Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Rogue Trooper till Wii

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 February 2009 - 23:19

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Tydligen är det på väg ett tredje persons action shooter till Wii vid namn Rogue Trooper. Jag är inte på det klara med om det är en port av spelet med samma namn till PS2, Xbox och PC (eller om de tre är samma spel för den delen). Men vad som fångade mitt intresse i denna story från IGN var följande citat från Peter Rezon, managing director hos förlaget Reef Entertainment:

"Rogue has a cult following from when he first appeared in 2000 AD and we have returned to the original storyline for the Wii version of the game to remind people how Rogue came about, but it is the strong characters and storyline which will have great appeal for gamers of all types. We believe this will become one of the very best shooter titles ever available on Nintendo Wii."

Speciellt den sista meningen. Han sticker ut hakan rätt ordentligt så vi får väl hoppas att det håller tillslut. Kollade upp Rogue Trooper på gamerankings och tydligen ligger det runt 72-73% vilket kanske inte är suveränt men det är ju inte dåligt heller.

Bifogad fil  rogue.jpg   84.85K   0 Antal nerladdningar

Och så ser det ut. Inte nått speciellt precis men man ser ju vad det föreställer iaf ;) Tittar man på trailern så ser den väl inte så tekniskt fulländad ut den heller men det verkar vara en del action iaf (nått för ett fynd i nån rea binge senare kanske?). Nån som vet nått om detta är det nått spännande eller är det bara att glömma?

Screenshots
Trailer

Väl Mött!
/Skorpan

Postad 08 February 2009 - 01:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Japp, jag varvade det till Xbox. Det är faktiskt bra, underskattat lir. Snyggt tyckte jag det var på den tiden, grym drawdistance och snygga effekter.

Det som spelet gör annorlunda är att man kan ta ens fallna kamraters personligheter (som lagras i mikrochip, de är kloner) och sätta in i hjälm, vapen och ryggsäck för att få nya abilities som automatisk reload eller hacka olika maskiner osv. När du dödar fienderna får du penar som du kan använda till att uppgradera vapen, köpa ammo, health..

Mycket variation i både gameplay och banor (som är artistiskt designade), trasdockefysik, Halo-esque musik, bra kontroll, skön huvudkaraktär (trots att han är en blå smurf) och story... bra spel helt enkelt imo som man borde prova på.

Postad 08 February 2009 - 02:48

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

Det som spelet gör annorlunda är att man kan ta ens fallna kamraters personligheter (som lagras i mikrochip, de är kloner) och sätta in i hjälm, vapen och ryggsäck för att få nya abilities som automatisk reload eller hacka olika maskiner osv.

du det var en spännande design bit måste jag säga. Vet du om detta är en port eller om det är helt nytt? Till Wii har det ju fått nån spännande under text som det inte hade tidigare "The Quartz Zone Massacre" nått som känns igen eller pekar det på att det är nån fortsättning/spinn off? (låter ju lite i citatet som om det vore nytt tycker jag)

(trots att han är en blå smurf)

jo jag såg det hehe :D varför ser han ut så? Har det med klonigen att göra kanske..

Annars låter det ju inte så illa vi får väl se hur det mottages i slutet av februari (ska ju släppas den 27:e)

Väl Mött!
/Skorpan

Postad 08 February 2009 - 03:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Vet inte om det är en port eller om det är något nytt. Jag var inne på hemsidan och tittade, kolla gärna den och se under "tactics" för 10 filmer hur det kan se ut (de har lagt till Wii-kontroll etc). Jag känner igen vissa areor på pricken så jag tror inte det är något nytt. The Quartz Zone Massacre var händelsen då alla kloner dog (utom de 3 han räddar) och det spelade jag igenom i xboxversionen så..

http://www.roguetrooper.com/ (bra musik :P)

Ingen aning varför han är blå men bättre än grön antar jag :D

Postad 08 February 2009 - 14:28

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Är det bara jag eller liknar det Gears of War till en viss del? Med cover system, militär setup, tredjepersonsvy, skjuta runt hörn m.m. Men det måste väl nästan vara Gear som ska vi kalla det inspirerats av Rogue snarare än tvärt om?

Verkar väldigt macho spel med STORA pistoler och mycket action, men kanske inte så mycket hjärna? Iof inte alltid fel, kan vara skönt o slippa tänka också.

Dock hittar jag inga butiker som ger något release datum i Sverige 27:e februari sa de på ign (för europa) så vi får väl se vad det lider.

Väl Mött!
/Skorpan

Postad 08 February 2009 - 15:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Likt Gears? Kanske lite, men miljöerna skiljer sig helt. Var inte mycket pussel av vad jag kommer ihåg, däremot en del "on-rails" banor (som dock var roliga).

Postad 08 February 2009 - 19:47

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Tänkte mer på spelmekaniker som cover system, militär setup, tredjepersonsvy, skjuta runt hörn och sånna saker inte design på banor/modeller/miljöer och sånt. Jag har själv inte spelat Gears så jag bedömmer ju bara på det jag kunnat se i trailers och recensioner (dvs långt ifrån hela spelet). Men det kanske inte är likt om man tänker på de aspekterna heller?

Väl Mött!
/Skorpan

Postad 08 February 2009 - 22:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Jag förstod det, men jag tänkte inte direkt på Rogue Trooper när jag spelade Gears om man säger så. Eftersom miljöerna, stämningen, upplägget är så annorlunda så.. coversystemet är rätt likt ja, men det finns hur många spel som helst med coversystem ;)

Rouge är mer tecknat, färgglatt, inte lika rått, mer varierat, inget squadplay, expsystem... behövs mer än coversystem för att det ska kännas likt. Men som sagt, det finns lite likheter.

Postad 12 February 2009 - 12:56

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0
Jag tänkte mest på Lost PLanet: EC när jag såg bilderna. Men det låter kul med ett shooterspel med expsystem, uppgraderingar och sånt. Kan göra det lite mer långthållande.

Postad 12 February 2009 - 22:34

Replikant
  • Replikant
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Trailern ger mersmak, kommer definitivt hålla ögonen på detta spelet.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.