Verkar iofs som många är nöjda med sina kingping ändå ?????
Bilda dig en egen uppfattning. Testa med en Kingpin om det känns OK. Ser det skit ut, byt.
T.ex så tillhör enorma veck inte vanligheterna. Och detta är ju sådant man inte accepterar, utan byter ut.
32 omdömen, sämsta betyget som är satt är en 7:a.
Möjligt att många, eller rentav samtliga, inte har jämfört med något annat och är nöjda.
Ska man köra liknelsen som Viking75 kör att dessa människor inte har jämfört något annat och därmed inte "vet bättre" då skulle ingen vara nöjd. Finns alltid något som är bättre. T.ex så är den tilltänkta projektorn här, HD20, inget märkvärdigt alls i jämförelse med flera andra i samma eller något högre prisklass. Helt ärligt, inget jag skulle titta på alls.
Men alla har vi olika syn på saker, kolla på omdömet om HD20 som en "Knixe " har skrivit...
Jag citerar:
Hade inte förväntat mig en sådan bra bild på en projektor för 11000.-
Har endast TW700 och X10 att jämföra mot.
Slut citat:
KIllen har jämfört med en TW700 och en Infocus X10. Och enligt han är precis allting bättre med HD20. Har han fel eller är det bara hans egna uppfattning?
Det finns nämligen inte många saker som faktiskt ÄR bättre med HD20 versus X10.
Trycket i bilden
Svärtan
Färgerna
Allt är bättre på X10, enligt mig. Jag har också jämfört med HD20, 200x m.fl i den här prisklassen.
Det finns flera reviews på nätet om HD20, om du inte kollat det. Här är en...
http://www.projector...competitors.phpJag antar att det är din första projektor. Så jag tror du kommer bli nöjd oavsett vad du väljer. Allt eftersom ser man bristerna, vare sig det är i projektorn eller i duken.
Men låt det växa fram isåfall, inte säkert att du märker några brister. Det som är intressant är att
du och ingen annan är nöjd.
.Klart måga är nöjda med kingpin om dom alldrig sett annat,ja vägrar å ta i det hedanefter va inget som va bra med den faktiskt,luktade som fan,omöjlig å rulla upp,enorma veck å missfärgningar,kass bild med speglande inslag i bilden
Det ligger kanske något i det du säger här. Jag ska, när tillfälle ges, faktiskt testa ett par andra. Idag har jag, troligen, den absolut billigaste och sniknaste som finns från Kingpin

Men någon spegling i bilden, missfärgningar, enorma veck eller problem att rulla upp den har jag inte.
En sak håller jag dock med om, den luktar för jävligt. I ett par dagar, kanske en vecka.
Ingen har rätt eller fel. Bara olika uppfattningar