Jag har för några dagar sedan fått ett par Sennheiser Pc-350 i födelsedagspresent och är riktigt nöjd med dem. Kör dem på ett Creative X-fi Extreme gamer och tycker att det låter bra. Jag har även en bärbar dator med en Creative Xmod som jag använder för musik då den var för gammal för de lite nyare interna ljudkorten. Bara lite på skoj testade jag hörlurarna i Xmoden och märkte att ljudet blev lite bättre. Inte så mycket bättre men man märkte en skillnad. Så jag kollade runt lite på internet för att se om man kunde förstärka ljudet på något sätt och kom in på ämnet Hörlursförstärkare. Efter att kollat runt lite så hittade jag Pro-Ject Head Box II som verkade vara en gedigen hörlursförstärkare för mina behov. Inte så speciellt dyr och väldigt smidig. Precis innan jag skulle beställa den kom jag på att kolla hur man kopplar hörlursförstärkaren med ljudkortet. Vad jag förstått hittills kopplar man in det via RCA sladdar in i förstärkaren. Men jag kunde inte hitta några sådana uttag på mitt ljudkort. Efter lite letande hittade jag att tydligen ska MIC utaget på ljudkortet på något sätt kunna användas för att koppla in i förstärkaren (Kan varit en felaktig källa eller bara jag som har uppfattat det hela fel också). Detta ville ju inte jag då jag redan använder den för mikrofonen på mitt headset.
Finns det något sätt att koppla in ljudkortet i förstärkaren samtidigt som jag kan ha kvar mikrofonen i eller måste jag köpa ett till ljudkort? Jag vill gärna ha ett ljudkort som är framförallt bra för gaming men om det är lika bra på musik och film så är det ett klart plus. Eller finns det kanske en smartare lösning som inte innehåller Pro-Ject Head Box? Min budget ligger runt 1500 men kan gå uppåt och nedåt vid behov.
Tack på förhand!
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Pro-Ject Head Box MkII
2 bilder
10 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?