Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny kategori: Nedladdningsbar film

33 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 August 2009 - 13:01

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
Prisjakt jämför nu äntligen priser på Nedladdningsbar film - både köp- och hyr-varianter!
Läs mer här

Postad 11 August 2009 - 17:00

-TM-
  • -TM-
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Nice !!

Postad 11 August 2009 - 17:18

Unregisteredd975c7af
  • Unregisteredd975c7af
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Ingen för musik?

Postad 11 August 2009 - 18:13

lystriod
  • lystriod
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
En liten guide för hur respektive butik fungerar och vilken som passar bäst beroende på vad man har för hård och mjuk vara vore kul. :lol:

Måste dock säga att prispolitiken fortfarande är riktigt knasiga på nedladdningsmarknaden här, inte konstigt att det inte slår stort när många gamla filmer som på DVD nu ofta kostar exempelvis 19kr (köp alltså) hyrs ut för 39... :)

Postad 11 August 2009 - 18:21

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Måste dock säga att prispolitiken fortfarande är riktigt knasiga på nedladdningsmarknaden här, inte konstigt att det inte slår stort när många gamla filmer som på DVD nu ofta kostar exempelvis 19kr (köp alltså) hyrs ut för 39... :)

Än mer knasig när man räknar in faktorn med de filmer som går att få tag på "gratisvägen" :lol:

Om dom nu vill få detta att slå igenom och även konkkurera med gratisalternativen så borde dom vara mer aggressiva med priserna.

Postad 11 August 2009 - 18:42

lystriod
  • lystriod
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Svårt att vara billigare än gratis dock. :lol:

Men nog tycker man borde de såhär tidigt hålla lite bättre ögon på DVD-priserna och även fakturera in vad man sparat på material, lager osv utan att fortfarande fakturera kunden för det.

Nu kommer säkert någon att protestera med vad jag sparar på saken och att jag borde motfakturera det också. Och visst, jag sparar in både tid och porto (i många fall) men jag har ju annat att betala istället vilket är grunden för vad dessa tjänster bygger på. Som internetabonnemanget, för att inte tala om skatten som betalt hela nätet till att börja med, jag har ju faktiskt trots allt bidragit med några kilometer koppar. :)

Sen var det frågan om hur universellt användbara och lättanvända de respektive tjänsterna är, jag är inte nöjd förren det finns en som alla kan använda utan att släpa en dator till TVn i första hand, och i andra hand låsa den datorn till ett operativsystem.

Headweb.com verkar vara bland de bästa jag sett på dessa punkter hittills, får försöka testa dom nån gång för att se om de gör det i praktiken också.

Film2home går som motsats bort direkt, jag får inte ens använda vilken webläsare jag vill, resten kan man ju räkna ut hur det kommer funka för min del. Bottenbetyg.

Postad 11 August 2009 - 18:46

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Provade Cdons för ett tag sen och måste byta läsare, uppgradera,vvänta för att till sist komma ... ingenting.
Lite användarvänlighet skulle inte skada och som andra skrivit 19 kr är nog tillräckligt om det inte är veckans premiär

Postad 11 August 2009 - 19:34

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Svårt att vara billigare än gratis dock. :)

Självklat är det så!

Men med tanke på vad dom måste och behöver konkurera med så har jag noll och inget tålamod om dom erbjuder sina tjänster som dels kostar mer än vad jag och många andra anser det vara värt. Ska det dessutom vara krångligt så går det bort helt och hållet.

Då håller jag mig hellre till gratisfabriken tills det kommer nåt som på allvar vill ta upp kampen på ett bra sätt. Då betalar jag gärna!

Redigerat av masse70, 11 August 2009 - 19:35.

Postad 11 August 2009 - 22:09

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Headweb.com verkar ju va en riktigt bra sida..

Verkar funka precis som jag alltid önskat...

Förutom att det är på tok för höga priser..
Men,men...

Man skulle ha haft 100/100 så man har lite fart upp så man kan dra in lite pengar iaf..Gillar systemet skarpt

Postad 11 August 2009 - 22:12

NoiseMaker
  • NoiseMaker
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Svårt att vara billigare än gratis dock. :lol:

Men nog tycker man borde de såhär tidigt hålla lite bättre ögon på DVD-priserna och även fakturera in vad man sparat på material, lager osv utan att fortfarande fakturera kunden för det.

Nu kommer säkert någon att protestera med vad jag sparar på saken och att jag borde motfakturera det också. Och visst, jag sparar in både tid och porto (i många fall) men jag har ju annat att betala istället vilket är grunden för vad dessa tjänster bygger på. Som internetabonnemanget, för att inte tala om skatten som betalt hela nätet till att börja med, jag har ju faktiskt trots allt bidragit med några kilometer koppar. :)

Fakturera mig hit och fakturera mig dit.

Postad 11 August 2009 - 22:21

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Tror fasen ja ska testa....

Gillar att man kan låta andra tanka från en själv å tjäna poäng/pengar på det...

Men som sagt kräver de ju lite lina ..Jag som bara har en meg/sek upp skulle ju få seeda dygnet runt

Postad 11 August 2009 - 23:50

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Nej detta är inget för mig,men kanske kan vara för andra som gillar slö kolla en DVD ibland.

Postad 12 August 2009 - 00:14

lystriod
  • lystriod
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Självklat är det så!

Men med tanke på vad dom måste och behöver konkurera med så har jag noll och inget tålamod om dom erbjuder sina tjänster som dels kostar mer än vad jag och många andra anser det vara värt. Ska det dessutom vara krångligt så går det bort helt och hållet.

Då håller jag mig hellre till gratisfabriken tills det kommer nåt som på allvar vill ta upp kampen på ett bra sätt. Då betalar jag gärna!

De kan inte tillgodose riktigt alla naturligtvis, alltför många anser nog lite orätt att vissa saker inte är värda någonting mycket på grund av just de illegala alternativen, så dem tycker jag man måste lämna helt utanför diskussionen. Men jag håller som sagt helt med om att prispolitiken inte funkar på en sådan distrubutionsform i dagens läge även om man inte skulle räkna in de senaste åren av gratisätning.

Headweb.com verkar ju va en riktigt bra sida..

Verkar funka precis som jag alltid önskat...

Ja den funkar faktiskt nästan helt som jag tycker det borde vara med, en simpel navigation och ett format (strömmande) som är oberoende av dator och operativsystem, samt ett som som iallafall stödjer många plattformar (nedladdning) utan DRM som hindrar användning i olika maskiner. (har inte sett hur denna "vattenstämpel" ser ut som används istället (och många kanske stör sig på en sådan mer?) men jag hoppas den inte är värre än en kanallogga eller sånt. Eller kanske är det rent av en sån där som är inbakad dold i själva bildfilen?

Bra med betalningsmodeller också, både medlemsval (med kort antar jag) samt SMS för de som inte orkar bli medlem på ännu en sida, kan ha kort eller är nätparanoida. Inte ens morsan skulle tveka använda denna. :lol:

Det enda jag kan komma på mer som vore bra är om de hade alternativ fil i bättre format som gick snabbare att ladda ner än en hel DVD, och som man slapp bränna ut som det är nu. En MP4 på halva storleken in på ett USB vore lämpligt. Även om det naturligtvis är jättebra med en färdig DVD som inte behöver omkodas för de som bara har det alternativet.

Multikanalsljud via strömläget kunde jag inte fastställa hur det var med heller, någon som vet?

Edit: Nehejnej, inget multikanalsljud på någon strömfilm verkar det. Hoppas verkligen det är en teknisk fråga främst.. :)

Fakturera mig hit och fakturera mig dit.

En liten dubbel ordvits slank visst in där ja, jag vet att vissa har svårt för sånt av olika anledningar. Ursäkta mig, det var nästan helt omedvetet. :P

Gillar att man kan låta andra tanka från en själv å tjäna poäng/pengar på det...

Men som sagt kräver de ju lite lina ..Jag som bara har en meg/sek upp skulle ju få seeda dygnet runt

För de som ändå har burken igång ständigt kan det nog gå fint ändå då det brukar kila iväg mer än man kan tro även med snigelbredband. Din hastighet upp skulle jag dock inte kalla långsam direkt så nog borde du klara tjäna ihop till en film per dag iallfall. ;)

Redigerat av lystriod, 12 August 2009 - 00:56.

Postad 12 August 2009 - 06:25

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Bra initiativ, en kategori som bara kommar att växa.

Postad 12 August 2009 - 09:39

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0
Lite höga priser dock. Kollat lite snabbt och de kostar som dvd-skivor men utan skiva. Trycka upp skiva, frakter mm borde kosta mer än att hosta den på en server? Det ska vara så billigt så det inte finns något alternativ.

/R

Postad 12 August 2009 - 09:51

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Hoppas kategorin går att komplettera med HD kvalitet när det dyker upp ;)

Postad 12 August 2009 - 10:12

rson39
  • rson39
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Jag hyr just nu film gratis hos headweb tack vare att jag har alltele som isp. Jag har än så länge bara testat en film och de hela känns inte så lockande faktiskt, trots att det är gratis. Som sagt är det ju inget surroundljud, bildkvalitén är ingen höjdare och utbudet är väldigt dåligt.

Kom igen! Det är ju trots allt 2009, hur länge har inte allt funnits i USA?

Postad 12 August 2009 - 14:49

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

För de som ändå har burken igång ständigt kan det nog gå fint ändå då det brukar kila iväg mer än man kan tro även med snigelbredband. Din hastighet upp skulle jag dock inte kalla långsam direkt så nog borde du klara tjäna ihop till en film per dag iallfall. ;)

Njae, det där känns lite överdrivet. Med 1 Mb upp så tankar man väl upp ungefär 4-5 GB på en dag. 10MB = 1p = 1 öre och som headweb skriver på sin sida så tankar du upp en hel film på 4,5GB så får du 450p = 4,5kr. Och du kan växla in dina poäng när du har 5000.
Sedan är det ju bra att man kan tjäna poäng på andra sätt också, via att ge betyg och kommentarer på sidan, eller göra reklam som leder till klick / köp / registrering på deras sida. Vilket känns som att det är ett bra sätt för att få många aktiva användare.

Men personligen skulle jag nog vilja ha surroundljud på streamsen och minst dvd-kvalite om det ska vara värt priset. Annars går jag hellre till videobutiken och hyr samma film för bättre kvalite.
Sen är ju HD oerhört välkommet också...

Postad 12 August 2009 - 16:47

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Tror nog att jag håller mig till MS tjänst på live om den funkar bra, ska bli kul att se ;)
Hyra film strömmande borde fungera bra men tyvärr är så inte fallet :lol:

Postad 12 August 2009 - 18:39

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Mn kan ju se det så här; det kan bara bli bättre ;)

Postad 12 August 2009 - 20:44

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

De kan inte tillgodose riktigt alla naturligtvis, alltför många anser nog lite orätt att vissa saker inte är värda någonting mycket på grund av just de illegala alternativen, så dem tycker jag man måste lämna helt utanför diskussionen. Men jag håller som sagt helt med om att prispolitiken inte funkar på en sådan distrubutionsform i dagens läge även om man inte skulle räkna in de senaste åren av gratisätning.

Hmm är det bara jag som inte förstår ditt resonemang där? Varför ska man inte räkna med de illegala alternativen? De är väl lika reella och exsisternade som allt annat även om man inte stödjer hela tanken kring det?

Dvs även om de inte borde vara en konkurrent till de legala alternativen så finns dom där likväl och agerar som en väldigt potent konkurrent.

Om jag vore dessa bolag så skulle jag inse tom mot min vilja att jag vore tvungen att ta dessa alternativ i övervägande när jag formar min framtida strategi kring hur man ska kunna vända denna trend och börja få folk att betala för sina moderna tjänster igen. Än mer få folk att tycka det dessutom är värt dessa pengar.

Där ligger hela den berömda pudelns kärna, hur fel man än tycker att den är.

Illegal nedladdning finns och är en realitet oavsett vad man tycker moraliskt om den. Iom att skiv och filmbolag gärna vill hävda att dom förlorar pengar på detta borde dom istället fundera på hur dom kan erbjuda nåt som kan få de som idag ladar ner illegalt att faktiskt frivilligt ge en slant för de tjänster som kan tänkas skapas kring detta istället för att stoppa huvudet i sanden.

Jag är rätt neutral i frågan och köper lika mycket som jag agerar nätpirat. Mest pga att jag anser att utbud, priser och saker som rootkit, regionskoder och annan idioti som försämrar för mig som konsument inte är värt att betala mina pengar för alla gånger.

Skulle det istället komma vettiga, prisvärda och konsumentvänliga alternativ som inte begränsar vad köparen kan göra med sitt media skulle jag inte ha nån anledning att fortsätta med det.

Same old story och inget nytt under himlen mao.

Redigerat av masse70, 12 August 2009 - 20:56.

Postad 12 August 2009 - 22:21

Unregistered32263a93
  • Unregistered32263a93
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0

Än mer knasig när man räknar in faktorn med de filmer som går att få tag på "gratisvägen" :)

Om dom nu vill få detta att slå igenom och även konkkurera med gratisalternativen så borde dom vara mer aggressiva med priserna.

Vill du ha betalt för att hyra film?

Postad 12 August 2009 - 22:24

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Totalt värdelöst. Vill de konkurrera med piratkopieringen så får de hyra ut/sälja till rimligt pris. MAx 10 spänn per film.
Sen får de se till så det funkar på alla platformar också annars blir det helt meningslöst

Postad 13 August 2009 - 07:05

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Vill du ha betalt för att hyra film?

Kan du läsa?

Postad 13 August 2009 - 19:53

jay-jay
  • jay-jay
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Sämre kvalitet än dvd till högre pris (jo jag kan visst hyra DVD för en 20a hos min filmbutik även om de kostar 50:- hos dig) känns inte så lockande.

Skulle kunna tänka mig att betala 20:- för en film som motsvarar 720p-rip med bra ljud som man kunde få ner snabbt och tror den stora massan nog kunde tänka sig det med. (Laddar man bara på TPB så är man inte så bortskämd med hastighet direkt.) På hyrfilm kan jag även acceptera DRM om det inte strular till det allt för mycket. (Ej på köpfilm däremot fast jag kommer aldrig köpa en film digitalt så . . . )

Bra att den finns som kategori i alla fall. Tror faktiskt att de får till det till slut . . . om de lägger sin energi på utveckling istället för att jaga potentiella kunder med batong och fängelsehot.

Postad 13 August 2009 - 21:29

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0

Sämre kvalitet än dvd till högre pris (jo jag kan visst hyra DVD för en 20a hos min filmbutik även om de kostar 50:- hos dig) känns inte så lockande.

HD via xboxen ser jättefint ut.

Postad 14 August 2009 - 09:08

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Håller med om att hyra känns mer lockande än att köpa för närvarande. Men kruxet är ju att då måste man i princip ha en htpc för att kunna på ett enkelt sätt sitta i tv-soffan och titta. Eller om man har en laptop man enkelt kan och brukar koppla in till tvn. Hade ju varit käckt med nån DRM på hyrfilmen som gör att den självförstörs efter en ett par dagar, men under tiden kan man spela upp den som vilken mediafil som hellst via xbmc tex :) Kan de inte uppfinna nåt sånt ^_^

Postad 17 August 2009 - 08:28

WOODMIST
  • WOODMIST
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Ja jag förstår inte hur det kan vara lika dyrt att hyra en film på nätet streamad som en dvd i näven ur butik. All skiv tillverkning och fodral är ju borta och du behöver ju bara köpa in en fil till all hyrare.

Dåligt...

Postad 17 August 2009 - 12:17

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Jo, klart man önskar det vore billigare.

Postad 17 August 2009 - 15:30

Unregistereddcda8fb0
  • Unregistereddcda8fb0
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Jag betalar idag 200 kr i månaden för att ha tillgång till massa nya filmer i jättebra kvalitet (usenet) och det utan att någon kan göra nånting åt det. Jag skulle gärna betala de pengarna till ett mediabolag men de verkar inte intresserade.. synd!

Redigerat av Unregistereddcda8fb0, 17 August 2009 - 15:31.

Postad 18 August 2009 - 00:06

Mr Thomson
  • Mr Thomson
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Jag kommer nog aldrig fatta vad dessa bolag håller på med...Det går tydligen inte upp hos filmbolagen att dom måste komma med dom nya teknikerna själva...Nu ploppar det upp en massa mellanhänder igen och så är vi där igen..Att ladda ner en film i min värld ska inte kosta mer än 10-20 spänn och en låt 2-5 spänn..Varför en låt inte ska kosta mer, är för att underhållsvärdet inte är mer än så..Man får tänka på att dom har en världsmarknad så hela Jorden är potentiella kunder..Jag säger till dessa bolag..Kom för guds skull med några egna idéer så ska ni se att det ordnar sig ! Hur kommer det sig att 2 grabbar i en källare är så mycket mer innovativa än dessa penningstinna bolag .

Postad 18 August 2009 - 15:14

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0
Som abonnet på Viasat HD så kan jag ladda ned hundratals filmer GRATIS i HD-kvalitet och 5.1-ljud. Direkt in på hårdisken i satellitburken! Visserligen sparas de bara i 24h, men vill jag spara dem för gott så är det ju bara att programmera en inspelning ur den ordinarie tablån. Vill jag se nya filmer (samtidigt som de släpps på DVD eller tidigare) så kostar det 39 kr per film. Det är den typen av extratjänster som är framtiden för TV- och filmmarknaden.

Postad 18 August 2009 - 22:06

Unregistered951e827d
  • Unregistered951e827d
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Jag betalar idag 200 kr i månaden för att ha tillgång till massa nya filmer i jättebra kvalitet (usenet) och det utan att någon kan göra nånting åt det. Jag skulle gärna betala de pengarna till ett mediabolag men de verkar inte intresserade.. synd!

Nä, tacka fan för att de inte är intresserade när du konsumerar för 1000-2000 per månad. Varför skulle de slasha sina priser till en tiondel eller femtedel av vad de tar idag bara för att diverse snorungar i Sverige inte vill betala de priser som miljontals ärliga människor världen över gör?

Själv kör jag hyrfilm via Lovefilm, 60-250kr/månad beroende på abbonemang, mer än 400 Bluraytitlar.

Redigerat av Unregistered951e827d, 18 August 2009 - 22:07.

Postad 22 August 2009 - 10:59

Drexler
  • Drexler
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0

Nä, tacka fan för att de inte är intresserade när du konsumerar för 1000-2000 per månad. Varför skulle de slasha sina priser till en tiondel eller femtedel av vad de tar idag bara för att diverse snorungar i Sverige inte vill betala de priser som miljontals ärliga människor världen över gör?

Tja, de har inga kostnader för tryck av skiva, fodral, cover. De har inga kostader för lager, för transport av skivor eller för personal som arbetar med de här sakerna. De har heller ingen kostnad för butik/uthyrningsbutik samt personal som jobbar där. Samtidigt når de en mycket större publik på ett mycket smidigare sätt. Potentialen finns där att utöka försäljningen mångfalt samtidigt som man skär ned kostnaderna till ett minimum. Så ja, jag tycker inte att en REJÄL minskning av priset är orimligt...

Med ett smidigt högkvalitativt HD-format som är enkelt att ladda ned till en kostnad av säg 10-50:-/film (beroende på hur ny den är etc.), eller fast månadskostnad på 500:- för fri nedladdning, tror jag försäljningen gått genom taket...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.