Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Svarar på alla Viasat och Comhem frågor.

407 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 August 2009 - 08:26

Säljaren
  • Säljaren
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Vad ni än känner för och fråga ang boxar, priser, tjänster, epg, viasat on demand, osv. .

Postad 20 August 2009 - 10:55

mege
  • mege
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Hej säjarn!
Detta stod i den andra tråden, stämmer det verkligen att det ska gå att köpa viasatsport kanalerna styckvis?
/mege

"SVAR 2009-08-12 14:04

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Kanalen kommer att ingå i det befintliga Viasat Sport-paketet.
Viasat har höjt månadsavgiften till 139 kr/mån sen den 10/8.

Från och med den 1/9 kommer man kunna beställa Viasat Sport kanalerna (Ej Viasat Sport HD) enskilt för 99:-/mån.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice "

Postad 20 August 2009 - 11:06

plb
  • plb
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Om jag beställer digital-tv "small" från comhem, behåller jag mina analoga kanaler då?
Vill nämligen ha viasat sport (egentligen bara viasat Hockey) paketet till lägsta möjliga pris utan att förlora kanaler som ingår i mitt analoga grundutbud.

Tack på förhand.
mvh Peter

Postad 20 August 2009 - 22:23

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Om jag beställer digital-tv "small" från comhem, behåller jag mina analoga kanaler då?
Vill nämligen ha viasat sport (egentligen bara viasat Hockey) paketet till lägsta möjliga pris utan att förlora kanaler som ingår i mitt analoga grundutbud.

Tack på förhand.
mvh Peter

Ja, det analoga grundutbudet ingår i det avtal som föreningen ingår med Comhem. Undantaget är de som har haft "analog bas" men det kommer ju försvinna i alla fall.

Tänk också på att det verkar som att Viasats sportkanaler kommer att kunna beställas var för sig.

Postad 21 August 2009 - 10:32

plb
  • plb
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Ja, det analoga grundutbudet ingår i det avtal som föreningen ingår med Comhem. Undantaget är de som har haft "analog bas" men det kommer ju försvinna i alla fall.

Tänk också på att det verkar som att Viasats sportkanaler kommer att kunna beställas var för sig.

Okej, det vore ju underbart om det gick. Small + Viasat hockey skulle i sådana fall kosta ca 70kr/månad, vilket även en student skulle ha råd med. Det innebär alltså att jag får svt1, svt2, svt24, svtB, svtHD, tv4, kanal6, kunskap, axess digitalt. Sen har jag kvar tv3, kanal5, tv8, tv4 sport, mtv etc. analogt? Om så är fallet så är det ju inget att fundera på ens.

Mvh Peter

Postad 21 August 2009 - 10:46

ErikLK
  • ErikLK
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hej!
Bildkvalitén på ESPN America via Comhem är bedrövlig. Varför är det så och har ComHem några planer på att försöka förbättra bildkvalitén?
Mvh Erik

Postad 21 August 2009 - 11:05

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Hej!
Bildkvalitén på ESPN America via Comhem är bedrövlig. Varför är det så och har ComHem några planer på att försöka förbättra bildkvalitén?
Mvh Erik

Nåt annat jag upptäckt är hur mycket sämre tv4 är jämfört med svt i kvalitet när man jämfört nu under friidrotts vm...nu menar jag sd kanalerna av dom båda, jag har comhem .

Postad 21 August 2009 - 13:44

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Hej!
Mvh Erik

För att det är i den kvaliten ESPN sänder på den nordiska satelliten...
Frågan borde gå till ESPN / Canal Digital istället...

Okej, det vore ju underbart om det gick. Small + Viasat hockey skulle i sådana fall kosta ca 70kr/månad, vilket även en student skulle ha råd med. Det innebär alltså att jag får svt1, svt2, svt24, svtB, svtHD, tv4, kanal6, kunskap, axess digitalt. Sen har jag kvar tv3, kanal5, tv8, tv4 sport, mtv etc. analogt? Om så är fallet så är det ju inget att fundera på ens.

Mvh Peter

Viasat Hockey och dom andra Viasat Sport kanalerna kommer kosta 99:-/st som du kan läsa lite högre upp...
så det blir 99+39=138:- + det du betalar för analoga kanalerna och då är du nästan uppe i 300:-

Redigerat av Leatherface, 21 August 2009 - 13:48.

Postad 21 August 2009 - 17:51

Brando70
  • Brando70
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Comhem har ett erbjudande där man kan abbonera på TV1000 pkaet & Viasat Sport paket för 199 kr totalt!
Bindningstiden är 12 månader. Nu undrar jag om priset på det paketet kommer att ändras/höjas??? :lol:
Film och sport för 199 kr per månad låter bra och erbjudande verkar vara bra! :)

Postad 21 August 2009 - 21:16

Säljaren
  • Säljaren
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
NR1, Ja ditt analoga utb stannar kvar om du beställer digiTV small från comhem, du har heller ingen korthyra(180/halvår) på small paketet.

NR2, Även om det skulle gå och beställa V-Sport kanalerna styckvis, vilket ja inte fått helt fastställt än men kommer posta om det imorgon kväll. kan ja säga direkt att det inte e någon bra ide. inte för den som vill ha val möjlighet dock.

Viasat sportkanalerna e en kanal för varje passion JA men jag vet till 100% att vi kommer köra hockey på fler då vi vill ge våra tittare val möjlighet så kommer hockey garanterat spelas på V-Sport kanalen också tror även fotboll/motor får ge vika då det kommer spelas en hel del hockey i vinter.

det bästa erbjudandet e forf 199kr/mån för sport o film du betalar 9 mån av 12 och snittet på bindningstiden e 149,25:-/mån vilket e ett riktigt bra pris.

ESPN e Tyvärr inte en kanal som sänds via sirius så ingen ide för mig och lägga mig i snacket om den då ja vet på tok förlite i dags läget.

mvh

Redigerat av Säljaren, 21 August 2009 - 21:29.

Postad 21 August 2009 - 21:58

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
ESPN America sänds hos CD / Thor med samma usla 2700kbit/s bitrate...
I övriga Europa är det bättre kvalite däermot...

Att man inte har nån korthyra på Smallpaketet är lite falsk marknadsföring då Small är kortavgift med snyggare namn egentligen med en 10 kodade gratiskanaler... tom SVT som man betalar licens för...

Redigerat av Leatherface, 21 August 2009 - 22:02.

Postad 22 August 2009 - 07:08

Säljaren
  • Säljaren
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

ESPN America sänds hos CD / Thor med samma usla 2700kbit/s bitrate...
I övriga Europa är det bättre kvalite däermot...

Att man inte har nån korthyra på Smallpaketet är lite falsk marknadsföring då Small är kortavgift med snyggare namn egentligen med en 10 kodade gratiskanaler... tom SVT som man betalar licens för...

vadå kodade gratis kanaler? finns inte 10 gratis kanaler i sverige..

Postad 22 August 2009 - 08:10

mege
  • mege
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Det var 10 innan Aftonbladet/TV7 lade ner! Nu är det 9 fria kanaler: svt1, svt2, svt24, svtB, kunskapskanalen, tv4, tv6, axess tv, tv finland/lokala kanaler.

Du får ha lite bättre koll Säljar´n...

Postad 22 August 2009 - 14:59

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0

Vad ni än känner för och fråga ang boxar, priser, tjänster, epg, viasat on demand, osv. .

Är inte helt 'up to date' med vad hela denna tråd syftar till?

Är det möjligen så att herrn kan tala/svara på frågor med Viasat och Comhem i ryggen så att säga, Eller är du som alla oss andra en glad entusiast och i ditt fall kanske besitter 'extra' kunskaper i frågor angående Viasat och Comhem?

(Har en drös med frågor angående Comhems HDPVR-1000c box som bara väntar på svar ;) )

Mvh.
Mats

Postad 22 August 2009 - 16:18

Säljaren
  • Säljaren
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Det var 10 innan Aftonbladet/TV7 lade ner! Nu är det 9 fria kanaler: svt1, svt2, svt24, svtB, kunskapskanalen, tv4, tv6, axess tv, tv finland/lokala kanaler.

ok så du menar asså att ja ska ha bättre koll? 1 2 svtB, kunskaps kanalen är det kanaler du betalar till radio tjänst, Vänta lite till så ska du se att det inte blir många så kallade FRIA kanaler kvar, ja har koll och sitter på bra mycket mera info än va du någonsin kan läsa dig till elle få reda på. så ursäkta. men du skrev själv 9 så vad e det ja ska ha bättre koll på? kan säga direkt att dom adrig blir 10 igen så får du vänta o se.

mvh

Är inte helt 'up to date' med vad hela denna tråd syftar till?

Är det möjligen så att herrn kan tala/svara på frågor med Viasat och Comhem i ryggen så att säga, Eller är du som alla oss andra en glad entusiast och i ditt fall kanske besitter 'extra' kunskaper i frågor angående Viasat och Comhem?

(Har en drös med frågor angående Comhems HDPVR-1000c box som bara väntar på svar ;) )

Mvh.
Mats

ja e projekt ledare på viasat för comhem och ja har jobbat med viasat i 4,5 år så ja skulle nog kunna säga att ja sitter på en hel del info samt kan skaffa en del info som ingen annan kommer åt, så visst Mats låt frågorna regna det e därför denna tråden finns =)

mvh

Postad 22 August 2009 - 18:05

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0
Kul att kunna ventilera sina frågor till en som kanske har svar på tal ;) .

Mina frågor rör enbart Comhem med tillhörande box(HDPVR-1000c).

1. Från releasedatum så har denna box envisats med att ej kunna hålla sig till ens 'Favorit' lista(kanallista) utan har återgått till dennas default lista alltså 'TV', Även efter senaste och den enda FW uppdateringen så kvarstår detta irriterande problem så min fråga lyder:
Är Comhem medvetna om denna 'bugg' och om så är fallet när kommer detta åtgärdas?

2. Efter den senaste FW uppdateringen så tar EPG:n avsevärt mer tid på sig för att uppdatera/hämta sin information(Efter varje nytt dygn så tar det någonstans mellan 1 till 2 minuter för EPG:n att uppdateras), Kan tyckas som en småsak men eftersom detta skedde på rot innan FW uppdateringen så därför borde detta även kunna ske efter FW uppdateringen tycker man så frågan är även här:
Är Comhem medvetna om denna 'bugg' och om så är fallet när kommer detta åtgärdas?

3. Slutligen varför kan ej denna EPG läsa av information mer än tre dagar fram(gäller för övrigt alla Comhems boxar), Detta är något som Comhem mer eller mindre sagt skall ske framöver men detta har ej skett nu efter jag läste det för över ett år sedan?

Nöjer mig endast med dessa tre frågor än så länge eftersom dessa skapar mest frustration hos mig :P .

Mvh.
Mats

Postad 22 August 2009 - 18:58

Säljaren
  • Säljaren
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Kul att kunna ventilera sina frågor till en som kanske har svar på tal ;) .

Mina frågor rör enbart Comhem med tillhörande box(HDPVR-1000c).

1. Från releasedatum så har denna box envisats med att ej kunna hålla sig till ens 'Favorit' lista(kanallista) utan har återgått till dennas default lista alltså 'TV', Även efter senaste och den enda FW uppdateringen så kvarstår detta irriterande problem så min fråga lyder:

2. Efter den senaste FW uppdateringen så tar EPG:n avsevärt mer tid på sig för att uppdatera/hämta sin information(Efter varje nytt dygn så tar det någonstans mellan 1 till 2 minuter för EPG:n att uppdateras), Kan tyckas som en småsak men eftersom detta skedde på rot innan FW uppdateringen så därför borde detta även kunna ske efter FW uppdateringen tycker man så frågan är även här:

3. Slutligen varför kan ej denna EPG läsa av information mer än tre dagar fram(gäller för övrigt alla Comhems boxar), Detta är något som Comhem mer eller mindre sagt skall ske framöver men detta har ej skett nu efter jag läste det för över ett år sedan?

Nöjer mig endast med dessa tre frågor än så länge eftersom dessa skapar mest frustration hos mig :P .

Mvh.
Mats

på fråga ett två kan ja tyvärr inte ge några klara besked. bara svara precis som ja svarar alla andra, visst känner vi till våra brister och buggar mer än gärna vill vi också åtgärda dessa dessvärre tar det längre tid och krävs mera hård kodning innan systemet fungerar som det ska. tyvärr har comhem flera stora problem runt om i sverige som ligger före i prio både när det gäller pengar och personal så har inget END date på dessa problem.

på fråga 3 kan ja svara efter det ja själv fick kolla upp, Comhem har inte för avsikt för att hålla epg längre än 3 dagar fram i tiden av olika anlednignar, vi har för många kanaler om du tycker att epg'n e seg nu skulle du bara veta hur seeg den blir om vi ska ha epg e sju dagar på 140+ kanaler, det kommer komma men inte förens systemet blir avbelastat av ny mjukvara.

så Mats dina 3 största frågor hänger faktiskt tillsammans ledsen att ja inte kan ge mera raka svar. men ja kan inte göra mera än så men ja ska snacka med comhems tekniska avdelning på måndag när dom kommer efter helgen så ska vi se om ja kan få fram lite mera info kanske upplysa dom ännu en gång om problemen =)

vill du slippa problem och ha en riktigt bra box så e Viasat on demand riktigt vass just nu! flawless!

mvh

Postad 22 August 2009 - 20:40

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0

på fråga ett två kan ja tyvärr inte ge några klara besked. bara svara precis som ja svarar alla andra, visst känner vi till våra brister och buggar mer än gärna vill vi också åtgärda dessa dessvärre tar det längre tid och krävs mera hård kodning innan systemet fungerar som det ska. tyvärr har comhem flera stora problem runt om i sverige som ligger före i prio både när det gäller pengar och personal så har inget END date på dessa problem.

Jag köper ej förklaringen 'tyvärr har comhem flera stora problem runt om i sverige som ligger före i prio både när det gäller pengar och personal' Kundunderlaget i sig borde kunna finansiera detta 'ringa' problem i sammanhanget faktiskt, Även fast Comhem har 'större' problem runt om i Sverige.
Men ett steg i rätt riktning är att Comhem faktiskt är varse om denna 'bugg'.

på fråga 3 kan ja svara efter det ja själv fick kolla upp, Comhem har inte för avsikt för att hålla epg längre än 3 dagar fram i tiden av olika anlednignar, vi har för många kanaler om du tycker att epg'n e seg nu skulle du bara veta hur seeg den blir om vi ska ha epg e sju dagar på 140+ kanaler, det kommer komma men inte förens systemet blir avbelastat av ny mjukvara.

Har lite svårt att förstå(av det du skriver) om en 7 dagars EPG är på gång efter att systemet blir avbelastat av en ny mjukvara eller om ni(Comhem) har för avsikt att ej hålla en EPG mer än 3 dagar?
Tycker även att det är lite konstigt att EPG:n blev mycket segare efter FW uppdateringen.

så Mats dina 3 största frågor hänger faktiskt tillsammans ledsen att ja inte kan ge mera raka svar. men ja kan inte göra mera än så men ja ska snacka med comhems tekniska avdelning på måndag när dom kommer efter helgen så ska vi se om ja kan få fram lite mera info kanske upplysa dom ännu en gång om problemen =)

Finns ingen som helst anledning till att vara ledsen eftersom dina svar(om dom nu stämmer) har givit mig mer kött på benen än mina 30:tal samtal till Comhems support gett hittills.
Ser verkligen framemot att du 'snackar' med Comhem för lite mer info, Tror i ärlighetens namn du kan få fram mer matnyttig info på ett samtal(med dina kontakter) än jag kan på mina 30 samtal till Comhems idiotiska support.

vill du slippa problem och ha en riktigt bra box så e Viasat on demand riktigt vass just nu! flawless!

Tro inget annat än att undertecknad är mer än nöjd med sin HDPVR-1000C, Efter att ha provat mig fram med nästan alla Comhems boxar så är denna med råge den ABSOLUT bästa(Om man sedan vill kunna ta tillvara på HD sändningar så är valet än mer självklart).

Vill avslutningsvis även klargöra att allt negativt som jag hittills framlagt är enbart riktat till Comhem och ej något personligt...tvärtom faktiskt, Riktigt starkt att som du kan stå upp som en 'inofficiell' talesman för Viasat och Comhem.
Kan tänka mig att du framöver kommer få ett gäng påhopp som om du vore VD för dessa båda bolag(aka Profit AB) ;) .

Mvh.
Mats

Postad 22 August 2009 - 20:41

Säljaren
  • Säljaren
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Hej säjarn!
Detta stod i den andra tråden, stämmer det verkligen att det ska gå att köpa viasatsport kanalerna styckvis?
/mege

"SVAR 2009-08-12 14:04

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Kanalen kommer att ingå i det befintliga Viasat Sport-paketet.
Viasat har höjt månadsavgiften till 139 kr/mån sen den 10/8.

Från och med den 1/9 kommer man kunna beställa Viasat Sport kanalerna (Ej Viasat Sport HD) enskilt för 99:-/mån.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice "

detta ska inte stämma enligt min källa detta va inget ja visste själv så det va ja tvungen och kolla upp .

som sagt även tidigare så kommer det spela hockey på flera kanaler så detta är inget alternativ.

Postad 22 August 2009 - 20:56

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Får passa på o fråga dig,har varit i kontakt med Bredbandsbolaget som jag har Viasat igenom.
Kommer Viasat ta fram en box med HDMI till Bredbandsbolaget och vet du när ev den kommer ?

Postad 22 August 2009 - 22:25

mege
  • mege
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Comhem:
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice

Säljaren:
detta ska inte stämma enligt min källa detta va inget ja visste själv så det va ja tvungen och kolla upp .

ja e projekt ledare på viasat för comhem och ja har jobbat med viasat i 4,5 år så ja skulle nog kunna säga att ja sitter på en hel del info.

mege:
Synd att du som projektledare på viasat inriktning comhem inte har information om detta. Tror att de allsvenska matcherna kommer hållas till hockeykanalen + tv8 & ev. tv6.

Postad 23 August 2009 - 07:05

Säljaren
  • Säljaren
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Comhem:
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice

Säljaren:

ja e projekt ledare på viasat för comhem och ja har jobbat med viasat i 4,5 år så ja skulle nog kunna säga att ja sitter på en hel del info.

mege:
Synd att du som projektledare på viasat inriktning comhem inte har information om detta. Tror att de allsvenska matcherna kommer hållas till hockeykanalen + tv8 & ev. tv6.

köp hockey då för 99kr och bli blåst säg inte att ja inte varna dig. du får se själv.

Får passa på o fråga dig,har varit i kontakt med Bredbandsbolaget som jag har Viasat igenom.
Kommer Viasat ta fram en box med HDMI till Bredbandsbolaget och vet du när ev den kommer ?

hej jonas! tyvärr så ligger det inte i någon av parternas intresse, du som har viasat via bredbandsbolaget kommer inte heller få hockey kanalen första sep, tyvärr. sen ryktas det om nedläggning när det gäller BBB.

mvh

Redigerat av Säljaren, 23 August 2009 - 07:02.

Postad 23 August 2009 - 09:55

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

sen ryktas det om nedläggning när det gäller BBB.

mvh

Det är väl så att Viasats avtal med BBB går ut till nyår? ;)
BBB har ju fått ny ägare efter att detta avtal skrevs (Telenor och som kan leverera TV)

Postad 23 August 2009 - 12:22

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Sen så ska man inte glömma SVT HD också...
Även hos t.ex Tele2 har vi SVT's alla kanaler inkl SVT HD , TV4, TV6, TV7, TV400, Star! och Comedy Central helt fritt utan att behöva kort...

Postad 23 August 2009 - 12:29

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Tjo !

Här skall det säljas comhem och viasat, förstår jag :P

Maveric

ja har koll och sitter på bra mycket mera info än va du någonsin kan läsa dig till elle få reda på.

ja e projekt ledare på viasat för comhem och ja har jobbat med viasat i 4,5 år så ja skulle nog kunna säga att ja sitter på en hel del info samt kan skaffa en del info som ingen annan kommer åt,

Är det något som du inte kan ;) så skicka ett pm så kanske jag kan flika in med lite info :P

Maveric

Redigerat av Unregistered1103, 23 August 2009 - 12:34.

Postad 23 August 2009 - 12:32

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Ha det är lättsålt, bara att sluta med pairing och låt folk bestämma med vilken box dom vill se programmen!

Postad 23 August 2009 - 12:36

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0
Finns det några planer/ny-info om att få med TV4 SciFi i utbudet ?

Postad 23 August 2009 - 12:40

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

hej jonas! tyvärr så ligger det inte i någon av parternas intresse, du som har viasat via bredbandsbolaget kommer inte heller få hockey kanalen första sep, tyvärr. sen ryktas det om nedläggning när det gäller BBB.

mvh

Nu vet jag inte vad du snurrar om,jag kommer visst få hockeykanalen från den första september.
Fått hem papper på det + att det står i menyn på boxen.
Någon nedläggning av BBB vet jag inte vad du fått ifrån.

Redigerat av jonasprivate, 23 August 2009 - 12:40.

Postad 23 August 2009 - 18:31

Säljaren
  • Säljaren
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Nu vet jag inte vad du snurrar om,jag kommer visst få hockeykanalen från den första september.
Fått hem papper på det + att det står i menyn på boxen.
Någon nedläggning av BBB vet jag inte vad du fått ifrån.

bara vänta o se då eller hur? ja bara skriver ut den info ja får ifrån mitt huvudkontor där viasats VD sitter det va ifs ettagsen det va sagt men det va iaf meningen att BBB(telenor) skulle försvinna som underleverantör till viasat då det varit för mycket klagomål på BBB då de inte hållt va det har lovat, så för din skull håller ja tummarna tycker det låter mysko bara. vad blir pris höjningen för dig då ? har du fått kanaler som TV1000 drama, nat geo wild?

Postad 23 August 2009 - 18:35

Säljaren
  • Säljaren
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Finns det några planer/ny-info om att få med TV4 SciFi i utbudet ?

Viasat via parabol har den, tror inte det dröjer allt för länge innan comhem tar in den heller, relativt billig kanal.

Postad 23 August 2009 - 18:42

Säljaren
  • Säljaren
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Tjo !

Här skall det säljas comhem och viasat, förstår jag :lol:

Maveric

Är det något som du inte kan :D så skicka ett pm så kanske jag kan flika in med lite info :lol:

Maveric

nice mavric jobbar du också för något av företagen?

nä e verkligen inte här för o sälja e här för o hjälpa till och samtidigt lära mig om Comhem som e ganska nytt för mig också faktiskt har precis startat projektet så bra o få frågor som ja inte kan svaren på så ja får kolla upp dom, sen tar ja min feedback med direkt till ledningen ist för att någon på ktj som bara sitter och säger ja ja japp ska framföra det till min chef ect som kanske sitter på ett callcenter och egentligen inte har någon som helst knytning till comhem och därför gör ett oseriöst jobb.

när det gäller Viasat sitter ja på marknadens vassaste erbjudande men ja behöver verkligen inte ragga sälj här jobbar varje dag på fält nu mera när vi har 4an och 5an samt bra sport kanaler så säljer sig produkten själv, för att inte tala om viasat on demand som bara växer o växer det e lätt o sälja med dubbel kampanj :D

Postad 23 August 2009 - 18:51

Säljaren
  • Säljaren
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
om någon gillar fotboll så e detta en liten nyhet för er .

Serie A kommer "hem" - Viasat tecknar avtal för Italienska Ligan

Viasat har tecknat rättigheter för italienska fotbollsligan Serie A.
– Omgångens stora lördagsmatch kommer att direktsändas i Viasat Fotboll, under hela säsongen, säger sportchefen Per Tellander. Med avspark redan i morgon lördag den 22 augusti kl 17.55, Bologna-Fiorentina.

Serie A är en av Europas absolut bästa ligor, med ett flertal klassiska klubbar och starka varumärken som Champions League-klara Inter, Juventus och Milan. Lagen vimlar av superstjärnor som Andrea Pirlo, Ronaldinho, Samuel Eto´o, Gianluigi Buffon och Fabio Cannavaro, samt inte minst ikoner som Juventus Alessandro Del Piero och Romas Fransesco Totti.

Italien är dessutom regerande världsmästare, och majoriteten av landslagsspelarna representerar inhemska klubbar.

Postad 23 August 2009 - 18:53

bokis
  • bokis
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
när det gäller Viasat sitter ja på marknadens vassaste erbjudande men ja behöver verkligen inte ragga sälj här jobbar varje dag på fält nu mera när vi har 4an och 5an samt bra sport kanaler så säljer sig produkten själv, för att inte tala om viasat on demand som bara växer o växer det e lätt o sälja med dubbel kampanj

Som jag bara vill veta mer :D

Postad 23 August 2009 - 19:02

Säljaren
  • Säljaren
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

när det gäller Viasat sitter ja på marknadens vassaste erbjudande men ja behöver verkligen inte ragga sälj här jobbar varje dag på fält nu mera när vi har 4an och 5an samt bra sport kanaler så säljer sig produkten själv, för att inte tala om viasat on demand som bara växer o växer det e lätt o sälja med dubbel kampanj

Som jag bara vill veta mer :D

skriv ett privat mess om du är intresserad och vill veta mera.

mvh

Postad 23 August 2009 - 19:09

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0

om någon gillar fotboll så e detta en liten nyhet för er .

Japp helt lysande. Sitter och väntar på att Genoa-Roma ska börja. Kommer ni att köra Serie A i HD-kanalen också?

Postad 23 August 2009 - 19:31

mege
  • mege
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Viasat Fotboll delar, tillsammans med Kanal 9, på sändningsrätten för Inter, Juventus, Milan, Fiorentina, Genoa, Roma, Cagliari, Lazio, Catania och Bolognas hemmamatcher. Viasat Fotboll har den exklusiva rätten att sända matcherna som spelas lördagar, vilket oftast innebär matcher klockan 18.00 och 20.45. Dessutom har kanalen sändningsrätten till en match på söndagar klockan 15.00.

Postad 23 August 2009 - 19:55

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

bara vänta o se då eller hur? ja bara skriver ut den info ja får ifrån mitt huvudkontor där viasats VD sitter det va ifs ettagsen det va sagt men det va iaf meningen att BBB(telenor) skulle försvinna som underleverantör till viasat då det varit för mycket klagomål på BBB då de inte hållt va det har lovat, så för din skull håller ja tummarna tycker det låter mysko bara. vad blir pris höjningen för dig då ? har du fått kanaler som TV1000 drama, nat geo wild?

Blir ingen höjning av pris då jag har Viasat guld + Golf, Det blir några nya osäker på vilka fler det blir.
Får ringa och kolla det.

Postad 24 August 2009 - 12:15

mege
  • mege
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
En kompis fick följande info av comhem:
Dom som har chanal+ kan köpa till Visasats hockeykanal. Dom bara lägger till den kanalen på ditt kort.
Priset för en hel säsong är 1350. Då ser man Allsvenskan och ES.

Det är en riktig röra det här med viasathockey... haha!

Redigerat av mege, 24 August 2009 - 12:17.

Postad 24 August 2009 - 13:07

Säljaren
  • Säljaren
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

En kompis fick följande info av comhem:
Dom som har chanal+ kan köpa till Visasats hockeykanal. Dom bara lägger till den kanalen på ditt kort.
Priset för en hel säsong är 1350. Då ser man Allsvenskan och ES.

Det är en riktig röra det här med viasathockey... haha!

säger forf att det inte e något alternativ om man ska se all hockey från viasat.

Postad 24 August 2009 - 13:27

Säljaren
  • Säljaren
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Japp helt lysande. Sitter och väntar på att Genoa-Roma ska börja. Kommer ni att köra Serie A i HD-kanalen också?

ska ta reda på det snarast min vänn, det e något ja också undrar över =)

Postad 24 August 2009 - 16:16

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0

Viasat via parabol har den, tror inte det dröjer allt för länge innan comhem tar in den heller, relativt billig kanal.

Vad pladdrar du om? TV4 Sci-fi startade i februari 2008 och om den nu är så billig och att Viasat har den via parabol så borde väl Comhem ha tagit in den för länge sedan? Skriv att du inte vet något om det istället för att låtsas som att den är på gång.

Postad 24 August 2009 - 17:15

HarmanKardon
  • HarmanKardon
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Hej Säljaren,

Trevligt initiativ och du ska ha stor cred för att du tar dig tid med detta.

Som du kanske har uppmärksammat, inte bara här på forumet utan även på flertalet andra forum, så är ComHems pairing ett mycket stort irritationsmoment för många ComHem-kunder. Humax-boxen får förvisso både ris och ros men flertalet av dagens TV-apparater har inbyggd HD-box som klarar av att ta emot ComHems HD-signaler.

Argument som framförts av ComHem är främst att de inte kan ta hand om supportärenden som gäller andra boxar än de som är godkända av ComHem, men framförallt att det är ComHems leverantörer som kräver pairing för att materialet inte ska kunna spridas vidare digitalt.

Avseende support så kan man, likt Canal Digital, enkelt upplysa sina kunder om att support för HD endast gäller boxar godkända av ComHem. Har man annan box så kan man ej heller, logiskt, få support om nåt strular.

Gällande leverantörernas krav på pairing, som antagligen är det tyngre argumentet från ComHems sida, så har jag läst i ett annat forum där denna fråga ställts att TV4 exv inte har krav på detta för sina HD-kanaler Länk. Canal Digital har ej heller infört pairing på sina kort och moduler.

Jag är inte emot själva pairingen, det är helt OK med mig för att förhindra cardsharing och annat pirateri, det enda jag är intresserad av är att kunna använda min TV:s inbyggda HD-digitalbox.

Min fråga är om du vet ifall ComHem överhuvudtaget arbetar med att hitta en lösning på detta problem/irritationsmoment hos många av ComHems kunder?

Skulle gärna se ifall fler som är irriterade på ComHems pairing gör ComHem uppmärksamma på detta.

Postad 24 August 2009 - 21:22

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0

ska ta reda på det snarast min vänn, det e något ja också undrar över =)

Lysande! Det enda som sög värre än Romas försvarsspel igår var ju bildkvaliteten som var riktigt dålig. Efter en vecka med friidrott i HD har man blivit lite bortskämd. Har för mig att Canal + körde Serie A i sin HD-kanal så Viasat borde klara biffen de också.

Postad 24 August 2009 - 22:13

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 0
Säljaren. Finns det några planer på att utöka HD utbudet??
Tex Animal planet HD vore ju nice.
Sen tycker jag att om man tar abonemanget large så borde HD kanalerna ingå. Ja inte Canal+ och viasats kanaler men iaf Discovery och eurosport tex.

Postad 24 August 2009 - 22:41

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2014 inlägg
  • 0
Nu är Comhem på gång att lansera sin OnDemand-tjänst, och självklart dyker det upp lite frågor i huvudet kring detta. Verkar mycket intressant får jag säga, speciellt att boxen också klarar HD!

1) Mer exakt vad är tillgängligt "On demand"? Är det alla program som har sänts någonsin på en kanal? Eller hur kan man veta vad som finns i databasen?
Det känns lockande att kunna plocka fram alla avsnitt av vänner, two and a half men, gamla säsonger av Så ska det låta, eller varför inte en gammal tennisfinal med Björn Borg? Jag hittar ingen info kring hur det funkar.

2) Det händer lite då och då att jag kommer på ett program jag vill se, som jag vet har gått.. men jag har så klart helt glömt vilken kanal som sände det. Finns det någon smart funktion för att leta efter ett visst program i alla mina kanalers databaser? Med något av de större kanalpaketen blir det rätt bökigt annars... och då är dessutom TV-tablån inte ett minne blott, utan bara tiderna på den, man måste fortfarande hålla reda på vilket program som gick på vilken kanal....

3) Vad är skillnaden på Play och OnDemand? Det låter som exakt samma sak, men det står något om att Play går att köpa till, men det står ingenstans vad jag har hittat vad det kostar eller vad det ger. Ingår isf Play i de tre introduktionsmånaderna när man får large för 99kr/mån?
Det brukar vara så med sånt att det är något man vill ha, men man vet bara inte om det än ;)

Mycket trevligt initiativ att ha en sådan här tråd! :o

Edit: När vi ändå är igång och slänger kängor på ComHem så håller jag med många andra här att det är mycket tråkigt att de väljer att inte ta in Tv4 SciFi i utbudet. Jag frågade supporten vad anledningen var, och fick svaret "alldeles för litet kundunderlag för att det ska vara värt kostnaden för kanalen".

Det verkar finnas lite insiderinfo i den här tråden. Är det någon som sitter med uppgifter, eller kan ta reda på ungefär hur stort underlag ComHem beräknar att det finns och ungefär hur stort underlag de skulle behöva för att det skulle vara lönt?
Är det möjligt att påverka ComHem med namnunderskrifter och liknande, eller är det helt lönlöst?

Redigerat av Sigma78, 25 August 2009 - 12:22.

Postad 25 August 2009 - 09:18

Säljaren
  • Säljaren
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Hej Säljaren,

Trevligt initiativ och du ska ha stor cred för att du tar dig tid med detta.

Som du kanske har uppmärksammat, inte bara här på forumet utan även på flertalet andra forum, så är ComHems pairing ett mycket stort irritationsmoment för många ComHem-kunder. Humax-boxen får förvisso både ris och ros men flertalet av dagens TV-apparater har inbyggd HD-box som klarar av att ta emot ComHems HD-signaler.

Argument som framförts av ComHem är främst att de inte kan ta hand om supportärenden som gäller andra boxar än de som är godkända av ComHem, men framförallt att det är ComHems leverantörer som kräver pairing för att materialet inte ska kunna spridas vidare digitalt.

Avseende support så kan man, likt Canal Digital, enkelt upplysa sina kunder om att support för HD endast gäller boxar godkända av ComHem. Har man annan box så kan man ej heller, logiskt, få support om nåt strular.

Gällande leverantörernas krav på pairing, som antagligen är det tyngre argumentet från ComHems sida, så har jag läst i ett annat forum där denna fråga ställts att TV4 exv inte har krav på detta för sina HD-kanaler Länk. Canal Digital har ej heller infört pairing på sina kort och moduler.

Jag är inte emot själva pairingen, det är helt OK med mig för att förhindra cardsharing och annat pirateri, det enda jag är intresserad av är att kunna använda min TV:s inbyggda HD-digitalbox.

Min fråga är om du vet ifall ComHem överhuvudtaget arbetar med att hitta en lösning på detta problem/irritationsmoment hos många av ComHems kunder?

Skulle gärna se ifall fler som är irriterade på ComHems pairing gör ComHem uppmärksamma på detta.

Tjena HarmanKardon!

Om du lykats få tag på en TV med ikke godkännd comhem box i så måste ja tyvärr upplysa dig om att du ligger långt bak i prio om du ens finns med i prio, så vitt ja vet så e det inget som är på gång eller kommer va på gång.

Vill man se TV med garantier så måste man ha en box från comhem. även om kraven från leverantören inte är stora så ligger det i comhems intresse och tjäna så mycket pengar som möjligt och det gör dom genom och smalna av och styra kunden dit dom vill, ett sätt att hålla koll på marknaden.

övre texten här känns som en självklarhet, tycker ändå att det e bra att dom tar in support om boxar som inte e från comhem dvs sånna som sitter i TV och har support på dom också.

mera än så här kan ja inte säga förtillfället.

nvh

Postad 25 August 2009 - 09:47

HarmanKardon
  • HarmanKardon
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Tjena HarmanKardon!

Om du lykats få tag på en TV med ikke godkännd comhem box i så måste ja tyvärr upplysa dig om att du ligger långt bak i prio om du ens finns med i prio, så vitt ja vet så e det inget som är på gång eller kommer va på gång.

Vill man se TV med garantier så måste man ha en box från comhem. även om kraven från leverantören inte är stora så ligger det i comhems intresse och tjäna så mycket pengar som möjligt och det gör dom genom och smalna av och styra kunden dit dom vill, ett sätt att hålla koll på marknaden.

övre texten här känns som en självklarhet, tycker ändå att det e bra att dom tar in support om boxar som inte e från comhem dvs sånna som sitter i TV och har support på dom också.

nvh

Hahahaha! Tack Säljaren för att du är ärlig! Givetvis vill CH tjäna så mkt pengar som möjligt på sin monopolsituation., synd bara om oss konsumenter som inte har några valmöjligheter... Keep up the good work!

Postad 25 August 2009 - 10:49

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2014 inlägg
  • 0
Monopol? Nu hänger jag inte med... det finns ju massvis med leverantörer av både DigitalTV, bredband och telefoni. Allt det som ComHem levererar går att beställa från andra om man tycker att det är bättre.

Sen håller jag med om att det är lite dumt att inbyggda boxar inte stöds bättre, och att ComHem inte har släppt eller godkänt någon CA-modul (så vitt jag vet). Det hade underlättat en hel del för många.

Postad 25 August 2009 - 11:19

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0

Tjena HarmanKardon!

nvh

Att tjäna pengar vet vi sedan länge att det är comhems enda uppgift. Att ha nöjda kunder verkar inte heller det vara prio hos comhem. Canal Digital har tagit fram en ca-modul som dom kan paira ihop kortet med. Jättebra! Tyvärr har jag inte möjlighet att ha Canal Digital....ännu. Om comhem tar fram egna ca-moduler (som dom kan paira)som dom endast säljer via kundtjänst eller dyl så tjänar dom pengar på detta och kan hålla koll på marknaden. Tror att det är ganska många där ute som köper en platt-tv för första gången tycker det är skitbra med en kortläsare i tv'n. Dom har aldrig haft digitaltv förut men hakar nu på detta iom att det endast krävs en modul för några hundringar utöver abb. Sedan kanske dom får nys om att det finns HD-kanaler.
Kanske skall hövdingen på comhem sätta sig ner med sina medarbetare och börja med att dra bort några lappar på almanackan och se att det nu är 2009. Inse att tekniken går framåt och inse att det kanske är dags att ta fram en cd-modul så folket kan se HD-kanalerna och som dom dessutom kan tjäna pengar på? Sedan kanske någon kommer på att; "kanske det finns folk där ute som beställer HD-paketet om vi erbjuder en ca-modul? Då tjänar vi mer pengar!" Efter detta uttalande så rinner snålvattnet ur chefens mun och en ca-modul hos comhem är ett faktum.

Postad 25 August 2009 - 14:40

Unregistereda22185ca
  • Unregistereda22185ca
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Hej säljaren,

Jag har haft viasat via BBB men tänkte byta eftersom jag inte är nöjd med att bilden fryser m.m och eftersom jag bor i ett com hem hus så verkade det som det logiska valet inan jag började undersöka.

Flera irritationsmoment har stoppat mig från att beställa från er bl.a

Går inte att få HD kanaler via CA-modul eftersom comhem bara godkänner pairing med sina egna HDboxar.
Om man beställer t.e.x Medium 8 favoriter så ingår inte 3an och 5an som jag redan betalar för via "analog" TV.
Fruktansvärt irriterande att behöva skifta mellan digital och analog tv hela tiden. Om jag dessutom skaffar en HDPVR så kommer jag inte att kunna spela in programmen på 3an och 5an som jag betalar för om jag inte väljer de bland mina favoriter och det blir således bara 6 favoriter.

Er HDPVR-1000C har ju dessutom fått extremt mycket kritik på detta forumet och läser man i trådarna så verkar ju flera problem kvarstå, inga uppdateringar.

Alla ovanstående tillsammans bidrar till att det känns bättre att ha lite frysningar i bilden emellanåt för mig men om ni har planer på att ändra något av det skulle jag gärna vilja veta det!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.