Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Problem med uppspelning från Samsung

18 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 December 2009 - 07:19

Novve
  • Novve
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Hej fick Inglorious basterds i julklapp och gissa taggad jag var när jag tryckte in den i spelaren för att njuta av 2,5 timme bra film. Men jag kom fram till menyn (den där de spelar klipp från filmen som loopas, och där man ska kunna välja "play","scenes", och "textning"). Men ingeting händer nygra menyval finns inte att tillgå och trycka på ok eller disc menu eller liknande har ingen effekt. :D Den bara spelar (visserligen) sköna klipp från filmen men inget mer händer.
Så jag uppdaterade firmwaren till nyaste. Utan resultat. :huh:

Efter lite surfande hittade jag denna sida som förklarar varför.

En stark VARNING bör därför gå ut till alla med samungspelare, att nya filmer kanske inte fungerar förren en ny firmware släppts!

Redigerat av Novve, 25 December 2009 - 07:20.

Postad 25 December 2009 - 11:19

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0
..o en ny firmware till HT-BD 2 lär väl aldrig komma?

Postad 25 December 2009 - 15:33

Novve
  • Novve
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Frågan är hur vanligt problemet är, och hur många andra tittlar som ej fungerar, kanske är det bara ett enskilt problem för just denna rullen :( har nämligen aldrig hört talas om detta tidigare

Postad 25 December 2009 - 19:48

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0
Den nya versionen av Samsungs BD-spelare (BD-3600 tror jag det var) har haft problem vet jag, men efter nyaste firmware så har felaktigheterna, bl a taskig läppcynk fixats. Kör 5-6 BD-filmer/månaden, både hyrda och köpta, nyproducerat såväl som äldre filmer som är upphottade i min HT-BD 2 o har egentligen bara haft problem 1 gång (dåligt ljud i "Falling down"). Har beställt "Inglorious Bastards" men det dröjer nog innan den kommer.

Postad 26 December 2009 - 09:06

Novve
  • Novve
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Då får du gärna höra av dig, om det fungerar (om det inte har kommit nån ny firmware dvs).
Inglorious Basterds ska iaf fungera på PS3, har jag hört ska se den hos en vän i början av nästa vecka

Postad 26 December 2009 - 10:00

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0

Inglorious Basterds ska iaf fungera på PS3, har jag hört

Såklart! PS3 är den klart bästa och mest pålitliga maskinen på markanden!! :(

Postad 09 January 2010 - 17:27

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Har nästan identiska problem. Kommer till menyn och väljer Play (eller vad det står) och sedan loopar menyn runt med de vackra bilderna från filmen ihop med trevlig musik. Jag kommer aldrig vidare...

jag har Panasonic BD-30 fullt uppdaterad.

Är enda lösningen att vänta på en ny firmware update?

Postad 09 January 2010 - 17:49

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Har nästan identiska problem. Kommer till menyn och väljer Play (eller vad det står) och sedan loopar menyn runt med de vackra bilderna från filmen ihop med trevlig musik. Jag kommer aldrig vidare...

jag har Panasonic BD-30 fullt uppdaterad.

Är enda lösningen att vänta på en ny firmware update?

Har för mig att det ska vara fixat i och med amerikanska fw 2.9 som kom för något halvår sedan. Hur det ligger till med region B fw vet jag inte. Har inte filmen så kan inte testa själv.

Postad 09 January 2010 - 17:54

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Ja det är nog löst med den amerikanska uppdateringen och jag har testat att använda den men spelaren tar inte emot den. Har inte haft problem med en film sedan Arkiv-X filmen för ungefär ett år sedan.

Postad 09 January 2010 - 18:24

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0
Kan bara bekräfta att den inte spelar i min Samsung heller (1400? tror jag, är inte hemma). Något år på nacken men det är rätt kasst.

Själv har hag en andra spelare (Panasonic reg A) och där spelar den utan problem.

Fast filmen är ju grovt överskattad. Inte i närheten av Tarantinos bästa. Spelar ju ingen större roll men inte har den mycket likheter med originalet heller. Finns gott om filmer som har mer likheter men som har annan titel så ingen ens kommer på tanken att jämföra dom. 20 minuter i början (inte 30 som alla säger) räddar inte filmen.

Postad 09 January 2010 - 23:31

Unregisteredc2ba912d
  • Unregisteredc2ba912d
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Koreaner (Samsung och LG) och mjukvara, bara bekymmer...
Man får hoppas att dom tar sig i kragen och fixar sin mjukvaran på nya och gamla modeller.
Jag har problem med min P2500 och bonusview, lyckligtvis finns en workaround för detta.
Vilka bekymmer kommer i nästa film månnetro?

cnet.com samsung-forum

Postad 10 January 2010 - 16:07

BSM
  • BSM
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Detta verkar inte bara röra Samsungs spelare.
Jag har en Panasonic BD80 och jag råkade ut för ett liknande problem.
Jag kom till menyn och tryckte på play då kom det tillbaka till menyfilemen men utan menyval.
Som tur är har jag en PS3 också och på den fungerade den alldeles utmärkt.

Postad 11 January 2010 - 14:26

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Nej, precis. Jag har ju en Panasonic BD30 och det retar mig att jag nu köper film som jag inte kan se! Spelaren är ju kanon i övrigt men tillverkarna får nog vara lite mer på hugget.

EDIT: Pratade nu med Panasonics svenska support. Vi får snällt vänta på nästa firmwareuppdatering eftersom filmbolagen tydligen ändrar standard på menyer titt som tätt? Så tolkade jag svaret...

Redigerat av Unregisteredff20a4e9, 11 January 2010 - 14:41.

Postad 26 January 2010 - 09:47

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Bumpar upp detta.

Börjar bli trött på att fortfarande inte kunna se min nya film. Jag hoppas att detta problem/fenomen inte återkommer ofta, att filmbolagen ändrar standarder på menyer. Vill gärna kunna njuta av film utan att vänta månader på firmwareuppdatering.

Någon som har hört något nytt gällande detta?

Postad 27 January 2010 - 11:23

Novve
  • Novve
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
I och med samsungs nya firmware till HT-BD2 så är problemet löst. :)
Det är alltså mjukvaran som vi trodde som ställer till problem.

Hoppas det löser sig med era panasonic spelare, den som väntar på nåt gott :)
Hur det ligger till med andra samsungspelare vet jag inte, men kolla det kan ju kommit uppdateringar till dem också, om inte är det troligtvis bara en tidsfråga

Postad 16 February 2010 - 01:46

sunqan
  • sunqan
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
har en samsung bd-p2500 själv, och det har inte kommit nån ny firware på snart ett år (det fanns tydligen en 2.6 ett tag, men den drogs tillbaks). inglorious basterds, terminator salvation, harry potter half blood prince är de titlar jag vet inte funkar :-(

jag tycker det känns som att man sjutit sig själva i foten med blu-ray.... huvudsakliga syftet ska väl ändå vara att visa film, allt annat lull-lull är sekundärt. nu är det istället lull-lullet som tagit över så att man inte kan titta på filmen :-/ Hur svårt kan det va?

Och sen skyller man på att filmbolagen ändrar standarder... nej Blu-ray forum uppdaterar standarden på löpande band och filmbolagen nappar direkt. ett år senare, kanske, går det att titta på filmerna.

hur förklarar man för en icke teknik-nörd att det inte är säkert han kan titta på sin nyköpta film på sin nyköpta blu-rayspelare... det tar förmodligen 0.5 sekunder så springer han och lämnar tillbaks bd-varianten och köper en dvd istället, stoppar den i blurayspelaren och säger... Äntligen! och fan vilken bra bild det är med HD.

blä

-sunqan (liite trött på skiten bara)

Postad 06 April 2010 - 09:16

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Det är rätt otroligt egentligen att det fortfarande skall vara problem med blu-ray. Som jag skrivit kan jag inte se Inglorius Basterds i min Pana Bd30, den fastnar i menyn. Och Panasonic gör ingenting i form av firmwareuppdatering, har pratat med deras support.

Köpte en billig sony blu-rayspelare för ett tag sedan (prylbögvarning) och nu kan jag se filmen utan problem.
Sedan hade ju Audio Code problem med 2012 på en annan spelare, ett tredje fabrikat.

Varför måste man som konsument stå ut med detta och vad kan jag som konsument göra?

Redigerat av Unregisteredff20a4e9, 06 April 2010 - 09:17.

Postad 06 April 2010 - 10:17

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3281 inlägg
  • 0

Det är rätt otroligt egentligen att det fortfarande skall vara problem med blu-ray. Som jag skrivit kan jag inte se Inglorius Basterds i min Pana Bd30, den fastnar i menyn. Och Panasonic gör ingenting i form av firmwareuppdatering, har pratat med deras support.

Köpte en billig sony blu-rayspelare för ett tag sedan (prylbögvarning) och nu kan jag se filmen utan problem.
Sedan hade ju Audio Code problem med 2012 på en annan spelare, ett tredje fabrikat.

Varför måste man som konsument stå ut med detta och vad kan jag som konsument göra?

Skumt, hade inga problem att spela upp den i min BD60. Vet inte vilken fw du har men här finns senaste (2.4) att hämta, http://panasonic.jp/.../bd30_euro.html

Postad 06 April 2010 - 11:47

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Stort tack men jag uppdaterade redan i somras och har därför senaste firmware. Panasonic ville inte kännas vid att filmen gick att spela i en Sony och inte i BD30'n. Lät omöjligt säger de och det är ju problemet i ett nötskal. Med den inställningen blir det inga vidare firmwareuppdateringar förrän de måste rätta till någon bugg eller förbättra någon funktionalitet.

Pratade med Panasonics support igen. KIllen jag pratade med hade upplevt samma problem med film som är ospelbar hemma hos honom men spelbara i andra spelare. Han tyckte att jag skulle gå på Media Markt där jag köpt spelaren så att de rapporterar problemet till Panasonic. Han sade att det då brukar börja hända något om många hör av sig.

Sedan löste han ett gammalt problem jag haft med min bd30. Jag hade en tråd om detta här och den handlade om att min bd30 var omöjlig att uppdatera. Brände nog 7 skivor efter alla konstens regler så jag fick skicka in enheten för uppdatering.

Tydligen skall skivan brännas i 4gg's hastighet för att Panasonics maskiner skall acceptera den... förr valde man ju hastighet (i programmet) när man skulle bränna en skiva men nu kan man tydligen inte det? Mitt nero har bränt snabbare än 4 ggr iallafall kan jag säga.

Så ett problem kvarstår men ett blev löst, nu borde jag själv kunna uppdatera firmware när en sådan uppdatering släpps :) Får plocka fram ett gammal brännarprogram..

Redigerat av Unregisteredff20a4e9, 06 April 2010 - 13:19.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.