Hejsan!
Behöver lite hjälp med vilka högtalare jag skall välja. Det står mellan 2st, antingen Audio Pro Black Ruby eller Audio Pro Allroom. I och med att de ligger i samma prisklass och min brist på kunskap så vet jag ej vilka som lämpar sig bäst för mina ändamål.
De skall användas till både spel, musik och en hel del film. Tanken är att ha högtalare som bakhögtalare i ett 5.1 system och skall drivas av min Yamaha Reciever som jag idag har 2st stora fronthögtalare till.
Vilka är bäst? Finns det några bättre i samma prisklass och utseende?
Tacksam för svar
Hampus
Jag har båda i min ägo, eller rättare sagt Allroom och Image 11 (föregångaren till 12:an och nu Blck Ruby). Allroom kör jag i ett tvåzonssystem i kök/allrum(!), ett par vita och ett par svarta, medan Image 11:orna fungerar som frontar och surrounder till TV-ljudet.
Jag skulle säga att du får mer högtalare för pengarna med Black Ruby. En av anledningarna till Allrooms pris är att de är lite mer av "designhögtalare" (droppformade) samt att de har äkta lackering i stället för blanksvart lackfolie.
Båda två låter hur som helst mycket bra för prisklassen. Större ljudbild än man kan tro. Allroom känns lite mörkare i klangen, kanske beroende på elektroniken som driver dem.