Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Denon tidiga med hdmi 1.4

41 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Denon Cara (Förstärkare) 3 (0) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 20 January 2010 - 20:49

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

Postad 20 January 2010 - 21:04

Gubbas83
  • Gubbas83
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Kan nån kan Denon. Riktigt snygg var den. SKa bli spännande att se var den går för i testbänken.

Postad 20 January 2010 - 22:56

trejk
  • trejk
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Skit snygg!

Postad 20 January 2010 - 23:20

urume
  • urume
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
Den va grymt snygg! Denon växer bara mer och mer i mina ögon <_< Känns skönt att man valde Denon själv ;).
Edit: stavning.

Redigerat av urume, 20 January 2010 - 23:21.

Postad 20 January 2010 - 23:32

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0
Själv tycker jag det ser ut som en Pioneer....

G

Postad 21 January 2010 - 08:45

Pale
  • Pale
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Ooh, får instämma i hyllningarna, riktigt snygg, blir till att googla efter en bild med luckorna stängda <_<

Pale

...ännu enklare att följa Audioholics länken ;)

Pale

Postad 21 January 2010 - 09:30

kAlle kAnin
  • kAlle kAnin
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
skulle inte det förbjudas att använda olika versions nr av hdmi och den som skrev ut tex 1.3 skulle kunna bötfällas eller var det bara på kablage? har jag rätt eller fel för mig?

Postad 21 January 2010 - 09:36

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0
Undrar om den kommer stödja 3D?

Postad 21 January 2010 - 14:31

Unregisterede3e9db38
  • Unregisterede3e9db38
  • Veteran

• 1636 inlägg
  • 0

skulle inte det förbjudas att använda olika versions nr av hdmi och den som skrev ut tex 1.3 skulle kunna bötfällas eller var det bara på kablage? har jag rätt eller fel för mig?

har för mig att jag läst det jag med...

mvh

Postad 21 January 2010 - 15:24

Vandalsounds
  • Vandalsounds
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Kan nån kan Denon. Riktigt snygg var den. SKa bli spännande att se var den går för i testbänken.

..............och vad den landar på i Svedala!

Precis en sån skulle jag nämligen behöva i sovrummet där jag inte har vare
sig plats eller lust att ha en massa stacks!

Redigerat av Vandalsounds, 21 January 2010 - 15:28.

Postad 21 January 2010 - 18:08

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

• 1691 inlägg
  • 0
75 watt i 4 ohm är inte vidare kaxigt...
Att de överhuvudtaget nämner watten i 4 ohm istället för 8 känns oroväckande.

Postad 21 January 2010 - 19:43

Efny
  • Efny
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0

Det kan man med all säkerhet förutsätta, eftersom stödet för 3D endast är mjukvarubaserat.

Och det kräver HDMI 1.4 om du vill köra 3D i full upplösning.

Postad 21 January 2010 - 19:49

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Och vem kommer att köpa den här??? Den passar inte för någon målgrupp.
Lite dyr för barnrummet.

Redigerat av hassesolo, 21 January 2010 - 19:50.

Postad 21 January 2010 - 22:23

blåraj
  • blåraj
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Är det temp recivern anger i högra hörnet? (30)

Postad 22 January 2010 - 08:32

Unregisteredb42c7e80
  • Unregisteredb42c7e80
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Mycket vettig pryl.
Helt fel pris.

Postad 22 January 2010 - 11:06

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0

Vad är det som är så fel med priset? Du får en bluray spelare med alla de senaste stöden, plus en hembio reciever med alla de senaste stöden, USB och nätverksstreaming, minneskortläsare och en massa annat. Förutom att effekten är lite klen, så har jag svårt att se hur denna maskin inte är prisvärd. Kan du sätta ihop ett billigare paket av det som finns på marknaden idag?

Priset i Sverige lär ju hamna kring 18-20.000. För de pengarna kan du köpa ganska mycket prylar. Så nog är den lite dyr, tycker jag med, speciellt med den dåliga effekten.

Postad 22 January 2010 - 13:27

Unregisteredb42c7e80
  • Unregisteredb42c7e80
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

Vad är det som är så fel med priset? Du får en bluray spelare med alla de senaste stöden, plus en hembio reciever med alla de senaste stöden, USB och nätverksstreaming, minneskortläsare och en massa annat. Förutom att effekten är lite klen, så har jag svårt att se hur denna maskin inte är prisvärd. Kan du sätta ihop ett billigare paket av det som finns på marknaden idag?

Alla utgår ju naturligtvis från sina egna behov och jag tycker inte den tillför särskilt mycket mer än t.ex.
som imo också är en smart produkt. (passar också i barnrummet)

Men för de pengarna kan man få mer tycker jag. t.ex.
och

eller
och

eller
och

osv osv

Postad 22 January 2010 - 13:44

Mortensen
  • Mortensen
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0
Som redan sagts så är den grymt snygg!
Hoppas att denon håller i detta designspåret..

Men, hade dom skippat blu-ray spelaren och satsat på mer effekt istället så hade lyckan varit gjord.. 5x75w @ 4 ohm, känns inte som man kan hänga på de högtalare man skulle önska.. Tror mer att detta är en produkt för designmedvetna "Svenssons" som är nöjda över att dom slipper en extra burk och några "sladdar" (BD-spelare, audio return chanel). Samt vill vara först med 3D och nöjda med att det låter någorlunda ok. Inte så mycket för Hi-Fi entusiasten med andra ord..

Postad 22 January 2010 - 13:57

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

• 1417 inlägg
  • 0
Den är väldigt snygg men som sagt så är stärkare med blu-ray inbyggd något som mest är populärt bland Svensson. Därmed vet jag inte riktigt vem som kommer vilja köpa den för 15k (speciellt som den har så svaga steg).

Postad 22 January 2010 - 14:25

Unregistered6e91bc53
  • Unregistered6e91bc53
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0
Det är volymen....

Är det temp recivern anger i högra hörnet? (30)

Postad 22 January 2010 - 14:47

Unregisteredb42c7e80
  • Unregisteredb42c7e80
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

Mja, fast ingen av de produkterna du just länkat motsvarar denon maskinen. Ingen av de du länkat har till exempel HDMI 1.4 eller digitalanslutning för iPod via USB. Det bästa paketet av de du länkat är dessutom nästan 8.000 dyrare än recievern från denon.

Förvisso. Inte exakt, men ungefär.
Det var inget allvarligt menat med de paketen. Jag tror ändå den kommer floppa om den inte kommer ner under 5 k

Postad 22 January 2010 - 14:56

macarthur
  • macarthur
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Och vem kommer att köpa den här??? Den passar inte för någon målgrupp.
Lite dyr för barnrummet.

Målgrupp? Jag tror det finns en enorm målgrupp för en sådan här produkt. Se bara på hur mycket det säljs av BOSE och dylikt... Finns många därute som vill ha enkelheten med en och samma maskin även i högre prisklass, tex Arcam och NAIM, Linn. Just DENON's apparats ser ju helläcker ut och även jag blir sugen, tror att den skulle passa sig bra till vardagsrumsanläggningen. Även om effekten inte är den kraftigaste så kan den ju låta bra? ;)

Postad 22 January 2010 - 23:25

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

• 1417 inlägg
  • 0
Ja, det har du ju faktiskt rätt i. Det är lite som en Bose fast lite mer anständig =)

Postad 23 January 2010 - 10:18

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Front panelen liknar nånting jag hade i min bil runt 2003 :)

Postad 23 January 2010 - 13:20

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Målgrupp? Jag tror det finns en enorm målgrupp för en sådan här produkt. Se bara på hur mycket det säljs av BOSE och dylikt... Finns många därute som vill ha enkelheten med en och samma maskin även i högre prisklass, tex Arcam och NAIM, Linn. Just DENON's apparats ser ju helläcker ut och även jag blir sugen, tror att den skulle passa sig bra till vardagsrumsanläggningen. Även om effekten inte är den kraftigaste så kan den ju låta bra? :)

Om BOSE-nissarna skall köpa måste det komma med ett högtalarpaket. Nu måste man välja högtalare själv och då inser man att förstärkardelen är väldigt klen och så köper man något annat. Om de skickat med ett högtalarpaket med lättdrivna designhögttalare då hade de kanske kunnat sälja till den målgruppen, men då hade priset blivit ännu mer hutlöst.

Postad 23 January 2010 - 13:26

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Köper man en bra BD-spelare för 2500 så har man råd med en Onkyo TX-NR3007. En kombo som totalt krossar Denons leksaksmaksin. Och det blir inte dyrare heller.

Postad 23 January 2010 - 16:57

macarthur
  • macarthur
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Köper man en bra BD-spelare för 2500 så har man råd med en Onkyo TX-NR3007. En kombo som totalt krossar Denons leksaksmaksin. Och det blir inte dyrare heller.

---------------------------
Löjligt... "krossar??" Hur kan du utan att varken sett, hört eller känt produkten dissa både effekt e.c.t?? Lite avigt inställd kanske men hursomhelst tror jag säkert det är en bra produkt för den som söker efter liknande. Har du någonsin upplevt/hört Arcam Solo movie 5,1 så har ju inte den så mycket effekt heller men jösses vad den lirar fint. Det kanske inte är så att ALLA vill ha det högsta ljudtrycket men med passande högtalare, Dali Fazon, Focal dome eller liknande få till ett riktigt trevligt paket med shyssta möjligheter? Vad jag kan läsa mig till på forum så skall den ha en väldigt ambitiöst transport, den samma som i Denon DVD3800, en erkänt mycket bra Blu-ray som jag själva har och är nöjd med.

Det är en helt annan sak att jämföra "lösa" delar för 15 - 20 000 spänn då det öppnar upp helt andra möjligheter, mer effekt e.c.t Men kundunderlag, de finns det för sådana här apparater oavsett vilket märke det än är som tillhandahåller dessa. Se bara på som jag nämde tidigare, Naim o.s.v Där kan vi snacka exklusiv prislapp...

Smaken är som baken, jag tycker den verkar vettig. Absolut inte i min huvudanläggning men gärna i vardagsrummet och det ända som isåfall "stör" mig är att den inte har fler HDMI ingångar... men man kan inte få allt, eller hur? :)

Postad 23 January 2010 - 19:39

zoomtsunami
  • zoomtsunami
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
hmm, denon.. jävligt snygg på utsida, kraften på insidan tycker jag är mesig med bara 75 watt per kanal... sen är de ju blu ray och hdmi 1.4... visst säkert ett givet köp för den med grymma stativare till anläggning..

Postad 23 January 2010 - 19:52

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Har svårt för kombo maskiner trist om blu-ray spelaren går sönder,då måste man lämna in hela kittet.
Eller tvärtom i vilket fall så får jag klåda av kombo.

Postad 23 January 2010 - 20:00

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Fördelen men kombo är att det tar mindre plats, dock inget för mig.

Postad 24 January 2010 - 01:53

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

---------------------------
Löjligt... "krossar??" Hur kan du utan att varken sett, hört eller känt produkten dissa både effekt e.c.t?? Lite avigt inställd kanske men hursomhelst tror jag säkert det är en bra produkt för den som söker efter liknande. Har du någonsin upplevt/hört Arcam Solo movie 5,1 så har ju inte den så mycket effekt heller men jösses vad den lirar fint. Det kanske inte är så att ALLA vill ha det högsta ljudtrycket men med passande högtalare, Dali Fazon, Focal dome eller liknande få till ett riktigt trevligt paket med shyssta möjligheter? Vad jag kan läsa mig till på forum så skall den ha en väldigt ambitiöst transport, den samma som i Denon DVD3800, en erkänt mycket bra Blu-ray som jag själva har och är nöjd med.

Det är en helt annan sak att jämföra "lösa" delar för 15 - 20 000 spänn då det öppnar upp helt andra möjligheter, mer effekt e.c.t Men kundunderlag, de finns det för sådana här apparater oavsett vilket märke det än är som tillhandahåller dessa. Se bara på som jag nämde tidigare, Naim o.s.v Där kan vi snacka exklusiv prislapp...

Smaken är som baken, jag tycker den verkar vettig. Absolut inte i min huvudanläggning men gärna i vardagsrummet och det ända som isåfall "stör" mig är att den inte har fler HDMI ingångar... men man kan inte få allt, eller hur? :)

Klen, dyr, taskigt med anslutningar, bara 5.1 och ser ut som en bilstereo. Man kan kan inte få allt. ;)

Postad 25 January 2010 - 12:05

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
Jag tror det finns en enorm marknad för den här typen av produkter. Alla vill inte att det skall se ut som ett pojkrum i vardagsrummet.

Postad 25 January 2010 - 21:43

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
Klubben har med S-5BD i nya katalogen. 19 998 kr vill de ha för den men aj vad snygg den är.

Redigerat av Lindholm R, 25 January 2010 - 21:46.

Postad 25 January 2010 - 23:58

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Saftigt pris för denna pjäs, 5X75 watt fast den sjunker lite vid 7.1.
Fast denna funkar nog mer som sovrums reciver, dock finns det bättre för mindre pengar att ha i sovrummet.

Postad 28 January 2010 - 14:32

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Den är klent specad ja, men det behöver inte betyda att den är klen. Det finns många apparater som är underspecade som senare visar sig lämna minst det dubbla. "Taskigt med anslutningar.." Vad mer behöver du ansluta? Bluray är ju redan inbyggt, och du har ett helt gäng med extraanslutningar. Vad skall du använda dem till? Hur menar du "Bara 5.1"? Med ett stereoslutsteg som tillval så har den fullt stöd för 7.1. Designen i övrigt är snyggare än mycket jag sett på länge. Personligen tycker jag Denon har haft fula apparater tidigare, som även många andra tillverkare, tex onkyo vars design någon här på forumet liknade vid "en klubbad säl" Jaja, smaken är som baken, men min poäng är att jag tror målgruppen för denna är MYCKET stor.

Denon är inte kända för att underspeca direkt. Att de anger effekten i 4 Ohm tyder dessutom på att den har pinsamt låga värden i 8 Ohm. Skall vi gissa på 5 x 40 W (one channel driven....)
Vad mer vill jag ansluta? Jo vad sägs om Reg A BD- spelare, HD DVD-spelare, PS3, kanske en X-box 360m, digitalbox till parabolen, datorn Squeezebox, Wii, och lite annat kul kanske...
Bara 5.1... Jo för mycket mindre pengar får man betydligt kraftfullare och mer funktionella 7.1-stärkare. Poängen med den här maskinen var väl att den skulle vara enkel- alltså ingert slutsteg. :P

Postad 30 January 2010 - 12:37

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Precis denna maskin är för en enkel anläggning med små satellithögtalare.

Postad 04 February 2010 - 12:40

eborgelin
  • eborgelin
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Priset i Sverige lär ju hamna kring 18-20.000. För de pengarna kan du köpa ganska mycket prylar. Så nog är den lite dyr, tycker jag med, speciellt med den dåliga effekten.

Kom igen - Pimp my bedroom..!

Blir ju ingen volymprodukt för det priset, men det kommer väl billigare uppföljare.. Kan man tänka sig dela på blu-ray och reciever får man ju ganska mycket (mer) för de pengarna....

Postad 09 February 2010 - 12:54

Vandalsounds
  • Vandalsounds
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Mycket vettig pryl.
Helt fel pris.

Prissättning enl. HIFI Klubben:

Hifiklubben:
"Mitt preliminärdatum är någongång mellan april-maj tidigast.
Priset är satt till 19998:-"

Min kommentar:
Det var ett duktigt påslag gentemot de ca 13000 i staterna!
Vad kommer det sig att produkten i fråga blir såpass mycket dyrare här?

HIFI Klubben igen:
Skall du importera från staterna så tillkommer moms och tull på grejerna. Frakt också såklart.
Det balanserar upp priset i slutändan.

Moms, tull o frakt i all ära, men i USD priset är ju ÅF's påslag inräknat,
blev lite onödigt dyrt här i Svedala enl min mening!

Postad 11 March 2010 - 22:22

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Prissättning enl. HIFI Klubben:

Hifiklubben:
"Mitt preliminärdatum är någongång mellan april-maj tidigast.
Priset är satt till 19998:-"

Min kommentar:
Det var ett duktigt påslag gentemot de ca 13000 i staterna!
Vad kommer det sig att produkten i fråga blir såpass mycket dyrare här?

HIFI Klubben igen:
Skall du importera från staterna så tillkommer moms och tull på grejerna. Frakt också såklart.
Det balanserar upp priset i slutändan.

Moms, tull o frakt i all ära, men i USD priset är ju ÅF's påslag inräknat,
blev lite onödigt dyrt här i Svedala enl min mening!

Grundregeln är Dollar*10 för att få svenskt pris inkl moms och skatter. Det fungerar nästan alltid. De större kedjerna burkar kunna pressa ner priset ytterligare lite lägre.

Med andra ord $1800 så borde den hamna på 18 000 SEK. HK lägger alltså på 10% extra som vanligt.

Redigerat av e3henri, 11 March 2010 - 22:22.

Postad 14 April 2010 - 19:24

John999
  • John999
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Jag köper en sådan här med ögonbindel när det står sony på burken och fjärren är kompatibel med min sony 40 tummare.

Postad 14 April 2010 - 21:15

John999
  • John999
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Ojojoj varför tänkte jag inte på det kan man kanske då också köpa till ett slutsteg från yamaha från tidigt 80 tal och ett par jbl högtalare i 5 meters klassen så man verkligen får den där kross/mosa känslan av att äga det bästa. har man tur så kanske man kan få en fjärrkontroll för varje knapp gärna då en begagnad duro fjärr. Så kan man kanske bada i fjärrkontroller.

Det bästa man kan äga i form av tv till detta paketet är en 70" bildrörstv som krossar allt annat också..

Varför används inte scart i större utsträckning för?

Postad 15 April 2010 - 10:45

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Ojojoj varför tänkte jag inte på det kan man kanske då också köpa till ett slutsteg från yamaha från tidigt 80 tal och ett par jbl högtalare i 5 meters klassen så man verkligen får den där kross/mosa känslan av att äga det bästa. har man tur så kanske man kan få en fjärrkontroll för varje knapp gärna då en begagnad duro fjärr. Så kan man kanske bada i fjärrkontroller.

Det bästa man kan äga i form av tv till detta paketet är en 70" bildrörstv som krossar allt annat också..

Varför används inte scart i större utsträckning för?

Vad yrar du om? Jag antar att det är sarkasmer, men du är lite otydlig. Var kommer scart in i bilden?
Försöker du säga att du vill ha dyrt, elegant och dåligt hellre än bästa prestanda för pengarna? Det är så klart OK men inte min väg att gå. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.