Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

RedEye Remote - iPod/iPhone universal fjärr

55 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
ThinkFlood RedEye (Dockningsstationer för mobiler) 0 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 10 september 2009 - 08:49

viceman
  • viceman
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Kolla här!

Detta är en produkt jag har väntat på. Din iPod/iPhone kommunicerar via wlan med en ir sändare/mottagare. Sen styr du alla apparater direkt från iPoden. Borde vara anpassningsbart i oändlighet, samtidigt som det snabba touch gränssnittet ger hög användarvänlighet. Priset ska hamna på 150-200$, sen tilkommer eventuellt en iPod. Men känns ändå grymt prisvärt om man jämför med andra system.

http://www.youtube.c...h?v=s-TC5uh4j7M

http://thinkflood.co...what-is-redeye/

Postad 10 september 2009 - 09:36

donpa
  • donpa
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Så om jag förstår det hela rätt så är det den faktiska dockan "RedEye" som sänder ir signalerna? Och Iphonen kommunicerar med denna via ens wifi?

Låter smart som bara den och kan bli något riktigt bra. Jag skulle dock invänta en final version av appen innan jag la ut $120+. Tack för tipset!

Postad 10 september 2009 - 10:29

viceman
  • viceman
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
ja så är det!

Vad jag saknar är RF och bluetooth. Hade det funnits hade det varit värt dubbla priset...
RF kanske man kan fixa ändå, finns väl ir->rf omvandlare?

120$ är nu när det är beta, blir dyrare när den är färdig. Dock är betan stängd nu, så det blir att vänta i vilket fall.

Postad 26 september 2009 - 19:32

ericdvd
  • ericdvd
  • Forumräv

• 792 inlägg
  • 0
Den här vill jag ha!!!
Hoppas den kommer ut snart.
/Eric

Postad 23 oktober 2009 - 22:20

Unregistered964985b0
  • Unregistered964985b0
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Grymt intressant, detta får man hålla ögonen på!

Postad 02 december 2009 - 17:44

Martgus
  • Martgus
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
Nu verkar den ha släppts, går att beställa via hemsidan för 188 USD med fri frakt även hit om jag fattar rätt. Jag är bra sugen själv...

10% av på priset om man reggar sig som "fan" på facebook.

Med Duties och Vat verkar det landa runt 1500 Kr.

7/12: Nu är det en på väg hem iaf, är spänd av förväntan... :)

Redigerat av Martgus, 07 december 2009 - 23:39.

Postad 05 december 2009 - 14:47

Seel
  • Seel
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Ifall ni letar efter en iPhone/iPod Touch applikation för att styra TV, receiver, med mera så slå ett öga på inControl-applikationen (iTunes länk). Den kostar endast 7 kronor och den styr Vista Media Center över WLAN och ifall datorn är kopplad till TVn, receivern, projektern eller annan utrustning med hjälp av RS-232 så kan även de enheterna styras.

För mer information se:
http://www.incontrol...p...e&Itemid=28

För skärmdumpar se:
http://www.incontrol...p...7&Itemid=57

Redigerat av Seel, 05 december 2009 - 14:48.

Postad 18 december 2009 - 13:08

aswespeak
  • aswespeak
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har själv använt Redeye en tid och jag är helt lyrisk över denna produkt.
Det finns otroliga användningsområden. Kompisen var över och kikade på detta och han beställde en direkt.
Han ville inte gå upp ur sängen på söndagsmorgnar när ungarna kom in i sovrummet halv sex och ville titta på tecknat. Bara att ta Iphonen (eller touch) och trycka på en knapp för att starta ett macro som sätter på den kanal eller film (via nas) som ungarna vill se. Den dåren har iofs lagt upp en knapp för varje enskild film:)

I övrigt finns det som med allt annat negativa saker och med redeye finns det som jag ser det bara en enda just nu och det är att det inte finns en delay funktion på macron. En tv har ju en viss "uppstartstid" och ett macro skjuter ut alla signaler direkt i dagsläget. Detta är något jag hoppas att de löser för då är denna produkt helt överlägsen alla multifjärrar. Kör själv tillsammans med Sonos och det är en drömlösning.

Beställde på måndag eftermiddag, levererades till grannen (man jobbar).. på onsdag lunch. Detta är otroligt bra för att vara fri frakt från USA.

Redigerat av aswespeak, 18 december 2009 - 13:10.

Postad 07 januari 2010 - 09:01

Unregistered7777515b
  • Unregistered7777515b
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Ni som är intresserade av olika varianter av universallösningar för iPod/iPhone, kolla gärna in denna tråden också.

Postad 12 januari 2010 - 16:06

henke s
  • henke s
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0

Har själv använt Redeye en tid och jag är helt lyrisk över denna produkt.

Vad roligt! :)

Har du möjlighet att kolla om den kan styra Nexabelysning (tillsammans med en ir/rf-omvandlare)? Det vore väldigt uppskattat!

Mvh Henke

Postad 15 januari 2010 - 14:35

henke s
  • henke s
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0
Jag svarar mig själv. :)

Jag mailade deras kundsupport och fick svar inom en timme (trots att klockan var 06:49 lokal tid när jag mailade)!

Ljussystem ska gå bra att styra med hjälp av rf/ir-omvandlare som tex. X10/Marimek (ir-pyramider). Härligt!!!

På min fråga angående time delays informerade de om att de undersöker möjligheten att implementera detta i en kommande mjukvaruuppdatering och "we hope to have that released in a very near term".

Låter mycket lovande! :)

Så snart time delays funkar skippar jag planerna på ett par Harmonyfjärrar och köper denna produkt istället. 1500 spänn är helt klart överkomligt. Vi har en iPhone var hemma, så det här är klockrent!

Mvh Henke

Postad 24 februari 2010 - 04:59

henke s
  • henke s
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0
I natt kom äntligen den efterlängtade uppdateringen som tillåter time delays för macros. :)
Varje delay mellan actions kan ställas mellan 0.05 sek till 19.95 sek med 0.05 sek intervall.

Lite annat smått och gott är också justerat i denna uppdatering. Se här för utförlig beskrivning.

Någon som kan testa och bekräfta att det funkar bra?

Mvh Henke

Postad 12 juli 2010 - 12:21

Zadar
  • Zadar
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
From: Adam Shapiro
"To be honest, we are working on a rev2of our current product that will have an emitter jack as well as the standard IR blaster feature. We are also launching a pro version within the next few months which will have emitter jacks, RS 232 and other goodies. Please feel free to join our newsletter for upcoming information on these releases."

"We plan on releasing this pro model the end of this summer (2010) along with rev2 of the current product."

Låter spännande tycker jag... :)

Postad 11 september 2010 - 17:48

Corpze
  • Corpze
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0
Hifiklubben kommer få in denna inom en snar framtid, vet dock inte när! Bekräftat via mailkontakt med dem.

Postad 11 september 2010 - 21:59

Unregistered3fda627e
  • Unregistered3fda627e
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Mycket intressant, snyggt paketerat men ingen RF för NEXA-styrning och inga IR-uttag för att koppla in extra IR-dioder att fästa på apparaterna. Proprietärt protokoll också verkar det som...

Det talas om en PRO-version med fler finesser, någon som vet när den kommer och vad den skall kosta ungeför?

Nuvarande version kostar 188 USD = 1400 kr + frak + tull och troligen något dyrare här hemma som brukligt. Gissningsvis kommer den att kosta den ca 2.500 kr på hifiklubben.

Redigerat av Unregistered3fda627e, 11 september 2010 - 22:16.

Postad 14 september 2010 - 12:03

henke s
  • henke s
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0

Mycket intressant, snyggt paketerat men ingen RF för NEXA-styrning och inga IR-uttag för att koppla in extra IR-dioder att fästa på apparaterna. Proprietärt protokoll också verkar det som...

"Fullösning": Genom att köpa en ir->rf-omvandlare, typ "pyramid", så kan man ordna NEXA-styrning. :blush:

Mvh Henke

Postad 20 oktober 2010 - 00:17

oskarn
  • oskarn
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Fattar jag det rätt att man använder t.ex. PowermidXL ir-receiver (som skickar rf till ir-transmitter), och sedan "lär" Nexa-prylarna powermids rf-signal?

Postad 04 november 2010 - 19:07

Corpze
  • Corpze
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0
Idag fick Hifi-klubben in red-eye, 2200kr

http://www.hifiklubb...e_ir-dock_-.htm

Postad 25 november 2010 - 11:02

umehume
  • umehume
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0

Idag fick Hifi-klubben in red-eye, 2200kr

Den där är historia, det här är det nya http://www.engadget....nto-ir-beaming/
ThinkFlood's original RedEye was pretty swank, but unfortunately, it was both expensive and somewhat convoluted. It's only been four months since that very device hit the scene, but it's safe to say it's already history. Today, the RedEye mini is setting a new bar in the world of iPhone / iPad / iPod touch remotes, with a single plug-in Infrared (IR) adapter enabling your Apple device to beam out a near-limitless array of IR commands.

Postad 25 november 2010 - 11:53

Kroem
  • Kroem
  • Forumräv

• 626 inlägg
  • 0
Alltså... missförstå mig inte nu (ni som är lyriska över denna), men skulle det inte vara skänare att slippa den där jäkla antennen och bara ha receivern som med iTach???

Postad 17 december 2010 - 12:42

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0
Är det någon som vet hur bra räckvidd den har var placerar man den bäst ????

Postad 25 december 2010 - 18:37

filmanders
  • filmanders
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Någon som kör RedEye mini?

Är i valet och kvalet om man skall slå till på ebay och dra hem en, dock har jag hört rykten att RedEye-mini inte skall fungera som tänkt på iphone/ipad som sålts i EU på grund av volym-begränsningarna EU prompt beslutat att alla sådana mackapärer skall ha.

Någon med intell som kan bekräfta/dementera detta?

Tack på förhand, Filmanders

Postad 26 december 2010 - 09:35

filmanders
  • filmanders
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Någon som kör RedEye mini?

Är i valet och kvalet om man skall slå till på ebay och dra hem en, dock har jag hört rykten att RedEye-mini inte skall fungera som tänkt på iphone/ipad som sålts i EU på grund av volym-begränsningarna EU prompt beslutat att alla sådana mackapärer skall ha.

Någon med intell som kan bekräfta/dementera detta?

Tack på förhand, Filmanders

Fick det precis bekräftat av Thinkflood att RedEye mini inte fungerar på iphones/ipods på grund av EU´s volymbegränsning.

Vidare blir då frågan: Existerar denna volymbegränsning även på iPads? Någon som vet?

Postad 19 september 2011 - 20:56

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Hej

Då har man beställt Redeye (gen2) som ska ersätta min Harmony 1000, bestämmde mig för redeye efter flera dagars läsande på div forum, kommer bara att använda den till kontroll av hemmabio/tv samt nexa ljus styrning då.

Vad jag fasnade för hos Redeye var att den INTE är plattforms låst. (Har inte bestämmt ännu för Ipad eller Android Tabel)
Den har Svenskt Tv-Guide tablå.
Programmet utvecklas ganska fort = kommer ut ofta nya uppdateringar.
Slippa att programmera/skripta mm.

MrDTS

Postad 19 september 2011 - 23:11

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0
Hifiklubben har slutat att sälja Redeye, jag köpte den sista dom hade kvar och den fungerade tyvärr inte :( Hade gärna velat ha en då det verkar vara en smidig lösning.

Postad 21 september 2011 - 17:46

Unregistered2d0b50b3
  • Unregistered2d0b50b3
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Testa iTach istället!

Postad 11 oktober 2011 - 14:07

dsd
  • dsd
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Jag har försökt få tag på RedEye Dock i Sverige, men som Prism skrev så säljer inte HiFi-Klubben längre RedEye.
Efter att ha skickat lite e-mail till HiFi-Klubben angående RedEye så fick jag reda på att de slutat att sälja produkten pg.a. att
den inte har fungerar fullt ut i Sverige. Anledningen till detta var enligt dem att Europeisk elektronik har svagare IR än USA vilket gjorde det svårt att få RedEye att fungera riktigt med alla enheter...

Någon av er som har köpt RedEye som har problem?
Dessvärre är HiFi-Klubben den enda återförsäljaren i Sverige och norden för RedEye enligt ThinkFlood.

Update: Jag skickade även ett email till ThinkFlood och frågade dem om återförsäljare i Sverige.
De svarade mig att de precis har skrivit avtal med en ny svensk distributör som heter Armour Nordic.
Enligt ThinkFlood skall Armour Nordic få in RedEye i lager ganska omgående.

Redigerat av dsd, 11 oktober 2011 - 14:10.

Postad 14 oktober 2011 - 20:59

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
dsd

Jag har nyligen skaffat Redeye (gen2) håller på för fullt att få allting att fungera, en mycket kompetent produkt går att göra det mesta med den, hit tills så fungerar dom apparater jag har till den.
Det är väl ingen skillnad på ir, ir är det samma på den produkt du köper var det än är.
jag beställde direkt från dom.
Den är just nu mer anpassad till ios än android, men den uppdateras ganska ofta, jag kör android på den.

MrDTS

Postad 15 oktober 2011 - 14:07

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 1
DTS vad fick du betala för Redeye v2 ?

Postad 15 oktober 2011 - 14:22

fenix71
  • fenix71
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Det kommer snart en till iphone remote (svensk produkt) se länk.

http://www.splitworks.se/sv/

Postad 15 oktober 2011 - 17:36

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0

DTS vad fick du betala för Redeye v2 ?

ca. 1700 kr inkl frakt från USA, jag föredrar Redeye för att den inte är plattforms LÅST, du kan ha den till Android, PC, ios.

styr den med alla plattor, telefoner och din PC :wub:
Du har även en svensk Kanalguide.

MrDTS

Redigerat av Unregistered7126f11a, 15 oktober 2011 - 17:46.

Postad 16 oktober 2011 - 21:11

dsd
  • dsd
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Ljud & Bild säljer den för 2490 kr.
Jag har inte köpt någon ännu.

Enligt den svenska importören så gällde problematiken Red Eye Mini.
Jag fick följande svar ifrån dem:

Problematiken runt RedEye mini bygger på den ljudbegränsning som EU har på 100dB i Mp3 spelare.
Detta gör att RedEye mini inte fungerar på Ipod / Ipone etc i Europa. ( då den använder den energien som kommer ur 3,5mm uttaget för att driva hela produkten)

Läs gärna lite mer om detta här: http://www.idg.se/2.1085/1.62873

Redigerat av dsd, 16 oktober 2011 - 21:12.

Postad 06 november 2011 - 19:10

Lundmark
  • Lundmark
  • Lärjunge

• 396 inlägg
  • 0
Ni som köpt RedEye - har ni undersökt möjligheten att använda TellStick för att styra Nexa-lampor?

Jag kör en TellStick i min Mac hemma. Den kan styra alla lampor och jag kan absolutdimma (dvs säga åt lampa X att ställa in t.ex. 55% ljusstyrka) istället för att behöva tona upp och ner som man gör med Nexa-fjärrar. Inte minst är det roligare.

Har tekniken, men som med det mesta är det ingen som löst en bra programvara för att göra detta. Både den till Macen och de för iOS suger rätt mycket.

RedEye har WLAN och min Mac har en TellStick. Kan man på något sätt väva ihop detta och göra RedEye-aktiviteter med WLAN-kommandon? Det hade räckt om RedEye kan skicka terminalkommandon till en dator över nätverk. TellStick kan styras via terminalen.

Att konvertera RF till IR är ett fulhack som känns rätt onödigt. Bara rätt programvara som krävs...

PS, min polare skrev ett grymt program för iOS/Mac OS X för Tellstick, men det är fortfarande alfa och han har inte tid att uppdatera. Så det går absolut att göra - frågan är om det lirar med RedEye.

Postad 08 november 2011 - 21:02

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Hej

Jag styr nexa med redeye, men jag har en pyramid sändare ir till rf, sedan har jag lånat en bekants pronto som har nexa koder o kopierat till min redeye.

MrDTS

Postad 13 november 2011 - 14:41

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Ändrade mig.

Redigerat av Unregistered7126f11a, 17 november 2011 - 20:39.

Postad 18 november 2011 - 08:11

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0
säg att man har en iphone 3 och vill byta upp sig till 4s kan man då flytta med programerigen för redeye till den nya iphonen?

Postad 19 november 2011 - 16:52

cyberbengt
  • cyberbengt
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Vissa av HiFi-klubbens butiker har RedEye kvar, och säljer dessa för 699!!! Har just beställt 2 st från Gävle.
Se vidare på:

säg att man har en iphone 3 och vill byta upp sig till 4s kan man då flytta med programerigen för redeye till den nya iphonen?

Enligt HiFi-klubbens info så är det inget problem: »Alla kommandon lagras i dockan, inte i iPoden. Det betyder att alla familjemedlemmar har direkt tillgång till hela härligheten från sina iPodar. »

Postad 22 november 2011 - 18:32

3kgt
  • 3kgt
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Vissa av HiFi-klubbens butiker har RedEye kvar, och säljer dessa för 699!!! Har just beställt 2 st från Gävle.
Se vidare på:

Enligt HiFi-klubbens info så är det inget problem: »Alla kommandon lagras i dockan, inte i iPoden. Det betyder att alla familjemedlemmar har direkt tillgång till hela härligheten från sina iPodar. »

Har snackat med dem på hifiklubben, men dem påstår att detta funkar Enbart med Iphone och är ej kompatibel med android!!!? strange strange ... Redeye hemsidan säger ju inte så i alla fall

Postad 25 november 2011 - 10:41

cyberbengt
  • cyberbengt
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Mina 2 RedEye fungerar klockrent!! Behövde dock uppdatera firmware för att få fart på dem - supporten var mycket hjälpsam och snabb.
Köpte även till en »RE·BL X - Infrared to Bluetooth wireless converter for the PS3», så nu kan jag styra alla mina 7 delar i hemmabion via iPhone. Väldigt bra för familjen, då alla har varsin iPhone (inställningarna sparas i RedEye, så dessa behöver bara göras en gång). Ingen mer letande efter fjärren. Väldigt smidigt att göra »macron», typ »Titta på TV» eller »Spela PS3», och så sätts rätt apparater på. Har tidigare haft en Logitec Harmony, men detta är mycket smidigare. Dels är utseendet på displayen helt inställningsbart (vilka funktioner man vill ha, storlek och utseende på knappar, etc), dels upplever jag att det är bättre IR på RedEye. Med Logitec var jag tvungen att vifta runt med fjärren för att rikta den mot projektorn och de andra apparaterna, men med RedEye funkar det bra att ha den stående på en plats (i hemmabion på en fronthögtalare och i vardagsrummet under soffan!).

Postad 04 december 2011 - 22:30

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
ja, nya programvaran är helt kanon, vill man så går det att få det precis hur man vill, ja du kan skriva HTML kod å få fjärren att se ut som vilken hemsida som helst hur snyggt som helst, eller varför inte koppla in en kamera å övervaka huset eller hemmabion från telefonen, verkar vara obegränsade med möjligheter men då måste man sätta sig in i detta å läsa den tex roliga Advanced programming manual på 100 sidor utöver vanliga manualen på 179 sidor.
Har börjat förstå lite grann hur man gör, så tur att jag inte sålde min samt att de har en bra support.
ja allt program lagras på redeye, så det fungerar på PC,iox, android.
För att få den snyggare än det som finns inbyggt från början, så behövs det en del läsande o trixande, men det är kul nu när man kommit igång.

MrDTS

Postad 05 december 2011 - 14:46

3kgt
  • 3kgt
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Är det någon som har lyckats och få det funka med Android?

Jag har testat den på 3 enheter!
Laddat ner senaste Firmware till redeye och pachat den!
Kan alltså nå den, kan också köra en del Activites..
Men fjärrkontrollen som ska finnas på deras mjukvara i android syns aldrig!
+ att den är rätt seg och buggig.. (Fastnar ofta)

Har testat med HTC HD2
Sensation
Och en Samsung S Wifi 5

Postad 05 december 2011 - 22:57

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Fungerar utmärkt med Android, fast jag använder samsung Galaxy tab (surfplatta 7")
har även provat den med "sony tabel s" tyvärr inte med en telefon, men ska prova med frugans kom på att hon har galaxy s.

MrDTS

Postad 14 december 2011 - 13:23

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0
kanske någon kan hjälpa mig här. när jag ska instalera min redeye kör jag stopp. jag kan ansluta mig till redeye bland nätverk i inställningarna . när jag sedan går in i redeye appen och main setup finns inte rooms bland rubrikernaså jag kan ju då inte lägga till new room. Hjälp

Postad 14 december 2011 - 17:13

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
i setup ska du lägga till redeye (Find redeye by ip address) Redeye serialnr som står på din kartong bla.

MrDTS

finns bra videos på doms hemsida "under support" hur man installerar allt + gör i ordning den enkelt, fast dessa är på engelska.

Postad 14 december 2011 - 22:38

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

i setup ska du lägga till redeye (Find redeye by ip address) Redeye serialnr som står på din kartong bla.

MrDTS

finns bra videos på doms hemsida "under support" hur man installerar allt + gör i ordning den enkelt, fast dessa är på engelska.

Tack! ska ta och prova imorgon. engelska är ju inga problem heller

Postad 15 december 2011 - 18:47

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
videos finns under support ( Redeye Installer Training )

MrDTS

Den blir bara mer avanserad för varje uppdatering som släpps, går att styra det mesta med den o lite till :P

tips, placera sändaren högt upp i rummet så täcker den hela rummet, jag styr utrustning på två av rummets väggar.

Redigerat av Unregistered7126f11a, 15 december 2011 - 19:08.

Postad 17 december 2011 - 11:47

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

videos finns under support ( Redeye Installer Training )

MrDTS

Den blir bara mer avanserad för varje uppdatering som släpps, går att styra det mesta med den o lite till :P

tips, placera sändaren högt upp i rummet så täcker den hela rummet, jag styr utrustning på två av rummets väggar.

har du haft det problem som jag beskriver?

Postad 18 december 2011 - 14:42

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0

har du haft det problem som jag beskriver?

har du lagt till redeye idnr i appen ? då först kan du se rummet.

Postad 18 december 2011 - 16:34

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

har du lagt till redeye idnr i appen ? då först kan du se rummet.

jag har provat detta under ipadress genom main setup. hände inte mycke.
har kollat på filmen gav mig inte mycket för mitt problem togs inte upp. i filmen finns new room och leyouten ser inte lika dan ut för mig som i filmen. måste jag köra setupen genom en dator?

Postad 18 december 2011 - 16:42

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0

jag har provat detta under ipadress genom main setup. hände inte mycke.
har kollat på filmen gav mig inte mycket för mitt problem togs inte upp. i filmen finns new room och leyouten ser inte lika dan ut för mig som i filmen. måste jag köra setupen genom en dator?

jag har android platta och har gjort allt genom en laptop, fast det ska vara enklare via ipad/iphone ? efter som den är gjord från början till detta system.
vet att det inte är helt lätt heller alla dessa ip fjärrar är krånglig i början innan man kommer in i hur de fungerar.

MrDTS

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.