Stort tack men jag uppdaterade redan i somras och har därför senaste firmware. Panasonic ville inte kännas vid att filmen gick att spela i en Sony och inte i BD30'n. Lät omöjligt säger de och det är ju problemet i ett nötskal. Med den inställningen blir det inga vidare firmwareuppdateringar förrän de måste rätta till någon bugg eller förbättra någon funktionalitet.
Pratade med Panasonics support igen. KIllen jag pratade med hade upplevt samma problem med film som är ospelbar hemma hos honom men spelbara i andra spelare. Han tyckte att jag skulle gå på Media Markt där jag köpt spelaren så att de rapporterar problemet till Panasonic. Han sade att det då brukar börja hända något om många hör av sig.
Sedan löste han ett gammalt problem jag haft med min bd30. Jag hade en tråd om detta här och den handlade om att min bd30 var omöjlig att uppdatera. Brände nog 7 skivor efter alla konstens regler så jag fick skicka in enheten för uppdatering.
Tydligen skall skivan brännas i 4gg's hastighet för att Panasonics maskiner skall acceptera den... förr valde man ju hastighet (i programmet) när man skulle bränna en skiva men nu kan man tydligen inte det? Mitt nero har bränt snabbare än 4 ggr iallafall kan jag säga.
Så ett problem kvarstår men ett blev löst, nu borde jag själv kunna uppdatera firmware när en sådan uppdatering släpps

Får plocka fram ett gammal brännarprogram..
Redigerat av Unregisteredff20a4e9, 06 April 2010 - 13:19.