Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Roxcore takfäste till Mitsubishi HC5500

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 December 2009 - 15:13

davidvpt
  • davidvpt
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Gott nytt år på er!

Jag har precis monterat ena delen av ett Roxcore takfäste i taket i mitt biorum. Dock var själva manualen inget att hänga i granen då bilderna var små och otydliga, och texten varken välskriven eller korrekt grammatiskt. Jag har fäst armarna i projektorn, men de tre hålen som verkar vara avsedda för ett fäste (och här är manualen till projektorn inte till någon större hjälp heller) sitter väldigt långt bak på själva projektorn och inte över tyngdpunkten.
Detta gör att projektorn tippar ner i framkant och det känns som om den belastar fästet onormalt mycket med vridande kraft. Detta går säkert att justera, men jag vill inte att det ska vara en felaktig belastning på projektorn. Dessutom är skruvarna som följde med fästet inte helt optimala heller, de är lite för långa för att benen ska sitta mot chassiet. Nu spelar det nog inte någon större roll då man kan använda brickor (eller egentligen hellre gummidistanser, men placeringen av hålen gör mig ändå tveksam.
Det följde med tre stycken justerbara "fötter" men det framgår inte hur dessa ska användas, är det för att fördela kraften från de tre armarna över större yta, eller hur är det tänkt att dessa ska monteras? Det är alltså inget som nämns alls mer än i en mening i manualen och det illustreras inte heller.

Är det någon som har monterat sin projektor med detta takfäste och kan tala om hur de har gjort? Jag vill ju inte hänga upp projektorn för att komma ner och finna den i golvet en vacker dag.

Postad 21 January 2010 - 21:06

cheeze
  • cheeze
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jag hade samma problem. Jag lyckades till slut få till det men mitt fäste är kraftigt modifierat just nu ;) Satte dit diverse distanser och andra skruvar för att kompensera för brytningen, ingen perfekt lösning men det funkar iaf.

Postad 24 January 2010 - 12:00

Unregisteredb2c17384
  • Unregisteredb2c17384
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Man får det man betalar för :unsure: Roxcore fästet är inte direkt bra om man säger så. För få inställningsmöjligheter. På min Optoma HD65 som är en ganska liten projektor så blev den slutliga lösningen att köra med bara 2 armar.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.