Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dålig bild på TV (Philips 42PFL5603D)

33 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 januari 2009 - 22:15

coldKingdom
  • coldKingdom
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej alla glada!

Var på Siba igår och köpte en TV som (naturligtvis) såg bra ut i butiken och försäljaren sa att de va en höjdare.
Stod och valde mellan en Sony och den här Philipsen (42PFL5603D) som jag då köpte i förmodan att bilden skulle vara bra, bild till xbox 360 och dvd kan jag inte klaga på alls men signalen från tv uttaget är ju alldeles sjukt kasst, riktigt dålig mottagning och grynig bild. Är det någon mer som har den här TV som kan säga samma sak?

Uppdaterade mjukvaran ganska omgående då det fanns en bra mycket nyare om det skulle hjälpa, men icke. Ska man köpa en bättre antennkabel, kan det hjälpa mot eventuella störningar som elkablar osv?

Känner mig inte alls nöjd just nu och känns som att man slängt 9000kr i sjön...

Redigerat av coldKingdom, 07 januari 2009 - 22:18.

Postad 07 januari 2009 - 22:52

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Platta LCD-TVs visar inte en bra bild från analoga sändningar. I min mening så har faktist Philips bland de bästa bildförbättringsfunktionerna för analoga sändningar, men det säger egentligen inte så mycket då alla är kassa.

Postad 08 januari 2009 - 23:40

MatheL
  • MatheL
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Har du köpt till en CA modul och och kort från boxer så att du kan ta emot signalerna digitalt?

Tyvärr är det så att ju större bilden blir så blir det också så att en dålig bild blir ännu sämre för ögat. Det spelar då ingen roll vilket märke det står på teven. Dessutom är det precis som någon skrev innan mig, att Philips har bland de bästa bildförbättringsfunktionerna så det är inte omöjligt att du upplevt ännu sämre bild med en Sony eller t ex en Samsung.

Postad 16 januari 2009 - 14:30

innovativeX
  • innovativeX
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jag har samma problem med min TV. Nu har jag iofs en gammal Boxer, som saknar HDMI, har bara scart. Men jag upplever bilden sjukt dålig. På nära avstånd är det katastrof, på längre avstånd är det lite bättre.

Är den ovanligt dålig på analoga signaler?

Ni som har denna tv - hur har ni ställt in den? Jag är ingen expert på kalibrering etc, så jag får fanimej inte bilden att bli bra (kommer få en digitalbox med HDMI inom nån dag, så det blir väl bättre).
Har ni några bra förslag?

Postad 16 januari 2009 - 14:40

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Analogt är för tjock-tvn. Finns inget mer att tillägga...

Postad 16 januari 2009 - 14:49

JoacimZ
  • JoacimZ
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Nu har ajg iofs en 7603D, men bilden med aanlog signal är ok. Visst är den sämre än den var på tjocktv:n men inte så mycket sämre. Digitalt är den super. Kör någon form av kalibreringsskiva om du tycker det är svårt att ställa in. På min tv får man kalibrera varje ingång för sig.

Postad 16 januari 2009 - 15:37

innovativeX
  • innovativeX
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Analogt är för tjock-tvn. Finns inget mer att tillägga...

Helt rätt angående tjock-tv. Men uppenbarligen måste just denna modell vara extra känslig, med tanke på att såväl grannar och kompisar har betydligt bättre bild med sina apparater (analogt).

Nu har ajg iofs en 7603D, men bilden med aanlog signal är ok. Visst är den sämre än den var på tjocktv:n men inte så mycket sämre. Digitalt är den super. Kör någon form av kalibreringsskiva om du tycker det är svårt att ställa in. På min tv får man kalibrera varje ingång för sig.

Tack för tipset, jag ska testa detta. Har laddat ned 2st DVD nu som jag hittade i några andra trådar.

Postad 16 januari 2009 - 16:43

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0

Helt rätt angående tjock-tv. Men uppenbarligen måste just denna modell vara extra känslig, med tanke på att såväl grannar och kompisar har betydligt bättre bild med sina apparater (analogt).

Philips borde vara en av det bättre på analog med 220 ms bildbehandling, måste vara inställningarna

Postad 20 januari 2009 - 12:29

innovativeX
  • innovativeX
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Igår fick jag min nya Digitalbox från Boxer, och satt hela kvällen och ställde in bilden med såväl kalibrerings-DVD, stillbilder, och med bästa tänkbara signal/bild från SVT.

Ändå är bilden rätt "sunkig", trots bra signal (enligt hd-boxen), bra HDMI-kablar, bra antennsladd. Är inkopplad via stadsnätet med boxer som leverantör.

Det som är dåligt med bilden är att bland annat ansiktspartierna "blurrar" ut sig, logotyperna är suddiga (kanal-logotyperna), det blir som extremt stora pixlar i delar av bilden (inte alltid) som är ca 2x2 cm som suddar ut bilden (svårt att förklara). Skärpan är dålig.

Några idéer?

Postad 20 januari 2009 - 12:41

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0
Tror det är för hårt komprimerad signal, verkar som det. Det jag sett av boxers sändningar så är det inte kul, och vilken kvalitet som sänds ut via Stadsnätet har jag ingen aning om.
Vet inte om det går att kolla upp vilken bitrate en viss kanal sänds i på ett enkelt sätt, men vet att det finns de som har mätt upp det och presenterat här på forumet. Skulle var intressant att jämföra med de olika leverantörerna, för jag tror att t.ex. Comhem har mycket bättre värden.

Postad 20 januari 2009 - 17:22

gamefreak
  • gamefreak
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Igår fick jag min nya Digitalbox från Boxer, och satt hela kvällen och ställde in bilden med såväl kalibrerings-DVD, stillbilder, och med bästa tänkbara signal/bild från SVT.

Ändå är bilden rätt "sunkig", trots bra signal (enligt hd-boxen), bra HDMI-kablar, bra antennsladd. Är inkopplad via stadsnätet med boxer som leverantör.

Det som är dåligt med bilden är att bland annat ansiktspartierna "blurrar" ut sig, logotyperna är suddiga (kanal-logotyperna), det blir som extremt stora pixlar i delar av bilden (inte alltid) som är ca 2x2 cm som suddar ut bilden (svårt att förklara). Skärpan är dålig.

Några idéer?

Har du fortfarande analogt? Även om du har HD-box och HDMI-kabel så blir det inte bättre om källan är skräp.

Postad 22 januari 2009 - 13:36

innovativeX
  • innovativeX
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Har du fortfarande analogt? Även om du har HD-box och HDMI-kabel så blir det inte bättre om källan är skräp.

Nu kanske jag är korkad och inte greppar, men jag har inte analogt - då jag har Boxer digital-tv med hd-box.

Postad 22 januari 2009 - 14:53

Aristotele
  • Aristotele
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0

En teori.

Att du har blurrig bild kanske beror på att du försöka optimera bilden och dragit ned på skärpan?
Stora pixlar låter som digitala effekter. Knappast TVn. Jag hade boxer för måånga år sedan, (inte HD), och då bodde jag i ett hus med halvtaskig antennsignal.

Den som tror att alla problem försvinner med digitaltv misstar sig. Men analog tv och dålig signal får du helt enkelt lite brus. Men digital TV och taskig signalöverföring får du informationsbortfall som kan visa sig som stora pixlar som dyker upp slumpmässigt.

Min gissning är att ditt problem är dåliga mottagning och/eller dåligt antenn. Det i kombination med digital TV brukar ge dyilika effekter. Precis vad jag kommer ifrån från då jag hade boxer digital tv. Då hade jag en privat hyresvärd som hade en skitrutten antenn satt på taket som jag fick tjyvkoppla in mig själv på :) Det var ett gammalt hus från sekelskiftet talet där det inte ens fanns centralantenn. Utan jag drog in kablen genom fönstret.

Kolla din antenn. Själva antennen och kablar, kontakter. Samt ev test med en antenn förstärkare med rätt frekvensområde?

Min gissning är att det inte nödvändigtvis har med tvn att göra.

Jag har förvisso en 42PFL7403D men den har så bra bild, jag har comhem analog kabel.

Postad 22 januari 2009 - 14:57

Aristotele
  • Aristotele
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0
JoacimZ har redan skrivit detta, men jag antar att du noterat att du troligen får justera bilden för varje källa.
Dvs TV, EXT1, EXT2, HDMI1, HDMI2 etc. Det tog ett tag innnan jag fattade det på min tV. Tänkte att har man ställt inte bilden på TV källan en gång är det klart. Samma sak får göras på alla anslutningar. Ofta är det olika optimeringar som passar beroende på källan.

Postad 23 januari 2009 - 02:19

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0
InnovativeX/

Eftersom boxen får bra signal/kvalitet så borde det inte vara pixelering p.g.a. det. Du beskriver stora rutor vilket tyder på dålig signal, dock. När det är dålig signal brukar även bilden frysa till och tappa ljud då och då. Brukar nåt sånt hända?
Skulle underlätta om du kunde ta en bild på TV:n och lägga in här, så kanske man kan utesluta nåt. Jag gissar fortfarande på dålig sändning från Stadsnät/Boxer. Finns det ingen annan på forumet som har samma leverantör?

Postad 24 januari 2009 - 09:38

innovativeX
  • innovativeX
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Tack för Era svar Garfinkel och Aristotele.

Jag ska idag testa att byta ut alla kablar (antenn etc) till hög kvalitet.

Kommer även att testa Canal Digitals box idag, för att se om bilden blir bättre med Canal Digital i jämförelse med Boxer.

Garfinkel:
Ja, bilden fryser ibland (inte ofta), och ljudet försvinner. Dock mest på Kanal 5, Eurosport och TV6 av någon anledning.

Postad 24 januari 2009 - 13:29

popeye65
  • popeye65
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Min svåger köpte sig en Philips 46" LCD förra hösten, vilken modell kommer jag inte ihåg, men där var också kass bild på den när man körde från en boxer box. Jag gick in i menyn och avaktiverade funktioner som pixel plus mm och då blev bilden bättre än innan men inte så bra som på min Panasonic plasma.
Prova att ta bort alla extra bild funktioner och se om det hjälper, sedan kan du aktivera dom en efter en och se om det blir bättre eller sämre.

Postad 24 januari 2009 - 13:38

Snoooz
  • Snoooz
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0
Synd att man inte kan gå och köpa en tv för drygt 8000kr och få en bra bild på tv-sändningar. För tydligen är det även dålig bild på digitaltv, och vad gör man då?
Min panasonic plasmatv har faktiskt väldigt bra bild på markbunden digitaltv, analogt vet jag inte. Men jag skulle gå till butiken och lämna tillbaka den, den uppfyllde ju knappast dina förväntningar.

Postad 24 januari 2009 - 15:45

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0

Tack för Era svar Garfinkel och Aristotele.

Jag ska idag testa att byta ut alla kablar (antenn etc) till hög kvalitet.

Kommer även att testa Canal Digitals box idag, för att se om bilden blir bättre med Canal Digital i jämförelse med Boxer.

Garfinkel:
Ja, bilden fryser ibland (inte ofta), och ljudet försvinner. Dock mest på Kanal 5, Eurosport och TV6 av någon anledning.

Ja, då tyder det nästan helt säkert på att signalen är dålig. Så att byta antetennkabel kan vara skillnaden som gör susen. Fast du skrev i ett tidigare inlägg att du fick bra signal? Signalstyrkan behöver oftast inte vara mer än 50%, kan räcka med 20%, men kvalitetsdelen bör vara 100% eller uppemot. Har du möjlighet att kolla styrka/kvalitet på olika kanaler separat? Det kan vara ganska skiftande mellan olika kanaler p.g.a. vilken frekvens de ligger på.
De kanaler som inte är lika illa, har du suddig/blurrig/pixlig bild där med? Det är skillnad på små "krypiga" pixlar och större rutor som kommer upp när signalen blir för dålig.

Redigerat av Unregisteredc7b312fb, 24 januari 2009 - 15:46.

Postad 25 januari 2009 - 09:13

gusax
  • gusax
  • Beroende

• 1 425 inlägg
  • 0
Jag köpte en 5603H i fredags (samma tv som du förutom DVB-T/DVB-C och stöd för mpeg4 - din tv har "bara" DVB-T och mpeg2-stöd), och jag lämnade tillbaka den dagen efter (lördags, igår alltså). Jag känner precis igen mig i det du beskriver. Bilden på standardtv var exceptionellt dålig, plus att den inbyggda digitalboxen inte kunde lägga på svarta kanter vid sidan av 4x3-material automatiskt. Växla själv ska man inte behöva.

Om du vill ha väldigt bra bild på standardtv, satsa istället på en Philips 5522D (valfri storlek, men mindre ruta ger oftast bättre bild) och ställ in den på bildläge "mjuk/soft". Det är förra årsmodellen så kontrasten är inte speciellt bra, men bilden på standardtv är nästan i klass med tjocktv. Och det är ett rejält bra betyg. Till och med bilden via scartansluten box blir toppen. Och det är ett extremt bra betyg. (OBS: detta gäller enbart bildläge "mjuk"/"soft" - som man växlar till med knappen längst ner till höger på fjärren. Alla de andra bildlägena är lika usla som din nuvarande tv, men "soft" är toppen. Man måste också stänga av alla "bildförbättrare", såsom brusreducering och annat elände.)

5522D-modellerna känns fysiskt igen på att de har en blå lysdiod på fronten (nya årsmodellen har vit lysdiod), samt att alla kontakter på baksidan är vända nedåt istället för bakåt (vilket gör att man kan montera tvn närmare väggen eftersom sladdarna inte sticker ut bakom apparaten).

Se till att köpa apparaterna med helsvart ram bara, det verkade som att de med silverram enbart hade analog tvmottagare. Tyvärr finns inte 5522D med mpeg4-stöd (på Philipsspråk: alla modeller som slutar med H har digitalmottagare med mpeg4-stöd), men det verkar ju kvitta dig då du redan har köpt en D-modell (D är modeller med digitalmottagare men utan mpeg4-stöd).

Alltså: om standardtv är viktigt, men du ändå vill ha LCD-TV - köp en Philips 5522D (ju mindre desto bättre). Ett alternativ till 5522D är en plasma med 1024x768 i upplösning, de har generellt sett bra bild på standardtv allihop. Huruvida bilden på standardtv är bättre på plasma än 5522D kan jag inte bedömma, men att kontrasten är bättre på plasmorna torde det inte råda nån tvekan om.

Postad 25 januari 2009 - 09:24

gusax
  • gusax
  • Beroende

• 1 425 inlägg
  • 0
Kan tillägga att jag spenderade några timmar igår lördags med att gå runt i affärerna och fingra på tvapparaterna, efter att jag lämnat tillbaka min 5403H. Det var lite svårbedömt då det är i butik, men de enda tvapparaterna som såg ut att ha potential på standardtv (förutom Philips 5522D), var plasmorna (1024x768 Panasonic var de enda jag såg):

Philips dyrare modeller av senaste årgång (7000- och 9000serien) hade precis lika dålig bild som 5403. Däremot hade 7000 fler bildlägen än 5403, ingen av de bildlägena verkade dock vara lika bra som "mjuk"/"soft" på 5522.
Sony-lcd har vi på jobbet en herrans massa av, så de vet jag är dålig bild på för där har jag tryckt runt en massa i menyerna.
Samsung har vi också på jobbet, de har alltid varit dåliga innan men jag tyckte faktiskt en av dem såg ut att ha potential. Förmodligen såg jag fel, det var ju en Samsung ;-)
LG har exakt samma menyer som Samsung, så är Samsung dåliga borde LG också vara exakt lika dåliga. (Och omvänt, om Samsung otroligt nog blivit bättre så bör det även gälla LG.)
Panasonics plasmor (1024x768) såg ut att ha potential. Kunde dock inte avgöra om de hade bättre bild än 5522 (kunde ej byta kanal eller fippla i menyerna i butiken) men potentialen fanns helt klart. Största fördelen som var uppenbar direkt var att kontrasten var bättre på plasmorna än på 5522.

Postad 25 januari 2009 - 16:53

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1 062 inlägg
  • 0
gusax: 5522:an är ingen full HD-TV så den kommer självklart att ha mjukare/mer utslätad bild på lågupplöst material, jag ser det dock inte som en anledning till att köpa förra årets modell. 5403:an spelar inte i samma liga som 9000-serien, dom har knappast lika "dålig" bild.

6503:an hör inte till toppskiktet utan är en mid end TV, vill ni ha bättre bild får ni lägga mer pengar helt enkelt.

Postad 25 januari 2009 - 20:19

Unregistered9bbe6a96
  • Unregistered9bbe6a96
  • Lärjunge

• 302 inlägg
  • 0

Kan tillägga att jag spenderade några timmar igår lördags med att gå runt i affärerna och fingra på tvapparaterna, efter att jag lämnat tillbaka min 5403H. Det var lite svårbedömt då det är i butik, men de enda tvapparaterna som såg ut att ha potential på standardtv (förutom Philips 5522D), var plasmorna (1024x768 Panasonic var de enda jag såg):

Philips dyrare modeller av senaste årgång (7000- och 9000serien) hade precis lika dålig bild som 5403. Däremot hade 7000 fler bildlägen än 5403, ingen av de bildlägena verkade dock vara lika bra som "mjuk"/"soft" på 5522.
Sony-lcd har vi på jobbet en herrans massa av, så de vet jag är dålig bild på för där har jag tryckt runt en massa i menyerna.
Samsung har vi också på jobbet, de har alltid varit dåliga innan men jag tyckte faktiskt en av dem såg ut att ha potential. Förmodligen såg jag fel, det var ju en Samsung ;-)
LG har exakt samma menyer som Samsung, så är Samsung dåliga borde LG också vara exakt lika dåliga. (Och omvänt, om Samsung otroligt nog blivit bättre så bör det även gälla LG.)
Panasonics plasmor (1024x768) såg ut att ha potential. Kunde dock inte avgöra om de hade bättre bild än 5522 (kunde ej byta kanal eller fippla i menyerna i butiken) men potentialen fanns helt klart. Största fördelen som var uppenbar direkt var att kontrasten var bättre på plasmorna än på 5522.

Jag kan bara tillägga att jag alldrig haft så bra bild på analog tv som på min Philips Fl7403D.
Grund bildlägena i Philips är överdrivna man måste ändra dom för att få det att funka.
Vad som hänt med din förra 5403 verkar skumt men att bedömma lcd och plasma på elektronik varuhus där alla står innställt på max är skit.

/Peter

Redigerat av Unregistered9bbe6a96, 25 januari 2009 - 20:20.

Postad 28 januari 2009 - 18:18

Roger Gustavsson
  • Roger Gustavsson
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Var inne hos MediaMarkt under deras kampanj "hjälp oss tömma lagret". För en gångs kördes inte bara HD-strömmade sändningar i TV-apparaterna. Blev nästan lite chockad över hur suddig den vanliga SD-sändningen såg ut! Endast de mindre skärmarna gav en acceptabel bild. 37-tum och uppåt var inte roliga alls, oavsett fabrikat. Det var SVT som gick och de brukar ha bättre bild än de kommersiella kanalerna. TV6 har ofta makalöst låg bitrate, runt 1/3 av SVT. De apparater som körde HD-sändning såg mycket bättre ut. Det här lite jobbigt i övergångsfasen innan vi får någon form HD-sändning överlag.

Postad 28 januari 2009 - 19:23

daggen79
  • daggen79
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
vad var det för kampanj? hade de något bra att sälja? missat den helt

Postad 05 februari 2009 - 19:42

Unregisteredb551fb4f
  • Unregisteredb551fb4f
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Min 5603 visar god prestanda med Blu-Ray via PS3 o ck kanon fin spel bild med Xbox360.
Även tv-bilden digitalt är fin.
Men när det kommer till uppspelning av vanlig dvd via Ps3,Xbox360 och vanlig DVD är bilden under all kritik.
Vad kan detta bero på? Har nog provat allt jag kommer på......

Postad 06 februari 2009 - 09:12

hertil
  • hertil
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Det enda jag känner igen mig i är att bilden skulle vara dålig analogt. Allt annat är verkligen superbra. T o m DVD som jag spelar från datorn ser nästan ut som HD. Digital-TV är lite oskarp här och var men jag gissar på dålig signal (det var djävligt svårt att hitta en plats i rummet där antennen tog upp både svt och 4an och 6an. Alltid var det antingen det ena eller det andra. Den enda nackdelen är att den surrar som ett monster. Upptäckte det igår. Vettefan om den pajade igår eller vad det var, eller om jag bara upptäckte det då. Bildmässigt har jag ingenting ont att säga om den.

Postad 06 februari 2009 - 14:12

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

• 893 inlägg
  • 0

Men när det kommer till uppspelning av vanlig dvd via Ps3,Xbox360 och vanlig DVD är bilden under all kritik.
Vad kan detta bero på? Har nog provat allt jag kommer på......

Kör du via HDMI? Jag har svårt att se att bilden skulle bli så pass dålig i så fall.
Gör en koll av uppskalningsinställningarna i PS3:an. På vilket sätt är bilden dålig?

Postad 06 februari 2009 - 22:07

Unregisteredb551fb4f
  • Unregisteredb551fb4f
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Kör du via HDMI? Jag har svårt att se att bilden skulle bli så pass dålig i så fall.
Gör en koll av uppskalningsinställningarna i PS3:an. På vilket sätt är bilden dålig?

Japp HDMI via Ps3.
Bilden liksom blöder ut, allmänt oskarp, suddig o lite pixlig.

Postad 06 februari 2009 - 22:13

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Har du PS3an att skala upp DVD till 1080p?

Postad 07 februari 2009 - 13:10

Unregisteredb551fb4f
  • Unregisteredb551fb4f
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Har du PS3an att skala upp DVD till 1080p?

Jepp.

Postad 17 februari 2009 - 16:14

innovativeX
  • innovativeX
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jag har nu införskaffat helt nya kablar för 1500kr, antennkablar, hdmi samt komponent från DVD-spelaren (som saknar hdmi).

Problemet är att bilden med digital-tv fortfarande är så jäkla dålig. Ansiktena "blurrar" och "flyter", trots bra signalkvalitet på sändningarna (Signalstyrka minst 65), (signalkvalitet minst 96).

Jag har ännu inte testat med Bluray-spelare, men via digitaltv är iaf bilden helt kass. Jag har varit i kontakt med företaget som jag köpte av, men de tar INTE tillbaka tv'n. De kan skicka den på service, men om det visar sig att det inte är fel på den, så får jag betala för frakt och test etc.

Kan det vara inställningarna som är galna?

Jag har provat att stänga av alla förbättringsfunktioner etc, men inget verkar fungera.

Börjar bli desperat - vill inte slänga ut tv'n på tippen (även om jag har god lust)

Postad 19 februari 2009 - 02:41

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0

Jag har nu införskaffat helt nya kablar för 1500kr, antennkablar, hdmi samt komponent från DVD-spelaren (som saknar hdmi).

Problemet är att bilden med digital-tv fortfarande är så jäkla dålig. Ansiktena "blurrar" och "flyter", trots bra signalkvalitet på sändningarna (Signalstyrka minst 65), (signalkvalitet minst 96).

Jag har ännu inte testat med Bluray-spelare, men via digitaltv är iaf bilden helt kass. Jag har varit i kontakt med företaget som jag köpte av, men de tar INTE tillbaka tv'n. De kan skicka den på service, men om det visar sig att det inte är fel på den, så får jag betala för frakt och test etc.

Kan det vara inställningarna som är galna?

Jag har provat att stänga av alla förbättringsfunktioner etc, men inget verkar fungera.

Börjar bli desperat - vill inte slänga ut tv'n på tippen (även om jag har god lust)

Hur var det nu, kunde du se vilken signalstyrka och kvalitet du hade på varje kanal för sig? Det kan skilja sig åt beroende på vilken frekvens o.s.v. de sänds på. Styrkan behöver inte vara hög, men jag tror att kvaliteten bör vara på 100% (har jag hört).

Postad 19 februari 2009 - 08:13

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Är du extremt kräsen ? :)

Seriöst så tycker jag att det låter som att din tv är paj helst om du har dålig bild även på PS3 å Bluray..

Vore en sak om du hade pissig kvalla bara på analog tv.

Kan du inte testa ta kort ?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.