Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Rea & Rabatter på Blu-ray filmer inom Sveriges gränser

61 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 26 april 2010 - 20:52

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

• 892 inlägg
  • 0
Hej alla glada Blu-ray diggare.

Tänkte starta en syskon tråd till "Rapportera rabatter & REA på Blu-ray-filmer, Rabatt & rea på allting Blu-ray Disc" om Admin tillåter?! Givetvis kan jag ändra rubrik om det önskas, kom gärna med tips i såfall.

-Tänkte att denna tråd till skillnad från ovanstående tråd endast skall innehålla tips på Rea & Rabatter på Blu-ray filmer som säljs inom Sveriges gränser samt svenska online företag med svenska kronan som valuta (online företag så som t ex: Cdon, Discshop, Ginza, Kvarnvideo, Megastore m fl. samt givetvis alla fysiska butiker som finns i Sverige).

-Då en stor del av alla tips som rapporteras i originaltråden är på Blu-ray filmer från utländska online företag, så som: Amazon, Play, Dvd.com mm. Så tänkte jag att det borde finnas fler som jag, som ej är intresserade av att handla från utländska företag och slippa läsa dessa tips och endast få tips på Rabatter och Reor på Blu-ray filmer som köps inom Sveriges gränser.

- Samma förhållningsregler gäller givetvis i denna tråd, Dvs. Rapportera endast Tips om Rabatter & Rea på Blu-rayfilmer inom "Sveriges gränser" samt så måste varje inlägg innehålla ett tips då detta inte är en diskussions tråd. Gärna en länk till filmen också om ni behagar.

Så nu får vi se om denna tråd får liv eller dör ut som Palle nedan förutspår :) . Skulle Palle få rätt så har i allafall något försökt.

Redigerat av Bigrauk, 26 april 2010 - 22:37.

Postad 26 april 2010 - 21:08

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

• 892 inlägg
  • 0
Inviger denna tråd med första tipset, dock bara 2 kvar i lager för tillfället:

Street kings för 138kr på filmia.se

http://www.filmia.se..._Kings_Blu-Ray/

Postad 26 april 2010 - 21:27

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0

Inviger denna tråd med första tipset, dock bara 2 kvar i lager för tillfället:

Street kings för 138kr på filmia.se

http://www.filmia.se..._Kings_Blu-Ray/

Jag tror inte att tråden kommer att låsas, däremot kommer den nog att självdö... Jag tror inte att det finns jättemånga som är intresserade av att betala 167kr bara för att få köpa från en svensk affär när man får den från dvd.co.uk (Svensktextad) för 103 kr inkl frakt. :)

Ser jag till mig själv så lägger jag hellre dom 64 kr jag spar på att köpa någon annan film.

Postad 26 april 2010 - 21:29

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2 926 inlägg
  • 0
Senast det var snack om att dela upp tråden i två delar så blev trådskaparen halshuggen :)

Jag tycker dock att det är bra då jag hellre köper svenska utgåvor - de har bättre andrahandsvärde :)

Postad bild

149kr.

Postad 26 april 2010 - 22:06

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Kan vara bra om någon orkar leta reda på bättre priser utomlands. Easy rider finns svensktextad på Play för 7,99 € med frakt

Postad 26 april 2010 - 22:15

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

• 892 inlägg
  • 0
Benkke: Bara för att du inte är läskunnig samt förmodligen är en av dem som inte vill veta av denna tråden, så behöver du väl inte bryta emot reglerna direkt för att vara rolig/ förstöra?
Det kanske finns dem som inte vill handla utanför Sveriges gränser, därför skapade jag denna tråden.
Finns det inget intresse så lär det visa sig inom kort och då respekterar jag det. Så var vänlig och respektera reglerna om du vill göra din röst hörd i denna tråd nästa gång. Annars gör du bara dig själv till åtlöje och förlorar respekt.

Tips: Black Hawk Down på filmia.se för 127kr (endast 2st i lager dock)
http://www.filmia.se...k_Down_Blu-Ray/

Postad 27 april 2010 - 12:01

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0
Det behövs inte två trådar, då man enbart sprider samma information på två ställen samt riskerar att missa andra. Föreslår att ni hoppar över läsa de tips som ni inte gillar istället i och med att det är ett självförvållat problem.

Postad 27 april 2010 - 12:06

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Totalt meningslös tråd tyvärr. Ja menar det är ju inte så att det postas 50 inlägg om dan i den andra tråden så det är väldigt lätt att scrolla igenom och sortera ut. Slutsats är att det ej behövs 2 trådar och denna kommer självdö då 90% ändå importerar både med och utan sv text.

Postad 27 april 2010 - 12:12

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1 569 inlägg
  • 0
Det bästa hade varit att dela upp så det finns 1 tråd för webbaserade erbjudanden och 1 för alla lokala butiks tips. Det är oerhört många tips som handlar om den lokala "ica handlaren" som endast ett fåtal kan nyttja.

Postad 27 april 2010 - 12:56

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0

Det bästa hade varit att dela upp så det finns 1 tråd för webbaserade erbjudanden och 1 för alla lokala butiks tips. Det är oerhört många tips som handlar om den lokala "ica handlaren" som endast ett fåtal kan nyttja.

Ja mer befogat isf, väldigt tjatigt ibland med alla lokala erbj och analyser och frågor kring dem.

Postad 27 april 2010 - 13:21

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
Varför vill man inte köpa från utlandet. Nationalism? Xenofobi?
Om den utländska utgåvan saknar något som den inhemska har, tex svenskt tal på en barnfilm, då fattar jag, men om utgåvorna är identiska och priset lägre utomlands är väl valet givet?

Postad 27 april 2010 - 13:29

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0

Varför vill man inte köpa från utlandet. Nationalism? Xenofobi?
Om den utländska utgåvan saknar något som den inhemska har, tex svenskt tal på en barnfilm, då fattar jag, men om utgåvorna är identiska och priset lägre utomlands är väl valet givet?

Jag har själv köpt en del filmer från utlandet men det är alltid samma problem, man måste gå in på var och varannan film för att se om de har svensk sub och då att det är rätt reg. Inte nog med att 90% saknar svensk text oftast utan i vissa fall så har man missat att skriva ut svensk subtitle eller ännu värre, man har skrivit ut svensk subtitle men missat att det bara gäller på 2 av 3 filmer i paketet.

Dessutom finns det säkert de som tycker att det känns mer osäkert att beställa filmer från annan land.

Postad 27 april 2010 - 13:41

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1 866 inlägg
  • 0

Jag har själv köpt en del filmer från utlandet men det är alltid samma problem, man måste gå in på var och varannan film för att se om de har svensk sub och då att det är rätt reg. Inte nog med att 90% saknar svensk text oftast utan i vissa fall så har man missat att skriva ut svensk subtitle eller ännu värre, man har skrivit ut svensk subtitle men missat att det bara gäller på 2 av 3 filmer i paketet.

Dessutom finns det säkert de som tycker att det känns mer osäkert att beställa filmer från annan land.

Tar knappast så lång tid att kolla upp om det är svensk text. Play.com är dom som är bäst på att ange om det är svensk text så det är bara att kolla där.

Angående rätt reg så är 90% av tipsen som postas i den andra tråden från uk sidor. Dvs alltid reg b. Det är bara HDMS och Axelmusic som har reg a, och då ser man ju det redan på länken att det är därifrån.

Med det sagt så kan jag säga att jag aldrig har importerat med anledning av att jag inte orkar vänta så länge på filmer och ligga ute med pengar. Dock köper jag inte så mycket Blu-ray heller. Köper bara om det kommer något bra erbjudande i Sverige eller om det dyker upp något intressant på tradera. Men om jag hade tyckt det var värt att köpa massa halvbra filmer bara för det står Blu-ray på dom så hade jag nog importerat som många gör.

Redigerat av belzebubb, 27 april 2010 - 13:46.

Postad 27 april 2010 - 13:44

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0
Förstår inte det här eviga tjatet om svensk text, precis som Hassesolo så har jag full förståelse om det gäller barnfilm att man vill ha svenkt tal eller sv text men på alla andra filmer?

Har ni inte gått i skolan och lärt er engelska? Om inte så kan ju varmt rekomendera att ni börjar se film utan text.
Såg väldigt mycket importfilm och ful-vhs utan textning när jag växte upp och det har bidragit till att jag föredrar att se en film utan text även om det finns svenska att välja...

Postad 27 april 2010 - 13:48

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1 866 inlägg
  • 0

Förstår inte det här eviga tjatet om svensk text, precis som Hassesolo så har jag full förståelse om det gäller barnfilm att man vill ha svenkt tal eller sv text men på alla andra filmer?

Har ni inte gått i skolan och lärt er engelska? Om inte så kan ju varmt rekomendera att ni börjar se film utan text.
Såg väldigt mycket importfilm och ful-vhs utan textning när jag växte upp och det har bidragit till att jag föredrar att se en film utan text även om det finns svenska att välja...

Klart man kan engelska. Men kanske inte till den grad så att man kan förstå allt som sägs i en hel engelsk film.

Låt folk som vill ha svensk text ha det. Det är upp till var och en hur man föredrar. Dom allra flesta har ju svensk text när dom kollar på film så det är inget konstigt i det.

Redigerat av belzebubb, 27 april 2010 - 13:49.

Postad 27 april 2010 - 15:13

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1 569 inlägg
  • 0

Förstår verkligen inte hur man kan vara så trångsynt och anta att alla kan precis lika bra engelska som en själv. Visar ingen förståelse för att människor är olika.

Postad 27 april 2010 - 15:18

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0
Det är precis samma sak som att lära sig att cykla, tar du aldrig av stödhjulen så kommer du aldrig att utvecklas...
Eller så tar du av stödhjulen och trillar några gånger, men till slut så kommer du att kunna cykla och kommer aldrig mer att vilja se dina gamla stödhjul :)

Postad 27 april 2010 - 15:25

Marcus B.
  • Marcus B.
  • Forumräv

• 829 inlägg
  • 0
Min fru är finska. Kom förvisso hit när hon var 4 år, men gick i finsk skola.
Inte fasen lär de sig mycket engelska!
De är nu förvisso en minoritet i Sverige,men ändå beräknade till cirka 260 000.
Det var mer som ett exempel på att det finns grupper i Sverige där engelska kunskaperna av olika anledningar är bristande.
Jag arbetar dagligen kommunicerandes på engelska, men ibland är det jätteskönt med svensk text då man missar vissa syftningar och tekniska termer. (Blev dock knäckt när jag såg en "pirat - textning" och insåg att det var översatt bättre än den officiella utgåvan, men de har ju inte samma tidspress heller vid översättningen som en översättningsfirma..)

Postad 27 april 2010 - 15:25

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1 569 inlägg
  • 0
Nu är det inte så att jag har svårt för det engelska språket, men jag har full förståelse för dom som inte har lika lätt att lära sig det och vill dom ha svensk text på sina filmer så varsegod.

Postad 27 april 2010 - 15:39

RHellgren
  • RHellgren
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0
Jag vet inte vad ni tycker, men känns som att vissa inlägg här ligger lite på gränsen till ot? :) kanske skulle passa bättre att byta titeln eller skapa en ny tråd om svensk textning ska diskuteras?

Postad 27 april 2010 - 15:42

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
tråden ska ändå snart stängas. :)

Postad 27 april 2010 - 15:56

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

• 807 inlägg
  • 0

Det håller jag med om.

Postad 27 april 2010 - 16:22

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Ser personligen ingen mening med att dela upp tråden, när vi lyckas hålla irrelevanta diskussioner borta så rör den sig framåt i maklig takt. Sidan 124 ( vi är nu på 126) påbörjades den 20:e April, ungefär en full sida i veckan. Det går säkerligen upp och ner men det är ingen explosionstråd vi pratar om. Att scrolla igenom senaste veckans skörd bör då inte vara en börda för någon med fungerande pekfinger.

Att flytta ortsspecifika och andra erbjudanden som inte alla kan ta del av till en separat tråd skulle innebär att många av de erbjudandena aldrig skulle bli sedda, ens av de personerna som faktiskt skulle ha nytta av dom.

Postad 27 april 2010 - 16:25

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1 569 inlägg
  • 0
Det är ju bara att prenumerera på den "lokala" tråden så kommer man ihåg den också. Prenumererar man på rabatttråden nu så får man hinkar med mail om "ica tips" tips man inte ens har chansen att nyttja.

Redigerat av stabbe, 27 april 2010 - 18:50.

Postad 27 april 2010 - 18:47

Binks
  • Binks
  • Forumräv

• 739 inlägg
  • 0
För att lägga in en kommentar till detta.

De är för jobbigt att kolla 2 trådar bara för 1 ska vara med utländska tips och 1 med svenska tips.
Bättre att ha 1 tråd så skriver väll folk oftast endå om de är svensk text eller icke, eller så lyckas man lista ut de själv.

Regionskodning känns som man inte oroar sig så mycket för eftersom man vet att om man köper från usa tex så får man väll kolla upp då lite innan.
UK har bara reg B filmer.

Och om svensk text på uk filmer tex och att de skulle va jobbigt att kolla upp?
Ja de är väll kanske priset för att man får köpa filmerna för halva priset nästan.

Annars kan ni skicka en lista till mig om vilka filmer ni undrar över så kollar jag upp de: 10kr per film :)

Enda gången jag själv BEHÖVER svensk text skulle vara på barnfilmer (men då vill jag ju även ha svenskt tal) eller om man tex skulle köpa House då man inte skulle hänga med ett jota i deras medicinska ord och skit om man inte vore läkare själv då.

De va allt jag hade att säga.

Postad 27 april 2010 - 19:06

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 829 inlägg
  • 0
Tack till alla tjafsande idioter som ser till att denna tråd kommer att stängas :)

För övrigt en tråd jag skulle ha uppskattat väldigt mycket, tack så hemskt mycket!

Postad 27 april 2010 - 19:47

Binks
  • Binks
  • Forumräv

• 739 inlägg
  • 0

Tack till alla tjafsande idioter som ser till att denna tråd kommer att stängas :)

För övrigt en tråd jag skulle ha uppskattat väldigt mycket, tack så hemskt mycket!

Varför inte bara titta i den tråden som finns?
Där dyker de ju upp tips mest från sverige nuförtiden endå.
Och de är ju inte troligt att folk kommer skriva samma sak på 2 ställen.

Postad 27 april 2010 - 19:49

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2 926 inlägg
  • 0
Men VARFÖR bryr ni er som ändå bara köper film från UK? Ni är dom som inte behöver läsa denna tråd, så varför klaga?

Postad 27 april 2010 - 20:06

Jacobsson
  • Jacobsson
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0
Köper helst Svenska releaser, då även andra skall se dem.

Elgiganten imorgon 28:e April - Avatar för 199kr i butik

Redigerat av Jacobsson, 27 april 2010 - 20:06.

Postad 27 april 2010 - 20:09

Unregisteredfdd12789
  • Unregisteredfdd12789
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Jag köpte The Dark Knight 99 kr på ICA Maxi Linköping idag. Alla Maxi?

Postad 27 april 2010 - 20:22

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
Jag är nog också för att ha endast en tråd med tips, då det är störigt med med två trådar som egentligen handlar om samma saker. Kommer antagligen låsa denna då den innehåller mest snack runt huruvida man skall ha två trådar eller ej, men väntar ett litet tag så ni får komma med ytterligare synpunkter innan jag drar på låset. Eller rensar beroende på vad jag kommer fram till.

Postad 27 april 2010 - 21:34

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1 866 inlägg
  • 0
Tycker det räcker med en tråd. Är man så förbannat bortskämd och lat så man inte orkar scrolla lite i en redan väl fungerande tråd för att inte precis varje inlägg med tips intresserar en så kan man gott vara utan tipsen.

Redigerat av belzebubb, 27 april 2010 - 21:35.

Postad 27 april 2010 - 22:01

Hyperactive
  • Hyperactive
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Vore faktiskt skönt att ha en tråd för svenska då jag oftast handlar utomlands.
Då slipper jag se vad dom har på ica maxi i mölndal, ica maxi i sveg, coop forum i sollentuna, statoil i grycksbo, lokala butiken anders kanonfilmer i varberg osv osv sida upp och sida ner.
Så tummen upp för denna tråd.

Postad 27 april 2010 - 23:10

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

• 892 inlägg
  • 0

Tycker det räcker med en tråd. Är man så förbannat bortskämd och lat så man inte orkar scrolla lite i en redan väl fungerande tråd för att inte precis varje inlägg med tips intresserar en så kan man gott vara utan tipsen.

Det handlar inte om att vara lat eller bortskämd belzebubb, så var god och knip igen med drygheterna. Visa lite respekt. Tydligen så tål inte majoriten av rea & rabattjagarna denna tråden och det respekterar jag. Men sluta att mopsa upp dig för guds skull.

Admin kan låsa/ radera denna tråd omedelbart om denne känner för det, då det är så många antagonister som skriver ner tråden istället för att tipsa.

Ps.Belzebubb -Om du vill nåt särskilt så kan vi prata per telefon och diskutera detta där istället. Jag skickar mitt tel nr i ett pm till dig nu.Ds

Mvh
Bigrauk

Redigerat av Bigrauk, 27 april 2010 - 23:24.

Postad 27 april 2010 - 23:20

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Bara dessa trådars existens bevisar att BD filmers priser är på tok för dyra!

Och avatar för 199kr hos elgiganten gäller endast den 28 april...

Postad 28 april 2010 - 07:09

clubt
  • clubt
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0
Jag tycker att idén är god med en extra tråd, men precis som (jag tror) någon påpekade så skulle jag hellre se en tråd med fysiska butiker och dess priser och en för online butiker.

Allt som oftast är jag inte intresserad av priset på ICA i Malmö eller Trollhättan, men för de som vill köpa i butik vore det ju guld att slippa se erbjudanden från exempelvis England...

Så min åsikt är att det är rätt med två trådar, fast jag skulle vilja dela det till Fysiska butiker och Online butiker :)

Postad 28 april 2010 - 17:28

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2 842 inlägg
  • 0
Avatar för 149:- på MediaMarkt, MM i Jönköping men gäller eventuellt på fler ställen. Och ja, det är bd versionen det handlar om.

Postad 28 april 2010 - 17:37

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2 926 inlägg
  • 0
Oldboy, I fiendens närhet, Från andra sidan och Eichmann sänktes till 79kr på Discshop idag.

Postad 28 april 2010 - 18:01

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Nu ska vi se här:

För de som önskar köpa sina filmer från utlandet, ja då behöver man endast titta i den tråden som handlar om just det.

För de som önskar köpa endast från Sverige, ja då behöver man endast titta i den svenska tråden.

För den som kan tänka sig båda, varför inte titta i båda trådarna? Ni prenumererar väll ändå på tråden så egentligen handlar det endast om att trycka på en eller två länkar? och efter som ni inte verkar bry er om undertexter behöver ni inte häller gå in o kontrollera var o varannan film.

Sen ärligt, vad är det för snack om undertexter hit eller dit. Får man bestämma vad man vill ha? Får jag ha Mjölk från Skånemejeriet istället för Arla? Det handlar inte om vad som är enkelt, det handlar om en smaksak (i mitt fall). Dessutom, om man kan göra det enklare för andra som kommer över o tittar så varför inte?

Nä de e inte svårt att kolla vilken text som 1 film har på play.com men det finns ett par siter som man istortsätt får mail o fråga och inte ens då får man ett snabbt och bra svar. Och om vi nu skulle vilja köpa lite filmer med svensk undertext från den bästa siten(enligt er) d.v.s play.com hur gör jag då? Ska jag gå in på varenda en film i listan bara för att se att det är typ 5%(om ens det) som har svensk undertext eller har jag missat någon fin teknisk funktion för detta?

Självklart håller jag med om att blu-ray film är sjuk dyrt men priserna har ändrats en hel del det sissta halvåret, nu kan man få ganska okay filmer(även om de är lite äldre) för under 100 lappen.

Postad 29 april 2010 - 13:25

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2 926 inlägg
  • 0
An American Werewolf in London för 59kr och Aviator för 69kr på Elgigantens supertorsdag.

Postad 29 april 2010 - 13:25

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Nu skall det ju in tips här men jag måste uttrycka att även jag tycker idén är bra. En tråd för inhemska butiker och webshopar och en för utrikes.

Inget fel i det, jag skulle tycka det är skönt att slippa sitta och leta i en giganttråd. Med två trådar kan jag göra första sållandet själv genom att välja tråd.

Ps. Och att någon blir spydig för att trådskaparen har en idé och faktiskt gör något åt det- idiotiskt.

Redigerat av Unregisteredff20a4e9, 29 april 2010 - 14:34.

Postad 29 april 2010 - 13:41

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Dock en idiotisk ide och iden gäller inte ens svensk text som de flesta tycks tro utan svenska butiker
Jag har också tänkt starta ett trettiotal tipstrådar tex

Rea & Rabatter på Blu-ray filmer från UK med svensk text
Rea & Rabatter på Blu-ray filmer från UK med engelsk text
Rea & Rabatter på Blu-ray filmer från UK utan text
Rea & Rabatter på Blu-ray filmer från USA med svensk text
Rea & Rabatter på Blu-ray filmer från USA med engelsk text
Rea & Rabatter på Blu-ray filmer från USA utan text
Rea & Rabatter på Blu-ray filmer från Tyskland med svensk text
Rea & Rabatter på Blu-ray filmer från Tyskland med engelsk text
Rea & Rabatter på Blu-ray filmer från Tyskland utan text
Lokala tråden för Rea & Rabatter på Blu-ray filmer med svensk text
Lokala tråden för Rea & Rabatter på Blu-ray filmer med engelsk text
Lokala tråden för Rea & Rabatter på Blu-ray filmer utan text
eller också håller vi oss till den vi har, det är inte precis så det haglar tips där

Postad 29 april 2010 - 13:52

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2 926 inlägg
  • 0
Eller så går du i "ide" och håller käften.

Självklart menar trådskaparen att det ska vara med svenska utgåvor i svenska butiker.

Detta berör ju inte dig ändå som importerar till 90% från UK.

Postad 29 april 2010 - 13:56

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
:( ingen aning om vad du vill uppnå. Är det verkligen så svårt att läsa om varför vi önskar 2 trådar om ämnet?

Nä det haglar inte men prenumererar man på tråden så får man ett par mail om dagen och går man då in o tittar varje gång så kommer 90% av tiden gå till att inse att det var filmer från utlandet (som i 90% saknar svensk undertext). Detta gör att man ganska snabbt tröttar på tråden och därmed missar erbjudande som faktiskt hade varit intressanta att följa upp.

Postad 29 april 2010 - 13:59

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0

Dock en idiotisk ide och iden gäller inte ens svensk text som de flesta tycks tro utan svenska butiker

eller också håller vi oss till den vi har, det är inte precis så det haglar tips där

Vilket jobb och skriva allt det där...!
Tycker denna tråd är utmärkt för jag föredrar filmer med Svensk text.

Postad 29 april 2010 - 14:02

Jacobsson
  • Jacobsson
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0
Vill helst inte skriva nya inlägg då jag inte har tips om rabatt på blu-ray

Men jag anser denna tråd tillför mig mycket då även jag blev less på UK & US importerna som nästan dominerade den första tråden

Så kan inte vi som vill ha svenska releaser få ha en egen tråd.

Jag hoppas att någon moderator tar bort alla icke tips på rabatter när denna tråd har blivit accepterad utav alla.

Postad 29 april 2010 - 14:04

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2 926 inlägg
  • 0
Braveheart fortfarande för 149kr på Discshop.

Postad 29 april 2010 - 14:33

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Braveheart fortfarande för 149kr på Discshop.

Fortfarande???? I fredags kostade den endast 119:--

Postad 29 april 2010 - 14:36

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

Ytterligare en. Det är alltså en idiotisk idé för att du inte håller med?

Postad 29 april 2010 - 14:58

Unregistered4a259640
  • Unregistered4a259640
  • Lärjunge

• 413 inlägg
  • 0
Personligen tycker jag det känns mer eller mindre självklart att det borde finnas en sådan här tråd. Alla i detta landet är inte flytande i engelska och alla är inte sugna på att importera. Hur svårt kan det vara att förstå och acceptera?

Detta borde vara den ursprungliga tråden, sedan borde det ha tillkommit en tråd om tips på importerade filmer för de som vill/vågar ge sig in på den marknaden. (Ja, jag vet, det är i princip inga risker alls att handla från utlandet nu för tiden, jag gör det väldigt mycket själv också. Men förstå att alla inte känner så.)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.