Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vilka Audio Pro högtalare ska jag välja? HJÄLP!

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 October 2009 - 10:47

Unregistered0445e123
  • Unregistered0445e123
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hejsan!

Behöver lite hjälp med vilka högtalare jag skall välja. Det står mellan 2st, antingen Audio Pro Black Ruby eller Audio Pro Allroom. I och med att de ligger i samma prisklass och min brist på kunskap så vet jag ej vilka som lämpar sig bäst för mina ändamål.
De skall användas till både spel, musik och en hel del film. Tanken är att ha högtalare som bakhögtalare i ett 5.1 system och skall drivas av min Yamaha Reciever som jag idag har 2st stora fronthögtalare till.

Vilka är bäst? Finns det några bättre i samma prisklass och utseende?

Tacksam för svar
Hampus

Postad 18 October 2009 - 18:20

bensnake
  • bensnake
  • Veteran

• 1949 inlägg
  • 0

Hejsan!

Behöver lite hjälp med vilka högtalare jag skall välja. Det står mellan 2st, antingen Audio Pro Black Ruby eller Audio Pro Allroom. I och med att de ligger i samma prisklass och min brist på kunskap så vet jag ej vilka som lämpar sig bäst för mina ändamål.
De skall användas till både spel, musik och en hel del film. Tanken är att ha högtalare som bakhögtalare i ett 5.1 system och skall drivas av min Yamaha Reciever som jag idag har 2st stora fronthögtalare till.

Vilka är bäst? Finns det några bättre i samma prisklass och utseende?

Tacksam för svar
Hampus

Jag har båda i min ägo, eller rättare sagt Allroom och Image 11 (föregångaren till 12:an och nu Blck Ruby). Allroom kör jag i ett tvåzonssystem i kök/allrum(!), ett par vita och ett par svarta, medan Image 11:orna fungerar som frontar och surrounder till TV-ljudet.

Jag skulle säga att du får mer högtalare för pengarna med Black Ruby. En av anledningarna till Allrooms pris är att de är lite mer av "designhögtalare" (droppformade) samt att de har äkta lackering i stället för blanksvart lackfolie.

Båda två låter hur som helst mycket bra för prisklassen. Större ljudbild än man kan tro. Allroom känns lite mörkare i klangen, kanske beroende på elektroniken som driver dem.

Postad 21 December 2009 - 20:05

Unregistered0445e123
  • Unregistered0445e123
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
tack för hjälpen! det blev ett par black ruby :) dock så har jag åkt på ett nytt problem :S

Har idag en Yamaha Rx-v550 reciever och har kopplat 2 stora fronthögtalare och de 2 nya bakre surroundhögtalare i väntan på center och sub.

Problemet är att jag ej får något ljud i dem bakre högtalarna, bara ljud när jag kör ett "test" (testtoner) , men när jag väl ska acceptera att jag ska köra med 4 högtalare så ställer sig recivern på 2 högtalare iallafall. Precis som att minnet försvinner efter basic setup.

Har testat detta med mitt PS3 och radio. dessutom ställt in ps3 konsolens ljudinställningar rätt. Nåt är fel med stärkaren???

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.