Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pioneer sc LX90 eller Yamaha dsp Z11?

26 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 april 2010 - 22:36

frederik
  • frederik
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Hej står lite i valet och kvalet? har lyssnat en del på Susanon på olika mässor och verkligen fallit för denna receiver!
har dock inte haft möjligheten att få lyssna på Z11an :) därför skulle jag verkligen uppskatta andras intryck innan man gör en investering i den prisklassen.

Har ett par Audiovetor S3 Signature som ska drivas av någon av dessa är det tänkt!

någon som jämfört dessa?

tacksam för råd erfarenheter!

mvh Fredrik

Postad 27 april 2010 - 23:06

Unregistereded94f3cc
  • Unregistereded94f3cc
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0

Hej står lite i valet och kvalet? har lyssnat en del på Susanon på olika mässor och verkligen fallit för denna receiver!
har dock inte haft möjligheten att få lyssna på Z11an :) därför skulle jag verkligen uppskatta andras intryck innan man gör en investering i den prisklassen.

Har ett par Audiovetor S3 Signature som ska drivas av någon av dessa är det tänkt!

någon som jämfört dessa?

tacksam för råd erfarenheter

mvh Fredrik

Finns på ett demoex. av Z11 på Elgiganten i Sollentuna för 34.000:- och det är säkert prutbart.

Postad 28 april 2010 - 07:31

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Finns på ett demoex. av Z11 på Elgiganten i Sollentuna för 34.000:- och det är säkert prutbart.

Låter svårslaget. Nästan så att jag blir sugen, trots att jag är fullt nöjd med den förstärkare jag har.

Postad 28 april 2010 - 09:21

frederik
  • frederik
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Jaså, har ni sett den nyligen eller?

Postad 28 april 2010 - 10:06

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

• 1 852 inlägg
  • 0
Om man läser om de olika företagens ljudideal så verkar det vara rätt stor skillnad på ljudet för att bara stå och fundera på den ena eller andra utan att bilda sig en egen stark uppfattning om vilket ljud man ska leva med så jag antar att du mest är ute efter utseendet eller funktionerna? Ta då den billigare.

Postad 28 april 2010 - 13:19

frederik
  • frederik
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Om man läser om de olika företagens ljudideal så verkar det vara rätt stor skillnad på ljudet för att bara stå och fundera på den ena eller andra utan att bilda sig en egen stark uppfattning om vilket ljud man ska leva med så jag antar att du mest är ute efter utseendet eller funktionerna? Ta då den billigare.

Som jag skrev så har jag tyvärr inte möjligheten att lyssna på Z11an!
Det är därför jag vill få hjälp här, helst av någon som lyssnat på båda! Sen kostar de ungefär lika mycket!

Postad 28 april 2010 - 14:42

ljungberg_sthlm
  • ljungberg_sthlm
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Susanon

Designmässigt vinner den enligt mig. Och dom tester man har läst angående förstärkaren har alltid varit i topp då ljudet imponerat stort både på bio och 2-kanalslyssning. Kraft och finesser finns det i överskott.

Kolla begagnatmarknaden då det finns en Susano till salu för ungefär samma peng som Yamahan.

Postad 28 april 2010 - 14:55

frederik
  • frederik
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Susanon

Designmässigt vinner den enligt mig. Och dom tester man har läst angående förstärkaren har alltid varit i topp då ljudet imponerat stort både på bio och 2-kanalslyssning. Kraft och finesser finns det i överskott.

Kolla begagnatmarknaden då det finns en Susano till salu för ungefär samma peng som Yamahan.

Jag tycker oxå susanon är snyggare'!
Har du lyssnat något på dem?

Postad 28 april 2010 - 15:11

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

• 1 852 inlägg
  • 0
Om du köper olyssnat (vågat till dessa priser) så hade jag valt Yamman. Lillebror till denna (Z7) har fått toppbetyg med slagord som "neutral". Jag vågar bara gissa att Pioneer inte är neutrala, ens i toppskiktet av ICE-serien.

Postad 29 april 2010 - 07:29

ljungberg_sthlm
  • ljungberg_sthlm
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

Jag tycker oxå susanon är snyggare'!
Har du lyssnat något på dem?

Såg denna pjäs på Reference Audio när jag köpte min lilla LX71 i höstas och den var mycket imponerande. Men priset då precis som nu är för högt för mig iallafall :-) Få slår Pioneer på fingrarna när det gäller design tycker iallafall jag. Sedan har denna förstärkaren extremt fina komponenter som t ex 6 st HDMI in och 2 ut. 6 st HMDI in är det inte många som har idag. DAC från Wolfson, Videoprocessor från Marvell, DSP chip från Sharc EX, justerad av Air Studios i London. Deep color med upp till 36-bitar för riktigt bra bildkvalitet. Samt en förstärkare som driver det mesta.

Så hittar du en Susano för ett bra pris, slå till.

Postad 29 april 2010 - 07:45

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Kan bara rekomendera LX90. Har dock inte lyssnat på Z11, men det som Susanon levererar är ruggigt bra.
Samt som många andra har skrivit så är den riktigt snygg också.
Fullpackad med ny teknik (saknar dock kanaler för ljud i höjdledd och HDMI 1.4 för 3D) men det är inte någonting jag saknar direkt.

Vilken av dessa man än köper så lär man ju inte bli besviken i alla fall.
Lycka till

Postad 11 maj 2010 - 17:34

frederik
  • frederik
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Då blev det Susanon tillslut!! :blush:

Tack för alla svar!

//Fredrik

Postad 11 maj 2010 - 22:32

Unregisteredd3223510
  • Unregisteredd3223510
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Välkommen till klubben,grattis :blush:

Postad 11 maj 2010 - 22:34

VIGILANTE 1
  • VIGILANTE 1
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Då blev det Susanon tillslut!! :blush:

Tack för alla svar!

//Fredrik

Härligt...Grattis!!!
lägg gärna upp några bilder!

Postad 12 maj 2010 - 17:59

frederik
  • frederik
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Härligt...Grattis!!!
lägg gärna upp några bilder!

visst, ska bara köpa ett nytt rack! den är ganska stor! :blush:

Postad 12 maj 2010 - 19:10

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

• 5 149 inlägg
  • 0

visst, ska bara köpa ett nytt rack! den är ganska stor! :)

Titta på Solid Tech för de är stabila rackar. Jag har den med fem hyllor och skivspelaren så stadigt med min Yamaha DSP-Z11 under som också är en stor förstärkare. Dyra ja, mycket bra ja. Förstärkaren halkade till när jag satte i kablar och landade med en duns på kanten men det syntes ingenting på hyllan från den händelsen. Varför jag valde Solid Tech är att de har fyra ben och med stora förstärkare går det inte att ha de med tre ben för då får man inte in kablarna.

Postad 12 maj 2010 - 19:29

jonas_79
  • jonas_79
  • Beroende

• 1 085 inlägg
  • 0
Blev det den begagnade man sett här på marknaden på hembio eller hifimagasinet som verkar vara samma som annonserat länge........var riktigt prisvärd har för mig att han begärde 26000 kr billigare vid snabb affär.

Postad 13 maj 2010 - 10:14

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1 703 inlägg
  • 0

förstärkare för 34k ?
fan har den inbyggd tv eller ?

ljudnötter
hör ni skillnad på en förstärkare för 5k och en för 34k ?
jag gör det inte alltså kommer jag billigt undan.

men ok några dårar måste ju sponsra dom hutlösa priserna :)

Redigerat av Unregistered1008, 13 maj 2010 - 10:15.

Postad 13 maj 2010 - 10:37

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9 561 inlägg
  • 1

förstärkare för 34k ?

ljudnötter

men ok några dårar måste ju sponsra dom hutlösa priserna :)

Tror inte du har en aning om vilka maskiner det handlar om i den här tråden.. Skulle du veta det skulle du inte komma med ett sånt förbannat dumt inlägg...

Postad 14 maj 2010 - 13:03

frederik
  • frederik
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Blev det den begagnade man sett här på marknaden på hembio eller hifimagasinet som verkar vara samma som annonserat länge........var riktigt prisvärd har för mig att han begärde 26000 kr billigare vid snabb affär.

Jaså, jag betalade 32k? lurad ?

Postad 14 maj 2010 - 13:09

frederik
  • frederik
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
fixat

Redigerat av frederik, 22 november 2010 - 09:17.

Postad 14 maj 2010 - 13:27

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4 533 inlägg
  • 0

förstärkare för 34k ?

ljudnötter

men ok några dårar måste ju sponsra dom hutlösa priserna :o

att du inte hör skillnad mellan en förstärkare för 5k och en för 34k beror mest nog på dina högtalare o ditt i sammanhanget ointresse för bra ljud.
om du tror att du hört bra ljud så tycker jag du ska ta en runda hos ljudnötterna så du får höra själv vad en dyr förstärkare tillsammans med bra högtalare kan prestera....

Postad 14 maj 2010 - 13:31

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9 561 inlägg
  • 0

Jaså, jag betalade 32k? lurad ?

Jag betalade 59k för min Z11... :o

Postad 14 maj 2010 - 13:35

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9 561 inlägg
  • 0

att du inte hör skillnad mellan en förstärkare för 5k och en för 34k beror mest nog på dina högtalare o ditt i sammanhanget ointresse för bra ljud.
om du tror att du hört bra ljud så tycker jag du ska ta en runda hos ljudnötterna så du får höra själv vad en dyr förstärkare tillsammans med bra högtalare kan prestera....

Så skriver nog folk som inte har råd, istället för "jag önskar också att jag hade råd med en sån".. skriver dom "jag hör inte skillnad på en stärkare för 5k och en för 34k"...

Det finns ju faktiskt folk som sitter med en komplett setup för 5k och är jättenöjda....för att dom förmodligen aldrig har lyssnat på en setup för 150k..... :o

Postad 14 maj 2010 - 14:34

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4 533 inlägg
  • 0
sant....många polare o dyl som haft samma uppfattning har blivit omvända i mittvardags rum, lika kul varje gång...som ett ex så min svärmor o hennes man satt på ett rätt så mediokert system (proson) o efter att ha kollat lite film mm här hemma sitter dom idag på ett 60k+ paket av i mina ögon/öron klart godkänd kvalite , självklart ett system som jag satte ihop till dom :o

Postad 14 maj 2010 - 16:55

hondaxr
  • hondaxr
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Har problem att komma in i home media gallery! När jag försöker gå in så blikar det bara "starting home media galleri" men jag kommer inte in i programmet längre!

det funkade innan!

någon som kan hjälpa mig?

Hej!
Flytta omkopplaren på fjärren från amp till source.
// Micke

Postad 15 maj 2010 - 09:43

frederik
  • frederik
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

förstärkare för 34k ?

ljudnötter

men ok några dårar måste ju sponsra dom hutlösa priserna :D

Om man inte hör skillnad på förstärkare för 5tkr resp. 34tkr så tycker jag att man ska skaffa sig ett annat intresse än hembio/hifi!!
eller skaffa sig en hörapparat :P

Hej!
Flytta omkopplaren på fjärren från amp till source.
// Micke

Har gjort! :P hjälper inte

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.