Köpte en navigon 4310 idag, det var kärlek vid första ögonkastet. den verkade ha pris de funktionerna jag ville ha till rätt pris. Behöver varken bildvisning eller mp3 eftersom jag har usb och aux i bilen.
Så kom jag då hem och tänkte att jag skulle läsa lite recensioner om den innan jag öppnade den. Då såg jag att navigon har en 4350 i pipen som verkar vara 4310 på steroider. Även om jag inte har någon användning för blåtandstramset (kan man stänga av det så de inte slösar batteri?) så verkar tmc meddelanden + uppläsning av gatnamn trevlig och den kostar bara typ en femhundring mer.
Det som gör mig osäker på om den där extra femhundringen är värd är det här med tmc, har aldrig haft gps förut eftersom jag köpte min första kärra för ett halvår sedan. Hur mycket används tmc i sverige? Är de snabba med att lägga ut information om köer? speciellt nyfiken i göteborgsregionen. Tror ni tmc röstmeddelanden är en bra komplettering till tmc alternativa rutter?
Att den klarar av och läsa upp gatnamn mm verkar ju trevligt med. Känns som att man lär sig hitta på egen hand lättare om den säger "sväng höger in på drottningatan" istället för "i nästa korsning sväng höger", och andra sida varför ska man lära sig hitta när man har en gps?
Någon som vet exakt när 4350 kommer ut i butik? "Maj 2009" har jag hittat bara.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Mest navigator per krona
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?