Viasats nya HDbox 855
219 svar till detta ämne
Postad 07 december 2009 - 13:55
Unregistered8fda5b62
-
Unregistered8fda5b62
-
Beroende
-
-
1 120 inlägg
Ja då har den nya boxen från Pace/Viasat börjat levereras ut..
Jag fick min 850 utbytt mot 855 för ett par veckor sedan och första intrycket är enligt nedan.
1. Fjärrkontrollen fungerar utan problem vilket var ett problem på 850 boxen.
2.Hänger sig 2-4 gånger varje dag vilket inte är lika skoj! Enda sättet att lösa det är att göra den strömlös och "boota" om den. Riktigt irriterande. Detta råkade jag aldrig ut för med 850 modellen.
Ny mjukvara ska dyka upp inom någon månad enligt Viasat.
Så är lite nyfiken på hur nu andra upplever denna box och ifall ni har samma problem med hängningar.
Postad 09 december 2009 - 10:20
eastman
-
eastman
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Har övergått till Viasat från CD och fått den nya 855:an.
Jag kör 1 kabel in till splittern som fördelar till de 2 ingångarna och har 100 % signal o styrka
* Inga hängningar alls under 1 vecka som jag nu har haft den så det verkar lovande.
* Fjärren är helt ok funktionsmässigt men ful o stor o klumpig !!
Jag saknar en snabb översikt på vart kanalerna ligger, på CD´s fjärr så var det ett knapptryck så kom kanallistan upp , och vad jag förstår så måste man här gå in i EPG´n för att se kanalpositionerna. Eller finns det något annat sätt som jag missat ??
Postad 09 december 2009 - 13:56
Unregistered8fda5b62
-
Unregistered8fda5b62
-
Beroende
-
-
1 120 inlägg
Pratade med en tekniker idag och detta var ett välkänt fel som ligger i mjukvaran.
Jobbar på en ny mjukvara men de visste inte när den kom ut.
Ska bli kompenserad av Viasat för detta.
Jobbigt!
Men men har ju gått igenom detta med CD så är väl bara att bita ihop.... IGEN!
Postad 18 december 2009 - 13:52
Unregistered8fda5b62
-
Unregistered8fda5b62
-
Beroende
-
-
1 120 inlägg
Blev uppringd av en tekniker idag om berätta lite mer ingående vad som händer och vad problemet är.
Så vill bara ge VIASAT en grym eloge för att de tagit tag i detta!!!!
Super service! = Nöjd
Postad 18 december 2009 - 15:29
Unregistered220d6a49
-
Unregistered220d6a49
-
Användare
-
-
198 inlägg
Har dom några HD kanaler av värde då ? ;-)
Postad 18 december 2009 - 16:26
Unregistered8fda5b62
-
Unregistered8fda5b62
-
Beroende
-
-
1 120 inlägg
Njaaaa vill man bara åt HD utbudet så ska man satsa på Canal Digital MEN jag ville åt Viasat Motor!! :-)
Enbart därav jag bytade till Viasat...
Postad 04 januari 2010 - 19:45
Unregistered8fda5b62
-
Unregistered8fda5b62
-
Beroende
-
-
1 120 inlägg
Då fick jag hem en tekniker från Viasat för att se vad mitt hängningsproblem berodde på...
Han satt fingret direkt på att en av kablarna från LNB var kass . vilket jag tyckte lätt konstigt då de är bara ett par år gamla och är till 99% dragna inomhus MEN mkt riktigt var det en av kablarna som var kass...
Så nu är hängnings problem nr 1 med boxen borta verkar det som... :-)
Får köra på någon dag innan man blir för glad!! :-)
Men bra jobbat av Viasat!!! De tog tag i ett problem direkt vilket inte CD gjort på 2 år... har säkert haft samma problem med min box från CD som jag hade tidigare...som oxå hängde sig
Bara hoppas de laddar på med lite mer HD kanaler. lite väl tunt just nu
Postad 04 januari 2010 - 22:06
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Bara hoppas de laddar på med lite mer HD kanaler. lite väl tunt just nu
Ser ju inte så ljust ut på den fronten, de satsar på Norge och Danmark Nu i januari startar TV2 HD Norge och i februari TV3+ HD Det är ju trångt på satelliten
Postad 05 januari 2010 - 09:42
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Han satt fingret direkt på att en av kablarna från LNB var kass .
Så nu är hängnings problem nr 1 med boxen borta verkar det som... :-)
Men bra jobbat av Viasat!!! De tog tag i ett problem direkt vilket inte CD gjort på 2 år... har säkert haft samma problem med min box från CD som jag hade tidigare...som oxå hängde sig
Så... alla dina problem med CD var att din kabel var kass, att signalen in i boxen var kass... där ser man.
Postad 05 januari 2010 - 14:02
Unregistered8fda5b62
-
Unregistered8fda5b62
-
Beroende
-
-
1 120 inlägg
Så... alla dina problem med CD var att din kabel var kass, att signalen in i boxen var kass... där ser man.
Tja vem vet... kan mkt väl ha varit så! Men men det lär vi aldrig få reda på.... :-(
Postad 14 februari 2010 - 19:13
Unregistered8fda5b62
-
Unregistered8fda5b62
-
Beroende
-
-
1 120 inlägg
Förhoppningsvis har jag en ny beta mjukvara att prova i slutet av veckan för att fixa synk problemet på TV1000 kanalerna.
Annars fungerar min box fullständigt kanon. Inte en enda hägning sedan de fixade antennkablen!!
Måste även ge de (Viasat) en eloge för hur de har svarat på alla mina frågor och även att de tar tag i problemen.
Ska väl iofs erkänna att de inte är via kundtjänsten jag fått mina svar utan när jag väl blivit kopplad till någon med mer kunskap som allt löst sig.
Ställde även frågan till deras "presschef" ang fler HD kanaler och fick svar ganska omg, MEN ska väl erkänna att njaaaa verkar väl som de inte prioriterar dessa utan On Demand verkar vara prio 1!
Fick lite ludddigt svar :-)
Trist och synd då de blir grymt frånåkta från de andra bolagen om de inte får fler HD kanaler.
Redigerat av Unregistered8fda5b62, 14 februari 2010 - 19:20.
Postad 16 mars 2010 - 08:46
Unregistered36e6bff7
-
Unregistered36e6bff7
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Nu har jag försökt skicka mail till Karin Zingmark, men har inte fått svar så jag försöker här istället.
Jag har en Pace 855 HD box och har samma problem som alla andra med textningen.
Det går knappt att titta på en film, fast man pausar så kommer eftersläpningen igen efter någon minut.
Nu fick jag ett sms från viasat att mjukvaran som rättar till detta är försenad.
Jag har haft denna box i ca: 4 månader och det har inte funkar på hela tiden.
Nu har jag fått kompensation, ni har givit mig gratis filmkanaler i två månader (50+50=100:-).
Är inte detta lite väl snålt?
Jag betalade 2696:- för digitalboxen som orsakat alla problemen, 99:-/mån för HD kanalerna 50:-/mån för fimkanalerna.
Allt detta har jag betalat i ca: 4 mån hittills och detta blir 3292:- och blir nu detta försenat ytteligare
(enligt forumet så kommer mjukvaran tidigast i juli) detta är ytterligare 4 mån.
Detta blir då närmare 4000:-, helt otroligt tycker jag och så kompenserar ni mig med hundra spänn.
En eloge för att ni tar er tid att läsa forumtrådar på Minhembio.com.
Postad 17 mars 2010 - 11:53
Unregistered8fda5b62
-
Unregistered8fda5b62
-
Beroende
-
-
1 120 inlägg
Samma sak här...
Den mjukvaran som fanns var tydligen inte bra utan gick inte att skicka ut... :-(
Håller med om att kompensationen är väl snålt tilltagen då där är ett stort fel på detta...
Men ska även säga att jag har alltid fått bra svar av Viasat och även bra hjälp!!! :-)
Men vill ha textningen fixad nu UTAN att byta ner mig till den gamla boxen dvs... måste kunna göra en "mini" uppdatering där bara text strulet fixas tycker man... men men jag vet att de jobbar på det.
Bara att man blir frustrerad
Postad 17 mars 2010 - 13:22
Unregisterede848fa44
-
Unregisterede848fa44
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Hej,
Har starkt funderat på att uppgradera till HD box med VOD. Har dock ganska långt mellan modemet och det TV-rummet där jag vill ha HD boxen. Någon som har erfarenhet av hur bra den trådlösa uppkopplingen fungerar? Modemet och TV rummet är på varsin våning i varsin ände av huset...
Lite oroande att så många har problem med boxarna, men det verkar ju som om några får det att fungera åtminstone. Är själv väldigt nöjd med den kontakt jag har haft med Viasat när det har varit problem med min tidigare utrustning, så det kanske ordnar sig.
Postad 17 mars 2010 - 15:56
Unregistered8fda5b62
-
Unregistered8fda5b62
-
Beroende
-
-
1 120 inlägg
Blev uppringd av Viasats säljare häromdan och fick frågan om jag vill ha deras HD-paket då de enligt ett internt infomeddelande på Viasat i slutet av förra veckan fått veta att skall de ha 10-12 HD-kanaler innan årets slut. (tackat nej innan då jag ansett det var för lite HD-kanaler) Alla nya kommer inte samtidigt utan löpande under året enligt säljarn. Låter mycket bättre så jag nappade på det. Tog försäljarens namn också för att återkomma ifall han inte lever upp till vad de sagt.
Mvh FM
Det låter ju bra!! Fast det var inte vad jag fick reda på men visst saker kan ändras :-) Håller tummarna för det plus en ny mjukvara
Postad 17 mars 2010 - 17:00
tonymain
-
tonymain
-
Rookie
-
3 inlägg
Tänkte använda mig av samma tråd, hehe.
Min familj gick nu i februari över från CD till Viasat. Jag ser att era inlägg börjar i december och ni har fått 855. Vi fick 850 och vi klagade. Farsan har blivit lovad 855 tre gånger nu och vi har fortfarande inte fått den.. Han har nu ringt och hotat att kontakta press mm. Vad ska man göra liksom?
Har hört att det ska finnas någon här på forumet som jobbar på viasat. Vrf krånglar ni så mkt?!
Postad 17 mars 2010 - 20:54
Unregistered8fda5b62
-
Unregistered8fda5b62
-
Beroende
-
-
1 120 inlägg
Av anledningen att mjukvaran inte är färdig till 855an
Postad 18 mars 2010 - 11:32
Unregistered36e6bff7
-
Unregistered36e6bff7
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Låter ju fantastiskt med nya HD kanaler.
Sen måste jag säga att Viasat utbudet med sport, OnDemand osv är jättebra.
Boxen är också bra förrutom textningen och att fjärren inte funkar så bra (kör mest med Logitech fjärr själv och den funkar mycket bättre).
Sen måste jag säga att Viasat faktiskt har tagit sig tid och varit hjälpsamma när man har problem.
Postad 18 mars 2010 - 14:22
Viasat
-
Viasat
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Hej på er,
Jag hoppar in i forumet så ofta jag har möjlighet för att besvara era frågor.
Tyvärr måste jag dementera att vi skulle ha skickat ut ett infomeddelande ang att vi skulle ha 10-12 HD-kanaler hos oss innan årets slut. Så är inte fallet, och mina kollegor håller precis på att kolla upp vad som gått snett i infoväg här! Jag ber om ursäkt för att ni fått fel information. Vi kan inte lova att nya HD-kanaler kommer tillkomma till utbudet (eller i så fall hur många) - om och när vi har nya avtal på plats kommer vi ge info om detta!
- mjukvaran till 855 finns ännu inte på plats, tyvärr, och jag vill försäkra er om att vi har högsta prio hos oss (och hos våra partners) på att lösa detta. Jag kan inte ge någon tidsuppskattning på när lösningen finns hos oss, men lovar att uppdatera så snart jag vet.
- mjukvaran till 850 (HD-PVR) finns på plats, och den håller på att skickas ut till samtliga boxar nu. Denna mjukvara löser de problem en del av er upplevt med synk mellan bild och text på filmkanalerna.
- den trådlösa bryggan ska ha ungefär lika lång räckvidd som en trådlös telefon har, men det kan faktiskt skilja väldigt mycket beroende på material i väggar i huset osv. Det bästa är att testa för att kolla hur det funkar hos dig.
Hoppas att jag har rätat ut lite frågetecken!
//Karin Zingmark, Viasat
Postad 20 mars 2010 - 12:03
Capri
-
Capri
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag är ganska ny som Viasat och satellit-användare, men är inte mjukvaran (planner och epg) ganska dålig?
Nu har jag iofs bara använt en Mythtv-lösning tidigare (och en Comhem box för lääänge sedan), men av olika anledningar bytte jag till Viasat. I Mythtv kunde man välja att spela in ett avsnitt av en serie varje vecka. Om man av någon anledning missade en inspelning spelade den in vid nästa tillfälle, t.ex. om det inte fanns en tuner ledig. "Serie"-funktionen i boxen är ju helt värdelös, väljer jag att spela in "Mästarnas mästare" (som exempel) i serieläge spelar den ju in ALLA avsnitt (inkl repriser). Det blir ganska många på en vecka.
Kanske grundar det sig på att informationen man får i EPGn är ganska bristfällig. T.ex. vill jag gärna se vilket avsnittsnummer det är (säsong och avsnitt). Inte minst är det ju ganska intressant när det är serier som går i repriser samtidigt som det går nya program. Att markera ett sådant program för "serie-inspelning" hade ju varit intressant.
Hur mycket kan man hoppas på framtida mjukvaruuppdateringar? Mer info i EPG borde ju vara "enkelt" för Viasat att ordna kan man tycka. Eller är det bara att bita ihop och gilla läget?
Det var mina 5 öre...
Postad 20 mars 2010 - 13:40
Unregisteredcab460d8
-
Unregisteredcab460d8
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
När det verkar vara så svårt att få till en bra fungerande box, varför kan inte Viasat komma med en godkänd CA-modul som man sedan kan använda tillsammans med vilken mottagare man vill? Då det finns TV med inbyggd satellitmottagare skulle man kunna skippa extern box helt och hållet.
Postad 21 mars 2010 - 10:07
tonymain
-
tonymain
-
Rookie
-
3 inlägg
Då tycker jag att det är väldigt dumt att man marknadsför 855:an när den inte ens är klar..
Postad 25 mars 2010 - 21:10
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1 559 inlägg
- mjukvaran till 855 finns ännu inte på plats, tyvärr, och jag vill försäkra er om att vi har högsta prio hos oss (och hos våra partners) på att lösa detta. Jag kan inte ge någon tidsuppskattning på när lösningen finns hos oss, men lovar att uppdatera så snart jag vet.
Jag har idag beställt en HD-box med OnDemand (jag antar att det då blir en 855:a) och det är inte kul att läsa detta efter en sökning på forumet. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra, jag kommer att testa boxen men är den allt för buggig så måste jag kanske returnera boxen innan returrätten på 14 dagar har gått ut.
Postad 26 mars 2010 - 01:54
Scrapanatchi
-
Scrapanatchi
-
Beroende
-
-
1 061 inlägg
Lita aldrig på säljare av viasat, värre skojare kan man inte hitta... allt är vinst drivande, provision och sånt, så självklart drar man ofta till med saker som kunden vill höra för att sälja... sen dem få som klagar får bara information om "miss i kommuikationen" och " vi ska utreda detta" så typiskt Viasat. Ta tex när man skrämmer personer till att teckna ett abbonemang, under digitalövergången blev många gamla lurade, man knackar dörr & drar lögner, ofta dålig bemötande och det är i regel bara viasat som sysslar med detta av tv leverantörerna , att man ens orkar stå för produkten man säljer!
sen har man sämre bild och allt är mycket bättre hos canal digital, nämner man dålig bitrate etc kommer man försöka föra över att det är kundens fel, "har du kollat inställningarna?" skojare...
Tråkigt att det ska behöva vara så här.
Redigerat av Scrapanatchi, 26 mars 2010 - 01:56.
Postad 29 mars 2010 - 12:56
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1 559 inlägg
Lita aldrig på säljare av viasat, värre skojare kan man inte hitta... allt är vinst drivande, provision och sånt, så självklart drar man ofta till med saker som kunden vill höra för att sälja... sen dem få som klagar får bara information om "miss i kommuikationen" och " vi ska utreda detta" så typiskt Viasat. Ta tex när man skrämmer personer till att teckna ett abbonemang, under digitalövergången blev många gamla lurade, man knackar dörr & drar lögner, ofta dålig bemötande och det är i regel bara viasat som sysslar med detta av tv leverantörerna , att man ens orkar stå för produkten man säljer!
sen har man sämre bild och allt är mycket bättre hos canal digital, nämner man dålig bitrate etc kommer man försöka föra över att det är kundens fel, "har du kollat inställningarna?" skojare...
Tråkigt att det ska behöva vara så här.
Visst är det tråkigt, det viktigaste för alla företag i Stenbecks-sfären/MTG är SÄLJ. Men det går faktiskt att utnyttja, ring och hota med att säga upp abonnemanget och de kommer att göra allt för att behålla dig som kund. När jag gjorde så förra året så fick jag 50% rabatt om jag fortsatte ett år till. Nu när jag ringde och skulle "säga upp mig" igen så fick jag en HDbox och tre månader "gratis" om jag band mig för 24 månader. Poängen är att nu när Premier League hamnat i Viasats klor så hade jag egentligen ingen avsikt att säga upp abonnemanget.
Postad 31 mars 2010 - 10:01
Unregisterede848fa44
-
Unregisterede848fa44
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Nu när jag ringde och skulle "säga upp mig" igen så fick jag en HDbox och tre månader "gratis" om jag band mig för 24 månader.
Vad har ni fått för erbjudande när ni köper HD box? Jag fick ett erbjudande om att förlänga mitt abonnemang i 24 månader och fick då halvar priset på huvudabonnemanget år 1, sedan skulle jag kunna förlänga tvillingen utan vidare. Fick också erbjudande på det per telefon vid en kontakt med Viasat om att förlänga Tvillingen med HD och skulle då få köpa boxen för 495:- och lägga till 99:-/mån för HD. Dumt nog skulle jag "fundera" på detta. (Varför???) Nu när jag har kontakt med Viasat igen, ja då gäller inte erbjudandet om att köpa boxen för 495:- oss befintliga tvillingkunder... Sånt här hatar jag - har man erbjudande så ska man stå för dem. Varför ska jag betala 2.300:- även om det är billigt när jag för två veckor sedan blev lovad 495:-? Nä, får god lust att säga upp allt trots att det inte särskilt rationellt jag vet... I grund o botten är jag nämligen nöjd med Viasat... Var bara lite nyfiken på vad ni andra har fått för erbjudande!
Postad 17 april 2010 - 13:26
tonymain
-
tonymain
-
Rookie
-
3 inlägg
Har Viasat börjat återigen med en ny reklam på teven om 855:an? MYCKET DÅLIGT! Skämmas ska ni göra..
Postad 17 april 2010 - 21:21
Capri
-
Capri
-
Rookie
-
4 inlägg
Har det kommit ny mjukvara till boxen nyligen? För nu är den ännu sämre än innan. Två gånger senaste dagarna har den tokhängt sig vid uppspelning. Det är "kallstart" (rycka strömsladden) som gäller. Lite tråkigt om det samtidigt pågår en inspelning. För någon vecka sedan kom inte textning med på inspelat material (SVT HD), kan vara tråkigt att vara utan. Någon gång har bilden fryst vid live-tv och efter en stund har den startat om automatiskt...
Dessutom måste jag ibland (ungefär varannan dag kanske) starta om den ("varmstart", håller in on/off-knappen) för att jag ska få bild på tvn.
Blir nog ett samtal till support när tillfälle ges.
Postad 22 april 2010 - 13:03
da.king
-
da.king
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg
Beställde Viasat nu för att få tillgång till F1 och MotoGP, och fick denna box, ska bli intressant att testa ut den. Dock måste jag säga att Viasat har för lite HD kanaler, visst att dem satsar hårt på ondemand, men tycker inte det får påverka utbudet i övrigt.
Jämfört med Canaldigital så saknar man ju framförallt EurosportHD, TV4 HD och Discovery HD.
Redigerat av da.king, 22 april 2010 - 13:03.
Postad 23 april 2010 - 18:16
Saxpy_New
-
Saxpy_New
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Ni som har 855an, kan man i likhet med vissa gamla Viasatburkar även ta in fri kanaler från andra satelliter om man har en extra parabol? Hade tidigare en skål mot Astra och en Viasat/Thomson-burk och då gick det bra. På nuvarande Canal Digital-burk kan man inte göra det.
Postad 24 april 2010 - 09:08
Unregisteredcab460d8
-
Unregisteredcab460d8
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Kan man i likhet med vissa gamla Viasatburkar även ta in fri kanaler från andra satelliter om man har en extra parabol?
Nej, Viasat kanaler endast.
Postad 25 april 2010 - 07:30
Unregisteredc88623a1
-
Unregisteredc88623a1
-
Lärjunge
-
-
343 inlägg
Har övergått till Viasat från CD och fått den nya 855:an.
Jag kör 1 kabel in till splittern som fördelar till de 2 ingångarna och har 100 % signal o styrka
* Inga hängningar alls under 1 vecka som jag nu har haft den så det verkar lovande. * Fjärren är helt ok funktionsmässigt men ful o stor o klumpig !!
Jag saknar en snabb översikt på vart kanalerna ligger, på CD´s fjärr så var det ett knapptryck så kom kanallistan upp , och vad jag förstår så måste man här gå in i EPG´n för att se kanalpositionerna. Eller finns det något annat sätt som jag missat ??
jag har samma anslutningar som dig men lyckas inte få någon vidare signalstyrka eller kvalité, har du viasats parabol?
Postad 30 april 2010 - 13:29
Unregisterede848fa44
-
Unregisterede848fa44
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Har haft igång min 855 i 3 dagar nu, och är nöjd. Har dock ett par frågor som jag hoppas någon av Er teknikkunniga kan svara på...
* När jag tittar genom HDMI kabeln på min TV (Panansonic PX42CY eller något liknande, en enklare plasma) så kan jag inte använda Text TV från TV:n utan måste gå via boxen, där jag uppenbart inte har något minne utan den söker och söker... Är detta normalt? Har även i Scart sladd för att kunna använda text-tv normalt via AV-kanalen.
* Jag har kopplat ihop mina trådlösa on demand enheter och de lyser som de ska. Har mätt upp mitt dåliga bredband till ca 4 Mbit vilket ska var tillräckligt för att kunna spela upp direkt. Dock laddar de ner fantastiskt sakta, oftast behöver den hela natten på sig för att tanka ner ett vanligt SVT program? Kan det vara normalt eller tappar de trådlösa enheterna mycket hastighet trots att lamporna lyser?
Hoppas någon kan bringa lite klarhet... Är för övrigt jättenöjd med boxen och har inte (ännu) haft några problem med hängningar e.dyl.
//Lukas
Postad 01 maj 2010 - 07:22
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Har sagts förr och kommer att få sägas igen: HDMI kan inte bära TextTV-signalen. Mer data om det, sök i forumet.
Postad 01 maj 2010 - 11:34
henkeboy77
-
henkeboy77
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
hej
men jag kan inte välja favorit kanalerna eller rättare sagt så ligger dom inte kvar efter sortering och när man trycker kanaler upp och ner så är alla med ändå?
sen så funkar inte min VOD?
den funkar fram tills jag trycker på ok för ner ladning då står den still och står vänta!!
jag har 8mbit lina.
sen låser den visa kanaler med att det inte finns singnal.
men om jag går in så har jag 100% på kvalitet och singnal?
har precis installera det och kort och box nr stämmer överens med det som stod på tv först.
det är nästan så jagretunerar och höver hela skiten efter 1 dybgn  och åter år till det fel fria CD.
fler som har samma problem?
Postad 03 maj 2010 - 07:59
Unregisterede848fa44
-
Unregisterede848fa44
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Har haft en oerhört frustrerande helg med min box... Den låser sig precis som din Henkeboy. Fungerar inte att byta kanal, man kan gå in i planner och epg men det fungerar inte att byta till någon annan. Ej heller genom att trycka kanalnr, den står bara still på samma kanal. Då är det bara att rycka ut nätsladden och vänta 3-4 minuter på att den ska starta upp igen... Då är man populär hemma när man har gjort investeringar...
VOD fungerar dåligt för mig också, jag har visserligen bara ca 4 Mbit uppmätt med bredbandskollen, men ändå kan jag inte se några program direkt utan behöver ett par timmars buffrande innan jag kan titta. Då faller ju lite av glädjen...
Ska ringa Viasat idag och fråga om detta med hängningen.
Tycker även att EPG:n är ganska dålig om man jämför med min gamla inspelningsbara box PACE-460, som är mycket snabbare. Bl.a har den funktionen att bläddra en hel sida åt gången så att man snabbare kommer dit man vill, men det är kanske en vanesak.
Postad 04 maj 2010 - 07:33
Viasat
-
Viasat
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Hej på er,
Jag heter Karin och jag jobbar på Viasat. HD-boxen (Pace 855) har ett mjukvarufel som gör att den ibland hänger sig, såsom ni beskriver. Våra tekniker jobbar intensivt för att lösa detta, och så snart felet upptäcktes slutade vi skicka ut denna box. Vi är oerhört ledsna för detta, och förstår den frustration ni upplever.
Nu verkar lösningen vara nära, vi har en mjukvara på test just nu. Så snart den nya mjukvaran har gått igenom alla tester skickas denna ut, och problemet ska vara löst.
Ring gärna på 08-52 20 00 00 eller skicka ett DM till mig med era kontaktuppgifter så ser jag till att ni blir kontaktade av tekniker hos oss om ni har andra frågor.
//Karin
Postad 04 maj 2010 - 19:18
Unregistered8fda5b62
-
Unregistered8fda5b62
-
Beroende
-
-
1 120 inlägg
Jag är en av försökskaninerna :-) och kör med den nya mjukvaran nu och so far so good...
Ska testa runt några dagar innan jag ger något utlåtanden men som ni förstår är det nära nu för den nya mjukvaran :-)
Bit ihop
Postad 05 maj 2010 - 08:15
Unregisterede848fa44
-
Unregisterede848fa44
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Jag är en av försökskaninerna :-) och kör med den nya mjukvaran nu och so far so good...
Ska testa runt några dagar innan jag ger något utlåtanden men som ni förstår är det nära nu för den nya mjukvaran :-)
Bit ihop
Glädjande att höra! Hittade förresten funktionen att göra en favoritlista igår, äntligen en box där man verkligen kan få till en favoritlista och sortera om kanalerna! Helt lysande faktiskt! (Äntligen ligger SVT2 m Västnytt på kanalplats 2 osv.) Har du någon känsla för om vi pratar dagar, veckor eller månader innan mjukvaran bör gå ut till oss "vanliga" kunder?
Postad 05 maj 2010 - 12:02
eastman
-
eastman
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
jag har samma anslutningar som dig men lyckas inte få någon vidare signalstyrka eller kvalité, har du viasats parabol?
Ja jag kör med den lilla parabolen, men med nya kablar, provade den gamla som redan låg där men den tappade rejält i styrka trots att den bara var drygt 2 år.
Postad 06 maj 2010 - 13:38
Viasat
-
Viasat
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Vad kul att en av våra test-kunder finns i tråden! :-) Har du någon känsla för om vi pratar dagar, veckor eller månader innan mjukvaran bör gå ut till oss "vanliga" kunder?
Om allt går enligt planerna ska nya mjukvaran kunna skickas ut inom ett par-tre veckor. //Karin
Postad 07 maj 2010 - 11:50
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1 559 inlägg
Jag gjorde i veckan något som jag aldrig trodde att jag skulle göra: jag sade upp mitt CD abonnemang helt och hållet och gick ALL IN i Viasat genom att uppgradera mitt abonnemang till Guld. Allt beror på Premier League rättigheterna.
Hoppas nu bara att de får till boxen (har 855), jag har inte haft några crasher, men däremot så tappar textningen på kanaler med DVB-text synk med flera sekunder, väldigt irriterande.
Jag hoppas även att de uppgraderar HD-paketet med fler kanaler, man är ju lite bortskämd med CD:s HD-utbud, Viasats utbud är väldigt knapert och dessutom dyrt.
Postad 11 maj 2010 - 08:59
Unregisterede848fa44
-
Unregisterede848fa44
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Bit ihop
Hur går det Demon? Nu har det gått en vecka sedan du skrev, själv startar jag om min box med kallstart 3-4 gånger per kväll, så jag väntar otåligt på nya mjukvaran...
Postad 18 maj 2010 - 11:28
Unregisterede848fa44
-
Unregisterede848fa44
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Någon som vet om uppdateringen har gått ut? Hur vet man det såifall? Har nämligen inte behövt starta om boxen på flera dagar, och även lyckats få mitt VOD att fungera hyggligt! Känns riktigt kul just nu! Bara hoppas att det håller i sig.
Vore fint om SVT kan utöka sitt utbud på Play-kanalen också...
Är det någon här som vet huruvida det kan störa att köra med både HDMI kabel och SCART kabel anslutna mellan boxen och TV:n samtidigt? Jag är smått beroende av text-tv och det är kass att använda boxens utan då kör jag över den "vanliga" AV-kanalen på TV:n och får snabb text-tv med minne. Det verkar ju inte störa boxen just nu, men fick för mig att Viasats kundtjänst avrådde från det. Tacksam om någon här inne vet!
Postad 22 maj 2010 - 12:42
Unregistered36e6bff7
-
Unregistered36e6bff7
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Uppdaterade min box idag. Release Number 122. Har inte hunnit testa så mycket men textningen verkar fungera bra, fjärren har bättre respons. Uppdaterade enligt viasats instruktion på deras hemsida http://www.viasat.se...varunedladdning
Postad 23 maj 2010 - 16:24
da.king
-
da.king
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg
Körde också manuel uppgradering, tog nära 20min men funkade.
122 nu, dock inte märkt några skillnader ännu, hade dock inga hängningar innan.
/N
Redigerat av da.king, 23 maj 2010 - 16:25.
Postad 25 maj 2010 - 08:01
Unregisteredcb6bb2da
-
Unregisteredcb6bb2da
-
Rookie
-
6 inlägg
Är inte ver 122 till 850-boxen?
Jag har ver 101!
Postad 25 maj 2010 - 12:33
Viasat
-
Viasat
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Hej på er, Viasat är här igen. Jag vill bara bekräfta att mjukvaran som löser de problem med hängningar som en del av er upplever med Pace 855 gick ut igår. Vi skickar den batch-vis så det kommer ta ett par-tre veckor innan alla ni kunder har den nya mjukvaran i boxen. Vill du inte vänta kan du göra en manuell mjukvarunedladdning. Följ länken nedan och klicka på "manuell mjukvarunedladdning" till höger så kan du kolla på vår instruktionsfilm. http://www.viasat.se/node/1028//Karin
Postad 26 maj 2010 - 10:35
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1 559 inlägg
Hej på er,
Viasat är här igen. Jag vill bara bekräfta att mjukvaran som löser de problem med hängningar som en del av er upplever med Pace 855 gick ut igår. Vi skickar den batch-vis så det kommer ta ett par-tre veckor innan alla ni kunder har den nya mjukvaran i boxen. Vill du inte vänta kan du göra en manuell mjukvarunedladdning. Följ länken nedan och klicka på "manuell mjukvarunedladdning" till höger så kan du kolla på vår instruktionsfilm.
http://www.viasat.se/node/1028
//Karin
Äntligen! Ni som uppgraderat, några andra skillnader än bara buggfix?
Postad 09 juni 2010 - 07:33
nansur
-
nansur
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag har fått version 122 av mjukvaran.
Tyvärr är textsync'en på pausat eller nedladdad material lika bedrövlig som tidigare.
Familjen håller nästa på att göra uppror nu när jag bytt från CDs fungerande lösning till Viasat för Premier Leagues skull. Jag fruktar att jag kommer åka på att ha dubbla abbonemang eftersom resten av familjen vägrar titta på Viasatboxen så som textningen fungerar idag...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|