Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung 46" UE46C5105

16 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 juni 2010 - 20:01

convitato
  • convitato
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Har någon kollat på Samsungs 46"are?
Är den något att ha?

https://www.prisjakt...kt.php?p=593058

Redigerat av convitato, 06 juni 2010 - 20:00.

Postad 27 augusti 2010 - 10:23

jonasn
  • jonasn
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
För 8990:- på Elgiganten så verkar den ju intressant.
Men man hittar väldigt lite omdöme kring denna tv

Redigerat av jonasn, 27 augusti 2010 - 10:23.

Postad 22 september 2010 - 17:59

DampWall
  • DampWall
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
Bumpar denna tråd och efterfrågar lite intryck om denna tv, morsan funderar på att köpa den då hon är i behov av en ny tv och hon är såld på led(ja jag vet men går inte att övertala henne tyvärr, men men hennes pengar)

Så om någon har denna och vill lämna lite intryck så läser jag gärna.

Postad 23 september 2010 - 08:54

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0
Köpte denna TV på ElGiganten i Borås nu när de krigade med Media Markt

Fick ge 5990 för den vilket jag anser vara en steal.

Ingen 100hz panel men jag får överleva det pga priset. Ingen annan som äger den?

Postad 23 september 2010 - 09:00

Izak80
  • Izak80
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0

Ingen 100hz panel men jag får överleva det pga priset. Ingen annan som äger den?

Saknar du 100HZ tekniken i dagligt bruk?

Redigerat av Izak80, 23 september 2010 - 09:01.

Postad 23 september 2010 - 09:16

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Saknar du 100HZ tekniken i dagligt bruk?

Jag vet inte, you tell me?

Kommer ja sakna detta? Blir ju BluRay via PS3an och lite spelande.

Går från en Finlux 32" så blir nog inte missnöjd men när märker man skillnaden på 50 vs 100 hz?

Postad 23 september 2010 - 09:28

Izak80
  • Izak80
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0

Jag vet inte, you tell me?

Kommer ja sakna detta? Blir ju BluRay via PS3an och lite spelande.

Går från en Finlux 32" så blir nog inte missnöjd men när märker man skillnaden på 50 vs 100 hz?

Ursäkta min fråga, såg att du precis köpt tvn idag. Lycka till ialf.

Postad 23 september 2010 - 18:38

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 302 inlägg
  • 0
utan 100Hz så har en LCD-TV endast 300linjers rörelseupplösning tänk på det.
Denna borde lida av clouding som Samsungs alla andra LED-LCD:er också.

Postad 23 september 2010 - 21:15

atreyo
  • atreyo
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Har du hunnit testköra tvn något? Och vet du hur länge Elgiganten i Borås säljer denna för 5990 kr? Såg att Mediamarkt säljer den för 6666 kr så 5990 är ju riktigt bra! Funderar starkt på att köpa denna tv men är lite orolig för det här med clouding... har du märkt något av det?

Postad 23 september 2010 - 23:23

TheDaemon
  • TheDaemon
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Fasen, man skulle bott nära Borås en dag som denna :P

Tyvärr 42 mil bort :blush:

Redigerat av TheDaemon, 23 september 2010 - 23:50.

Postad 24 september 2010 - 15:02

luiga
  • luiga
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Det var värst, jag som köpte min på Media Markt. Surt att Elgiganten annonserar med exakt samma tv i bladet de skickade ut igår med priset 8990,-. Där hade man ju kunnat tjäna ytterligare en hacka, boråsare som jag är.

Vad gäller tv:n, jag är nöjd. Den är inte jättebra på att hantera SD-signal från marknätet, dock långt ifrån dålig. Jag skulle nog vilja påstå att om man drar ner skärpan lite så är den över genomsnittet av alla teveapparater jag sett. Man får även tänka på att det är en stor 46-tumspanel så SD-material måste skalas upp rejält mycket. Från satellit är det inte så farligt. För att vara en så pass billig tv blev jag överraskad, men den är inte riktigt lika bra som Samsungs 6-serie apparater på uppskalning utan synligt MPEG-komprimering. I övrigt gillade jag filmläget skarpt. Då tonades ljusttyrkan ner och färgspektrat breddades lite. Att titta på högupplöst material är en dröm såklart. En del har klagat på att den reflekterar en del, inget som jag själv märkt. Clouding kan jag nog hitta om jag letar efter det, men inget jag tänker på när jag kollar övrigt. Tv:n är snygg, har bra, svenska menyer och är endast 3 cm tjock.

För priset 6666,- är TV:n en jättefynd. För 8999,- skulle jag kolla lite runt efter någon som hanterar SD-signaler bättre. Det är min första platt-tv och då jag varit mest intresserad av plasma innan så kändes det vid första visningen nästan för starkt ljus med denna LED-TV. Men det kommer jag vänja mig med, och inget jag är orolig för.

Redigerat av luiga, 24 september 2010 - 15:04.

Postad 29 september 2010 - 18:47

Barret83
  • Barret83
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Mkt nöjd med denna tv. Tror inte man hittar mkt bättre 46" LED tv för 9000:- (Media-M) Att det inte är 100hz kan väll vara det man saknar men samdidigt är det inte som en gammal bildrörstv där skillnaden mellan 50 & 100 hz var som dag & natt. Med en blueray och 1080p/24p blir bilden otrolig ! Någon clouding kan jag inte heller se. Tvn har de utgångar man behöver enligt mig och mkt inställningar i mjukvaran. Blev förvånad över att även ljudet var bra trots tvns tjocklek på endast 3cm. Ett litet minus får fjärren som ser ut att komma från 80-talet

Postad 15 oktober 2010 - 22:36

ziggynr1
  • ziggynr1
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej

Jag har även denna TV, köpte den på mediamarkt vid öppningen. Kör man med en 1080p film är det helt kanon bild. Dock är det inte så bra tycker jag när man kör via anten (digitalt marknät). Har en HDMI koppling för digitalboxen som matar ut 1080i. Då upplever jag att det är "clouding" (om det är vad jag tror, bilden känns fluffig inte samma nyans vid en mörk bakgrund.) syns väldigt mycket på vissa av 4:ans sändningar. Idol kan man se att det bli en del ojämna färger. Läste någonstans att det kan bero på vilken signal som sändningen kör ut i och tv visar oftast alltid högsta upplösning och därför blir det en uppskalning, men det är utanför mitt område så jag kan inte säga vilken sanningsgrad detta har

Tyvärr hände något med min HDMI port nr 2 inatt. Tittade via mediaplayer från en USB och stängde av när jag hade kollat klart. Tror att jag var i själva menyn när jag stängde av tvn. Därefter så drog jag ur USB kabeln. När jag slår på TV idag så hittar inte TVn min enhet "källan är inte ansluten. Kontrollera anslutningen igen (felmeddelande som kommer upp när HDMI2 är vald). Testade att köra den traditionella stänga av allt och starta upp igen, uppgradera firmware, gick in i service menyn men såg inget som jag förstod där.
Är det någon annan som har fått problem med en HDMI port? Känns precis som att något har låst den eller så har den helt enkelt bara gått sönder.

En annan fråga med. "Råkade" fippla lite vid mitt modell nr i service menyn och få in ett annat. Har helt för mig att det stod C5100 på modell. Är det någon som har denna tv som kan bekräfta att det är det modell nr. För att komma in i service meny gör följande: Stäng av på power knappen. Tryck sedan Info --> menu--> mute --> power. Man kan behöva trycka power en gång till. Då skall man se ganske mycket text och där står det modell nr. Man kan även välja option och enter. Då ser man även modell nr och här skall det stå C5100 om inte jag har minns fel.
Om någon vill bekräfta skulle jag vara tacksam

//Klas

Postad 27 december 2010 - 09:33

Swe.Stars
  • Swe.Stars
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Ni som har TV:n, kan man spela upp filmer via USB-uttagen på TV:n? Vad kallas denna funktion så att man kan kika på specifikationerna i fortsättning?

Postad 27 december 2010 - 10:33

Unregistered0f37fb00
  • Unregistered0f37fb00
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Köpte denna i lördags, lämnade tillbaka den i söndags. Tyvärr så hade min väldigt stora problem med clouding, alla tre hörnen sken som solar samt en fläck mitt i bilden. Analogdelen var också under all kritik. Blir nog en Sony istället.

Postad 30 december 2010 - 16:13

sockerbagarn
  • sockerbagarn
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Köpte denna i lördags, lämnade tillbaka den i söndags. Tyvärr så hade min väldigt stora problem med clouding, alla tre hörnen sken som solar samt en fläck mitt i bilden. Analogdelen var också under all kritik. Blir nog en Sony istället.

Väntar på min som jag beställt från Expert för 6799kr. Och har oxå läst mycket om clouding på dessa. Men är det verkligen ett jätteproblem? Vissa påstår sig inte alls ha clouding, så cirkulerar det en massa måndags ex, att man kan ha tur?

Kan inte va så mkt sämre än min 4 år gamla 32" LCD ;)

Postad 08 januari 2011 - 22:29

sockerbagarn
  • sockerbagarn
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Nu har jag fått tv:n och testat den några dagar. Ingen clouding alls vad jag kan se, så antingen har jag tur eller finns det dom som har väldig otur och fått en tv med dessa problem. Är vansinnigt nöjd än så länge:)

Enda jag inte får funka är textningen på *.mkv filmer... men det skall tydligen kunna fixas, men har inte haft ork att kolla på det ännu.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.