Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

WD HD TV LIVE eller Xstreamer

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 juni 2010 - 09:42

briggen
  • briggen
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hejsan

Jag kikar på en Media Extender till min far och mor.

Ser gärna att den stödjer 1080p och har HDMI-anslutning. Det är också ett plus om den klarar av att spela in från tvn och är kompatibel med en extern firewire-hårddisk (finns detta alls numera?).

Jag lutar för tillfället åt en WD HD TV LIVE då den är 400kr billigare än en Xstreamer.

Fungerar det förresten att koppla en ME som har nätverksanslutning direkt till en fyra år gammal bärbar mac och streama därifrån utan att koppla den genom en router? (skulle då kunna använda firewire-hårddisken i datorn)

Har ni några rekommendationer?

Tack på förhand
Robin

Postad 02 juni 2010 - 20:12

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
briggen:

Tycker du hellre ska köra WD-TV Live än Xtreamer. WD-TV:n blir väl något enklare i och med att du inte har alla funktioner med webben osv, kan bli lite lättare för "inte så teknikkunniga föräldrar".

Nackdelen är att WD-TV inte klarar menyerna på DVD-ISO om det är nödvändigt. Alternativ skulle kunna vara Tvix N1 eller Mede8er.

När det gäller Mac kopplingen är det väl någon form av antingen NFS eller SMB (Samba) koppling som gäller, är dock ingen fena på Mac. Kolla upp det i resp tråd!

Redigerat av Kanelbulle, 02 juni 2010 - 20:13.

Postad 26 september 2010 - 21:33

bjornaskim
  • bjornaskim
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Köpte en WD till far, men nop sXtreamer mycket enklare bara lägga upp mapparna som favoriter sen är det bara trycka Xtreamer så mkt lättare (man behöver inte använda allt som finns i den, grym)

Postad 21 april 2012 - 17:05

Jarmon
  • Jarmon
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Fungerar xbmc till nyaste WD?

Postad 23 april 2012 - 21:47

Rowtheboat
  • Rowtheboat
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Fungerar xbmc till nyaste WD?

WDTV Gen 3? Nej, det gör det inte. Däremot kan jag säga dig att en del av skinsen i XBMC finns för WDTV. Den där "aeononish"finns för WDTV-Hub. Det temat har inte varit uppdaterad på ett bra tag dock. Finns annars ett tema för WDTV som heter black mamba som påminner om skinsen i XBMC. Kika på det.

http://community.wdc...012/td-p/377799

Postad 24 april 2012 - 10:56

Jarmon
  • Jarmon
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

WDTV Gen 3? Nej, det gör det inte. Däremot kan jag säga dig att en del av skinsen i XBMC finns för WDTV. Den där "aeononish"finns för WDTV-Hub. Det temat har inte varit uppdaterad på ett bra tag dock. Finns annars ett tema för WDTV som heter black mamba som påminner om skinsen i XBMC. Kika på det.

http://community.wdc...012/td-p/377799

Black Mamba var riktigt snyggt!

Postad 24 april 2012 - 12:10

Rowtheboat
  • Rowtheboat
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Black Mamba var riktigt snyggt!

Ja det är riktigt snyggt. Man behöver dock pilla lite på egen hand för att få saker att funka med det temat. Jag har inte lagt in det temat ännu då jag är nöjd med så som jag har det nu, men det kanske skulle vara kul att testa inom snar framtid.

Att fixa egna folder jpgs och lösa omslag+moviesheets till alla ens filer är ju hur lätt som helst. Den söker automatiskt. Sen är det bara att ändra bakgrunden till något mörkt och schysst, så blir det mer eller mindre som XBMC :P. Jag har gått från XBMC på laptop till en WDTV, och jag är sjukt nöjd.

Postad 26 april 2012 - 12:44

BluffFiffler
  • BluffFiffler
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Jag funderar också på en WD TV live till sovrums-tv´n, nu undrar jag om den fungerar bra och enkelt ihop med min nas, en QNAP TS219P?? Jag kopplar in wd tv´n med kabel till routern, och därigenom kontakt med nasen? Fungerar det så?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.