Är det någon som har lyssningsintryck av QRS Cirrus?
QRS Cirrus
(Golvhögtalare)
|
3
|
(5)
|
Inga priser |
QRS-klubben (75 inlägg)
|
1 år sedan |
Köpråd högtalare med varmt ljud (131 inlägg)
|
6 år sedan |
QRS nyheter på gång! (78 inlägg)
|
11 år sedan |
Högtalare för 10-25000? (17 inlägg)
|
12 år sedan |
Lyssningsintryck: Golvare mellan 8000 och 200000 sek (130 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 21 April 2009 - 02:15
Mina lyssningsintryck av dom är att dom är ganska neutrala och väldigt spelglada, mycket bra dynamik och högtalaren försvinner verkligen totalt ur ljudbilden, dom spelar verkligen all musik på ett väldigt bra sätt (så har du en bred musiksmak som jag så är det en klockren högtalare).
Basen är väldigt välupplöst, följa basgångar och dubbeltramp har högtalaren inga problem med (har aldrig hört högtalare från andra märken som lyckats lika bra med detta som QRS högtalare).
Mellanregistret är helt underbart, välupplöst med stor närvaro, kanske lite laid-back, diskanten håller givetvis en mycket hög kvalité, skulle vilja säga att diskanten kommer fram lite mer än mellanregistret, men det är ytterst lite.
Vill du ha mer info så PM:a andreas_r här på forumet, han äger och ska sälja sina Cirrus, antar att du har sett det
Redigerat av Ar@b, 21 April 2009 - 02:17.
Postad 30 May 2009 - 18:50
?
Jag har lyssningsintryck av QRS Cirrus. Läs min tråd om högtalare så finns de med där. Här är en länk: https://www.minhembi...howtopic=232020
Postad 06 October 2010 - 22:04
Jag har inte lyssnat på Cirrus men däremot Merkurius MK 1 och MK 2, och QRS 500.
Mina lyssningsintryck av dom är att dom är ganska neutrala och väldigt spelglada, mycket bra dynamik och högtalaren försvinner verkligen totalt ur ljudbilden, dom spelar verkligen all musik på ett väldigt bra sätt (så har du en bred musiksmak som jag så är det en klockren högtalare).
Basen är väldigt välupplöst, följa basgångar och dubbeltramp har högtalaren inga problem med (har aldrig hört högtalare från andra märken som lyckats lika bra med detta som QRS högtalare).
Mellanregistret är helt underbart, välupplöst med stor närvaro, kanske lite laid-back, diskanten håller givetvis en mycket hög kvalité, skulle vilja säga att diskanten kommer fram lite mer än mellanregistret, men det är ytterst lite.
Vill du ha mer info så PM:a andreas_r här på forumet, han äger och ska sälja sina Cirrus, antar att du har sett det
Redigerat av Unregistered2141, 06 October 2010 - 22:06.
Postad 13 November 2010 - 09:07
Redigerat av Unregistered2141, 13 November 2010 - 09:10.
Postad 17 March 2012 - 19:16
Jag har haft DLS M60 och har nu QRS Cirrus.
Nu har jag inte haft M66 du frågde efter, så basen från M66 känner jag inte till så bra, men mellanregistret och diskanten är "samma".
Om jag ska jämföra mellanregister och diskant:
QRS är snäppet bättre på båda mellanregister och diskant:
Ljudet är fortfarande varmt, men Cirrus är mindre varm än M60.
Cirrus har lite stramare ljud, låter mer balanserat och korrekt, det finns även mer detaljer.
Mats A (konstruktören till båda) säger att det går att få mer tryck i basen på Cirrus än M66.
Postad 07 July 2013 - 15:53
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
QRS-klubben
14 bilder
33 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?