Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Starta Panasonic-TV på t.ex. HDMI-läget

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 July 2009 - 09:57

Arginj
  • Arginj
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Tjena,

Vet inte om detta diskuterats i forumet tidigare, men tänkte dela med mig av ett tips då jag sett att flera stör sig på att Panasonics apparater automatiskt startar på analogt, oavsett vad man stängde av den på.
För att ställa in vad TV:n ska starta på, håll in minusknappen på TV:n och tryck på AV-knappen tre gånger. Du kommer då få upp en meny som Panasonic kallar för "hotellmeny". Där kan man ställa in vilken ingång som skall vara aktuell när TV:n startas.

Postad 04 July 2009 - 16:49

Unregisterede3e9db38
  • Unregisterede3e9db38
  • Veteran

• 1636 inlägg
  • 0
vad för panasonic-modeller gäller detta för?

mvh

Postad 04 July 2009 - 19:35

Rixmupp
  • Rixmupp
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Tjena,

Vet inte om detta diskuterats i forumet tidigare, men tänkte dela med mig av ett tips då jag sett att flera stör sig på att Panasonics apparater automatiskt startar på analogt, oavsett vad man stängde av den på.
För att ställa in vad TV:n ska starta på, håll in minusknappen på TV:n och tryck på AV-knappen tre gånger. Du kommer då få upp en meny som Panasonic kallar för "hotellmeny". Där kan man ställa in vilken ingång som skall vara aktuell när TV:n startas.

Funkade inge bra på min PX8....

Edit: Fick till det nu! Stort tack Arginj för det där har jag retat upp mig på länge!

Redigerat av Rixmupp, 04 July 2009 - 19:43.

Postad 26 April 2011 - 15:56

molin1983
  • molin1983
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Hur gör man för att "spara" att den ska starta med hdmi? får fram efter massa tryck tv och hdmi och väljer hdmi men startar ändå med analoga läget =(

Postad 26 April 2011 - 16:05

Wortex
  • Wortex
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0

Tjena,

Önskar att man kunde starta TVn likt min Samsung LCD, att man bara trycker på vilken input man vill ha. Fungerar dock endast för VGA-input och analog på den. Blir så mycket smidigare när man ska programmera Harmony, slippa slå på TVn, vänta, byta input. "Vänta"-momentet varierar ibland vilket gör det svårt att få till en exakt fördröjning (aka snabbast möjliga)

Redigerat av Wortex, 26 April 2011 - 16:07.

Postad 26 April 2011 - 16:15

weavex
  • weavex
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Detta har jag stört mig på länge också. Lyckades aktivera Hotellmenyn på min samsung och ställa in att den skulle starta på hdmi.

Då skulle man låta tvn vara avstängd och trycka:

Info -> Menu -> Mute -> Power

Postad 26 April 2011 - 16:36

molin1983
  • molin1983
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Yees =D lyckades få till det nu! hittade denna "guide" som fixade det!

Hemmelig hotellmeny
Nederst på Panasonic-apparatet fins en liten luke med noen bortgjemte knapper. Der kan du hente fram Panasonics hemmelige meny hvis du vet hvordan det gjøres:

• Trykk på -/V-knappen og holdt den inne mens du rolig trykker 3 ganger på AV-knappen på Panasonic-fjernkontrollen. Da spretter den hemmelige Hotell-menyen opp på skjermen.

Postad 27 April 2011 - 09:03

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0
Min startar på TV-läget /digital TV men slår efter nån sekund alltid över till hdmi1. Den startar inte direkt på hdmi1 och givk inte heller efter att ha aktiverat denna sk hotellmeny.

Postad 27 April 2011 - 09:20

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Önskar att man kunde starta TVn likt min Samsung LCD, att man bara trycker på vilken input man vill ha. Fungerar dock endast för VGA-input och analog på den. Blir så mycket smidigare när man ska programmera Harmony, slippa slå på TVn, vänta, byta input. "Vänta"-momentet varierar ibland vilket gör det svårt att få till en exakt fördröjning (aka snabbast möjliga)

Det funkar på Pansonic och LG också, men de kommandona finns inte på orginalfjärren. Med en Harmony går det dock att skicka direktkommandon för att byta ingång.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.