Kommentarer till MovieZone av TonicRasputin
Startad av
TonicRasputin
, Mar 22 2009 10:28
23 svar till detta ämne
Postad 22 March 2009 - 13:01
Sådärja, nu har jag lagt upp lite data om konfigurationen. Det tråkiga är dock att för tillfället så väntar jag på ny projlampa som ska komma i slutet på mars :-(
Postad 24 March 2009 - 18:19
Tack för berömmet! Ville från början ha en vit "strumpa" att kapsla in kablarna i men de hade bara svart på ELFA när jag var där. Visar sig funka ganska bra. Blir liksom lite "dramatiskt" med en svart boa som letar sig upp till projen.
Bilden skjuter jag rakt på och där hade jag flyt såtillvida att placering/avstånd passar Optomans ganska begränsade tillpassningsmöjligheter perfekt.
Bilden skjuter jag rakt på och där hade jag flyt såtillvida att placering/avstånd passar Optomans ganska begränsade tillpassningsmöjligheter perfekt.
Postad 27 March 2009 - 12:46
Kan ju bli bra. Skulle ju se snyggt ut om man drog till dragningen till projjen, eller??
Postad 29 March 2009 - 11:48
Ok, got the point! Den "konstruktiva" kritiken består alltså i att jag ska ordna till själva anslutningsdelen till projen eller...?
Hmmm.... om man då inte döljer projen i ett eget hus så bör man väl "klä på" någon typ av damask runt de tre anslutningskablarna. Någon som har några sjyssta bilder att hänvisa till?
Hmmm.... om man då inte döljer projen i ett eget hus så bör man väl "klä på" någon typ av damask runt de tre anslutningskablarna. Någon som har några sjyssta bilder att hänvisa till?
Postad 12 April 2009 - 09:57
Sådär, fick tag på sjyssta kabelkanaler på BauHaus för 59 kr st. Rejäla och får plats med mycket. HD DVD samlingen växer vartefter. Har spanat på en Harman Kardon AVR 255 som nästa upgrade
Postad 16 April 2009 - 20:54
Minipodarna låter finfint. Har kört igenom anläggningen med Calibrator och det var bra att öra. Går säkert att få bättre frontar för pengarna men design är ju en faktor jag är villig att lägga en del pengar på ialla fall. Siktar på Cinepod och Micropods bak så småningom. Nu väntar jag på ONKYOs TX-SR607; 6 HDMI in och 9.1 ?! för 6500 kr
Postad 01 May 2009 - 06:46
Har uppdaterat med nya stärkarn; Onkyo TX-SR607 + HD DVD Library som växt på sistone
Postad 01 May 2009 - 07:32
Är lite sugen på och höra hur 607:an fungerar?? Har spanat lite på den då min TX-SR600E börjar bli lite till åren 
Fina grejjer
//Peter
Fina grejjer
//Peter
Postad 01 May 2009 - 09:03
Tack för din Kommentar på mina HD DVD.er och du har minsann en begynnande samling själv på g ser fint ut, snygg receiver också!!
Postad 01 May 2009 - 15:14
Återkommer om mina intryck ang Onkyon.Den är ju så färsk . Mediamarkt säljer den för 5990 just nu. Upptäckte att jag felkopplat högtalarna (växlade bakre högtalare med bakre surround högtalare - rätt ska vara rätt). Vad gäller centern så står den direkt på golvet men med ca 2 cm luftspalt upp till undersida tvbänk (egentligen ett IKEA väggskåp i vit pianolack - verkar ha utgått - närmast liknande kan vara ODDA). Suktar ju efter en Cinepod - då får den placeringen ovanpå tvbänken såklart
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8 bilder
764 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?