Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ViasatplusHD Pace TDS850NV

483 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pace TDS850NV 250GB (Digitalboxar) 1 5,57 (13) Inga priser

Postad 21 augusti 2009 - 07:25

higge64
  • higge64
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Det verkar inte finnas så många forumsinlägg om den här mottagaren och om Viasat överhuvudtaget men det borde ju finnas en hel del som sitter med den här utrustningen.

Jag själv har haft boxen hemma i snart en vecka inkopplad i en Samsung m8 tv. Installiationen gick hyffsat bra, lite störigt att mottagaren ville uppdatera sig innan jag hunnit aktivera mitt kort men det fungerade. Bilden på boxen är väl helt okey, jag jämför med Telias hdmi box och en Toppy hdmi box. jag vet inte om min tv sätter några begränsningar men någon större skillnad på bilden mellan dom 3 boxarna märker jag inte när det gäller sd tv. Viasats HD kanaler är inte mycket att klaga på, det är bra bild precis som det ska vara när det gäller HD.

Jag har väl bara hittat en sak som är lite störigt med boxen än så länge och det är att tvn vill inte visa någon bild när jag startar den, om jag inte går ett helt varv på ingångarna på tvn. Dom som har samsung tv vet hur jobbigt det är. Jag har aldrig haft det problemet med någon annan box och jag vet inte om det är kombinationen min tv och box som inte tycker om varandra. Tyvärr så har jag bara en tv så jag kan inte kontrollera om så är fallet. Är det någon annan som har upplevt samma problem så skriv det gärna, jag tog upp det med viasat men det ger ju ingenting. Hur som helst så är det så störigt när man använder tvn som familje tv och den sätts på och av ett antal gånger varje dag. Det är inte populärt när det inte kommer någon bild och det är ingen som fattar hur man ska göra när man ska bläddra mellan ingångarna med fjärren.

Förutom att fjärren är känslig och problemmet med bild när man startar mottagaren så har allt än så länge fungerat bra.

Thomas

Postad 21 augusti 2009 - 08:31

stickan08
  • stickan08
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Jag har haft boxen i 5 månader och är faktist nöjd med boxen. Nu är det så att jag även har CD och deras Sagem HD-PVR box så då är det lätt att tycka om Pace Boxen.Men även Pace boxen har sina fel även om den är mycket stabil box.
1: Man kan inte ta fram kanallistan med ett knapptryck man måste gå in på EPG osv.
2:Vid inspelningar så hänger inte textningen med så man måste trycka på paus eller spola tillbaks en kort sekund
3:Man kan inte styra ljudet på boxen
4:Mycket trög fjärrkontrol

Så ni förstår att det är godkänd box om man bara hittar 4 fel.

PS. VOD är KANON!!!

Postad 21 augusti 2009 - 09:33

higge64
  • higge64
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Har du råkat ut för med att du inte får någon bild på tvn när du startar boxen? Om jag bara stänger av tvn och sätter på den efter en liten stund så får jag ingen bild utan måste stega igenom alla ingångar med tv fjärren tills jag kommer till hdmi1 igen och då får jag bild. Mycket störande................

Postad 21 augusti 2009 - 12:11

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Har du råkat ut för med att du inte får någon bild på tvn när du startar boxen? Om jag bara stänger av tvn och sätter på den efter en liten stund så får jag ingen bild utan måste stega igenom alla ingångar med tv fjärren tills jag kommer till hdmi1 igen och då får jag bild. Mycket störande................

Det där är ju ett typiskt Samsung-problem, fömodar jag. Jag har en Panasonic och den går att ställa in så att den alltid startar på HDMI1, vilket underlättar något oerhört.

Postad 21 augusti 2009 - 12:19

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Jag har haft boxen i 5 månader och är faktist nöjd med boxen. Nu är det så att jag även har CD och deras Sagem HD-PVR box så då är det lätt att tycka om Pace Boxen.Men även Pace boxen har sina fel även om den är mycket stabil box.
1: Man kan inte ta fram kanallistan med ett knapptryck man måste gå in på EPG osv.
2:Vid inspelningar så hänger inte textningen med så man måste trycka på paus eller spola tillbaks en kort sekund

PS. VOD är KANON!!!

Jag har haft boxen i en vecka nu. Jag bytte från Canal Digitals Sagem-box som är oerhört buggig och som jag har tröttnat på!
Av de punkter du nämner är väl bara nr 2 att klassa som en bugg. Den punkten har min dotter klagat på, nämligen att texten försvinner väldigt snabbt så att man knappt hinner att läsa när man spelar upp ett program.

Fjärrkontrollen är kass, men jag kör med en Harmony One och där har jag fått allt att funka förutom av/på-slag som är lite knepigt. Vore intressant att hör om någon annan har lyckats med det.
One är suverän eftersom man kan ha upp till 24 st kanalikoner så man slipper att öppna EPG och leta reda på en kanal som man har glömt nummret på.

En "bugg" som jag upptäckte igår var att en film som jag laddader ner förra lördagen och som togs bort efter 24h så som det ska, helt plötsligt dök upp igen i VOD-listan 5 dagar senare! Den gick att titta på, men det ska ju inte kunna hända.

Postad 21 augusti 2009 - 14:13

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0
Här kommer lite bas-info om boxen (från Viasats hemsida):

"Pace TDS-850 NV (ViasatPlusHD)
Inbyggd ViasatOnDemand med bl.a. SVT Play och TV1000 Play

Tydlig programduide och planerare
250 GB hårddisk
40h HD inspelning eller ca 120h SD inspelning
Spela in automatisk varje avsnitt i en serie
Pausa live och spola tillbaka för att se i normal hasighet eller slowmotion
Föräldrakontroll för låsning av kanaler, alt låsning av program baserad på åldersgräns
Sju-dagars EPG, med möjlighet att boka TV-program.
EPG-informationen kan visas efter Genre
Skapa egen personlig kanallista
24-timmars programinformation direkt i programbannern på alla kanaler.
HDMI utgång för bästa bildkvalitet i upplösning 720p eller 1080i
Optisk utgång för Dolby Digital 5.1 hemmabio-ljud
TV/AUX-scart för anslutning till övriga externa enheter, ex VHS, DVD-recorder etc
Telefonmodem för beställning av Viasats PPV event
Stöd för SatCR, en kabel från parabolen ger signal till max fyra olika digital-boxar
USB och Ethernet för framtida bruk.
VideoGuard-kortläsare från NDS.

Komponenter i mjukvaran till denna produkt innehåller öppen källkod. För mer information besök Pace hemsida."

Intressant att det är öppen källkod! Någon sådan info finns inte från Sagem. Undras var man kan hitta själva koden om man vill kolla in den?

USB och Ethernet för framtida bruk.

Detta stämmer dock inte eftersom Ethernet redan används för VOD.
För er som inte vet det så får man numera gratis med 2 st Netgear trådlösa länkar för inkoppling på sin bredbandsrouter av boxen. De är färdigkonfigurerade och funkar perfekt direkt efter inkoppling.
För er som inte fick med dessa kan de rekvireras gratis från supporten.

Postad 21 augusti 2009 - 19:15

higge64
  • higge64
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
[quote name='agpath' date='Aug 21 2009, 13:19 ' post='2539705']

Fjärrkontrollen är kass, men jag kör med en Harmony One och där har jag fått allt att funka förutom av/på-slag som är lite knepigt. Vore intressant att hör om någon annan har lyckats med det.

Du ska ange att Pacens fjärrkontroll har 2 olika knappar för att sätta på respektive stänga av. Sen ska du använda den stora viasat knappen högst upp på fjärren för att sätta på mottagaren och den vanliga power off knappen för att stänga av mottagaren. Det fungerar perfekt för mig men det tog ett tag innan jag kom på det. Däremot så har jag fortfarande lite problem med att byta kanal med harmonyn. Mottagaren hänger inte med ibland, jag vet inte om det har att göra med att den börja med en 0 när man ska byta kanal, typ 045. Har du gjort några ändringar på din harmony med kanalbyten eller kör du med standard setup??

Postad 21 augusti 2009 - 19:53

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Du ska ange att Pacens fjärrkontroll har 2 olika knappar för att sätta på respektive stänga av. Sen ska du använda den stora viasat knappen högst upp på fjärren för att sätta på mottagaren och den vanliga power off knappen för att stänga av mottagaren. Det fungerar perfekt för mig men det tog ett tag innan jag kom på det. Däremot så har jag fortfarande lite problem med att byta kanal med harmonyn. Mottagaren hänger inte med ibland, jag vet inte om det har att göra med att den börja med en 0 när man ska byta kanal, typ 045. Har du gjort några ändringar på din harmony med kanalbyten eller kör du med standard setup??

Jag hade också problem med kanalbyten och försökte med 0 framför. Det jag upptäckte var att kanaler med nummer 11, 22, 33, 44, osv inte fungerar, då blir det bara 1, 2, 3, 4 osv. Jag justerade i Favoritlistan så att de kanaler som jag har ikoner för inte har något av dessa nummer. Sedan ska fördröjningen vara 100 ms mellan kommandon så fungerar kanalbyten utmärkt sedan (och även navigering).

Postad 21 augusti 2009 - 21:01

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Du ska ange att Pacens fjärrkontroll har 2 olika knappar för att sätta på respektive stänga av. Sen ska du använda den stora viasat knappen högst upp på fjärren för att sätta på mottagaren och den vanliga power off knappen för att stänga av mottagaren. Det fungerar perfekt för mig men det tog ett tag innan jag kom på det.

Det fungerar utmärkt att använda Viasat-knappen för påslag, men jag får det fortfarande inte att funka med avstängning. Det som händer är att det blinkar till rött och sedan hoppar den direkt på och blir grön igen.

Postad 21 augusti 2009 - 22:53

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0
Hittade min första "riktiga" bugg nyss. Ett inspelat program fick delvis en grön bock eftersom det var dålig mottagning just då (spöregn). Filmen gick inte att starta alls och när jag skulle ta bort den med röd knapp (från Info-läge för filmen) så hängde sig boxen med "tar bort"-skylten över hela bilden. Bilden låg kvar över TV-bilden även efter omstart. Fick dra ur sladden och göra en kall-start. Då försvann skylten, men filmen låg kvar i listan. Jag raderade den då ur listan (utan att trycka Info först) och då togs den bort.

Postad 22 augusti 2009 - 07:03

higge64
  • higge64
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Konstigt att det inte fungerar för dig med att stänga av pacern med harmony fjärren. Jag ska prova med att ändra fördröjningen till 100ms mellan kommandorna och se ifall det hjälper med mina problem när jag byter kanal. Mina orginalinställningar i harmonyn är just nu : fördröjning vid påslagning 1500ms, Knappintervall 0ms, Enhetsintervall 500ms. Det är knappintervallet jag ska ändra från 0 till 100ms?

Postad 22 augusti 2009 - 07:29

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Hej allihop,

tittar över från CD tråden :lol:.
Tänker nämligen göra er sällskap när min bindningstid går ut i November.

//
HJ

Postad 22 augusti 2009 - 09:05

jesusjussi
  • jesusjussi
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Viktigt att tänka på är att båda antenningångarna måste vara kopplade. Till skillnad från CD:s HD-PVR krävs signal på båda ingångarna för att boxen skall ge bild på samtliga kanaler. Självklart måste båda ingångarna på både CD och Viasats boxar vara kopplade för att man skall kunna utnyttja två tuners (två kanaler) samtidigt. Skillnaden är som sagt att CD kan köra med en kabel och ändå ha bild på alla kanaler. Med Viasatboxen levereras ett Sat-CR huvud vilket gör att man bara behöver dra en tråd från parabolen till mottagaren. Vid mottagaren monteras en splitter som delar upp signalen från inkommande kabel till två utgående kablar, vilka kopplas till antenningångarna på boxen. Om man som jag däremot har ett Quadhuvud måste två trådar dras från parabolen till mottagaren för att få rätt funktionalitet.

Postad 22 augusti 2009 - 10:16

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Konstigt att det inte fungerar för dig med att stänga av pacern med harmony fjärren. Jag ska prova med att ändra fördröjningen till 100ms mellan kommandorna och se ifall det hjälper med mina problem när jag byter kanal. Mina orginalinställningar i harmonyn är just nu : fördröjning vid påslagning 1500ms, Knappintervall 0ms, Enhetsintervall 500ms. Det är knappintervallet jag ska ändra från 0 till 100ms?

Det stämmer, jag har Knappintervall 100 ms. Med o ms borde du ha problem med att bläddra i EPG.

Postad 22 augusti 2009 - 10:21

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Hej allihop,

tittar över från CD tråden :lol:.
Tänker nämligen göra er sällskap när min bindningstid går ut i November.

//
HJ

Du kan beställa den redan nu. Du får gratis 3 månader om du beställer HD-paketet. Jag fick 6 månader gratis, eftersom jag var lite svårövertalad. Men sen var det ju bara att skrota CD eftersom jag fick rikta om den nya parabolen. Hur som helst har jag hittills inte ångrat mig. Saknar visserligen TV4HD under VM, men å andra sidan har jag spelat in en massa bra filmer från TV1000HD. Jag hittar många fler bra filmer där än vad jag gjorde på C+ Film HD, som verkar visa fler udda filmer. TV1000 verkar visa fler hittar och breda filmer.

Postad 22 augusti 2009 - 10:26

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Det stämmer, jag har Knappintervall 100 ms. Med o ms borde du ha problem med att bläddra i EPG.

Där satt den! Med följande tider funkar allt klockrent:
Fördröjning vid påslag: 1500 ms
Knappintervall: 100 ms
Enhetsintervall 500 ms

Under förutsättning att man slår på med "Viasat"-knappen och slår av med "TogglePower".

Postad 22 augusti 2009 - 15:51

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
agpath, kul att du har fått en tråd att skriva i, men det verkar ju än så länge att vi i CD tråden har mer att skriva om ;)

Saknar visserligen TV4HD under VM

vet du varför Visast inte har TV4HD? tror att få början så hade CD ensamrätt, men nu är det ju andra som tex Comhem som kör TV4HD

Postad 22 augusti 2009 - 16:04

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

agpath, kul att du har fått en tråd att skriva i, men det verkar ju än så länge att vi i CD tråden har mer att skriva om ;)

vet du varför Visast inte har TV4HD? tror att få början så hade CD ensamrätt, men nu är det ju andra som tex Comhem som kör TV4HD

Ja, det är ju ingen vits att diskutera en box med de som inte har den. :P
Men, jag hittade ju faktiskt EN bugg i den nya boxen!
En (annan) stor skillnad mot Sagems box är att Pace alltid är bootad, varvid det går sekundsnabt när man startar den. Vid avstängning sätter den sig i någon form av vilo-läge. Nackdelen är att kylfläkten alltid går, men å andra sidan är denna rätt tyst jämfört med Sagems. Drar jag ur sladden så blir det förstås kallstart och det tar lika lång tid som med Sagem-boxen att få bild.

Från början hade ju CD ensamrätt på TV4HD pga fotbolls-EM. Men kan kan ju tycka att de borde ha löst detta tills nu. Men så kom ju VM, så nu det har säkert med det att göra. Samtidigt kan man ju tycka att det är märkligt att de ska använda en kanal som i grunden är fri för alla som konkurrensmedel. De lyckades ju trots allt komma överens om bytet mellan TV3 och Kanal 5, så då borde ju inte TV4HD vara någon större deal.

Postad 22 augusti 2009 - 17:59

Unregistered1e1298be
  • Unregistered1e1298be
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Tjena!

Jag har haft denna box sedan december förra året och allt har funkat kanon! Rikigt schyst att de skicka med ett speciellt huvud och splitter så man inte beöver dra två kablar från parabolen!
Älskar vod och att när man spolar så reagerar boxen direkt ifall man trycker stop eller play vilket är guld när man ska spola förbi reklam ska trycka play. En kompis har telias sagem box och då hackar bilden fram så är man inte på hugget har man spolat 10 min in i filmen igen och måste spola tillbaka.
Den är extremt snabb startad tycker jag också vilket har nämnts tidigare=)
Boxen funkar kanon förutom några få detaljer!

1: Fjärkontrollen är rikigt trög och boxen "missar" ibland när man trycker så de blir lite trögt att byta kanal osv.

2: Jag har fått ett rikigt skumt problem som tydligen igen annan har "enligt viasat host". Om man stänger av tv eller byter källa på tvn hoppar boxen tillbaka från 720/1080 till 576:O Detta bara om man stänger av tvn eller byter källa, inte ifall man stänger av boxen. Har en sasmung 6 serien men har provat på en samsung m61 och en panasonic med samma problem:S
Så de blir lite små drygt att behöva knappa sig in med den tröga kontrollen för att ändra till hd upplösning varje gång man ska se på tv:P

Postad 22 augusti 2009 - 22:09

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Visas en del filmer med 2.0 ljud på TV 1000 HD som på Canal+ HD ?
Blir ni avbrutna av att en inspelning startar när ni ser på en inspelning som det gör på Canal Digital Sagemsbox?
Att textningen inte hänger med på inspelat är ni inte ensamma om.

Postad 23 augusti 2009 - 00:43

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Visas en del filmer med 2.0 ljud på TV 1000 HD som på Canal+ HD ?
Blir ni avbrutna av att en inspelning startar när ni ser på en inspelning som det gör på Canal Digital Sagemsbox?
Att textningen inte hänger med på inspelat är ni inte ensamma om.

Att en inspelning startar på en annan kanal går helt obemärkt förbi. Det syns endast på att den röda record-lampan lyser. Inga konstiga meddelandet eller avbrytet tittande har jag märkt av. Till och med när boxen hängde sig pga buggen jag hittade så lyckades den att starta en ny inspelning under pågende hänging och omstart utan problem!

Postad 24 augusti 2009 - 07:06

Rimajo1
  • Rimajo1
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Är det någon som har erfarenhet och kan kommentera bildkvalitet i relation till Boxer och CD?

Tack!

Postad 24 augusti 2009 - 07:41

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Är det någon som har erfarenhet och kan kommentera bildkvalitet i relation till Boxer och CD?

Tack!

Boxer har ju inte HD i större delen av Sverige, så det går ju inte att jämföra med.
När det gäller att jämföra med CD, jag har haft HDTV från CD i 2 år, så är det hittills bättre med Viasat. Inte bilden i sig, som är lika bra, men CD har problem med blockning och frysning av HD-bilden av och till samt ofta problem med 5.1-ljudet. Dessa problem har jag efter en vecka hittills inte sett något av hos Viasat.
Uppskalningen av SD-bilden ser jag ingen skillnad på, men där kan det vara rätt stor skillnad mellan olika kanaler ändå. TV1000 tex har utmärkt bild och ser hellre film i SD på TV1000 än vad jag gjorde på Canal +. En bidragande orsak är iofs att textningen görs mycket snyggare av Pace-boxen än av Sagem, som förstörde bilden med sina feta text-remsor och tom mixade in text-TV i bilden ibland. (Pace-boxen har dock ingen text-TV.)

Postad 24 augusti 2009 - 07:51

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
Sänder Viasat fortfarande ut dansk TV3 samt tror det var dansk TV3+ också, som var med som bonus tidigare?

Från Pace boxen, gissar att de enda sätt att kopiera ut programmen från HDD'n är i realtid, men detta fungerar, inga kopieringsskydd?

Postad 24 augusti 2009 - 10:21

Supernisse
  • Supernisse
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hej Alla

Härligt med en tråd om Viasat HD box!

Jag tycker det hela fungerar bra bortsett från fjärren ibland måste jag vara bara 1dm från boxen för att något skall hända det verkar som boxen förbiser alla IR kommandon just då ibland fungerar det riktigt bra.

I övrigt funkar inspelningar perfekt i alla lägen!

Supernisse

Postad 24 augusti 2009 - 12:10

higge64
  • higge64
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Hade inte CD problem med IR mottagningen till sin hårddiskbox och fixade dom inte till det med en ny fw?? kanske kommer någon ny fw med bättre hantering av IR mottagningen till den här boxen också förhoppningsvis.

Annars så har jag snart haft boxen i 2 veckor och allt fungerar bra. Jag eller någon annan familjemedlem har inte märkt att det kommer något fläkljud ifrån den utan den är tyst som tur är.

Postad 24 augusti 2009 - 12:33

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Sänder Viasat fortfarande ut dansk TV3 samt tror det var dansk TV3+ också, som var med som bonus tidigare?

Från Pace boxen, gissar att de enda sätt att kopiera ut programmen från HDD'n är i realtid, men detta fungerar, inga kopieringsskydd?

Det finns alla möjliga danska och norska kanaler i listan. Har bara kollat som snabbast och det verkade som om vi har rätt att se dem, men är osäker på om det gäller samtliga.

Kopiering till extern media är tyvärr inte smidigare än på Sagem-boxen. Det finns 2 scart på denna också och den som kan kopplas till en vhs/dvdrecorder kan bara skicka ut s-video som bäst. Jag har inte testat om man RGB-bild ut på TV-scarten samtidigt som man har HD-bild.

Postad 24 augusti 2009 - 12:38

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Hade inte CD problem med IR mottagningen till sin hårddiskbox och fixade dom inte till det med en ny fw?? kanske kommer någon ny fw med bättre hantering av IR mottagningen till den här boxen också förhoppningsvis.

Annars så har jag snart haft boxen i 2 veckor och allt fungerar bra. Jag eller någon annan familjemedlem har inte märkt att det kommer något fläkljud ifrån den utan den är tyst som tur är.

Fjärren är ett problem då den verklar vara för svag. Min Harmony funkar bättre eftersom man kan justera uteffekten på ljuset på den.

Fläktljud finns! Eftersom boxen ständigt är bootad och redo, så går fläkten också alltid. Dock är det av en större sort och sitter på baksidan, så den märks endast om man sätter huvudet brevid boxen. :o

Postad 24 augusti 2009 - 13:58

etton
  • etton
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Hej
Har just fått min box och försöker föra över koderna till min Harmony One för ViaSat, planner, vod, setup knapparna men får inte boxen att svara på koderna.
Ni som lyckats, hur gjorde ni?

Har dessutom problem med textningen.
Ibland är den rätt men kan snabbt bli fel i samma film.
Har en till box, den enkla, och den har inga problem med textsync så det verkar inte vara sändningen som är fel.

Postad 24 augusti 2009 - 14:16

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Hej
Har just fått min box och försöker föra över koderna till min Harmony One för ViaSat, planner, vod, setup knapparna men får inte boxen att svara på koderna.
Ni som lyckats, hur gjorde ni?

Har dessutom problem med textningen.
Ibland är den rätt men kan snabbt bli fel i samma film.
Har en till box, den enkla, och den har inga problem med textsync så det verkar inte vara sändningen som är fel.

Har du valt Pace 850NV som enhet?
Efter det är du som du säger, vissa kommandon saknas och de har jag fört över själv. vet inte hur Logitech funkar där, de borde ju uppdatera datasen när man lägger till ytterligare knappar. Dock vet jag att de uppdaterade kommandot för TogglePower som inte alls funkade förut. (Funkar knappt nu heller iofs, men det går bra att slå på boxen med Viasat-knappen.)

Textningen är ett problem och det kan ju vara en bugg i boxen.
Den lilla boxen utan HD funkar ju skapligt, men det är irriterande att den inte har EPG, trots att det finns en sådan knapp på fjärren!

Postad 24 augusti 2009 - 14:47

etton
  • etton
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Har du valt Pace 850NV som enhet?
Efter det är du som du säger, vissa kommandon saknas och de har jag fört över själv. vet inte hur Logitech funkar där, de borde ju uppdatera datasen när man lägger till ytterligare knappar. Dock vet jag att de uppdaterade kommandot för TogglePower som inte alls funkade förut. (Funkar knappt nu heller iofs, men det går bra att slå på boxen med Viasat-knappen.)

Textningen är ett problem och det kan ju vara en bugg i boxen.
Den lilla boxen utan HD funkar ju skapligt, men det är irriterande att den inte har EPG, trots att det finns en sådan knapp på fjärren!

Har kollat att jag valt rätt enhet. Har för över koderna ett antal gånger och programmet säger att koderna är identifierade. Har provat ändra de olika delayerna också. Orginalkoderna som finns i databasen fungerar men inte de andra jag fört över.

Kan tycka att Logitech borde ha med alla funktioner med tanke på att det inte finns så många knappar på fjärren.

Det enda problemet jag har med lilla boxen är att ibland när jag ska byta kanal så kan den fastna och scrollar kanaler hela tiden.

Postad 24 augusti 2009 - 20:24

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Har kollat att jag valt rätt enhet. Har för över koderna ett antal gånger och programmet säger att koderna är identifierade. Har provat ändra de olika delayerna också. Orginalkoderna som finns i databasen fungerar men inte de andra jag fört över.

Kan tycka att Logitech borde ha med alla funktioner med tanke på att det inte finns så många knappar på fjärren.

Det enda problemet jag har med lilla boxen är att ibland när jag ska byta kanal så kan den fastna och scrollar kanaler hela tiden.

Prova att föra över som rådata. Jag har beskrivet det i Harmony-tråden.

Postad 25 augusti 2009 - 13:48

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0
Varför kan man inte få utsignalen 1080p50? Jag har precis läst kravspecen för HDTV-mottagare och där står det att avancerade mottagare bör kunna ge den utsignalen. För framtida bruk ska den också kunna ta emot 1050p50 utan att "krascha"!! :)
En fråga man kan undra över är ju om de inte kan skicka ut HD-filmerna i VOD i 1080p istället för 1080i? Där är ju inte bandbredden något problem som det är i luften. Gärna med okomprimerat ljud! (Men det blir väl konkurrens med Blu Ray, så det får de väl inte.)

Postad 26 augusti 2009 - 12:50

Säljaren
  • Säljaren
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

PS. VOD är KANON!!!

Tipps på första frågan : Tryck 2 gånger på EPG så kommer du rakt in på listan.
bug nr 2 e under programering.
på 3an kan ja inte hålla med dig du får trixa lite med ljud inst, funkar för mig. ett tipps e dock att använda det optiska ljudet för en oerhöärd förbättring i ljud kvalite.
4an e inte mycket att säga om testa o byt till ett par riktigt duracell batteri funkar lite bättre då.

mvh

Varför kan man inte få utsignalen 1080p50? Jag har precis läst kravspecen för HDTV-mottagare och där står det att avancerade mottagare bör kunna ge den utsignalen. För framtida bruk ska den också kunna ta emot 1050p50 utan att "krascha"!! :)
En fråga man kan undra över är ju om de inte kan skicka ut HD-filmerna i VOD i 1080p istället för 1080i? Där är ju inte bandbredden något problem som det är i luften. Gärna med okomprimerat ljud! (Men det blir väl konkurrens med Blu Ray, så det får de väl inte.)

för att boxxens mjukvara inte e compatibelt med 1080p än både VOD HD filmerna e 1080p.

mvh

Postad 26 augusti 2009 - 12:56

Säljaren
  • Säljaren
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Har haft boxxen sen den kom, har testat alla möjliga kopplingar med VOD via 3g internet som ja delat ut via TP kabel till routern och vidare till router nr2 det går inte fort men det funkar, det roliga e att tekniska avdelningen hos oss säger att det inte ska funka.

boxer e för mig efter 13 okt förra året när vi bytte mjukvara på våran sattelit helt flawless bara textningen och info texten kvar.

men kan bara hålla med alla andra VoD e det nya bästa med viasat e att vi kommer alltid ha det bredaste utb då vi e den ända TV leverantörern som äger sina egna kanaler.

mvh

Postad 26 augusti 2009 - 14:33

Unregisteredfafe07e5
  • Unregisteredfafe07e5
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

... då vi e den ända TV leverantörern som äger sina egna kanaler.
mvh

Kul att Viasat själva erkänner att de är en ända ^_^

Postad 26 augusti 2009 - 15:11

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

för att boxxens mjukvara inte e compatibelt med 1080p än både VOD HD filmerna e 1080p.

men se till att Pace fixar 1080p ut då, så att vi kan se VOD-filmerna i 1080p! Kan ju inte vara så svårt...

Postad 26 augusti 2009 - 15:42

Säljaren
  • Säljaren
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Kul att Viasat själva erkänner att de är en ända ^_^

ursäkta stavfelet va stressad.

men se till att Pace fixar 1080p ut då, så att vi kan se VOD-filmerna i 1080p! Kan ju inte vara så svårt...

den som väntar på något gott, när %'en av svenska hushåll har en fullHD TV så kommer det, ca 8 10% bara i dags läget.

Postad 26 augusti 2009 - 16:21

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

ursäkta stavfelet va stressad.

den som väntar på något gott, när %'en av svenska hushåll har en fullHD TV så kommer det, ca 8 10% bara i dags läget.

Jo, med de flesta som skaffat/skaffar en HDTV-mottagare har ju antagligen redan en Tv som kan ta emot 1080p...måste inte vara full-HD, räcker att den kan ta emot signalen.

Postad 26 augusti 2009 - 20:25

Säljaren
  • Säljaren
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Jo, med de flesta som skaffat/skaffar en HDTV-mottagare har ju antagligen redan en Tv som kan ta emot 1080p...måste inte vara full-HD, räcker att den kan ta emot signalen.

det e en kostnadsfråga.

mvh

Postad 27 augusti 2009 - 11:05

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Har haft boxxen sen den kom, har testat alla möjliga kopplingar med VOD via 3g internet som ja delat ut via TP kabel till routern och vidare till router nr2 det går inte fort men det funkar, det roliga e att tekniska avdelningen hos oss säger att det inte ska funka.

boxer e för mig efter 13 okt förra året när vi bytte mjukvara på våran sattelit helt flawless bara textningen och info texten kvar.

men kan bara hålla med alla andra VoD e det nya bästa med viasat e att vi kommer alltid ha det bredaste utb då vi e den ända TV leverantörern som äger sina egna kanaler.

mvh

Varför kan inte Viasat fixa riktiga favoritlistor, så att jag kan sortera kanaler som jag vill?
Kommer nästa box Pace 855NV att ha favoritlistor kommer jag byta till Viasat!

Postad 27 augusti 2009 - 13:52

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Varför kan inte Viasat fixa riktiga favoritlistor, så att jag kan sortera kanaler som jag vill?
Kommer nästa box Pace 855NV att ha favoritlistor kommer jag byta till Viasat!

Man kan ha EN favoritlista på 850NV och då är kanalerna markerade med en * när man trycker på Info.

Postad 27 augusti 2009 - 17:12

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Man kan ha EN favoritlista på 850NV och då är kanalerna markerade med en * när man trycker på Info.

Kan du sortera kanaler som du vill? Kan du t.ex. ha SVT1 Östnytt på första plats? Tror inte det.
Hoppas att dem fixar det på 855NV annars kommer inte jag satsa på Viasat

Postad 27 augusti 2009 - 17:19

Rimajo1
  • Rimajo1
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
När kommer 855NV? Någon som vet?

Postad 27 augusti 2009 - 17:32

stickan08
  • stickan08
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

Kan du sortera kanaler som du vill? Kan du t.ex. ha SVT1 Östnytt på första plats? Tror inte det.

Jag har SVT 1 Östnytt först på min favoritlista.Fungerar Kanon!

Postad 27 augusti 2009 - 17:34

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Du kan sortera och göra favoritlistan precis som du vill! Och till skillnad från CDs Sagmen-box så möbleras den inte om automatiskt varannan dag! :(

Förresten så har jag också Östnytt!

Redigerat av agpath, 27 augusti 2009 - 17:34.

Postad 27 augusti 2009 - 21:29

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Du kan sortera och göra favoritlistan precis som du vill! Och till skillnad från CDs Sagmen-box så möbleras den inte om automatiskt varannan dag! :D

Förresten så har jag också Östnytt!

OK vad bra. Jag hade ViasatplusSD box förut och den hade inte favoritlistor. Jag har för mig att jag läste nånstans att ViasatplusHD inte heller hade favoritlistor.
Om nästa FW till Sagem boxen inte blir bättre kommer även jag att byta till Viasat.

Postad 27 augusti 2009 - 22:21

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Om nästa FW till Sagem boxen inte blir bättre kommer även jag att byta till Viasat.

:D
Jag passade på att lämna båten när det bundna abbet nu äntligen går ut...hittills har jag inget att ångra...

Postad 27 augusti 2009 - 22:31

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0
Om jag skaffat erat viasat hd abbonemang med den PVR boxen, måste jag då byta huvudet på parabolen? Har en vanlig sån billig box nu med en mottagare. Så undrar hur det blir då. Får man isf sånt med dubbla huvuden med boxen eller är det något man måste köpa själv? Satt och tänkte beställa hd paketet nämligen. Undrar även om filmerna på TV1000HD är äkta hd eller något ni skalat upp bara, eller skruvat up bitraten på?

Redigerat av Unregisteredb7bdb1f7, 27 augusti 2009 - 23:13.

Postad 27 augusti 2009 - 23:41

Pexx
  • Pexx
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Komponenter i mjukvaran till denna produkt innehåller öppen källkod. För mer information besök Pace hemsida.

Intressant att det är öppen källkod! Någon sådan info finns inte från Sagem. Undras var man kan hitta själva koden om man vill kolla in den?

http://duff.dk/viasat/

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.