Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Strömrenare/transformator

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 January 2009 - 14:48

Unregisteredd9addaf4
  • Unregisteredd9addaf4
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0
Vet inte om det är rätt forum men jag prövar,ni får väl flytta den annars.

Har planer på att skaffa en strömrenare/skiljetrafo. Alltså en sån där som gör ny ström,som orkar driva hela klabbet man har. Jag tror att spänningen i väggen varierar mycket,och därför borde det bli bättre med 230 volt alltid + att strömmen är ren. Någon som har förslag på BRA sådana produkter?

Postad 12 January 2009 - 13:28

nombz
  • nombz
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0
Problemet med riktiga s.k störskyddstrafos (som ju är galvaniska avskiljare) är ju att de är stora och tunga.

Dessutom löjligt dyra nya.

Jag kör en sådan på 2300VA för att försörja min bio.

Är du seriöst intresserad av det så har jag också ett par till salu (har stockpilat lite väl många). Se http://www.hififorum...?TOPIC_ID=68671

Postad 25 January 2009 - 08:35

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

• 3700 inlägg
  • 0
Du har rätt! Det är bättre med 230v alltid men du bör ju testa om det är så att det varierar. Det finns mätutrustning som du ansluter i uttaget och låter står på typ ett dygn. Den registrerar högsta och lägsta. Hemma hos mig var det perfekt. Jag lånade en sådan av en bekant som hade en på jobbet. Bor man nära tunga industrier kan det vara större problem än mindre orter med mindre belastning.

Postad 20 February 2009 - 14:13

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

• 1158 inlägg
  • 0
Jag kör med en PS Power Plant Premier har använts ca en vecka...
Jag kan gå in i menu och se vad den gör för tillfälligt...
Ett exempel på dagen är det 1,5 -1,9 Distorsion ca 228-230 volt.
Men på kvällen ökar Distorsionen till mellan ca 2,5-3,4 och volten sjunker till ca 224-226....!!!
Power Plant fixar till stadiga 0,3 distorsion och volten till 233-234... :wub:
Men sen är det för att skydda den för strömspikar m.m

PS Audio
Premier Power Plant.
PS Audio Premier Power Plant är en vidareutveckling av den tidigare toppmodellen Power Plant P1200. Power Plant Premier erbjuder förutom ren återskapad kraftfull ström även unika funktioner som MultiWave, CleanWave, styrning via fjärrkontroll, statusdisplay av spänning/strömdistorsion, fullt skydd från strömspikar, separation mellan nätuttag. Dessutom återskapar Premier Power Plant ren ström med 85% effektivitet, den arbetar svalt med små energiförluster.

Uppbyggnad
Tekniken bakom Premier Power Plant är en omvandling av inkommande växelström till en 5 V fyrkantväg via en synkroniseringskrets, en separat processor omvandlar fyrkantvågen till en sinusvåg som sedan behandlas i en DAC till en ren sinusvåg med samma fas som den inkommande växelströmmen. Rester av likström filtreras bort och vi har nu en mini-kopia av den inkommande växelströmmen, men som är stabil och renad från distorsion. Därefter förstärks den renade sinusvågen, men i exakt fas, varvid effektiviteten blir mycket hög, dvs energiförlusten i värme blir låg.

Premier Power Plant lämnar 1 500 W ren ström och håller en stabil spänning på 230 V, skulle strömförbrukningen kortvarigt överstiga 1 500 W, t ex just då en mycket kraftig effektförstärkare slås på, så kopplar Power Plant Premier tillfälligt om direkt till vägguttaget för att därefter koppla tillbaka till renad ström då effekttoppen avslutats.

mvh

Roger

Redigerat av cobra-427, 22 February 2009 - 20:58.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.