Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Brus på en HK AVR-4000 - LÖST!!

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 December 2002 - 02:34

Unregistered326c38d0
  • Unregistered326c38d0
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Hejsan,
Har märkt nu att jag har skumt brus från recievern, har ingen aning vad det kan vara.

Det har inget med vilken ingång jag kör just nu, utan bruset finns alltid där, så fort jag slår på den, även om jag väljer en ingång vars källa är avstängd, samt drar ner volymen i botten (samt drar ner treble + bas). Det brusar inte från bakhögtalarna, utan bara från centern + frontarna. Skitskumt. [:0]

Jag var hemma hos min farsa i helgen och han har samma högtalare, fast en Denon reciever, och där var det knäpptyst. Jag kan köpa brus osv om man har en källa som är på osv, eller om man har hög volym, men det e ju då inte fallet [:)]

Vad kan det vara? Nåt som stör eller e det kablaget det e fel på nånstans?

Extremt tacksam för all hjälp jag kan få!

-----------------
EDIT:
OK, löst.. Det var en lång dålig koax kabel som var problemet. Av nån anledning orsakade den bruset även fast den ingången inte var aktiv. Förstår inte varför, men men =)

Sorry för vargropet =)
------------------

Postad 26 December 2002 - 08:13

Gäst_HiFiboy_*
  • Gäst_HiFiboy_*
  • 0
Har själv HK 4000 och har inget brus i någon högtalar kanal.
Har du shyssta kablar? Om inte så pröva att uppgradera dom. Brukar fungerar i detta fall. Kan även va att du har en såkallad "dimmer" nära sladdarna, om du har en sådan så ta bort den. Har själv dimmer och ibland när den ligger för nära mina kablar börjar det att brusa. [:D]

Postad 26 December 2002 - 14:56

Unregistered326c38d0
  • Unregistered326c38d0
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Har reference audios "egna" kablar.. använder dem till bakhögtalarna åxå, och där brusar det inte ?!
Har ingen dimmer, men jag kanske ska se över den hord av tekniska prylar som jag har i närheten. Får väl plocka bort dem en efter en å se om det hjälper =)

Nån som vet nån teknisk pryl som orsakar högtalarstörningar ?

Postad 26 December 2002 - 16:38

Unregistered326c38d0
  • Unregistered326c38d0
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Har nu testat att flytta strömkablarna så de går från samma uttag, samt styra om där bakom för att försöka separera strömkablarna från resten av kablaget.

Har även stängt av alla andra elektriska saker i hela lägenheten så nu sitter jag i mörkret med bara min reciever påslagen... som FORTFARANDE BRUSAR. =(

Argh

Fler tips någon?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.