista. Spelade "God of War: Trials of the gods", och kan rekommendera den varmt. Överlägset bästa användargenererade banan jag provat.

Postad 29 December 2008 - 23:33

Unregisteredda5cdba7
  • Unregisteredda5cdba7
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Nån som kan hjälpa mig? Hur i **** "hjärtar" man banor?
Jag får inte till det. När jag väljer hjärtat står det bara att jag inte har hjärtat nåt.

Skulle vilja hjärta Dead Space banan, den är ju jävligt cool.

Tacksam för svar.

Grendel

Postad 01 January 2009 - 22:45

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Nån som kan hjälpa mig? Hur i **** "hjärtar" man banor?
Jag får inte till det. När jag väljer hjärtat står det bara att jag inte har hjärtat nåt.

Skulle vilja hjärta Dead Space banan, den är ju jävligt cool.

Tacksam för svar.

Grendel

Lägg till den bland favoriter så dyker hjärtat upp.

Postad 02 January 2009 - 15:29

Numero2
  • Numero2
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
Jag har klarat spelet nu och har absolut INGET att göra i spelet förutom att leta klistermärken. Vad fn ska jag med klistermärken till... -.-

Är det detta som spelet går ut på så tror jag att jag säljer det på blocket! Om det finna annat roligt man kan göra på spelet så snälla upplys mig. Känns som att LBP är ett super dåligt köp just nu för min del!

Postad 02 January 2009 - 16:47

LanceUppercut
  • LanceUppercut
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Jag har klarat spelet nu och har absolut INGET att göra i spelet förutom att leta klistermärken. Vad fn ska jag med klistermärken till... -.-

Är det detta som spelet går ut på så tror jag att jag säljer det på blocket! Om det finna annat roligt man kan göra på spelet så snälla upplys mig. Känns som att LBP är ett super dåligt köp just nu för min del!

Det börjar finnas mycket bra banor som andra användare har lagt upp. Två riktigt bra banor som jag spelade häromdagen är Little dead space och dinosaurs island. Prova gärna min bana: Fun with explosives (PSN-id: L_Uppercut). På användargenererade banor går det att lägga många timmar. Det kommer ju dessutom fortsätta läggas upp banor hela tiden så spelet kommer att ha enorm livslängd.

Om du har tid och tycker det är kul kan jag rekommendera att bygga egna banor och lägga ut så att andra kan spela. Baneditorn är fantastisk. Var dock beredd på att det tar en stund att få till något bra.

Redigerat av LanceUppercut, 02 January 2009 - 16:54.

Postad 03 January 2009 - 16:09

branting
  • branting
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har lagt upp en ny bana. Det är en bana i Mirrors edge-tema. Testa den gärna och ge lite feedback. För det är bara ca 10 personer som spelat den. Skulle gärna se den siffran öka lite efter över en veckas arbete med banan :)

Sök banan lättast genom att söka på mitt PSN id.

PSN id: branting
Banans namn: Mirrors edge (single player)

Tack på förhand!

MVH// David

Postad 04 January 2009 - 00:54

blopis
  • blopis
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
är det nån som vet hur man för vatten eller liknande till sin bana, t ex att ha vid ett vattenhjul? Har bara haft spelet i en dag nu.. Tycker ni att man borde spela färdigt "berättelsen" innan jag börjar med att göra egna banor?

Postad 04 January 2009 - 10:34

Evelon
  • Evelon
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0

Jag har gjort min första bana nu i helgen :)
Den heter Sacktree och jag är ganska nöjd med den... för att vara min första :D
PSN: kajoh. Det är bara att lägga till mig!
Glöm inte att "hjärta" mig och banan :)

Jag testade din bana, den får fint betyg. Men jag ramlade ned från trädet massa gånger.

Postad 04 January 2009 - 16:36

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

är det nån som vet hur man för vatten eller liknande till sin bana, t ex att ha vid ett vattenhjul? Har bara haft spelet i en dag nu.. Tycker ni att man borde spela färdigt "berättelsen" innan jag börjar med att göra egna banor?

Det finns inte riktigt vatten, folk brukar använda gasverktyget, alltså man gör ett material till dödlig gas, och använder det som vatten. Du borde spela klart berättelsen absolut, för där låser man upp en massa grejer som du kan använda när du gör din karta. Lycka till föresten! :)

Postad 04 January 2009 - 18:14

blopis
  • blopis
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Det finns inte riktigt vatten, folk brukar använda gasverktyget, alltså man gör ett material till dödlig gas, och använder det som vatten. Du borde spela klart berättelsen absolut, för där låser man upp en massa grejer som du kan använda när du gör din karta. Lycka till föresten! :)

Tack så väldigt mycket, jo jag menade mer den där gasen. Och tack för lyckatillet med :P

Postad 05 January 2009 - 11:42

Unregisteredbbae5b34
  • Unregisteredbbae5b34
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Hade varit kul att testa några av era banor men det var ju lättare att logga in på @HOME innan än LBP's server. Tycker det är lite dynga.

Postad 07 January 2009 - 14:23

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
ja det grymt segt att komma in på servern, sen har den krachsat ett par gånger undertiden man håller på att spela.
Offline försvinner ju hela spel idén

Postad 07 January 2009 - 20:48

blopis
  • blopis
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Jag har kommit in alla gånger.. :)

Postad 08 January 2009 - 19:20

Axxident
  • Axxident
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Japp nu håller jag på med min bana! :wub: ( Har inte hunnit så långt men den lär ju bli bra! :) ) Kommer ut med ett namn senare om ni vill testa.

Postad 09 January 2009 - 00:02

Unregistered44329011
  • Unregistered44329011
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Hej hej, känn er fria att kolla in mina banor och så. Är inte precis stolt över någon av dem, då man tröttnar på att göra dem efter ett antal timmar. PSN: Plutie

Postad 17 January 2009 - 16:15

Axxident
  • Axxident
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0

Japp nu håller jag på med min bana! ;) ( Har inte hunnit så långt men den lär ju bli bra! ;) ) Kommer ut med ett namn senare om ni vill testa.

Sådär nu har jag till och med hunnit göra 2 banor :D ! Den ena heter Fun Mix 1.0 (<- = den första. Den blev inte så bra )
och den andra heter Explosives & Golf (<- Lite bättre än den första)
Och så håller jag på med min 3dje! :rolleyes:
PSN : Axxident

Postad 22 March 2009 - 11:35

jolken
  • jolken
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Jag har gjort en bana som heter The Metal Garden.
Testa gärna den och hjärta om ni vill :P

PSN: Jolken83

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.