Kanske en dum fråga men efter att ha jämfört på Philips hemsida hittar jag knappt några skillnader mellan:
HTS-8100
&
HTS-6100
Någon skrev i denna tråd att HTS-6100 var nyare och mer butiker verkar sälja dem men de ligger på samma pris (HTS-6100 och HTS-8100) och 8100 med det "större" modellnumret borde ju vara den senare?
Kort sagt vilken är bäst för samma pris och vad är skillnaderna?
Rekommenderas f.ö någon av dessa om jag letar efter det bästa jag kan få för runt 5k (gärna ljudlimpa men finns det produkt X som är "klassiskt" 5.1 och knäcker för samma peng så visst, gärna mer info samt motivering, tack)?
Aldrig haft hemmabio förut så inget att jämföra med.
Har en Philips TV och funderar även att införskaffa det kombinerade stället för TV + "SoundBar" så det är ännu ett incitament att köpa en ljudlimpa, enhetlig design samt stället.
Det jag isf. kommer att använda den till är att:
*Koppla till TV:n så TV-ljudet går ut via högtalarna
*Agera som hemmabio via DVD-tittande på hemmabioenheten
*Koppla så att ljudet går från min Blu-Ray spelare till hemmabioenheten men bilden går från Blu-Ray:n till TV:n
*Koppla ljudet från PC:n till TV:n och köra bildkällan separat direkt till TV:n
Om detta funkar/inte funkar skulle jag uppskatta om ni sa det, jag har för mig att allting ska gå.
Får jag först svar på mitt inlägg i "HTS-8100"-tråden (se länk ovan) tar jag bort denna tråd annars tar jag bort mitt inlägg i den tråden om jag får svar här först (så det inte ligger ute samma sak på flera ställen).
Tacksam för svar - TheSwede86