Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung LE-40B65x DLNA

27 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 July 2009 - 12:50

Ekka
  • Ekka
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Tänkte kolla om det är någon som har kopplat upp sin samsung B65x till hemnätverket och fått det att fungera smärtfritt.

Jag är i det stora hela grymt nöjd med TV'n, bytte från 32" CRT och har precis fått hem den så har inte hunnit testa allt för mycket och har inte så mycket att jämföra med.

Det mesta jag har matat den med har visat betydligt bättre bild än jag väntat mig.
Tycker att Medi@ 2.0 fungerar riktigt bra. Har inte hunnit testa så mycket HD-material ännu men det jag matat den med via USB har fungerat fint. Nu vill jag få nätverksfunktionen att fungera. Har testat TVersity som efter lite googlande verkar vara ett bra program för att vara "gratis".
Jag kan dock inte få det att fungera riktigt som jag vill. Har sedan en tid tillbaka kört med nätverk mellan Windows Media Player och Xbox 360 och har nu satt igång TVersity också. Tv'n hittar båda nätverken och allt jag vill dela ut hittar den. Men när jag ska spela upp vissa filer klagar den på att filformatet inte stöds. Bl.a. en .MKV fil. Tog då fram min externa hårddisk och lade över filen där, kopplade in den till tv'n och det fungerade klockrent. Buffrade knappt.

Är det någon som har lite mer erfarenhet av DLNA samt dessa samsung modeller som kan ge tips. Vilka inställningar har ni i TVersity? eller kör ni något annat program som ni kan rekomendera?

Tacksam för alla tips.

Postad 13 July 2009 - 20:56

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Jag kör med Samsungs egna program som följde med TVn, dvs Samsung PC Share Manager, och det funkar bra tycker jag. Däremot har jag endast testat ett fåtal filmer. En film jag testade kunde TVn inte köra ljudet, men det var kanske gjort i DTS.

Postad 14 July 2009 - 06:48

Ekka
  • Ekka
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Jag kör med Samsungs egna program som följde med TVn, dvs Samsung PC Share Manager, och det funkar bra tycker jag. Däremot har jag endast testat ett fåtal filmer. En film jag testade kunde TVn inte köra ljudet, men det var kanske gjort i DTS.

Okej, det har jag inte tänkt på. Ska testa det också. Vad har du kört för filformat? Jag testade lite vanliga divx igår och det fungerade inte heller.

Postad 14 July 2009 - 09:00

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Samsungs egna program rekommenderas eftersom Tversity och deiverse andra inte funkar bra med Samsung TV, tyvärr kan du få svårt med mappade enheter, programmet vill gärna att det utdelade materialet skall ligga lokalt på din dator.

Postad 14 July 2009 - 17:33

Skyline78
  • Skyline78
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Hej

Jag lånar tråden lite, har med samma ämne att göra.

Vad behöver jag för utrusting för att få DLNA att funka mot TVn ovan.
Som jag hade tänkt det hade jag tänkt koppla TV till Router via nätverkskabel eller trådlöst. (vad som nu faller mig in)
Sen kan jag köra Samsung PC Share Manager på datorn som är kopplad till samma router. då borde det gå att nå datorns utdelade mappar via TVn.

Men om jag inte vill vara beroende av att datorn ska vara på jämt och ständigt borde det finnas någon typ av hårddisk som går att koppla direkt till routern. Som sedan kan mappas upp som en extern disk av datorn för lagring av film och musik. Vad är det för ectern enhet jag behöver. Är det en NAS disk jag behöver och i så fall har ni någon att rekommendera (utan att ruinera mig)?

Tacksam för hjälp.

Postad 14 July 2009 - 17:40

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0

Hej

Jag lånar tråden lite, har med samma ämne att göra.

Vad behöver jag för utrusting för att få DLNA att funka mot TVn ovan.
Som jag hade tänkt det hade jag tänkt koppla TV till Router via nätverkskabel eller trådlöst. (vad som nu faller mig in)
Sen kan jag köra Samsung PC Share Manager på datorn som är kopplad till samma router. då borde det gå att nå datorns utdelade mappar via TVn.

Men om jag inte vill vara beroende av att datorn ska vara på jämt och ständigt borde det finnas någon typ av hårddisk som går att koppla direkt till routern. Som sedan kan mappas upp som en extern disk av datorn för lagring av film och musik. Vad är det för ectern enhet jag behöver. Är det en NAS disk jag behöver och i så fall har ni någon att rekommendera (utan att ruinera mig)?

Tacksam för hjälp.

Ja en NAS med DLNA-stöd men som sagt Samsung TV gillar inte de flesta andra DLNA-servrar än sin egna

Postad 14 July 2009 - 18:28

Skyline78
  • Skyline78
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
OK, Men med server menar du hårdvara eller mjukvaran då.
Kan jag välja valfri NAS enhel och installera samsungs programvara på den?

Typ denna? https://www.prisjakt...kt.php?p=393494

Postad 14 July 2009 - 18:52

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Mjukvara
Samsungs serverprogramvara är avsett för windows och kan inte installeras på ngt annat.

Det kan fungera hjälpligt med annan DLNA-server men troligen kommer du allt som oftast att få upp meddelanden om att formatet inte stödjs.

Redigerat av junkan, 14 July 2009 - 18:54.

Postad 27 July 2009 - 20:06

jopo
  • jopo
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Det går att få TVersity att "fungera" med Samsungs TV som "stödjer" DLNA.
Kolla denna tråd på TVersitys forum: http://forums.tversi...p;hilit=samsung

Där finns lite hack som måste göras i en fil som heter profiles.xml som hör till TVersity. Jag provade själv med min 46B657 och jag får nu igång filerna. (bara provat ett fåtal divx/Xvid)
MEN jag får inte igång undertexterna. (Detta ska gå att få igång om man transcodar filmerna i TVersity (via ffdshow) innan de skickas till TV:n men detta har jag inte provat. Och det är ju inte heller så man vill att det ska fungera. Man vill ju att filmerna ska decodas fullt ut av TV:n.)
Det går inte heller att spola vare sig framåt eller bakåt i filmerna, ej heller pausa...
Så visst lämnar Samsungs DLNA-implementation en hel del i övrigt att önska.
Man kan ju hoppas på en firmwaruppgradering i framtiden.

Samsungs egna program är ju vidrigt dåligt. Snudd på omöjligt att från TV:n försöka leta rätt på en fil om man har delat ut ett lite större antal foldrar.

//Jonas

Postad 13 August 2009 - 19:51

Unregistereddcfd48f2
  • Unregistereddcfd48f2
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Bumpar/lånar tråden lite.

Har fått igång min 40B650 idag med internet Youtube, Flickr osv. Sen installerade jag PC Share (2.1) på datorn som sitter på samma router som TV:n (därifrån får den internetaccess alltså). Ska jag ha ett fungerande LAN då, eller måste jag göra något mer?

TV:n hittar inte datorn. Har delat ut ett antal mappar men TV:n ser inget. I PC Share har jag också satt "access permission" som man ska så att den (PC:n) alltså tillåter att dela ut.

Det står något om att både TVn och PCn ska vara i samma Subnet. Jag har inte ändrat något, behöver jag det för att TVn ska se datorns delade mappar?

Jättetacksam för vad som helst som kan ge nån hint om vad som är fel. Tack!

Postad 23 August 2009 - 17:06

Skyline78
  • Skyline78
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Hmm, efter lite fundering har jag kommit fram till att samsungs inbyggda mediaspelare suger fett.
Klarar ju inte av att coda av DTS ljud. Vilket innebär att hälften av alla mkv filer man har får "audio codec stods ej" ganska trist.

Nu tror jag att det lutar åt en Twix 6500A eller en HDX1000 med 1Tb disk i. Kan dock inte riktigt bestämma mig.
HDXen känns bra men är lite orolig för att det krävs för mycket "tweakning" för att få den att funka stabilt.
Dock är jag väldigt intresserad av NAS och torrent funktionen som finns. Sen är det ju nice att man kan lägga skins på den för att få ett vettigt interface.

Twixen känns lättanvänd men saknar torrent och NAD funktionalitet.

Eller tror vi att det kommer en patch till TVn som innebär förbättrat codec stöd med DTS passthrough?

Några kommentarer?

Postad 23 August 2009 - 18:32

Unregistereddcfd48f2
  • Unregistereddcfd48f2
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Jag vet inte, har problem med att uppdatera mjukvaran i min TV, den påstår att den inte hittar nån fil på USB-stickan, men min mjukvara är från maj ser det ut som så än är det ingen panik.

Min filmsamling består av en massa olika format. Hittills sväljer TV:n kanske 7 av 8 filmer (med ljud/bild). Undertexter verkar den klara i vissa format, men inte andra. Men när det gäller ljudet så är det enkelt att konvertera sin samling (där ljudet inte funkar) med gratisprogget Any Video Converter (som är riktigt bra!). Om nån vet nåt om undertexterna och har koll på formaten som funkar/inte funkar får ni gärna utveckla det här. Undertexter kallas f.ö. (lite konstigt) "rubrik" i menyn för den som inte sett det.

F.ö. ang. mitt tidigare inlägg så hittar TV:n numer datorn. DLNA funkar. Men för den som är intresserad så klarar inte Samsungs medföljande program (Samsung PC Share Manager) att dela ut externa diskar (anslutna till datorn alltså). Men det gör konstigt nog Windows Media Player. Även om WMP suger så är det ett sätt att få TV:n hitta externa diskar kopplade till datorn. TVersity ska vara ett alternativ, har dock inte testat det. Någon som har nåt att dela med sig om det?

PS, kul att det börjar bli lite info kring DLNA, det är väldigt få som verkar utnyttja det konstigt nog.... :-)

Postad 26 August 2009 - 10:06

mikael_st
  • mikael_st
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
En fråga ang DLNA.
Kan man inte bara köra bilden via nätverket till Samung tv:n och sen ljudet som ut från datorn via optisk till en förstärkare tex. ?

Postad 26 August 2009 - 10:53

Unregistereddcfd48f2
  • Unregistereddcfd48f2
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

En fråga ang DLNA.
Kan man inte bara köra bilden via nätverket till Samung tv:n och sen ljudet som ut från datorn via optisk till en förstärkare tex. ?

Skulle tro du får synkproblem. Jag kan inte (ens) ha på TVns ljud samtidigt som jag har förstärkaren igång, det blir ett litet men irriterande eko (och då tar jag ut ljudet från TVn via RCA-pluggarna!). I ditt fall borde ljudet komma före bild (som ju då streamas på LAN). Berätta hur/om du får det funka!

Postad 01 September 2009 - 11:14

Ekka
  • Ekka
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Hmm, efter lite fundering har jag kommit fram till att samsungs inbyggda mediaspelare suger fett.
Klarar ju inte av att coda av DTS ljud. Vilket innebär att hälften av alla mkv filer man har får "audio codec stods ej" ganska trist.

Nu tror jag att det lutar åt en Twix 6500A eller en HDX1000 med 1Tb disk i. Kan dock inte riktigt bestämma mig.
HDXen känns bra men är lite orolig för att det krävs för mycket "tweakning" för att få den att funka stabilt.
Dock är jag väldigt intresserad av NAS och torrent funktionen som finns. Sen är det ju nice att man kan lägga skins på den för att få ett vettigt interface.

Twixen känns lättanvänd men saknar torrent och NAD funktionalitet.

Eller tror vi att det kommer en patch till TVn som innebär förbättrat codec stöd med DTS passthrough?

Några kommentarer?

Ja det suger helt klart att den inte klarar av att hantera DTS. Stor Besvikelse...

Postad 01 September 2009 - 11:28

Norbaggis
  • Norbaggis
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Jag vet inte, har problem med att uppdatera mjukvaran i min TV, den påstår att den inte hittar nån fil på USB-stickan, men min mjukvara är från maj ser det ut som så än är det ingen panik.

Er det riktig firmware du forsøker å oppgradere med? Hvis du har B650T2P skal du ha en firmwarefil som heter CHLCIPDEUC, har du en T2W, eller en nordisk modell skal du ha firmware som heter: CHL7DEUC

Firmware finenr du her:
Samsung's Digital World

Postad 01 September 2009 - 12:19

Unregistereddcfd48f2
  • Unregistereddcfd48f2
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Er det riktig firmware du forsøker å oppgradere med? Hvis du har B650T2P skal du ha en firmwarefil som heter CHLCIPDEUC, har du en T2W, eller en nordisk modell skal du ha firmware som heter: CHL7DEUC

Firmware finenr du her:
Samsung's Digital World

TACK NORBAGGIS! :)

Postad 01 September 2009 - 16:23

johansvensson
  • johansvensson
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tjo,

Själv har jag en le37b650 men mjukvaran och så borde ju vara samma. Jag tycker att det medföljande programmet fungerar ok, det största problemet är väl att det tar lite tid att lägga in mappar i det.

Men det jag ogillar är att det inte går att snabbspola när filerna blir större än 2 Gig, nån som har någon förklaring eller lösning till varför det är så?

Är det tvn's, dlna eller samsungs fel?

Postad 02 September 2009 - 17:32

johansvensson
  • johansvensson
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
ingen?

Postad 05 January 2010 - 08:58

Znapper
  • Znapper
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hur funkar det med DLNA?
Räcker det att köra PC Share manager på pc´n för att dela ut en mapp där.
Eller måste pc och router ha något i hårdvaran?

Klarar PC Share manager av undertexter?

Postad 08 January 2010 - 15:35

HASSEoMARIE
  • HASSEoMARIE
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Bumpar/lånar tråden lite.

Har fått igång min 40B650 idag med internet Youtube, Flickr osv. Sen installerade jag PC Share (2.1) på datorn som sitter på samma router som TV:n (därifrån får den internetaccess alltså). Ska jag ha ett fungerande LAN då, eller måste jag göra något mer?

TV:n hittar inte datorn. Har delat ut ett antal mappar men TV:n ser inget. I PC Share har jag också satt "access permission" som man ska så att den (PC:n) alltså tillåter att dela ut.

Det står något om att både TVn och PCn ska vara i samma Subnet. Jag har inte ändrat något, behöver jag det för att TVn ska se datorns delade mappar?

Jättetacksam för vad som helst som kan ge nån hint om vad som är fel. Tack!

Hade liknande problem själv, men skälet till att TV inte hitta PC och PC Share berodde på inställningar i brandväggen. När väl fildelning var tillåten genom brandväggen kunde PC Share och TVeristy hitta rätt med filerna över nätverket. Fungerar bra för foton som var mitt primära endamål med kopplingen.

Postad 08 March 2010 - 16:18

Nikkesoon
  • Nikkesoon
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Min filmsamling består av en massa olika format. Hittills sväljer TV:n kanske 7 av 8 filmer (med ljud/bild). Undertexter verkar den klara i vissa format, men inte andra. Men när det gäller ljudet så är det enkelt att konvertera sin samling (där ljudet inte funkar) med gratisprogget Any Video Converter (som är riktigt bra!). Om nån vet nåt om undertexterna och har koll på formaten som funkar/inte funkar får ni gärna utveckla det här. Undertexter kallas f.ö. (lite konstigt) "rubrik" i menyn för den som inte sett det.

F.ö. ang. mitt tidigare inlägg så hittar TV:n numer datorn. DLNA funkar. Men för den som är intresserad så klarar inte Samsungs medföljande program (Samsung PC Share Manager) att dela ut externa diskar (anslutna till datorn alltså). Men det gör konstigt nog Windows Media Player. Även om WMP suger så är det ett sätt att få TV:n hitta externa diskar kopplade till datorn. TVersity ska vara ett alternativ, har dock inte testat det. Någon som har nåt att dela med sig om det?

PS, kul att det börjar bli lite info kring DLNA, det är väldigt få som verkar utnyttja det konstigt nog.... :-)

Vet att tråden är gammal men jag har samma problem som beskrivs ovan, dvs audio codec som inte stöds i Samsung LE Media spelare. Har laddat ner Any Video Converter men får det inte att funka iaf. Nu är problemet att de blir fel videoformat etc. Nån som har nåt bra tips på inställningar i AVC?

Postad 11 April 2010 - 02:13

finey
  • finey
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tänkte dela med mig lite av min erfarenhet:

Har precis köpt en Samsung LE-40B75, och mitt mål var att använda DLNA till all videovisning. Jag använde Samsung PC Share Manager för att dela ut filmer, och det funkade bra. Dock fick jag samma problem som många andra i tråden, filmer med DTS stödjs inte. De blir tysta. Jag fick heller aldrig undertexter (.srt eller .sub) att fungera alls. Och såvitt jag förstod det finns det inget stöd för ISO/IMG-filer heller?

När man köper en TV som kan spela upp videofiler, så tror man att den borde vara bättre på det än en dator. Den är ju trots allt designad för just det. Det slutade med att jag köpte en HDMI-kabel till datorn och jag spelar numera allting via den. Det känns som att DLNA är mer anpassat till att enkelt kunna spela upp sina videoklipp man spelat in med digitalkameran än att streama HD-film från datorn...

Sen fick jag dock ett annat problem. Jag tyckte det kanske kunde vara smidigt att koppla surroundsystemet till TV:n via optisk kabel. Men om jag streamar en videofil via HDMI till TV:n med 6ch surround-ljud så gör TV:n om det till stereo innan det skickar ut ljudet externt. Jag måste då aktivera virtuell surround i ljudanläggningen, vilket är jävligt störande. Jag gick in och läste den detaljerade specifikationen på TV:n på Komplett.se där jag köpte den, och där står det "Ljudutgång: Stereo". Men detta står på ALLA TV-apparater. Betyder det att det inte GÅR att spela surroundljud från en TV?

Kanske fel tråd att diskutera detta i dock...

Postad 08 October 2010 - 14:32

Unregistered3aa36e1b
  • Unregistered3aa36e1b
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej!

Har lag ett antal timmar nu på att hitta rätt väg för att spela min media (film, bilder, musik) på mitt system.
Målet är att köra enbart TV <-> LG-Nas.

TV: Samsung UE46C6825
Xbox 360
LG-Nas N2R1 2x1Tb (alla mediafiler ligger här)
Kör allt med wire.

Alternativen jag har hittat är följande:
1. Köra via "Media Play / AllShare" i TV´n där jag hittar mitt Nas och min PC via DLNA.
Resultat Video: Funkar men att bläddra i filmbiblioteket går långsamt.
Resultat Musik: Jag går via musik/album kommer så att jag ser album men när jag väljer ett album så står den still på "laddar" i 40 sec sen kommer felmeddelandet "Åtgärden kan inte slutföras".
Resultat Pictures: Samma som Music

2. Köra via Xbox´n och Windows mediacenter.
Resultat: Funkar ibland men är segt och WM verkar tappa track på vilka folders som ska sökas i dvs. i LG-Nas. Detta kräver att alla maskiner är igång : ( .

3. Köra via Xbox´n "Musik, Video, Bilder" där jag har kopplat PC´n och delat ut folders.
Resultat: Funkar bäst om filerna ligger på pc´n men strular en del när dom ligger i Nasét samt att jag inte hittat något sätt att koppla Xboxen till Nasét utan att gå via PC´n.

Sitter nu och laddar över allt till en USB-disk för att koppla rakt in i USB-uttaget i TV´n för att se om strulet minskar och att TV´n hittar allt och inte laggar sönder när man bläddrar bland filerna. Tappar hela tänket om man ska behöva köra på detta viset.

Någon som har erfarenhet av detta och vill dela med sig lite : )

Postad 08 October 2010 - 17:30

Unregistereddcfd48f2
  • Unregistereddcfd48f2
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Hej!

Har lag ett antal timmar nu på att hitta rätt väg för att spela min media (film, bilder, musik) på mitt system.
Målet är att köra enbart TV <-> LG-Nas.

TV: Samsung UE46C6825
Xbox 360
LG-Nas N2R1 2x1Tb (alla mediafiler ligger här)
Kör allt med wire.

Alternativen jag har hittat är följande:
1. Köra via "Media Play / AllShare" i TV´n där jag hittar mitt Nas och min PC via DLNA.
Resultat Video: Funkar men att bläddra i filmbiblioteket går långsamt.
Resultat Musik: Jag går via musik/album kommer så att jag ser album men när jag väljer ett album så står den still på "laddar" i 40 sec sen kommer felmeddelandet "Åtgärden kan inte slutföras".
Resultat Pictures: Samma som Music

2. Köra via Xbox´n och Windows mediacenter.
Resultat: Funkar ibland men är segt och WM verkar tappa track på vilka folders som ska sökas i dvs. i LG-Nas. Detta kräver att alla maskiner är igång : ( .

3. Köra via Xbox´n "Musik, Video, Bilder" där jag har kopplat PC´n och delat ut folders.
Resultat: Funkar bäst om filerna ligger på pc´n men strular en del när dom ligger i Nasét samt att jag inte hittat något sätt att koppla Xboxen till Nasét utan att gå via PC´n.

Sitter nu och laddar över allt till en USB-disk för att koppla rakt in i USB-uttaget i TV´n för att se om strulet minskar och att TV´n hittar allt och inte laggar sönder när man bläddrar bland filerna. Tappar hela tänket om man ska behöva köra på detta viset.

Någon som har erfarenhet av detta och vill dela med sig lite : )

Jo lite kanske... förhoppningsvis :-)

Har meckat länge nu, några av mina inlägg och frågor finns ovan. DLNA funkar hyffsat men är träigt och oförutsägbart. Idag kör jag en trådlös NAS (iOmega iConnect) med 3 tillkopplade USB diskar (till NAS:en alltså). Här är några erfarenheter:

1) En av diskarna (i trådlösa NASEN) är utdelad som filmdisk via DLNA. TV:n hittar den och filmerna, det mesta funkar men DLNA-funktionaliteten är begränsad jämfört med... 2)

2) Har också en direktinkopplad 1TB disk i TV:ns USB-uttag. Detta funkar bäst - dvs mest DLNA funktionalitet. Med det menar jag att paus, snabbspolning och annat fungerar oftare (och tex den trevliga "blå" knappen att fortsätta där man senast var). I alt. 1) ovan saknas ofta (men inte alltid) funktioner som paus, snabbspolning osv. Bläddring är fortfarande långsamt, men det kan man nog skylla på TV:ns processor.

3) Formatdhungeln. Märkte till min glädje att någon film som tidigare inte funkat att se på plötsligt funkade efter en firmware upgrade av TV:n. Det betyder att Samsung faktiskt lägger till Codecs i TV:ns inbyggda mediaspelare. BRa. Tyvärr funkar fortf. inte div filmer (även om dom ligger på den direktansllutna USB-driven), men trots allt: de flesta funkar.

Postad 15 October 2010 - 12:13

jopo
  • jopo
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Om man har en Samsung TV så "måste" man använda sig av SamyGo Extensions för att TV:n ska uppföra sig som man förväntade sig att den skulle göra när man köpte den.
Med SamyGo Extensions så kan man mappa upp en utdelad folder/enhet och TV:n tror då att det är en USB-enhet som sitter i TV:n. (Man borde mao kunna mappa sig mot en NAS direkt) Man får då alla de funktioner som man borde ha fått när man vill kolla på film. T.ex. Paus, FFW, Rew, Blå-knappen osv. Dvs. de funktioner som man inte kan få om man kopplar sig mot någon annan DLNA-server än Samsungs egna skitprogramvara.
Tyvärr så har Samsung stoppat användandet av SamyGo i nyare uppdateringar av programvaran men så länge man låter bli att uppgradera så fungerar det bra.

Det som inte har lösts än med SamyGo är DTS-ljud. Men man jobbar på att hitta en lösning.

Ni hittar SamyGo-projektet här: http://sourceforge.n...title=Main_Page

Jag använder det själv på min 46B657 och är mycket nöjd.

OBS! Man behöver inte hacka någon firmware el. liknande. Man kan köra SamyGo Extensions från en USB-sticka. När man tar ur stickan och startar om TV:n så är SamyGo borta. Jag har kopierat in det till TV:ns minne så att jag inte behöver ha en sticka i TV:n hela tiden.

//Jonas

Postad 04 November 2010 - 10:28

KenX
  • KenX
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

...
Har precis köpt en Samsung LE-40B75, och mitt mål var att använda DLNA till all videovisning. Jag använde Samsung PC Share Manager för att dela ut filmer, och det funkade bra. Dock fick jag samma problem som många andra i tråden, filmer med DTS stödjs inte. De blir tysta. Jag fick heller aldrig undertexter (.srt eller .sub) att fungera alls. Och såvitt jag förstod det finns det inget stöd för ISO/IMG-filer heller?

Hmmmm, jag köpte en Samsung för en dryg vecka sedan och skulle idag se en iso/img, men jag får det alltså inte att fungera. Till saken hör att säljaren bedyrade att det visst fungerar hur bra som helst, så är jag lätt upprörd...
Stämmer detta verkligen, att den inte kan spela iso/img? :)

Postad 04 November 2010 - 15:46

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Hmmmm, jag köpte en Samsung för en dryg vecka sedan och skulle idag se en iso/img, men jag får det alltså inte att fungera. Till saken hör att säljaren bedyrade att det visst fungerar hur bra som helst, så är jag lätt upprörd...
Stämmer detta verkligen, att den inte kan spela iso/img? :)

Japp det stämmer. :-)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.