Kommentarer till pw6211 Album av pw6211
Startad av
pw6211
, Mar 02 2010 09:50
17 svar till detta ämne
Postad 02 March 2010 - 09:50
Ser fint ut! Du har köpt samma projektor och förstärkare som jag går och funderar över, funkar de bra? Då jag inte kan något om projektorer avskräcker det att maskinen inte har någon lens shift. Var den svår att ställa in? Att få den mitt för duken e väl inte så avancerat men rätt höjd, avstånd?
I vår familj har vi på BDspelare från Sharp, (de har man god lust att kasta i en container då de tar grymt lång tid att starta upp) en sony och en LG, LG är överlägset snabbast men vilka som är bäst bild vet i tusan! Så det blir ytterligare en ny LG till biorummet.
I vår familj har vi på BDspelare från Sharp, (de har man god lust att kasta i en container då de tar grymt lång tid att starta upp) en sony och en LG, LG är överlägset snabbast men vilka som är bäst bild vet i tusan! Så det blir ytterligare en ny LG till biorummet.
Postad 02 March 2010 - 20:54
Jag kan hålla med om att det kan bli problem med projjen om du är för nära, då kan du inte få upp bildstorleken, jag får en maximal bildstorlek om 90 " på mitt avstånd från duken. Men jag hade velat ha 100", Jag lutar mot en LG 390 som Blueray spelare.
Postad 02 March 2010 - 21:17
Ser riktigt lovande ut! Jag har själv tänkt ge mig på något liknande när vi flyttar in i vårt hus. Har du några tips om var jag kan lära mig lite om ett sånt här bygge?
Postad 03 March 2010 - 18:53
Mitt tips om att lära sig mer är att hänga på Minehmbio.com och stöter man på problem är det bara att slänga ut en fråga så får man svar.
Postad 22 March 2010 - 02:06
Ser ut att bli bra det här.
Får man fråga vart du köpt dom svarta hyllorna/tv-bänken?
Får man fråga vart du köpt dom svarta hyllorna/tv-bänken?
Postad 22 March 2010 - 06:47
Jag har köpt 2 st Mosjö tv bänkar på Ikea, det återstår att montera på bakstycket så att man inte ser igen.
Postad 23 March 2010 - 02:19
Tack för svaret. Ja, Blu-ray spelaren funkar bra förutom att fjärren är jobbigt riktningskänslig.
Postad 24 March 2010 - 19:33
Jag kan hålla med om att fjärren är riktningskänslig, kan kanske bero på att det är bara ett batteri i fjärrkontrollen så har dom snålat in på signalstyrkan.
Postad 26 March 2010 - 13:42
Jag har nu provspelat LGn och jag kan konstatera att jag kan plocka bort Popcorn Hour eftersom LGn kan spela upp från nätverket.
Postad 10 April 2010 - 18:22
Riktigt snyggt! Jag ska själv bygga snart och har tänkt mig något liknande.
Tog det lång tid?
Tog det lång tid?
Postad 10 April 2010 - 19:46
Jag började i december. Det som tar längst tid är väntan på möbler. Jag körde 2 timmar varje kväll så det gav resultat. Skriv gärna en att göra lista på alla detaljerna så man inte missar något.
Postad 02 June 2011 - 12:37
Grymt fint, ungefär som jag vill ha det i min gillestuga. Bra grejjer och dedikerad bio, men inte överdrivet biodesignad för det.
Den där liggfåtöljen, var hittade du den?
Den där liggfåtöljen, var hittade du den?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
42 bilder
285 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?