Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sagem ITD-84 HD

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sagemcom ITD-84 HD (Digitalboxar) 1 7.25 (3) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 25 April 2009 - 21:05

Sync
  • Sync
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Hittade denna boxen (Sagem ITD-84 HD) på netonnet för ~1600 Sek och undrar ifall någon vet hur den presterar?
http://www.netonnet....p...&iid=119872

Tänkte använda den till en projektor för att se på tv, dvs de fria kanalerna, och tänkte att låta antenkabeln gå in i ITD-84 --> HDMI --> Onkyo SR876 -->HDMI --> Sony HW10.

Hur skulle bilden bli måntro? Kommer det att fungera bra eller blir det bara knas? :)

Redigerat av Sync, 25 April 2009 - 21:05.

Postad 26 April 2009 - 16:03

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Jag ska köpa en till samma ändamål ikväll. Återkommer när jag fått den.

Postad 26 April 2009 - 17:24

Unregistered499faa9b
  • Unregistered499faa9b
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Jag hade en för en månad sedan, men mitt ex envisades med att starta om då och då. Något irriterande, Vidare var inte uppskalningen någon större skillnad jämfört med SD sändningar från en vanlig Philips box med scart RGB.

Bra bild på SVT HD men där fanns i vanlig ordning inte mycket att kolla på.

Jag lämnade tillbaka Sagem boxen dagen efter.

( Min Tv är en Panasonic 42 pv60)

Postad 26 April 2009 - 17:30

Sync
  • Sync
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Okej,
Ja skriv ner dina intryck detta blir ntressant!
Nämn gärna ifall den startar om sig då och då som det exet som "JTK" fått gjorde.

Berätta gärna om vilken storlek du kör på med projektorn mm. :P

Jag har comhem nu med analog signa, vet inte vad man skall göra för att det ska bli så bra som möjligt. Tips välkommnas varmt!! :)

Postad 26 April 2009 - 19:33

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

• 2791 inlägg
  • 0
Om du kör med Comhem hoppas jag att du är medveten om att du inte kan jacka in en "Boxer-box" i väggen och tro att du får bild. Du måste även skaffa en extern antenn och rikta den mot närmaste sändarmast.

Postad 26 April 2009 - 20:15

Sync
  • Sync
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Hur skall jag göra då?? :)

Det jag söker är:
De Fria kanalerna med HDMI upp till projektorn som fungerar ur com hem "jacket"
(vill inte betala 39Sek till de snåla jä"#¤na för dessa FRIA kanaler i deras "Small" paket)

Postad 26 April 2009 - 20:27

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

• 2791 inlägg
  • 0
Comhem har inga gratis digitala kanaler i sitt nät (förutom infokanalen tror jag).

3 alternativ finns:
1) Nöj dig med de analoga kanalerna (dvs dålig bild)
2) Köp en extern antenn och kör med de fria marksända kanalerna. Kolla då också att du har bra mottagningsförhållande, karta finns på Teracoms och Boxers hemsida.
3) Betala till Comhem för att få de digitala kanalerna som i marknätet sänds gratis. Om du får en box med HDMI vet jag dock inte.

2b) Kolla om IPTV finns tillgängligt där du bor.
2c) Kolla om du kan sätta upp en parabol på balkongen, om den vetter mot söder. Ta sedan kontakt med Canal Digital eller Viasat och kolla vad du behöver göra för att kunna se SVT etc utan avgift. De har möjlighet att fixa detta, men det är inget de skyltar med.

Postad 27 April 2009 - 20:24

Sync
  • Sync
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
alternativ 2 låter bra.
Är det hög strålning från dessa antenner? :)

Kan man gömma en antenn/Parabol bakom själva balkongräcket (tunn metall) eller måste sikten vara fri?

(svårt detta!!)

Postad 28 April 2009 - 13:56

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

• 2791 inlägg
  • 0
Parabol bör ha helt fri sikt mot satelliten, en marknätsantenn kan ha lite småsaker framför sig.

Postad 24 May 2009 - 18:34

Static
  • Static
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Har haft samma box ett tag nu och jag är allt annat än imponerad. Som någon nämnde tidigare så startar den om med jämna mellanrum. Tusan vet varför men det händer främst vid kanalbyten. Som vanligt med Sagem så är uppdateringar av programvaran (sam antagligen skulle fixa problemet) helt obefintliga. Vidare kan sägas att uppskalningen skulle kunna varit bättre, menyerna ger enbart tillgång till de mest grundläggande inställningarna. Nästan löjeväckande simpla.

Jag kör boxen med en aktiv extern antenn. Egentligen är den tänkt för inomhusbruk, men har nu hängt utanför ett fönster i tre månader. Det enda som skymmer sikten mot masten är några björkar några hundra meter bort. Masten befinner sig ca 6km bort (masten i Bada, Värmland). Har ej kunnat testa SVT's HD sändningar då dessa provsändningar endast sker i Mälardalen (givetvis).

Skulle nog rekommendera dig att söka efter en annan Boxer-box... Kvaliteten på denna är inte OK. Förslag alternativa modeller och fabrikat mottages tacksamt.

/Johan, Torsby

Postad 16 October 2009 - 21:00

Static
  • Static
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Som en liten uppdatering till föregående inlägg för några månader sedan...

Efter OTA uppdatering av boxens mjukvara så fungerar nu boxen bättre. Det bootar inte om spontant eller beter sig knasigt på andra sätt, förutom att Programinfo/EPG inte alltid är helt klockrena. Kan saknas någon/några dagar med info... Dock tror jag detta beror på att antennsignalen börjat dala på min inomhusantenn som sitter ute i kylan...

kan nu rekommendera boxen för de som känner sig hugade. Jag vet dock fortfarande inte vad USB-porten är till för...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.