BOSE CINEMATE 2
28 svar till detta ämne
Postad 29 december 2009 - 20:41
jk85
-
jk85
-
Rookie
-
4 inlägg
Ska införskaffa en 47" led tv och har en ps3 att lira på, nu undrar jag bara om bose cinemate 2 som jag hittade i affären, det ger grymt ljud tycker jag, men är det nån som har det och kan hjälpa mig? Funkar systemet bra?
Blir det hyfsat surround? Så svårt att höra i en meeegalokal som MM.
Hade vart så j*vla gött o slippa reciever men antar att nästan alla hellre vill ha receiver för mer valmöjligheter och kraftigare ljud men ni som har, duger det åt en vanlig filmlöver? Ingen expert på nåt sätt :-)
Postad 29 december 2009 - 21:11
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9 561 inlägg
Postad 29 december 2009 - 21:31
Unregisteredec19889e
-
Unregisteredec19889e
-
Mästare
-
-
2 891 inlägg
Sök på forumet, finns mängder med trådar om BOSE. Kontentan är att det suger och bör skys som pesten.
Postad 29 december 2009 - 22:26
Unregistered1156
-
Unregistered1156
-
Veteran
-
-
1 852 inlägg
BOSE kan låta bra om man är en ovan lyssnare men har du ett intresse av ljud vilket jag antar eftersom du kollar efter något bättre än tv-ljudet så kommer du efter ett kort tag börja märka av en hel del som saknas.
Är man inte intresserad av ljud men vill köpa BOSE för status eller utseende kommer man säkert stå nöjd länge.
Mitt råd är att kolla upp något annat.
Postad 29 december 2009 - 23:24
nixpix2
-
nixpix2
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Man får se det för vad det är. Att bara säga att det suger håller inte. Det är riktigt små och smidiga högtalare med förvånansvärt bra ljud med tanke på storleken. Varje högtalare är tvåkanalig och reflekterar surroundljud (om det finns i källan) mot väggarna, så ett inte alltför stort rum är att föredra om man vill få en känsla av surround. Cinemate GS är modellen du ska ha om du vill ha snygga högtalare, lite dyrare men då ingår även universalfjärr som kan styra tv:n.
Många gillar Bose-ljudet, men en del stör sig på det. Det är ett speciellt sound i deras prylar. Det blir ljudmässigt alltid en kompromiss om man vill ha små högtalare, men å andra sidan är det så mycket lättare att möblera rummet med dem. Många här hävdar gärna att du får den och den förstärkaren med de och de högtalarna för samma pengar, men de tänker bara på ljudet i sig och glömmer ofta saker som design, smidighet och att inte alla vill ha hela rummet fullt av hemelektronik.
Jag rekommenderar att du går till butik och lyssnar själv. Ta med dig en film eller skiva som du är van vid och testa med den (demoslingorna är rätt "hottade"). Har de ingen spelare kopplad till den i butiken, kan du fråga om de har ett 3-2-1 GS eller GSX uppställt - det är exakt samma högtalare och ljuddel fast med dvd och radio i. Lyssna inte på vad andra tycker om ljud som du ska ha hemma hos dig. Gillar du vad du hör, köp det. Se bara till att få det på öppet köp ifall du skulle ångra dig efter några dagars lyssnande. Mediamarkt har det inte, men om du har ett El-Giganten i närheten så...
Postad 30 december 2009 - 03:54
nixlaz
-
nixlaz
-
Forumräv
-
-
816 inlägg
Om det finns andra parametrar än endast välljud när man väljer vad man vill ha så är bose fortfarande ett alternativ enligt mig
Du kopplar in en optisk kabel från tvn till en liten pluttlåda sedan är det i princip klart. Allt du spelar upp på tvn går till bosehögtalarna, du kopplar in ex. xbox och dvd via hdmi till tvn, enligt mig en helt suverän lösning till folk som inte är så insatta och vill ha det enklast möjliga!
Redigerat av nixlaz, 30 december 2009 - 03:55.
Postad 30 december 2009 - 10:17
Unregisteredcb936d6b
-
Unregisteredcb936d6b
-
Mästare
-
-
3 121 inlägg
Ett Philips 5.1 system för 3000kr eller ett Bose för 15000kr. Låter lika bra. Lägg pengarna på något bättre. I längden kommer du märka att ljudet inte var så grymt som du först tyckte. Samma sak med dem som köper Cerwin-vega första gången. låter "grymt" men inom sin tid så inser man att dem inte är särskilt välljudande eller prisvärda
Postad 30 december 2009 - 11:03
Unregistered1156
-
Unregistered1156
-
Veteran
-
-
1 852 inlägg
Många här hävdar gärna att du får den och den förstärkaren med de och de högtalarna för samma pengar, men de tänker bara på ljudet i sig och glömmer ofta saker som design, smidighet och att inte alla vill ha hela rummet fullt av hemelektronik.
Ganska ignorant sagt. Det har nyligen varit ett par trådar om Bose och det som ofta kommer upp är att man ska kolla in Kef's ägg istället. Supersnygga, finns i olika färger, lägg på en receiver och det kostar som ett genomsnittligt Bose-system men låter fantastiskt mycket bättre. "Rummet fullt av hemelektronik"? Seriöst.. BOSE må vara smått men man behöver fortfarande 5.1 eller fler högtalare plus en förstärkare för att få till en hembio.
Postad 30 december 2009 - 13:15
nixlaz
-
nixlaz
-
Forumräv
-
-
816 inlägg
Det känns som att vissa glömt bort vilket system vi pratar om, cinemate! Det är en 2.1-anläggning med nästintill obefintlig "huvudenhet". Inte 5.1 alltså! Visst, det finns saker som låter bättre för pengen, men det finns nog inget system som är enklare att förstå sig på än just cinemate. http://www.bose.se/S...eMate/index.jsphttp://www.bose.se/S...te-GS/index.jsp
Redigerat av nixlaz, 30 december 2009 - 13:15.
Postad 30 december 2009 - 13:36
Unregisteredcb936d6b
-
Unregisteredcb936d6b
-
Mästare
-
-
3 121 inlägg
Då skulle jag hellre valt nått i stil med Dynavoice S-4 EX + Dynavoice SW-10 och en stereoförstärkare.
Postad 30 december 2009 - 16:08
Unregistered1156
-
Unregistered1156
-
Veteran
-
-
1 852 inlägg
Visst, det finns saker som låter bättre för pengen, men det finns nog inget system som är enklare att förstå sig på än just cinemate.
Håller med. Ett system för folk som vill ha något diskret eller kanske något att rekommendera en oteknisk (eller ointresserad) släkting.
Postad 30 december 2009 - 17:53
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9 561 inlägg
Det känns som att vissa glömt bort vilket system vi pratar om, cinemate! Det är en 2.1-anläggning med nästintill obefintlig "huvudenhet". Inte 5.1 alltså! Visst, det finns saker som låter bättre för pengen, men det finns nog inget system som är enklare att förstå sig på än just cinemate.
http://www.bose.se/S...eMate/index.jsp
http://www.bose.se/S...te-GS/index.jsp

Hemmabio för puckon allså ??
Postad 30 december 2009 - 18:06
jk85
-
jk85
-
Rookie
-
4 inlägg
tack för alla svar  ..
KEF HTS-2002 ser ju fina ut, men jag är ju totalt novis på ljud, är det 2st kef eggs i det paketet och sen behöver man bara en reciver också?
Postad 30 december 2009 - 18:23
nixpix2
-
nixpix2
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Ganska ignorant sagt. Det har nyligen varit ett par trådar om Bose och det som ofta kommer upp är att man ska kolla in Kef's ägg istället. Supersnygga, finns i olika färger, lägg på en receiver och det kostar som ett genomsnittligt Bose-system men låter fantastiskt mycket bättre.
"Rummet fullt av hemelektronik"? Seriöst.. BOSE må vara smått men man behöver fortfarande 5.1 eller fler högtalare plus en förstärkare för att få till en hembio.
Och vad innebär den förstärkaren? Jo, fler sladdar och en extra klump att möblera med. Och jag skrev "surroundkänsla", inte surround. Det är skillnad. Högtalarna är tvåkanaliga, vilket inte Kefarna var sist jag kollade, vilket innebär att Bose variant borde ge bättre surroundkänsla än motsvarande Kef 2.1. Vad som är politiskt korrekt på det här forumet intresserar mig inte, utan jag tycker som sagt att han bör lyssna och jämföra själv istället för att lita på "Bose suger"-argumentet.
Postad 30 december 2009 - 18:34
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9 561 inlägg
Jämför man med dom inbyggda högtalarna i tv:n låter säkert BOSE något bättre, men att kalla det "hembio" är rent pinsamt tycker jag..
Postad 30 december 2009 - 19:59
Unregistered1156
-
Unregistered1156
-
Veteran
-
-
1 852 inlägg
Vad som är politiskt korrekt på det här forumet intresserar mig inte, utan jag tycker som sagt att han bör lyssna och jämföra själv istället för att lita på "Bose suger"-argumentet.
Politiskt korrekt måste vara århundradets mest urvattnade uttryck som ingen har någon bra koll på vad det betyder längre. Kan vi inte enas om att sluta använda den frasen? Angående BOSE-suger-argumentet så kan man ibland ta åt sig en sak bara för att slippa lägga ner tid och pengar på att ändå komma fram till det själv efter ett tag, det är dock svårt att veta när men i det här fallet kan man göra det. Angående KEF som jk85 frågade om så behöver man en receiver till -ja, det blir dock inte så många extra kablar som "nixpix2" vill få det till och någon klump är ju helt frivilligt att köpa. Tror dock att det kan vara bra att ha en liten möjlighet att kunna koppla till extra grejer, ett argument till mot BOSE-systemet som säkert funkar men troligtvis kommer till korta efter ett tag.
Postad 31 december 2009 - 00:53
NAD2700THX
-
NAD2700THX
-
Beroende
-
-
1 364 inlägg
Jag blir så trött...
Folk sågar ALLTID Bose, men hur fan kommer det sig då att Bose har världens mest sålda hemmabio-system? Så ###### dåligt kan det väl inte vara...?!?
Jag säger inte att Bose låter bäst, men som någon nämnde tidigare så måste man se till helheten...
Bose låter bra (inte bäst) och har helt unika funktioner.
Bose har blivit lite av ett fenomen genom att de ALLTID sågas vid fotknölarna. Folk skyr Bose som pesten. Visst, man ska väl hjälpa varandra på ett forum men för den sakens skull så ska man väl inte säga åt folk att de är så dåliga att man inte ens ska provlyssna dem...
För att göra en egen jämförelse. För något år sedan så var det någon som rådfrågade om Kef IQ7. Mitt svar var då att JAG tycker att de låter skit. De har helt platt mellanregister. Gitarrer som finns på en inspelning nästan försvinner. Men kontentan var ändå att TS skulle bege sig till närmsta butik som saluförde högtalarna och ta sig en provlyssning.
Var bara tvungen att avreagera mig lite...
Edit: Vad det gäller cinemate 2 så vill jag säga att det kommer låta oändligt mycket bättre än de inbyggda högtalarna. Mycket liten och smidig lösning för att få ett stort ljud.
/Johan
Redigerat av NAD2700THX, 31 december 2009 - 01:00.
Postad 31 december 2009 - 03:47
nixpix2
-
nixpix2
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Jag skulle sammanfatta Bose Cinemate så här:
Musik - bakgrundsmusik, fest etc., ej för att sätta sig ner och lyssna aktivt (det gäller iofs alla satellithögtalare). Jag skulle inte rekommendera Cinemate till någon som tänker lyssna mycket på hiphop eller reggae; baslådan saknar rätt tryck för detta.
Film - fungerar utmärkt, men självklart går det inte att jämföra med stora högtalare. Finns väggar hyfsat nära sidorna eller bakom, får man en känsla av surround - nästan som om det satt högtalare bakom. Givetvis kan det aldrig bli 5.1 av ett 2.1-system, men om man inte kan eller vill möblera högtalare runt om, så kan Cinemate faktiskt vara ett bra alternativ.
Cinemate är tänkt att kopplas direkt till tv:n, så köp inte detta systemet om du inte tänkt koppla allt via den.
Bose har ett speciellt sound, vissa gillar det som fan och vissa ryggar tillbaka när de hör det. Väldigt 'amerikanskt' sound, boostat i vissa frekvenser, saknas en del i mellanregistret och riktigt låga basregistret. Klart att man betalar för märket, men det gör man alltid när man köper något av ett känt märke. Bose har bra och snabb service om det skulle bli fel på produkten och de är duktiga på att hålla med reservdelar även till sedan länge utgångna produkter. Kvalitén på produkterna är hög vad gäller livslängden, dock motsvarar inte finishen (och i vissa fall designen) på produkterna priset enligt mina krav.
Själv skulle jag inte köpa Bose, men jag är en av dem som bara är intresserad av system med två högtalare. Jag jobbar själv i butik där vi säljer märket, och många av dem som köper har varit i hifi-svängen tidigare, men tröttnat och är ute efter något som tar lite plats, låter hyfsat, ser snyggt ut och är enkelt att använda för alla i hushållet.
Postad 31 december 2009 - 08:49
el julio
-
el julio
-
Lärjunge
-
-
380 inlägg
Jag blir så trött...
Folk sågar ALLTID Bose, men hur fan kommer det sig då att Bose har världens mest sålda hemmabio-system? Så ###### dåligt kan det väl inte vara...?!?
Jag säger inte att Bose låter bäst, men som någon nämnde tidigare så måste man se till helheten...
Bose låter bra (inte bäst) och har helt unika funktioner.
Bose har blivit lite av ett fenomen genom att de ALLTID sågas vid fotknölarna. Folk skyr Bose som pesten. Visst, man ska väl hjälpa varandra på ett forum men för den sakens skull så ska man väl inte säga åt folk att de är så dåliga att man inte ens ska provlyssna dem...
För att göra en egen jämförelse. För något år sedan så var det någon som rådfrågade om Kef IQ7. Mitt svar var då att JAG tycker att de låter skit. De har helt platt mellanregister. Gitarrer som finns på en inspelning nästan försvinner. Men kontentan var ändå att TS skulle bege sig till närmsta butik som saluförde högtalarna och ta sig en provlyssning.
Var bara tvungen att avreagera mig lite...
Edit: Vad det gäller cinemate 2 så vill jag säga att det kommer låta oändligt mycket bättre än de inbyggda högtalarna. Mycket liten och smidig lösning för att få ett stort ljud.
/Johan
Väl skrivet! Det har blivit för mkt nu om dåligt Bose är. Pris kontra ljudbild stämmer inte överens, det tycker jag inte, men som sagt finns det många variabler att ta in i köpet. Dessutom låter det inte alls så illa som många vill ge sken av. mvh el julio
Postad 31 december 2009 - 12:13
Unregistered1156
-
Unregistered1156
-
Veteran
-
-
1 852 inlägg
Jag blir så trött...
Hört talas om marknadsföring? För övrigt vill jag ha en källa på det du skriver då det låter som ren smörja, alternativt att de har haft en modell jäkligt länge medans alla andra mainstreamtillverkare byter modell hela tiden. Fråga nån random gubbe på gatan om han hört talas om BOSE och vad han tycker. Fråga sen hur mycket han vet om hifi. Troligtvis säger han att BOSE är bra, eller verkar bra (det måste det ju vara eftersom det är så dyrt). BOSE har ett mycket bra rykte i stugorna tack vare att folk inte vet att det finns så mycket att välja på i de prisklasserna (resonemang dyrt=bra), dessutom har de flesta inte ens hört BOSE som tycker till om dem. Jag har gjort det och hade aldrig lagt så mycket pengar på dem, bra datorhögtalare låter lika och kostar som ett studiebidrag. Då hade jag hellre köpt en soundbar eller liknande. Ännu mindre lådor med bättre sorroundkänsla och ofta till billigare pris, i fallet med Cinemate kanske samma pris men iaf mindre antal lådor.
Postad 31 december 2009 - 14:15
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9 561 inlägg
Hört talas om marknadsföring? För övrigt vill jag ha en källa på det du skriver då det låter som ren smörja, alternativt att de har haft en modell jäkligt länge medans alla andra mainstreamtillverkare byter modell hela tiden.
Fråga nån random gubbe på gatan om han hört talas om BOSE och vad han tycker. Fråga sen hur mycket han vet om hifi. Troligtvis säger han att BOSE är bra, eller verkar bra (det måste det ju vara eftersom det är så dyrt). BOSE har ett mycket bra rykte i stugorna tack vare att folk inte vet att det finns så mycket att välja på i de prisklasserna (resonemang dyrt=bra), dessutom har de flesta inte ens hört BOSE som tycker till om dem.
Jag har gjort det och hade aldrig lagt så mycket pengar på dem, bra datorhögtalare låter lika och kostar som ett studiebidrag. Då hade jag hellre köpt en soundbar eller liknande. Ännu mindre lådor med bättre sorroundkänsla och ofta till billigare pris, i fallet med Cinemate kanske samma pris men iaf mindre antal lådor.
+1
Postad 31 december 2009 - 15:43
The Man
-
The Man
-
Beroende
-
-
1 049 inlägg
är ute efter något som tar lite plats, låter hyfsat, ser snyggt ut och är enkelt att använda för alla i hushållet.
Där slog du huvudet på spiken, det är vad det handlar om i denna frågan och något mer behöver knappast tilläggas tycker jag. Är man en sådan person kan ett sådant typ av system vara intressant, därför ter det sig ganska förståeligt att den typen sågas på ett forum som detta. Detta forumet handlar i grund och botten om ett intresse, dvs man vill inte göra det så enkelt för sig som möjligt utan man ser istället utmaningar i att skapa ett så perfekt system som möjligt, att det kan ta tid och kosta pengar är en sak som hör till, att t.ex. bygga eget -resan dit är värt mycket för den insatte, minst lika mycket som det färdiga resultatet. Att föra frågor på ett forum som detta om Bose eller liknande enkla lösningar likt elgigantens färdiga plastpaket kan jämföras med att gå med i en förening för hotrods/ amerikanare där man har ett intresse -att bygga/ invstera i något som täcker stora delar av ens liv -fast själv skaffar man en Renault kombi familjebil där allt är komplett.. det går inte riktigt ihop.. man kanl ikväl funka kanon för personen i fråga, så länga denne är nöjd. Vad jag menar är att sådana system är mer eller mindre ointressant, det finns inte så mycket att säga om dem, gå in på stället och lyssan på det, jämför med liknande, är man sedan nöjd med ljudet ja då är det ju bra. (vilket dock många är när de köper Bose eller andra paket just p.g.a att deras preferenser inte är jättehöga. För mig är Bose =en smidig lösning, varken mer eller mindre.
Postad 01 januari 2010 - 21:19
NAD2700THX
-
NAD2700THX
-
Beroende
-
-
1 364 inlägg
Hört talas om marknadsföring? För övrigt vill jag ha en källa på det du skriver då det låter som ren smörja, alternativt att de har haft en modell jäkligt länge medans alla andra mainstreamtillverkare byter modell hela tiden.
Bose 3.2.1 Mk1 är världens mest sålda hemmabiosystem enligt Bose själva. Har svårt att se att de skulle använda det i sin marknadsföring om det inte stämmer. Självklart skulle någon konkurent slå ner på dem ifall det inte stämmer. Man märker på sättet du skriver om Bose att du ingår i gruppen som hatar Bose bara för att man ska hata Bose. Att ett par datorhögtalare för 700 kr skulle låta bättre är ju bara löjligt. /Johan
Postad 01 januari 2010 - 21:55
Unregisteredcb936d6b
-
Unregisteredcb936d6b
-
Mästare
-
-
3 121 inlägg
Bose 3.2.1 Mk1 är världens mest sålda hemmabiosystem enligt Bose själva. Har svårt att se att de skulle använda det i sin marknadsföring om det inte stämmer. Självklart skulle någon konkurent slå ner på dem ifall det inte stämmer.
Man märker på sättet du skriver om Bose att du ingår i gruppen som hatar Bose bara för att man ska hata Bose. Att ett par datorhögtalare för 700 kr skulle låta bättre är ju bara löjligt.
/Johan
Skulle vilja ha en jämförelse med Creative Gigaworks S750. Det är ett 7.1 paket avsett till pc som låter hyggligt faktiskt för ca 4000kr
Postad 02 januari 2010 - 00:00
NAD2700THX
-
NAD2700THX
-
Beroende
-
-
1 364 inlägg
Skulle vilja ha en jämförelse med Creative Gigaworks S750. Det är ett 7.1 paket avsett till pc som låter hyggligt faktiskt för ca 4000kr
Men nu är du ute och cyklar... 700 kr pratade vi om... Sen som TIDIGARE NÄMNT så köper man helheten med Bose. Ta Bose 3.2.1 så har du 1 enhet, 2 sateliter och 1 sub. 2 sladdar. Klart... DVD/Radio/"Hemmabio". /Johan
Postad 06 januari 2010 - 17:38
buddhabar
-
buddhabar
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jag håller inte med många som tycker bose är shit!. jag har haft en del golvhögtalare som JBL, Cervin, Dali, Jamo, Auido Pro osv. De här högtalarna låter självklart bra beroende på vad man lyssnar!. till slut ca. 8 år sedan har jag köpt Bose Acuistimass 10 II som jag fortfarande använder. När det gäller receiver eller förstärkare från Bose då är det annat dilemma. Jag skulle aldrig köpa den!. Men själva högtalarna 5.1 system från bose gav mig otroligt bra ljud både musik och film.( När jag köpte mina Bose då fanns det bara passiv SW som tillhörde paketet så subbasen räckte inte långt. så köptejag en aktivt bas som var subzone.) som receiver hade jag HK nu har jag avr 2310. när det gäller musik hela rummet fylls av ljud så bra att jag bara rekomenderar, tydliga toner både från diskant och mellanregister och subben gör sitt jobb med. Lyssnar mest jazz, fusion. När det gäller film fungerar center och L/R högtalarna bra tillsammans och DTS HD gör surroundhögtalarna sitt jobb.
Har man satelit högtalare är det viktigast att ha en bra subbas! renhet på diskant och mellanregister är Boses jobb.
Så är det smaksak om man gillar Bose högtalare eller ej men att såga direkt och jämföra med de billiga datorhögtalare er helt fel.
Redigerat av buddhabar, 06 januari 2010 - 20:24.
Postad 06 januari 2010 - 17:44
Unregisteredcb936d6b
-
Unregisteredcb936d6b
-
Mästare
-
-
3 121 inlägg
Men nu är du ute och cyklar... 700 kr pratade vi om...
Sen som TIDIGARE NÄMNT så köper man helheten med Bose. Ta Bose 3.2.1 så har du 1 enhet, 2 sateliter och 1 sub. 2 sladdar. Klart... DVD/Radio/"Hemmabio".
/Johan
Jag skulle fortfarande vilja ha en jämförelse!
Postad 06 januari 2010 - 18:36
Unregistered1487
-
Unregistered1487
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
Kontentan är väl att Bose låter bra för att vara små högtalare. Med det menar jag inte att är fantastisk ljudkvalité, det är ju fortfarande små högtalare vi pratar om. Sen att de är dyra är en annan sak. Folk får väl lägga sina pengar på de dem vill.
Om man inte är jätte intresserad av hemmabio så tycker jag cinemate är ett utmärkt alternativ. Man får ha i åtanke att ljudkvalité inte är första prio för alla.
Sen att det finns system som låter bättre och är billigare hör kanske inte till saken när man är ute efter något smidigt och stilrent.
Redigerat av Unregistered1487, 06 januari 2010 - 18:39.
Postad 07 januari 2010 - 12:31
Purre
-
Purre
-
Forumräv
-
-
609 inlägg
Gillar själv Bose för att dom har så små högtalare så dom gärna försvinner. Låter dessutom bra för att vara så små men prisvärda är inte systemen enligt mig. Man kan få bättre saker för samma peng dock blir smidigheten lidande då.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|