Sådär ja, då har man haft Onkyon inne på service en sväng i sommar, kan konstatera att de har gjort en firmware uppgradering till 1.04. Dock så kvarstår problemet fortfarande, men i lite mindre grad. Slår jag på funktionerna när jag använder Onkyon så fungerar den helt ok. Nästa gång jag slår på Onkyon efter några timmar så är detta problem tillbaks.
Min fundering är följande, jag skickade iväg recivern som sagt i somras och var utan den i 3 veckor, misstänker att butiken jag köpt den från inte vill byta den, utan troligtvis skicka den på service igen. Kan jag i och med att jag upptäckte problemet samma dag som jag tog hem stärkaren och poängterade detta för butiken, hävda att jag vill reklamera varan då den var trasig vid leverans samt att de nu haft ett försök på sig att ordna till den?
Kan även tillägga att Anovo är en fruktansvärt dålig verkstad verkstad vad gäller packa upp/ner kunders produkter, trodde att de hade blivit bättre på det, men icke. Fick tillbaks Onkyon med frigoliten i cirka 10 bitar, ytterligare en anledning till att jag inte vill skicka in den på service igen, nästa gång får man väll den i en plastpåse.