http://www.megastore...amp;source=1900
6500 verkar ju onekligen mer populär, men det kanske framför allt har med priset att göra... Har försökt att söka, så jag ursäktar om det är en onödig post.... men jag är tacksam för svar!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 24 December 2008 - 14:03
Hej, det här kanske är en dum fråga, då det i princip är samma burk (som jag har förstått det), men jag undrar om det är något mer som skiljer dem åt, annat än utseende och guldkontakter? Anledningen är att jag nu ska inhandla en, och 7000 är dessutom på rea på megastore.
http://www.megastore...amp;source=1900 6500 verkar ju onekligen mer populär, men det kanske framför allt har med priset att göra... Har försökt att söka, så jag ursäktar om det är en onödig post.... men jag är tacksam för svar! Postad 25 December 2008 - 16:19 6500 är mer populär enbart för priset ja, eftersom det är samma mjukvara som de båda kör och samma hårdvara. Om du har pengar, så är 7000-modellen brutalt mycket coolare. Som jag har skrivit i ett par andra trådar, så höjer vänner och bekanta garanterat på ögonen och undrar vad 7000-modellen är i jämförelse med en tråkig fyrkantig pryl som ser ut som alla andra. Sen är ju 7000-modellen helt och fullt i svart borstad anodiserad aluminium, medan det bara är fronten som är i samma material på 6500-modellen (därav också lite av prisskillnaden). Kör på 7000-modellen om du kan, tycker jag. Postad 25 December 2008 - 17:12
Jag har en 7000 och nackdelen med den är att den är svårt att placera pga höjden.
Svårt få in den i racket så det blir den står på golvet vilket inte är så kul eller högtalaren vilket inte är kul heller. Postad 25 December 2008 - 17:30
Kanonpris på megastore.
Frågan är om man kan lita på dom enligt betygen är hälften missnöjda som *** och resten är supernöjda. Beställde iaf en mot postförskott så tar chansen. Kan man ha vilken hårddisk som helst i 7000 med ? pga formen tänkte jag. Är det något mer man behöver för att komma igång (är novis) typ wlan tjosan eller fjärrkontroll lr är det något som ingår. Mvh Protte Postad 25 December 2008 - 17:52 Angående nöjdheten, så har det nog med Megastore att göra. Eller, så har de som har beställt, inte (oftast) uppdaterat mjukvaran eller helt enkelt inte vet hur de ska hantera produkten. Visst finns det saker som behöver förbättras, men just segmentet mediaextenders som det här är, jobbas det oerhört med. 7000-modellen är ju en av de mediaextenders som har bäst betyg eller omdömme på Prisjakt i alla fall: På din fråga kan jag säga att, ja, så länge det är en 3,5" SATA-disk så kan du stoppa i vad du vill. Välj helst en som är lite svalare, om möjligt. WLAN kan du vänta med. Det du behöver för att det ska fungera, är en WLAN-adapter och på DViCO:s hemsida (tillverkaren) hittar du vilka tre adaptrar som rekommenderas. Till dess tycker jag du kan inleda och testa med TP-kabel, alltså normal nätverkskabel, vilket ändå alltid blir bäst, även om folk som kör TViX:en med WLAN och har optimerade inställningar, portar, mjukvaror etc. kör 1080p-material flytande. Postad 25 December 2008 - 17:58
Detta var riktigt ###### billigt mot den billigaste just nu på PJ.
Vågar man beställa för det är ju rätt mkt man sparar... ? Postad 25 December 2008 - 20:42 Jag har beställt iaf för det var så mycket billigare(mot postförskott för att var lite säkrare iofs kan det vara en tegelsten men Tack för svaren ni andra Postad 26 December 2008 - 00:48
Tack så mycket för svaren! Eftersom 7000 ändå är billigare just nu så är det lika bra att slå till då! Att den är svår att placera har jag förstått, men den ska ändå stå ovanpå en tv-bänk så där finns det gott om plats!
God Jul och trevlig fortsättning allihop! Postad 26 December 2008 - 03:59 jag beställde en också kör på Samsungs 1TB HDD, den är tyst och har bra kylegenskaper. Postad 26 December 2008 - 11:28
Det var ju typiskt, nu när man skulle slå till så är den höjd igen och står som beställningsvara... 5-8 arbetsdagar. Då får det bli en 6500 istället... Jag som precis hade vant mig vid tanken på cylindern
Postad 26 December 2008 - 20:45
Jaaa ######r... Satt mig själv just nu och skulle beställa 7000 då jag vant mig under några timmer på att köpa en cylinder ochs å stöter jag på samma problemas som föregående talare med att priset ökat en tusing igen...
Tillbaka till 6500 modellen således men det känns lite surt att man inte skyndade sig lite mer..... Postad 27 December 2008 - 16:54 Jag hann!! Postad 08 January 2009 - 03:49
Nästan som jag befarade så blev det ingen tvix7000 från megastore.
Gick in på deras sida igår och såg att ordern var "avbokad". Fick ett mail senare som sa att dom tyvärr hade sålt slut på lagervarorna och rean bara gällde just sådana men när jag beställde hade inte deras datorer hunnit med att uppfatta att dom sålt alla på lager. Så det stod iaf finns i lager när jag beställde men men nu känner man sig lurad och har väntat 2veckor ist för att köpa någon annanstans. Läste lite på prisjakt att megastore lurats på det här sättet förut och att en del kunder inte fick sin leverans men kunde få den på en gång om man betalade det dyrare priset 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |